kategorie: Szukam gry, WHDLoad
[#1] Sabre Team AGA
Witam
Szukam działającej gry Sabre Team AGA mam kilka wersji z netu i coś nie chcą się uruchomić.
Podeśle ktoś działającą. Wersja ECS mi działa - ale wykończyć się można na czekaniu aż komputer skończy myśleć.
[#2] Re: Sabre Team AGA

@mkdevil666, post #1

Na WHDLoad może być?
[#3] Re: Sabre Team AGA

@Kitech, post #2

tak wersja WHDLoad mnie interesuje
[#4] Re: Sabre Team AGA

@mkdevil666, post #3

Poszło.
[#5] Re: Sabre Team AGA

@mkdevil666, post #3

Wysłałem Ci sprawdzając CD32 pod WinUAE. Teraz sprawdziłem obie wersje pod Ami. Niestety nie działają.
[#6] Re: Sabre Team AGA

@mkdevil666, post #1

A jaki jest objaw niechęci do uruchomienia? Na jakiej konfiguracji komputera?
[#7] Re: Sabre Team AGA

@Kitech, post #5

A masz dobre kickstart ? do whdload
[#8] Re: Sabre Team AGA

@Dorian3d, post #7

Już dorwałem w sieci. Po forum krążą wersje Sabre Team AGA - ale w wersji na cd32.
Udało mi się znaleźć taką bezpośrednio na a1200. Wygląda jak wersja na ECS ale ma więcej wstawek i animacji.

Objaw z poprzednimi wersjami był taki, że wyskakiwał komunikat że mam za mało pamięci?!? Więc to pewnie jakieś uwalone wersje były.
[#9] Re: Sabre Team AGA

@mkdevil666, post #8

To właśnie wersja AGA wygląda prawie tak samo jak wersja CD32. Wersja ECS poza mniejszą ilością wstawek posiada mniej kolorów. Także wszystkie menu w grze wyglądają trochę inaczej.

Brak pamięci to nie błąd, był zapewne spowodowany większym zapotrzebowaniem na wolną pamięć. Znaczy to że coś w twoim systemie używało pamięci tyle, że nie wystarczało na uruchomienie gry.
[#10] Re: Sabre Team AGA

@Solo Kazuki, post #9

Hej może i tak :)
Dla mnie jako grającego jednak najważniejsze będzie oczekiwanie w trakcie tury komputera.
W wersji ECS trwa to bardzo długo i niepotrzebnie wydłuża czas gry.
[#11] Re: Sabre Team AGA

@mkdevil666, post #10

Sabre Team AGA wymaga dużo pamięci Chip, więc warto uruchamiać bez s-s.
[#12] Re: Sabre Team AGA

@mkdevil666, post #10

A czy na pewno wersja AGA będzie działać szybciej? To co piszesz jest nielogiczne. Tury są obliczane, a A1200 jest szybsza niż A500/A600, więc powinno być tak samo szybko jak na AGA lub nawet szybciej, bo grafika ECS to dla AGA małe wyzwanie. W takim UFO np. kula ziemska jest renderowana szybciej przy jej obracaniu w wersji ECS na A1200 niż w wersji AGA. Chyba, że whdload coś blokuje, bo zdarzył mi się przypadek w grze Ruff'n'Tumble, gdzie gra uruchomiona z dyskietki śmigała płynnie cały czas, a przy whdload pojawiały się spowolnienia w niektórych momentach.
[#13] Re: Sabre Team AGA

@sanjyuubi, post #12

Istnieje pewne prawdopodobieństwo, że AGA została zoptymalizowana pod procesor 020. Aczkolwiek sam jestem ciekaw czy jest szybsza od ECS
[#14] Re: Sabre Team AGA

@sanjyuubi, post #12

Porównywanie wersji WHDLoad z dyskietkową nie ma sensu. Spowolnienia są spowodowane samym WHDLoad, który "coś emuluje", "trochę oszukuje" itd. Itp. Spowolnienie jest spowodowane błędem slave'a
[#15] Re: Sabre Team AGA

@mailman, post #14

Mi zaś nie odpowiada system: Game Save w grach na cd32 - który zazwyczaj sprowadza się do kodów.
Co do myślenia komputera podczas jego tury to nie miałem na celu porównywać a500 do a1200.
W wersji gry na a500 każdy przeciwnik jest po kolei wyświetlany i trzeba czekać aż skończą mu się pkt. ruchu. W przypadku wersji na a1200 tego nie ma. I to skraca czas samej rozgrywki. A i save można robić dowolnie. I to ułatwia samą grę.
To było całe klu zamieszania - że szukam wersji na a1200. :)
[#16] Re: Sabre Team AGA

@sanjyuubi, post #12

A czy na pewno wersja AGA będzie działać szybciej?


Na pewno. Widać że nigdy nie porównywałeś obu wersji. Poza aspektami audio-wizualnymi w grze poprawiono także turę ruchu przeciwnika. Grałem najpierw w wersję OCS/ECS a potem AGA i różnica jest olbrzymia. W wersji OCS/ECS ruch przeciwnika trwa dobre kilka minut, w wersji AGA kilkanaście sekund. Tak więc różnica jest spora i trudno jej nie zauważyć. Nawet w wersji AGA o ile dobrze pamiętam nie ma przedstawionych ruchów przeciwnika jak to jest w wersji ECS.

[#17] Re: Sabre Team AGA

@Solo Kazuki, post #16

Nie spodziewałem się, by algorytm tury mógł być tak bardzo odmienny w dwóch wersjach, w taki sposób jak to przedstawiłeś, wydaje mi się wszystko jasne.

Kilka minut... A ja myślałem, że w UFO to długo trwa, gdy sobie komputer przesuwa swoje ludziki.
[#18] Re: Sabre Team AGA

@sanjyuubi, post #17

Tutaj masz porównanie względem nagrań YouTube. Pamiętać należy że w wersji OCS/ECS i AGA/CD32 jest inna kolejność misji.

ECS

pierwsza runda przeciwnika: 10:50 - 12:22; 1 minuta 32 sekundy, wykluczając 12 sekundowy widoczny ruch przeciwnika 1:20.

AGA

pierwsza runda przeciwnika: 4:46 - 4:50; 4 sekundy.
[#19] Re: Sabre Team AGA

@Solo Kazuki, post #18

Wygląda to tak, jakby siedziało przy tym dwóch programistów i każdy miał inną koncepcję.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem