[#1] Kolejny... sokoban
Mialy byc podziemia, walka z potworami itd itd a wyszedl ... sokoban
Niestety.

Plansze z sokobana Hex-a nie zadzialaja gdyz ten moj to taki podstawowy co ogarnia tylko oryginalne zasady gry.
Edytora tez nie ma i nie bedzie - plansze albo trzeba pobrac z neta albo "namalowac" w edytorze tekstu.
Mozna jedynie bedzie zmienic latwo grafike i dzwieki (ktorych jeszcze brak).

Jest tu jednak jedna roznica w stosunku do oryginalu: nie bedzie mozna zobaczyc calej planszy na raz a po pewnym czasie widok jeszce bardziej zostanie ograniczony - nie mam pojecia jak to wplynie na grywalnosc , byc moze calkowicie zniecheci bo kto by zapamietal cala plansze..

[#2] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #1

"a wyszedl ... sokoban"


Nieeeeeeeeeeeee........ tylko nie znowu PUZZLE I SOKOBANY



[#3] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #1

Mialy byc podziemia, walka z potworami itd itd a wyszedl ... sokoban

Nic straconego możesz przerobić projekt na coś takiego co widać na filmie poniżej. pomysł
Gra ma niesamowitą grywalność. Sam nawet myślałem aby coś takiego zrobić ale nie jestem programistą.
Twój silnik idealnie się do tego nadaje.
[#4] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #1

Widzę, że rewelka się zapowiada! Prace nad poprawieniem tego silnika co się bawiłeś jakiś czas temu przyniosły skutek - na tym będzie można kilka fajnych gierek zbudować.
[#5] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #1

@selur
ano... z duzej chmury maly dzeszcz :)

@Leon
OMB(=OMG) nic nie wykumalem z tego filmu, hehe, ale moze poszukam dalej

@Adinfo
wlasciwie by zaadaptowac pod sokobana to musialem wywalic duzo z tego co bylo a pozostala czesc lekko przerobic (uproscic)
[#6] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #5

to moze cos takiego ?

[#7] Re: Kolejny... sokoban

@selur, post #6

Mysle ze dalbym rade .. ale bez intra
[#8] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #7

jak co moge dorobic jakas sensowna grafike tylko w min. 16 kolorach, bo pozniej gra wyglada jak Atari XL a nie Amiga
[#9] Re: Kolejny... sokoban

@selur, post #8

@Pch

Widzę, że rośnie poważna konkurencja dla mojego Magazynu.

Bardzo ładnie wygląda Twoja gra - widzę że dopracowałeś animację i mechanikę.

Tylko, kolego Selur ten animowany GIF, co wrzuciłeś w poście #2 to przesada.

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2021 11:22:35 przez Hexmage960
[#10] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #1

To jest ten projekt, który zacząłeś kiedyś robić w Hollywood i on okazał się za ciężki? Potem jak to się potoczyło? Sokoban jak sokoban, ale historia może być interesująca
[#11] Re: Kolejny... sokoban

@adam_mierzwa, post #10

z tego co kojarze to chyba w BlitzBasicu to jest
[#12] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #1

Świetne OK Efekt odkrywania i zakrywania sprawia wrażenie połączenia "pola widzenia" z "pamiętam co tam było" podczas eksploracji korytarzy.
[#13] Re: Kolejny... sokoban

@selur, post #2

W rzeczywistości taka sytuacja wyglądałoby chyba jednak bardziej jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=6dg8IWhPgA0
[#14] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #5

Coś takiego ?
[#15] Re: Kolejny... sokoban

@adam_mierzwa, post #10

@adam_mierzwa
tak, zaczelo sie w hollywood ale ten jezyk na amige klasyczna mozna traktowac raczej jako ciekawostke, ze da rade uruchomic.

Sokoban mi wpadl do glowy, gdy pare dni temu Hex ruszyl znow ze swoim watkiem - moj oryginalny plan raczej by nie zostal ukonczony :) wiec to byla calkiem dobra alternatywa , hehe

To rozwiazanie z gry z ostatniego video mi sie podoba: obszary w danej chwili niewidoczne sa zaciemniane (a nie jak u mnie calkowicie usuwane) - tylko ze to wymaga dodatkowego zestawu grafiki.
Jest jeszce opcja zostawienia kafli w miejscach aktualnie niewidocznych a tylko usuniecie z nich obiektow (tutaj klockow) do przesuwania - ale to raczej nie bedzie mile dla oka (powinny sie te kafle jednak zaciemnic albo zniknac zupelnie)
[#16] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #15

moj oryginalny plan raczej by nie zostal ukonczony :)

a czego zabrakło?
bo silnik bardzo fajnie działa...
[#17] Re: Kolejny... sokoban

@softiron, post #16

Ja myślę że za krótko był "w pracy" jak pch byłby jeszcze z 6 miechów to pewnie by skończył
[#18] Re: Kolejny... sokoban

@softiron, post #16


a czego zabrakło?
...


pomyslu OK i to w pierwszej kolejnosci


@QUAD
no dzieki, hehehe .
[#19] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #1

To "fafelkowe" odsłanianie/ zasłanianie pola widzenia wypadło fajnie OK
[#20] Re: Kolejny... sokoban

@BULI, post #19

Niczym efekt ze współczesnych gier (indyków) utrzymanych w klimacie retro/oldsql.
[#21] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #18

To my Cie przygarniemy..... Pomyslow Ci u nas od zaje... I ciut ciut.
[#22] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #1

Jesli ma ktos ochote sprawdzic to tu jest link
link
wystarczy przegrac calosc archuwum np do ramu i kliknac START


Od razu uprzedzam:
- tylko AGA - tam jest uzyty dualplayfield 2x16 wiec tylko AGA
oczywiscie wiem ze mogloby to i chodzic na zx spectrum ale chodzi tylko na AGA.

- czy to bedzie grywalne, nie wiem, bo sokoban powinien miec cala plansze widoczna .. a tu tak nie jest

- wazny klawisz to ESC :)
- BACKSPACE - undo
- SPACE - wyswietla mape by jednak mozna bylo zobaczyc caly level

-nie uzywac TILE SET z menu bo co prawda wgra jak nalezy grafike ale spieprzy kolory (rozdzial w naprawie :) )

- SAVE nagra aktualna pozycje z pliku z planszami tak ze kolejny start spowoduje start z tej pozycji

-plansze dowolne z neta, ale w wersji tekstowej (w jednym pliku) , plik ma sie nazywac _lvl.txt
[#23] Re: Kolejny... sokoban

@pch, post #22

Fajna grafika, stonowana.. na początku myślałem że gra robi
Graczowi mindfuck i zmienia mu ułożenie labiryntu gdy nie widać.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem