kategoria: Szukam gry
[#1] Cave Story ver Amiga
Bardzo przyjemna platformowka ktora byla rozdawana za darmo na epic store w wersji remasterowanej DS ...pobral syn pogral ...pogralem i ja ..swietna ;)
Wchodze na wiki i widze ze jest wersja na Amige.
Sa jakies filmy na YT ale nie moge znalezc ADF na A500 ?
Czy ta gra wyszla finalnie na nasz komputer ?
[#2] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #1

Tutaj news, a tutaj - recenzja.
[#3] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #1

Nie no zart gra rodem z 8 bit wymaga 060 i karty gfx i hektolitrow ghz i gb ram...zenua
;(

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 20:39:00 przez HOŁDYS
[#4] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #3

Jestem pewien, że znajdzie się ktoś, kto przygotuje dla Ciebie wersję na A500 1 MB CHIP. Przecież to kwestia kilku dni pracy dla zdolnego programisty...
[#5] Re: Cave Story ver Amiga

@recedent, post #4

Tu nie chodzi o przygotowanie tylko gra z 8 bitowego nitendo wymaga na Amidze 68060 i karty gfx ..po cholere robic taki nie wydajny port....mozna to nitendo zaemulowac.
Na pc wymga min 386 wiec duzo duzo mniej

Jestem rozczarowany nie odpale na swojej A1200 z braku karty gfx
Taniej kupic nitendo

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 20:49:37 przez HOŁDYS
[#6] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #5

gra z 8 bitowego nitendo


Czyżby? Gra ukazała się w 2004 roku na PC/Windows.

Wymagania:
procesor Intel Pentium 4 2.0GHz / AMD Athlon XP 2500+
karta graficzna: AMD Radeon 7000 64mb / NVIDIA GeForce 2 MX 400 64MB
pamięć: 512 MB RAM
wolne miejsce na twardym dysku: 256 MB

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 20:54:30 przez recedent
[#7] Re: Cave Story ver Amiga

@recedent, post #6

Nie chce nic Ci pisac o tych wymganiach co podales ....ale tu masz wersje (spatchowana tak aby miala 4 kolory)
I uruchomiona na IBM XT 4,7 MHZ CGA 640 kb RAM pc speaker




Wersja amigowa jest naprawde „na odwal”..nie porozumienie ta 68060 i karta graficzna



Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 21:23:18 przez HOŁDYS
[#8] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #7

No to dziwne, że nikt jeszcze nie zrobił tej gry na jednej dyskietce na A500, prawda? Wygląda na to, że PC ma lepszych programistów...

BTW: Na filmie masz pokazaną grę odpaloną nie na PC XT, tylko na DOSBoxie.
[#9] Re: Cave Story ver Amiga

@recedent, post #8

To wez wyciagnij z szafy XT 8080 z. Monitorem CGA to sprawdzimy ...
Sam wiesz ze sprzet jest unikatowy i malo kto go ma jednakze chcialem pokazac ze wymagania pisane w rekomendacjach sa z czapy...i 386 VGA to pociagnie tym bardziej lepsza A500

No szkoda synowi powiedzoalem ze pogramy joyem na Ami

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 21:28:15 przez HOŁDYS
[#10] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #9

Zreknij na 9:01 z linkowanego przez Ciebie filmu i powiedz mi jak na tych 640kb wczytasz plik 1.4mb (exe), a gdzie miejsce na dane i system? Bajać to my, a nie nas.
[#11] Re: Cave Story ver Amiga

@Mandi, post #10

Bu ha ha ha wyszlo nawet Atari story na 128 bajtow RAM czyli Atari 2600
Nie no zaplulem ajpada

link

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 21:44:05 przez HOŁDYS
[#12] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #7

Do jest tylko mod do gry.
Tłumaczenie opisu pod tym filmem

Ktoś zdecydował, że dobrym pomysłem byłoby stworzenie modyfikacji Cave Story, która będzie wyglądać jak stara gra DOS w "3-bitowych kolorach". Najwyraźniej chodziło o 4-kolorową grafikę CGA, co jest tylko jedną z rzeczy, które nie są dokładne dla DOS (około połowy do późnych lat 80-tych)
[#13] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #11

To jest tylko mod

. This mod is inspired by my fanart thing I did with the Atari-Style Quote in Grasstown.
[#14] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #11

Nie no zaplulem ajpada


To póki nie naumiesz się czytać opisów w linkach, które sam wrzucasz, graj na ajpadzie
EDIT: i tak jest na Nintendo, ale na Nintendo Switch (64-bit, nie 8-bit).

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 22:10:14 przez Mandi
[#15] Re: Cave Story ver Amiga

@Mandi, post #14

Dobrze tato

Wracajac do tematu Cave Story jest na Sega genesis z 1988 r (taki sam proc i bebechy jak A500) zadne 060 i gigabajty ramu nie potrzebne



Ps na rozne modele nintendo jest ta gra nie tylko na najnowszego switcha (wii oraz 3ds)
Nawet jest wersja na kalkulator

Ps2. Moze jednak zagram na mojej A1200 joyem z synem :)



Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 23:01:23 przez HOŁDYS
[#16] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #15

To skoro już jest na bardzo podobny sprzęt i to jako open source, a wszystko jest takie proste i banalne, to weź źródła przekompiluj i zmieść na dyskietce, uruchom na A500... Jak Ci się to uda to na pewno pomimo darmowości softu znajdą się chętni, którzy za ten dobry uczynek zapłacą. (hint - nie wiem czy wiesz, ale dane to 180MB (przy czym 80MB to pliki muzyczne .ogg, tu pewnie jako muzyk byś urwał sporo robiąc odpowiednie .mod) a Ty wyskakujesz z żądaniem tego na dyskietce na A500 podczas kiedy na innych platformach to jest na HDD/cartach/innych pojemnych nośnikach). Przy okazji możesz machnąć wersję na małe Atari 64kb wystarczy każdemu

EDIT: I tak długo jak na Amigowcy będą podchodzić do oprogramowania jak podchodzą, tak długo znacznie lepsze tytuły będą wychodzić np. na C64: do tej pory na Amigę nie wyszedł MicroHexagon czy Canabalt, czy też Luftrauzzers, ponieważ każdy uważa, że mu się to należy, więc programiści nie mają żadnej motywacji. Ludzie wydają tysiące na rozszerzenia, ale na software żałują 5 zł.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 23:23:29 przez Mandi
[#17] Re: Cave Story ver Amiga

@Mandi, post #16

Dodałbym jeszcze, że brakuje konstruktywnej krytyki. Zamiast tego: łe Amos, łe backbone, łe grafika jak z C64, łe takie coś w 2020 r. / XXI wieku itd. A gdzie radocha z tego, że mogę coś wypróbować, pograć? Weź zrób, najlepiej za free, to jeszcze wiadro pomyj w podzięce.
[#18] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #15

Ps na rozne modele nintendo jest ta gra nie tylko na najnowszego switcha (wii oraz 3ds)


To poproszę jeszcze o informację, który z wymienionych sprzętów Nintendo jest 8-bit mądralo Bo sam na początku stwierdziłeś, że gra z 8-bit Nintendo, a wymagania kosmos. Zobacz specyfikację podanych sprzętów i zobacz, czy to 060 i RTG tak bardzo daleko od nich stoi (odpowiedź - daleko, ale w innym kierunku niż myślisz)

EDIT:
Ze specyfikacji Nintedo Wii:
Procesory:

CPU: bazujący na PowerPC procesor "Broadway" wykonany w technologii 90 nm, prawdopodobnie o szybkości 729 MHz
GPU: ATI "Hollywood" GPU wykonany w technologii 90 nm prawdopodobnie* taktowany na 243 MHz

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2020 06:17:31 przez Mandi
[#19] Re: Cave Story ver Amiga

@Mandi, post #18

Zobacz specyfikację podanych sprzętów i zobacz, czy to 060 i RTG tak bardzo daleko od nich stoi (odpowiedź - daleko, ale w innym kierunku niż myślisz)

Dyskusja idzie w zła strone - dla mnie to ze ta gra wymaga karty graficzne jest po prostu smieszne

co do wymagan 68060 ...skoro chodzi na SEGA 68000 7 mhz to chyba tez cos nie tak

Nic nie bede pisal robi - ta gra powinna sie uruchomic na golej A500 i koniec i kropka.

wlacze emulator segi na A1200 i sobie zagram z dzieciakiem - nie jestem zadna maruda po prostu port konwersji jest z dupy i nie ma co tu bronic autora czy ktos go lubi czy nie.

i mam to w glebokim powazaniu co Mandi aka Tata teraz na mnie napisz
[#20] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #19

do emulatora bez 060 nie podchodz, a i tak bedziesz mial frameskip ;)

a co do portu to czego bys nie powiedzial i jak go nie obrazal to najlepszy port na Amige ;D

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2020 06:34:00 przez juen
[#21] Re: Cave Story ver Amiga

@juen, post #20

Mam 68060 i jak sie dobrze poustawia pogram w Cave Store na Ami bez GFX

ps.najlepszy bo jedyny ;-]
[#22] Re: Cave Story ver Amiga

@Mandi, post #16

Dobrze goda naloć mu wódki!
[#23] Re: Cave Story ver Amiga

@zeter, post #22

albo winka

[#24] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #15

Wracajac do tematu Cave Story jest na Sega genesis z 1988 r

Aktywnych użytkowników Genesis/Megadrive jest wielokrotnie sporo więcej niż Amig. Ma na to wpływ między innymi to, że w praktycznie niezmienionej formie ten system jest produkowany do dziś. Nie ma co porównywać.
Ps na rozne modele nintendo jest ta gra nie tylko na najnowszego switcha (wii oraz 3ds)

j.w.
[#25] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #19

CS na Amigę prawdopodobnie był portowany zgodnie z nowoczesnymi założeniami jak korzystanie z bibliotek i systemu, stąd zapewne wymagana kart graficzna, gdyby miała powstać wersja na A500, to musiałby się za to wziąć koder. Mimo, że Sega ma 68000 7MHz, to bez swojego HW, nic by ten procesor nie zdziałał.
[#26] Re: Cave Story ver Amiga

@HOŁDYS, post #15

"Wracajac do tematu Cave Story jest na Sega genesis z 1988 r (taki sam proc i bebechy jak A500) zadne 060 i gigabajty ramu nie potrzebne"

a czego to dowodzi? Na Genesis/MegaDrive wyszły takie gry jak RoboCop vs Terminator, Punisher, Gunstar Heroes, Streets of Rage 2, których Amiga 500 nie udźwignie, bo OCS/ECS słabiej wypada w grach arcade niż VDP. Wystarczy porównać MK2 na Ami i MD/Gen, na konsoli jest paralaksa, animowane tła, więcej klatek na sekundę, obsługa 3/6 przycisków fire.

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2020 15:51:00 przez charliefrown
[#27] Re: Cave Story ver Amiga

@charliefrown, post #26

Bo Amigę zabił właśnie chipset. 80 spriteów MD zabijało wszystko co mogła osiągnąć Amiga. Amiga miała możliwości spritów na poziomie późnych komputerów 8bit (MSX2/NES) a nie konsol 16bitowych. Dobra paleta, gradienty Coppera i dzielenie obrazu maskowało niedoskonałości, ale od 91 roku to mieliśmy tylko cięcia cięcia cięcia w grach 2D. Z drugiej strony mieliśmy dosc szybki dostęp do chip ramu więc jakby były szybkie procki i brak wykorzystania chipsetu inaczej niż framebuffera byl bardziej popularny to bysmy mogli mieć zajebiste gry.

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2020 16:04:54 przez michal_zukowski
[#28] Re: Cave Story ver Amiga

@charliefrown, post #26

obsługa 3/6 przycisków fire.


To jest raczej średni argument, Amiga potrafi obsłużyć 3 przyciski. Inna sprawa że wykorzystuje to zaledwie kilka gier. Nie mówiąc o joypadzie od CD32 - jak dla mnie ten joypad miał być dodawany do każdego kompletu z A1200.

W odpowiedzi na #27

mieliśmy dosc szybki dostęp do chip ramu więc jakby były szybkie procki i brak wykorzystania chipsetu inaczej niż framebuffera byl bardziej popularny to bysmy mogli mieć zajebiste gry.


To jest niestety prawda, ale częściowo. Można było użyć "hybrydowo" także możliwości chipsetów. Używając je (ale dodatkowo, podkreślam) można by osiągnąć więcej. Inna sprawa że na AGA dało by się to wykonać jeszcze lepiej, wykorzystując zarówno zalety (względem OCS/ECS) AGA jak i procek. I piszę to z perspektywy kogoś kto do AGA miał dodaną kartę PPC, więc wiem co można wycisnąć z AGA.
[#29] Re: Cave Story ver Amiga

@Solo Kazuki, post #28

No o tym mowilem, traktowanie agi jako framebuffera + oczywiście wykorzystanie hardware.
[#30] Re: Cave Story ver Amiga

@michal_zukowski, post #27

No i jeszcze natywne kafle, dwie niezależne warstwy, nawet C64 miało pseudo kafle w postaci zestawu znaków. Wiele platformówek zyskałoby na natywnej obsłudze kafli. Amiga wybrała drogę generowania obrazu na zasadzie bitmapy i gdyby nie copper, to mogłoby być cienko z efektami.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem