[#1] Rozwój amigowego rynku gier
.
1
[#2] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!
Amiga przeżyje samych Amigowców, to na pewno.


No nie wiem...dla młodych to taki sam zabytek, jak każdy inny przestarzały sprzęt elektroniczny.
Parę sztuk zachowa się gdzieś w muzeum, czy u koneserów - i to by było pewnie na tyle...
[#3] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Motyl, post #2

Myślę, że przyrost jakości w grach będzie malał. W związku z ilością pracy potrzebnej do zrobienia czegoś ładnego. Taki superfrog wygląda ładnie w 32kolorach, a taki superfrog hd wygląda jak kupa na kiju. Wygląda gorzej niż wersja amigowa. Mogli zrobić coś ładniejszego - ale wybrali drogę na skróty. Już nawet Prince of the yolkfolk hd jest akceptowalny. Więc może się skończyć dwoma drogami:
- gry będą ładne, ale wszystkie będą z jednego generatora z obiektami więc będą do siebie podobne
- gry osiągną poziom ładności określony czasem produkcji powiedzmy max 4-6 lat. Bedą nowe efekty i fizyka dzieki nowym kartom gfx no ale textury i obiekty ktos bedzie musial zrobic a to trwa.

Dlatego nie wróżę rynkowi gier jakiegos superhiper rozwoju
2
[#4] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@michal_zukowski, post #3

Dlatego nie wróżę rynkowi gier jakiegos superhiper rozwoju


To nie trzeba być wróżbitą
Wszyscy wiemy, że gry na Amigę osiągnęły szczyt swoich możliwości gdzieś około 1993-1994 roku.

Super Frog, Lion Heart, Ruff'n Tumble - tytuły o podobnie wysokiej jakości już nigdy nie powstaną, bo nikt nie ma motywacji ani wiedzy, jak coś takiego zrobić.
2
[#5] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Motyl, post #4

Wszyscy wiemy (...)

Nie wiem, dlaczego wypowiadasz się za wszystkich, ale to nie prawda. Niedługo zostaną wydane na Amigę gry, które bez kompleksów będą mogły stanąć obok najlepszych w historii. Fakt, że nie zostały wydane na szybkiego tylko potwierdza, że deweloperzy postanowili wydać gry jak za dawnych czasów.
A to przykładowa lista: (Nieszczęsny) Alarcity, AQUABYSS, Boss Machine, DREAD, Jump!, Metro Siege, Reshoot Proxima 3, Scourge of the Underkind czy Software Manager Deluxe.

Nad każdą z tych gier deweloperzy siedzą już od wielu lat inwestując nie tylko swój czas, ale i niemało pieniędzy.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2022 11:23:04 przez Umpal
[#6] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Umpal, post #5

Ale na jakie Amigi są te tytuły? Bo prócz jednego reszty nie kojarzę.
Na A500, na AGĘ z fastem, 30chę, czy na cuda które ma 10-100 osób w Polsce?
Bo A500 sprzedano na świecie 5 mln, A1200 - 10 razy mniej, 060 - 100 razy mniej, a PPC+RTG można policzyć na palcach.
2
[#7] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@ZbyniuR, post #6

Wystarczy UAE
1
[#8] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@ZbyniuR, post #6

Ale na jakie Amigi są te tytuły?


Nie ma to znaczenia. Nie ma już przecież dzieciaków wyposażonych w A500/1MB w charakterze bieda-konsoli. Każdy spośród 200 czynnych jeszcze amigowców w skali kraju ma średnio kilkadziesiąt różnych konfiguracji, do wyboru, do koloru. A czego naprawdę brakuje, to wykorzystania właśnie potencjału silnych maszyn - głównie porty i emulowany Mac.

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2022 07:44:33 przez Daclaw
[#9] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Motyl, post #4

Super Frog, Lion Heart, Ruff'n Tumble - tytuły o podobnie wysokiej jakości już nigdy nie powstaną, bo nikt nie ma motywacji ani wiedzy, jak coś takiego zrobić.

Wiedza jak tworzyć (od strony programowej) takie gry jest dla chcących dostępna nawet dzisiaj. Takie gry to głównie praca zdolnych grafików i muzyków a nie programistów i to jest powód czemu nie powstają masowo. Wybierasz sobie kilka perełek z całej masy gier lat 90-tych i oczekujesz że dziś każda nowa produkcja będzie trzymać taki sam poziom. To jest nierealne, również z powodów finansowych. Robienie gier na Amigę dzisiaj to zabawa dla entuzjastów a nie poważne, komercyjne projekty.
7
[#10] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Umpal, post #5

Nie wiem, dlaczego wypowiadasz się za wszystkich, ale to nie prawda. Niedługo zostaną wydane na Amigę gry, które bez kompleksów będą mogły stanąć obok najlepszych w historii. Fakt, że nie zostały wydane na szybkiego tylko potwierdza, że deweloperzy postanowili wydać gry jak za dawnych czasów.
A to przykładowa lista: (Nieszczęsny) Alarcity, AQUABYSS, Boss Machine, DREAD, Jump!, Metro Siege, Reshoot Proxima 3, Scourge of the Underkind czy Software Manager Deluxe.

Nad każdą z tych gier deweloperzy siedzą już od wielu lat inwestując nie tylko swój czas, ale i niemało pieniędzy.


Sprawdziłem te tytuły, wszystkie mają max. po 100-200 polubień na YouTube.
Szkoda mi nawet mojego czasu, żeby szczegółowo pastwić się nad tymi grami, nikłe zainteresowanie mówi samo za siebie.
Już pierwszy tytuł "Alarcity" to jakaś żenada, a nie amigowy killer.

Jeżeli coś na YT ma 1000 odsłon i 100 lajków, to ile osób kupi gotową grę ? Więc ja się wcale nie dziwię, że nikomu nie chce się robić porządnych gier na Amigę.

A to , że być może rzeczywiście ktoś "siedzi od lat nad tymi grami, inwestując nie tylko swój czas, ale i niemało pieniędzy" - wcale nie znaczy, że osiągną one poziom choćby zbliżony do najlepszych produkcji, typu Super Frog, Lion Heart czy Ruff'n Tumble.

Jak na razie to co zobaczyłem, tym bardziej mnie utwierdziło w przekonaniu, że na Amigę nigdy już nie zobaczymy nowej, naprawdę fajnej gry. Co najwyżej z rzadka, raz na 5 lat, może trafią się produkty poprawne, na czwórkę w skali 1-6.
[#11] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Motyl, post #10

Wyświetleń tyle ile zainteresowanych Amigowców. Myślałem że mówimy o jakości a nie ilości :)
1
[#12] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Motyl, post #10

wcale nie znaczy, że osiągną one poziom choćby zbliżony do najlepszych produkcji, typu Super Frog, Lion Heart czy Ruff'n Tumble.


zalezy na co patrzymy... technicznie taki Dread czy Scourge of the Underkind juz wyprzedzily swoje najlepsze pierwowzory z lat 90-tych.
Dread na obecna chwile to najlepiej wygladajaca i najszybsza strzelanka 3d na Amigi bez kart turbo a z kazda kolejna wersja pojawiaja sie coraz lepsze tekstury. Graficznie ta gra wyewoluowala z 4/10 na 11/10.
Scourge w ostatniej wersji mimo dosc ciemnej palety kolorow, bije animacja i szczegolowoscia grafiki nawet swietny Chaos Engine, jedynie muzyke mozna by dac jakas ladniejsza.
Reszta wymienionych gier nie wyglada zle i jest narazie w fazie tworzenia a wiec dopiero sie okaze na ile dogonia wysoki poziom dawnych gier.


A co do 'lajkow' na jutubie, to nie jest jakis wyznacznik popularnosci. Tam rzadzi zasada "widzimisie".
[#13] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@selur, post #12

Dziś tworzone gry powinny sięgać poziomów, dalece wykraczających poza to z czym mieliśmy do czynienia w latach 90tych na nierozbudowanej A500 (także A1200).
Sprzęt jest lepiej poznany, można stworzyć sobie środowisko pracy o jakim nie śniło się wtedy.
M.in. dzięki temu (soft z jakiego można korzystać, środowisko) powstają tak spektakularne pozycję na wszelakie Atari, C64, Mega Drive/Genesis, inne zabawki).

To dlaczego tak się nie dzieje w przypadku Amigi jest ciekawym zagadnieniem, którego interpretacja może dość brutalnie scharakteryzować obecne, amigowe, środowisko.
3
[#14] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@michalmarek77, post #13

Na Amigę też powstają i niektóre też są spektakularne.
Z mojej perspektywy problemem są po prostu pieniądze. Dobra gra to wielomiesięczna praca kilku osób, które ze swoimi umiejętnościami zarabiają po kilkanaście tysięcy w normalnym świecie i muszą z tego zrezygnować. Mówimy o kwotach rzędu 0,5mln pln za cały projekt. Inaczej to będzie praca po godzinach, ciągnąca się latami. Która amigowa gra dzisiaj tyle zarobi? Dread taki wspaniały ale jak wejdziesz na Patronite to zobaczysz że autor ma wsparcie ok. 1,5tys/miesięcznie. Gdy zrobiłem preorder na Jumpa to był szok że wersja cyfrowa nie kosztuje 30zł. Nie ma rynku to nie ma gier.
7
[#15] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Kefir_Union, post #14

Jakie środowisko - taki rynek.
1
[#16] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Kefir_Union, post #14

Nie ma rynku to nie ma gier.


Nie ma rynku na amigowe gry, natomiast Amigowy hardware to zyla zlota, np. takie Vampiry sprzedaly sie ponoc w tysiacach egzemplarzy.
Liczac sobie PI razy oko ze jeden vampir kosztuje 2700zl razy powiedzmy 5000 sztuk (gdzie sprzedanych wszystkich pewnie duzo wiecej ) to daje jedyne 13 baniek
... a wiec kasa u Amigowcow jest i to taka, ze glowa boli.
[#17] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@selur, post #16

w Tefałenie uslyszałeś ?:)
[#18] Re: 100 lat ppa z okazji 22 urodzin!

@Motyl, post #10

Ale jest 10000 użyszkodników wąpierza :) na pewno dla nich będzie warto robić nowe fajne gry z ammx i saga...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem