Wątek zamknięty
[#31] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Marecheck, post #1

Przeszedłem - kod wysłałem. Fajna gra - będę dopingował i śledził postępy !
[#32] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Marecheck, post #1

Zapomniałem zapytać - czy rozważacie użycie HAM6?
[#33] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@t-bone, post #32

Broń załadowana i heja po babkę szeroki uśmiech
Bardzo fajne demko.
[#34] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@t-bone, post #32

czy rozważacie użycie HAM6?

Z tego co widziałem na YouTube to w tej grze niektóre zdjęcia mają jakieś animowane elementy (np. postać rusza ustami). Przy animowaniu tak małego fragmentu obrazu na pewno nie robiono całoekranowych animacji. Animowanie takich fragmentów obrazu w HAM6 dałoby nieprzewidywalne rezultaty. Nagle koło ust mogłaby się np. pojawić kreska ciągnąca się od ust do prawej krawędzi ekranu. Można byłoby kombinować z takimi mini-animacjami na dodatkowych sprajtach (jeżeli są jeszcze wolne). Ale to już jest kombinowanie na poziomie programowania na platformy 8-bitowe. Masa niewdzięcznej roboty. Zresztą Amiga nie ma przesadnie bogatych sprajtów. Całoekranowe animacje też nie wchodzą w grę, bo od razu gra zajęłaby setki megabajtów i byłby retro-lament, że HDD jest wymagany.

Ja bym raczej zapytał czy jest szansa na tryb EHB. Te dodatkowe (przyciemnione o połowę) 32-kolory zostałyby bardzo dobrze wykorzystane przez konwertery obrazków i znacznie poprawiłyby jakość skanów. Kiedyś pytałem Piotra Kulikiewicza z Seven Stars dlaczego nie użyli EHB robiąc "Kajko i Kokosz" (i mocno narzekając na to co 32 kolory robią z rysunkami zrobionymi przez Christę). Odpowiedział, że... nie wie dlaczego nie użyli wtedy EHB. szeroki uśmiech A tyle było gadania jak to opracowywali metody do jak najlepszej konwersji obrazu 24-bit do 32 kolorów. Ech...

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2021 19:15:03 przez MDW
[#35] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@MDW, post #34

Eee, chyba nie aż tak. ZTCP HAM uzależnia od siebie 3 sąsiednie piksele, a nie całą linię.
przykład wideo w ham6
link
[#36] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@abcdef, post #35

To są całoekranowe animacje. Niewykonalne w tej grze, bo przecież prawdziwy Amigowiec nie używa dysku twardego.

Nie mam pod ręką klasyka ani UAE ale gdybym miał to wczytałbym do ImageFX albo True Brilliance obrazek 24bit. Potem wyciął jakiś brush (powiedzmy 320x32 pixele) i nim pochodził trochę po ekranie. Na pewno pojawiałyby się niezłe "masakry" z prawej strony. I to aż do prawej krawędzi ekranu.

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2021 20:54:08 przez MDW
[#37] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@MDW, post #36

Jak dobrze pamiętam widziałem tam wersję hd, ale może mnie dopadł jakiś syndrom wieku średniego i padło na oczy oprócz mózgu ;) Sam tam nie mam wielkiego problemu co do grafiki stosowanej w grze, aczkolwiek nie ukrywam że artefaktów trochę jest z samego cięcia kolorów.
Teraz nie wiem jak dokładnie z tymi grami, ale na eab kiedyś natrafiłem na wątek z hamem w grach i niby np.
link korzysta. Podobno takich gier parę wyszło. Dlatego mnie trochę dziwiła kolegi informacja.
[#38] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@abcdef, post #37

Statyczne tło w HAM6 może sobie być. Ale to co się na nim rusza jest już problematyczne. Chociaż jeżeli te ruchome elementy nie wykraczałyby poza pierwsze 16 kolorów to chyba faktycznie może objeść się bez artefaktów większych niż 3 pixele. Ale na pewno nie mogą używać 4096 kolorów bez wpływu na cały obraz.
No i oczywiście sprajty mają swoją paletę i one na pewno mogą sobie latać po wszystkim bez wpływu na tło. Ale sprajtów Amiga ma tyle co kot napłakał. Zresztą nie jest to coś złego gdy ma się blitter i można szybko kopiować kawałki obrazu.

Podlinkowany film (gra "Kang Fu") jest w dosyć mizernej jakości i kompresja jest gorsza niż HAM6. szeroki uśmiech Ale jakoś nie mogę uwierzyć, że w czasie gry tam jest tryb HAM.

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2021 21:43:51 przez MDW
[#39] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@MDW, post #34


Całoekranowe animacje też nie wchodzą w grę, bo od razu gra zajęłaby setki megabajtów i byłby retro-lament, że HDD jest wymagany.


Hmmm... Z drugiej strony aktualne wymagania też nie są na fabryczny hardware (mnie na 2MB nie działa muzyka). Najłatwiej będą mieli z grą posiadacze karty z min. fastem, a takowe już raczej kontroler dysku posiadają. Ale to tylko takie gdybania do rozważenia przez twórców...
Za dawnych lat stosowałem w AMOSie jakieś swapowanie ekranów. A może tylko mi się wydaje? Pamięć zawodna jest

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2021 22:05:35 przez t-bone
[#40] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@t-bone, post #39

Swapowanie ekranów zawsze się robi. Rysuje się na tym niewidocznym i gdy się wszystko narysuje to się przełącza na ten narysowany. Tak na żywca po ekranie to kiedyś tylko pecetowcy rysowali. Dlatego na 486 taki np. "Alladyn" miał jakby przecięty ekran na dwie części i obie części byly względem siebie trochę przesunięte. Wyglądało to żałośnie i nienawidziłem tego. szeroki uśmiech Zresztą dzisiaj gdy niektórzy sobie wyłączają Wait Vbl to też tak jest. Okropieństwo i niczego to nie daje poza większą liczbą w liczniku FPS. Oczywiście jest to tylko pozornie większa liczba. Ponad częstotliwość odświeżania monitora i tak nie wyskoczymy (trudno zobaczyć coś czego monitor nie wyświetlił). Ale zauwazyłem, że grzybiarze lubili się podniecać takimi udawanymi osiągami. szeroki uśmiech Zresztą i dzisiaj widzę, że niektórzy oglądają filmy 4K na ekranie 1920x1080 i oczywiście uważaja, że widzą różnicę. Czyli też widzą pixele, które nie zostały pokazane.
[#41] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@MDW, post #40

Mam nadzieję, że autorzy nie obrażą się na naszą dyskusję. Od pewnego czasu dostępne jest fajne narzędzie ham_convert. Efekty konwersji grafik do HAM są wg mnie rewelacyjne.
[#42] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@t-bone, post #41

Do animacji w trybach HAM według mnie najlepiej sprawuje się Deluxe Paint.

Posiada automatyczną korekcję rampy.

Tak więc, jeżeli miałyby być użyte animowane fotki to polecam ten program.

Do animacji w zwyczajnych trybach też jest świetny.

@Abcdef, MDW

W trybach HAM jeżeli malujemy podstawowymi kolorami (16 w trybie HAM6 oraz 64 w trybie HAM8) możemy uniknąć tych smug po prawej stronie obrazka. Piksele malowane tymi kolorami nie są zależne od tych po lewej.

Żeby uzyskać zupełnie nowy kolor w obrazku (inne 3 składowe) potrzeba dwóch pośrednich pikseli.

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2021 22:41:33 przez Hexmage960
[#43] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Hexmage960, post #42

Dzięki za wyjaśnienie. Czyli dobrze mi coś tam świtało w głowie z tymi pierwszymi 16 kolorami w HAM6. Wobec tego można byłoby spróbować nimi robić animacje fragmentów obrazka w HAM6. Ale trochę byłoby z tym „dziubania”. Chociaż gdyby wypracować sobie jakąś technologię to może udałoby się to trochę zautomatyzować.
[#44] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@MDW, post #43

Przeszedłem demo gry. Gra bardzo mi się podoba. Zdjęcia są naprawdę wysokiej jakości i czytelne.

Interesująca fabuła i zagadki. Mroczna atmosfera, mam nadzieję że w grze znajdzie się miejsce też na odrobinę humoru.

Ze spostrzeżeń - w menu gry nie widać wskaźnika myszy.

Czy gra będzie wydana na nośniku CD, czy na dyskietkach?

Jedyna gra tego typu w jaką grałem to "Skarbnik" Ataresu.

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2021 10:24:04 przez Hexmage960
[#45] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Hexmage960, post #44

Na razie w planach mamy grę dyskietkach w big boxie oraz wersję cyfrową.
[#46] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Marecheck, post #1

Zagralem i pierwsza rzecz jaka mi sie rzucila w oczy to zbyt zlewajaca sie czcionka w tekstach.
Wg mnie mogla by byc wyrazniejsza.
[#47] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Phibrizzo, post #46

To samo zauważyłem - nawet myślałem, że to są literówki, ale okazało się ,że literka "i" często przykleja się do następnej literki.
[#48] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Hubez, post #47

Ja zasugerowałbym podpisy pod strzałkami z nazwami lokalizacji. Bo aktualnie nie zawsze wiadomo do czego dana strzałka prowadzi.

Co do czcionki - autorzy zastosowali czcionkę systemową z katalogu FONTS, więc pewnie bez problemu podmienią w razie czego.

Dla mnie czcionka jest OK, ale opcje w trakcie rozmowy mogłyby być większe i bardziej wyraźne.
[#49] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Hexmage960, post #48

A ja bym zasugerował zmianę wyglądu lokacji w momencie gdy się cofamy. Teraz to wygląda tak, że idąc do przodu a za chwilę odwracam się i idę z powrotem do poprzedniej lokacji i mam ten sam obrazek. Jakbym szedł tyłem. To trochę zaburza orientację. Przydałaby się alternatywnie mapa.
[#50] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@_arti, post #17

Jak Ci się muza podoba to tu masz dłuższy fragment. To znany numer:

https://www.youtube.com/watch?v=pk5MyA-_Zp0

A sama gierka faktycznie zapowiada się fajnie. Oby historia była dalej ciekawie poprowadzona.
[#51] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Pszonka, post #50

Kawałek wrzucony tylko do dema, bo nie mieliśmy muzyka.
Obecnie pracujemy nad własnymi sekwencjami aby nikt nikogo o nic nie posądzał ;)
Co do cofania się z powrotem i zmianą kierunku w lokacji, trzeba się liczyć, że taka gra zaczyna puchnąć ... wiec nie upchniemy jej na kilka dyskietek a o to tu nie chodzi.
[#52] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Marecheck, post #51

Serio ? Użyliście czyjeś pracy w grze nie mają na to zgody autora ?
[#53] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Pszonka, post #52

Czy masz podstawę prawną na to, że te zapętlone ~8 sekund z całości utworu, wymagało zgody autora? Nie? Serio?
[#54] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Pszonka, post #52

Serio ? Użyliście czyjeś pracy w grze nie mają na to zgody autora ?


Nikt nic takiego nie napisał. Czytasz ze zrozumieniem?
[#55] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Drakon, post #54

Tak to odbieram czytając: "wrzuciliśmy tylko do dema a teraz już pracujemy nad własnymi sekwencjami". Nie wykluczone jednak, że zgoda autora była, więc poczekam na odpowiedź samych twórców.
[#56] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Pszonka, post #55

A jak zgody na te kilka dźwięków nie było, to pismo już masz gotowe hihi?
[#57] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Pszonka, post #55

Wszystko jest pod kontrolą.

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2021 13:33:41 przez Marecheck
[#58] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Marecheck, post #57

I wszystko jasne lol.
[#59] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Pszonka, post #58

Z wielką przyjemnością informujemy o możliwości pobrania dema gry Wilcza Buda w trybie graficznym HAM6, który zdecydowanie dodał kolorytu i świeżości :)
Nowa, autorska ścieżka dzwiękowa by Xandra !
Czekamy na wasze opinie !

www.wilczabuda.pl
[#60] Re: Wilcza Buda - grywalne demo nowotworzonej gry przygodowej.

@Marecheck, post #59

super OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem