[#31] Re: Nowe gry

@mailman, post #12

[#32] Re: Nowe gry

@retronav, post #20

na szczęście wątek o moim 2D engine został niedawno przywołany więc na krótką chwilę chęci mi wróciły aby nad tym popracować... idę do mojej retro piwniy aby nie stracić motywacji.


Ooo o to chodzi OK
[#33] Re: Nowe gry

@selur, post #21

czy ja to musze przypominac?

Alar City - cala grafa to kupiony tilset z net'u

seria Tales of Gorluth wlacznie z ostatnia - caly tilset z innej gry z net'u

wiec co za roznica czy Sroko Bana jest tez rypem z net'u czy nie...


Selur, piszesz o swoich upodobaniach i guście, który nijak się ma do tego czego oczekuje gracz, a gracz oczekuje dobrej grafiki i dobrej gry, a przy tym wypadało by, żeby płacąć za grę nie wspierać złodziejskiego procederu!
Pozatym jak ktoś zrobi dobrą grę (silnik, pomysł), ale grafika będzie słaba, bo się uprze, że zrobi ją sam, a jest w tym słaby, to sam sobie strzeli w kolano- zamiast sukcesu tylko frustracja i zmarnowany potencjał- bez sensu.

Pograłem w demo Coco Banan na A1200 z fastem i ta gra to jednak porażka. Animacja jest płynna do czasu pojawienia się większej ilości wrogów, czyli np 2 na ekranie- widać to nawet na filmiku autora (mślałem, że to problem z grabowaniem).
Co z tego, że jest fajna grafika, skoro podobno "nielegalna"- ja tego nie kupię.

AlarCity ma świetny engin, który zapitala na gołej A1200/CD32 bez żadnych spowolnieniń, bez względu na to ile wrogów/wybuchów jest na ekranie- a akcja w grze jest naprawdę dynamiczna.
Dla mnie jako gracza, nie ma żadnego znaczenia czy grafika została legalnie odkupiona od jakiegoś grafika z zewnątrz, czy zrobiona zrobiona przez samych autorów ok, racja
[#34] Re: Nowe gry

@mailman, post #31

Poświęciłem trochę czasu i wczytałem się we wszystkie wątki poboczne tej "afery".
Całą ta akcja jest mega słaba. Pomijam już fakt sprzedawania gry z "kradzioną" grafiką, ale późniejsze próby tłumaczenia się poszczególnych członków zespołu (koder, muzyk) i nieobecność Amitena sprawia że ręce opadają jak się to czyta. Nie żebym był jakoś zdołowany (jeszcze mi nie odebrali resztek mojej motywacji do robienia czegokolwiek na ami :) ) ale wydaje się że jakieś fatum wisi nad Amigą i jej obecną sceną...
Nie chcę (nie lubię) rzucać oskarżeń jak co niektórzy w tym wątku, ale kolega Amiten sporo namieszał i to nie pierwszy raz. Okazuje się że jego mega parcie na bycie amigowcem źle się kończy, co sprowadza mnie do konkluzji że czasami jak bardzo się chce to wychodzi odwrotnie do zamierzeń.

Dla tego ja będę w swoim tempie rzeźbił to co pozaczynałem. Tym bardziej że wychodzi że jeszcze trochę muszę czasu poświęcić i się douczyć.

Na koniec moich przemyśleń wstawię jeszcze link do jednej z niedawnych dyskusji z EAB o tym czy łatwo czy trudno jest pisać na Amigę. Wiele wniosków mieliśmy podobnych w naszych dykusjach na PPA, ale czyta się ciekawie.
[#35] Re: Nowe gry

@mailman, post #31

Nie ma to jak reklama, blad moderatora z EAB. Amiten powinien jeszcze wersje na dyskietkach sprzedawac. Wtedy za pare lat ceny tej gry bylyby bardzo wysokie. Prawie wszystko co jest kontrowersyjne lub niezbyt legalne wysokie ceny potem osiaga. Tak bylo np. z Giana Sisters. Tak samo pewnie niedlugo bedzie z Amiga OS 3.1.4. "Unikat - oryginal nielegalnej wersji Amiga OS 3.1.4 za jedyne 1000 Euro/USD".
[#36] Re: Nowe gry

@BULI, post #33

To masz za slaba/wolna Amige, ta gra ma opcje konfiguracji grafiki, nie wiem jakie sa wymagania dla wersji z full grafika.
[#37] Re: Nowe gry

@Don_Adan, post #36

No tak A1200 z fastem (ok 3 MIPSów) to zdecydowanie za wolno dla tego szpila, jak się wszystko robi CPU- ha, ha
Owszem, okrojenie grafiki (konfiguracja) pomaga, ale tylko odrobinę.
Co z tego, że jest obsługa 2 przycisku fire, że jest gradient horyzontu "porysowany" copperem, skoro scroll ekranu wygląda jak na PC z 1990 roku, wykrywanie kolizji też niedopracowane- porażka (oczywiście w kontekście płatnego produktu, gdyby to było produkcja tylko dla "zabawy" to i o kradzioną grafikę bym się nie ciskał).

Zaraz po przetestowaniu tego szpila, włączyłem sobie Ruff n' Tumble i na nowo zacząłem się zachwycać sprzętowym super płynnym przesówem ekranu i animacją na "słabym sprzęcie", czyli A500 z 1MB ram ok, racja OK
[#38] Re: Nowe gry

@retronav, post #34

Ech nie ma co się łamać podam kilka przykładów z 2018: Traprunner, Worthy, Powerglowe, Tigers Claw, Barbarian Plus, Kiwi's Tale, UWOL, Alcocopter. Caly czas rozwijane Aminer, Pong 4k, Inviyya, Alar city, Highway Sprint, Open Fire. Nadchodzące Scourge of Underkind, Shadows of Sergoth, Reshoot R...

To wszystkio są produkcje kodowane, z niezłą oprawą i gameplayem. Nie jest tak zle :)
[#39] Re: Nowe gry

@twardy, post #38

Tak, ale poza tymi pozycjami - co takiego zrobili dla nas ci Rzymianie?

[#40] Re: Nowe gry

@recedent, post #39

Promują NG, skoro na Amidze 68k jest za wolno, to na PPC powinno być wystarczająco szybko, tylko kiedy Ci Rzymianie na to wpadną.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem