[#8]
Re: Czy taki patent da się zastosować na Amidze?
@teh_KaiN,
post #7
Tak, taki prosty automat nie dałby w przypadku zaawansowanych gier pożądanego efektu, dla tego myślałem o ręcznym definiowaniu obiektów i przypisywaniu ich do danej kategorii ( tło/bohater i położenie na osi "z"), potem jest już łatwiej stworzyć algorytm który by to śledził i rozgraniczał w trakcie rozgrywki.
Tyle że przenoszenie w 3D ma sens w niewielu przypadkach gier ( większość wyglądałaby dziwnie, byłaby nieczytelna czy nawet nie grywalna), no i poza tym że to trudne do zrobienia, to wymaga mocnego sprzętu i zaawansowanego softu dostępnego jedynie na platformach x86/ARM i Windows/Android/Linux, na żadnej Amigowej platformie tego nie Zrobisz.
Drugą "młodość" amigowym grom bardziej dałoby przeniesienie ich do rozdzielczości FullHD i 24 bit kolor, tak żeby "nie dawały po gałach pixlorami" na nowoczesnych monitorach LCD, a coś takiego można by zrobić nawet na realnej Amidze, przystawką typu IndiVision AGA z nieco tylko mocniejszym FPGA.
IndiVision AGA ma kompletny strumień video w pamięci, więc dysponując odpowiednią mocą obliczeniową i buforem ramki można przez interpolacje podnieść rozdzielczość, chyba już teraz IndiVision AGA w jakimś stopniu to robi ( gdzieś czytałem o możliwości wyboru filtru który symuluje rozmycie monitora PAL na monitorze LCD ), można pójść dalej i zastosować jakiś bardziej zaawansowany algorytm interpolacji żeby uzyskać rozdzielczość 2K, taki Amigowy pixel to jakieś 6x4 w FullHD.
Ostatnia aktualizacja: 06.06.2018 22:06:00 przez UJP