[#1] WHDLOAD CHIPMEM
Mam problem z odpalaniem gier w WHDLOAD. Dostaje informacje ze brakuje mi pamięci CHIPMEM.
Moja amiga to A500 z 0.5 MB dodatkowo mam rozszerzenie do 0.5 MB i dołożony akcelerator CLASSIC 520.

Jak zmusić WHDLOAD żeby korzystał z FAST ramu jako rozszerzenie dla chipmem?
[#2] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #1

Napisać swojego SLAVE, żeby używał FASTu, a nie CHIPu.
A na poważnie, to nie ma na to sposobu. Z resztą co Cie powstrzymuje przed zrobieniem min 1MB chip, rewizja płyty?
[#3] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@MariuszK, post #2

A czy masz jakiś prosty opis jak edytować slave ?
[#4] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #3

hmmm niech no pomyśle... czyżby oficjalna strona WHDLoad miała dokumentację?!
[#5] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@MariuszK, post #4

Przekopuję się przez dokumentacje jednak nie znalazłem jeszcze informacji jak stworzyć taki plik lub jak go edytować.
[#6] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #5

Gdyby Ci się udało to bym sam skorzystał. Mam taki sam problem w A500 i CDTV. Może to będzie łatwiejsze niż kombinowanie z elektroniką.
[#7] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@MariuszK, post #4

... czyżby oficjalna strona WHDLoad miała dokumentację?
Tak i nawet po polsku link
[#8] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@Rafał A-3000, post #6

Jeśli nie jest się przynajmniej dobrym programistą w ASM, to łatwiej będzie dołożyć CHIP do Ami
[#9] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #3

A jesteś koderem?
[#10] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@AmiClassic, post #8

hahaha, dokładnie. To miałem na myśli pisząc ze lepiej dodać Chip na płycie :)
Przykładowo slave do Cannon Fodder który wymaga przynajmniej 1MB wolnego CHIP i źródła do SLAVE.
[#11] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@mailman, post #9

Mam doświadczenia w programowaniu, co nieco rozumiem. Jednak im prostsza procedura tym lepiej.
[#12] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #11

Na płycie rev.6, rev.8 oraz 8.1 bardzo prosto można
skonfigurować, żeby rozszerzenie spod klapki
0.5mb było widoczne jako chip.
Zrobiłem tak na swojej A500 i spotkałem póki co
nie więcej niż 3 gry, które chciały więcej niż
1mb chip.

Trudniej na płycie rev.3 i 5, ponieważ był tam naj-
częściej montowany Agnus, który obsługiwał
tylko 0.5mb chip.

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 10:08:42 przez mmarcin2741
[#13] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@mmarcin2741, post #12

Mam świadomość ze da się. OK Ja jednak nie chce ruszać sprzętu tylko zrobić to na poziomie softu.
Jeśli się da, to chce się przez to przebić i dostosować slave do sprzętu, który mam, a nie na odwrót.

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 10:13:00 przez obdarowani
[#14] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #1

Czy mógłbyś podać te gry które nie chcą działać z 0.5 MB CHIP ?
[#15] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@asman, post #14

Takie pierwsze z brzegu.
- Street fighter 2 ( działa bez akceleratora puszczane z dyskietki, z 0,5 MB rozszerzenia na pokładzie z kik1.3)
- Mortal Kombat 1,2 ( działa bez akceleratora puszczane z dyskietki, z 0,5 MB rozszerzenia na pokładzie z kik1.3)
- Cannon Fodder
[#16] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #15

Nie ma co porownywac gier pod whdload z grami na dyskietkach.
1
[#17] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #15

Z tego co widzę to wyraźnie jest napisane w readme że slave'y wymagają 1 MB CHIP (z lenistwa sprawdziłem tylko Cannon Fodder i StreetFighter 2). A dlaczego tak jest to pytanie do autora (ów) danego slave, które można zadać na mantisie (link). Bez złośliwości, jest tam około 1700 ticketów (wybrałem closed na hide status filtrze), więc może to potrwać, o ile jesteś bardzo cierpliwy.
[#18] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@asman, post #17

Dlatego właśnie szukam sposobu na edytowanie SLAVE po to żeby samemu dostosować je do możliwości mojej AMIGI.
[#19] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #18

Jedną z przyczyn może być ilość tej pamięci potrzebnej do uruchomienia gry, a którą zajmuje system. Jedną z rzeczy, którą trzeba wiedzieć, aby modyfikować slave jest wiedza jak dana gra działa i co zostało zmodyfikowane albo ulepszone, że potrzeba więcej tej pamięci.

Modyfikacja płyty jest prosta, są na niej zworki umieszczone przez Commodore do przekonfigurowania płyty, 1MB CHIP to podstawa do whdload, a czasami i to za mało.

Jak pisał kolega, lepiej wpierw dowiedzieć się dlaczego wymagania wzrosły od autora slave zanim wejdzie się w nieznane wody, bo zjesz swoje własne zęby.
[#20] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #18

a znasz assembler 68k?
przecież taka edycja slava wymaga analizy co gdzie i po co. częsci danych nie przepchniesz do fastu bo muszą byc w chip. Zwora na 1mb chip sprzetowa to najlepsze co możesz zrobić (tzn zamontowanie 2mb chip jest jeszcze lepsze, ale zamontowanie/polutowanie zwory jest darmowe)

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 12:17:22 przez michal_zukowski
[#21] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #15

Lepiej napisz jaką masz rewizję płyty i wersję Agnusa
[#22] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@snifferman, post #21

Moja płyta to rev 6, co do Angusa to nie pamiętam, ale sprawdze.
[#23] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #22

8372A, wsadzasz (lutujesz) dodatkowe pamięci w płytę i masz 1M chip. A no i zworka...

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 14:32:04 przez MariuszK
[#24] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@MariuszK, post #23

Jak ma rozszerzenie pod klapką, to nie musi lutować pamięci. wystarczy przezworkować slow na chip

link 1

link 2

Podejrzewam, że będzie szybciej i łatwiej niż nauka ASM, przerabianie SLAVEów i ich testowanie

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 14:46:23 przez snifferman
[#25] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@snifferman, post #24

A tu na żywo, w czasie rzeczywistym robi płytę 6:



Jakby ktoś kiedyś potrzebował, to płyta rev.5:

[#26] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #15

O ile dobrze pamietam to Mortal Kombat I i II maja wiecej SFX przy 1MB chip, dlatego sa takie slave'y, ale moglyby byc tez opcjonalnie wersje na 0.5MB chipu. Cannon Fodder to juz jest tylko lenistwo kodera, bo latwiej mu bylo patchowac gre przy 1MB chipu. Z tego co pamietam to jeden slave gry na ECS mial wymagania 1.1MB chipu, tez przez lenistwo kodera, ten sie nie uruchamial na 1MB chipu.
[#27] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@Don_Adan, post #26

Sensible World of Soccer 96/97 wymagał 2mb
chip o ile pamiętam. Wcześniejsze wersje też
chyba.
[#28] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@mmarcin2741, post #27

Chyba kazdy SWOS w oryginale ma 2 exeki na pierwszej dyskietce. SWOS i SWOS2, o ile dobrze pamietam. Jedna wersja dzialala na 0.5MB chipu (plus 0.5MB innej pamieci) a druga na 1MB chipu (plus 1MB innej pamieci). Roznily sie bodaj efektami dzwiekowymi tylko, ale nie grywalem w SWOS, tylko uruchamialem. Dosc czesto crackerzy wywalali zabezpieczenie tylko z jednej wersji gry, a nie z obu. Przez to dzialala tylko jedna z dwoch wersji gry w zaleznosci od konfigu na ktorym gra byla odpalana. Wersja WHDload jest bazowana na wersji 1MB chip (SWOS2 exek).
[#29] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@obdarowani, post #13

W archiwum ze slave pod WHDLoad dość często autorzy zostawiają kod źródłowy w assemblerze. Na przykład slave dla "Cannon Fodder", "Street Fighter 2" czy "Mortal Kombat 2" są te źródła w archiwum - możesz podejrzeć i spróbować się pobawić.

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2021 18:58:34 przez mailman
[#30] Re: WHDLOAD CHIPMEM

@Don_Adan, post #26

Z tego co pamietam to jeden slave gry na ECS mial wymagania 1.1MB chipu, tez przez lenistwo kodera, ten sie nie uruchamial na 1MB chipu.

No jak dało się zrobić lepiej, to szkoda, ale z drugiej strony zawsze ktoś inny może poprawić i zrobić lepiej jak ma czas.

Co do wymagań 1 MB chip, to z dzisiejszej perspektywy nie jest to nic nadzyczajnego. W A500 rev6 gdy jest slow pod klapką, to osiągnięcie 1MB chip, to nic trudnego.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem