kategoria: WHDLoad
[#1] Problem z save w grze Mentor
Mam taki o to problem.

Gram w grę Mentor na amidze1200 z fastem poprzez whdload. Gra nie zapisuje stanu gry. Tzn niby zapisuje ale jeśli wyjdę w gry poprzez f10 i ponownie ją uruchomię to nie da się wczytać save.

Próbowałem wersji dyskietkowej i to działa choć zapisuje save na dyskietce ale nie udało się znaleźć wersji poprawnie złamanej. Tzn po uruchomieniu Mentora z dyskietek gra działa i pomija zabezpieczenie kodowe ale po zainstalowaniu na dysku zabezpieczenie wraca. Akurat w tej grze jest ono wyjątkowo upierdliwe bo trzeba je robić 3 razy i jest tylko jedna szansa na pomyłkę.


Analizowałem to co jest na dyskietce. jest program crack oraz load. Niestety nie udało mi się tego zmusić do działania z HDD.

Jak zagrać w tę grę aby można było zapisywać stan gry?
[#2] Re: Problem z save w grze Mentor

@Wankowicz, post #1

Która wersja WHDLoad?

Która wersja slave?

Czy instalowałeś za pomocą skryptu WHDLoad, czy też ręcznie?
[#3] Re: Problem z save w grze Mentor

@mailman, post #2

Whdload 18.9
Slave 1.1

Pobrane z znanej stronki z zbiorem gier whdload.
[#4] Re: Problem z save w grze Mentor

@Wankowicz, post #3

Czyli nie instalowałeś.

Czy po wykonaniu zapisu gry i wyjściu z WHDLoad plik zapisu jest faktycznie na dysku?

HD to HD czy karta CF?

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2023 12:42:51 przez mailman
[#5] Re: Problem z save w grze Mentor

@mailman, post #4

Karta CF.
Pliku save nie ma.

Max transfer 0x1fe00
[#6] Re: Problem z save w grze Mentor

@Wankowicz, post #5

Przegraj grę do RAM: i uruchom i zobacz czy zapisze SAVE
[#7] Re: Problem z save w grze Mentor

@Norbert, post #6

W pamięci ram gra zapisuje save.

Mam poprawny max transfer, system plików sfs i kartę cf.

Co się tej grze nie podoba?
[#8] Re: Problem z save w grze Mentor

@Wankowicz, post #7

Sądzę, że nie tylko tej grze...
[#9] Re: Problem z save w grze Mentor

@Wankowicz, post #1

Zakladam, ze masz partycje w PFS3 i to jest problem. Mozesz:

1. Przerzucic dane z gra na partycje FFS.
2. Zmienic konfiguracje WHDload tak, zeby od razu zapisywal stan gry, a nie tylko po wyjsciu z gry quitkeyem.
3. Poprosic Wepl-a, zeby dal dluzszy wait po zapisie pliku/ow na wyjsciu z WHDload, bo dla PFS3 jest on zbyt krotki.
[#10] Re: Problem z save w grze Mentor

@Don_Adan, post #9

Zakladam, ze masz partycje w PFS3 i to jest problem. Mozesz:


Dlaczego zakładasz, że mam pfs3?

2. Zmienic konfiguracje WHDload tak, zeby od razu zapisywal stan gry, a nie tylko po wyjsciu z gry quitkeyem.


Jak to zrobić?
[#11] Re: Problem z save w grze Mentor

@Wankowicz, post #10

Bo PFS3 tak dziala, przez to nie ma walidacji jesli wystapi jakis problem przy zapisie pliku, ktora ma FFS. Po prostu czeka iles tam milisekund nim zaktualizuje dane na partycji. A to widac, ze WHDload za krotko czeka.
W katalogu S: powinienes miec plik konfiguracyjny dla WHDload, tam trzeba zmienic.
[#12] Re: Problem z save w grze Mentor

@Don_Adan, post #11

Napisał, że ma SFS, ale sądzę, że tu może być podobnie jak z PFS
[#13] Re: Problem z save w grze Mentor

@mailman, post #12

To tak samo dziala dla SFS. Moze nawet SFS ma dluzszy czas oczekiwania niz PFS3? Najprosciej zglosic to do Wepla-a.
[#14] Re: Problem z save w grze Mentor

@Don_Adan, post #13

Przejrzalem dokumentacje WHDload i to powinno pomoc:

WriteDelay/K/N
Opcja ta określa czas mierzony w 1/50 sekundy przez jaki WHDLoad będzie oczekiwał po zapisaniu danych na dysk. Oddziałuje to na wszystkie funkcje resload_Save#? oraz na opcję FileLog/S. Jest to szczególnie użyteczne, zwłaszcza, że systemy plików zazwyczaj nie zapisują danych od razu. Zabiera to trochę czasu (od 1 do 3 sekund) zanim wszystkie struktury dysku danego systemu plików zostaną zaktualizowane. Domyślnie wartość parametru WriteDelay wynosi 150 i sprawia, że WHDLoad oczekuje 3 sekundy po każdym zapisie danych na dysk. Można ustawić tę wartość na 0, ale nie powinieneś wówczas wychodzić z programu poprzez restart komputera, ponieważ zapisywane dane mogą nie zostać poprawnie zapisane.
[#15] Re: Problem z save w grze Mentor

@Don_Adan, post #11

Włączenie opcji
NoWriteCache/S
Spowodowało, że gra przestała się uruchamiać. Można zobaczyć ekran tytułowy a potem gra wyskakuje do wb.

Edit:
@Don

Zaraz sprawdzę to co napisałeś.

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2023 17:43:17 przez Wankowicz

Edit2:
Efekt jest taki sam czy użyję
NoWriteCache/S
czy
WriteDelay/K/N


Włączam grę. Coś tam robię i zapisuje stan gry. To działa. Plik stanu gry jest widoczny. Wychodzę z gry na f10 i kaplica. Nie da sie później gry włączyć. Ekran tytułowy widzę a gdy dotknę jakiegokolwiek klawisza na klawiaturze to wyskok do wb.



Ostatnia aktualizacja: 25.05.2023 17:53:36 przez Wankowicz
[#16] Re: Problem z save w grze Mentor

@Wankowicz, post #15

Ustaw najpierw WriteDelay jakis duzy np. 250. Ja sam nigdy z konfigu nie korzystalem, ale ja bardziej testowalem jak gralem. Mozesz zmienic nazwe lub skasowac ten plik. Uruchomic CLI i wpisac:

cd ; sciezka z gra
whdload mentor.slave WriteDelay 250
[#17] Re: Problem z save w grze Mentor

@Don_Adan, post #16

Albo mozesz takie obejscie zrobic. Ze na starcie przekierowujesz Save'y do RAM:u. Po wyjsciu z gry recznie przekopiowujesz je do katalogu z gra albo z save'ami. Tylko ze wtedy musisz miec 2 konfigi dla save'ow. Jeden gdy zapisujesz stan gry a drugi gdy odczytujesz stan gry. Chyba, ze sobie zrobisz ikonke Projekt z IconX, gdzie najpierw czyli przed uruchomieniem whdload, przekopiowujesz save'y z HD do ramu. A po wyjsciu, przekopiowujesz je z ramu na HD. Tylko, ze to jest troche takie dziwne, ale powinno zadzialac.
[#18] Re: Problem z save w grze Mentor

@Don_Adan, post #17

Hej. Piszę tutaj, żeby nie zaśmiecać forum kolejnym tematem. Mam problem z grą Mentor. Gram na Amidze 500 mini (pendrive, Aminimiga, whdload) i gdy przechodzę etap, gdzie bohater namawia wokalistę do dołączenia do zespołu, gra wysypuje się do systemu. Trafił ktoś na ten sam problem i zdołał go jakoś rozwiązać? Z góry dzięki za wszelkie pomysły :)
[#19] Re: Problem z save w grze Mentor

@SpokoWap, post #18

Jak sie gra wysypuje do systemu to sie wtedy robi Core Dump i pokazuje plik tekstowy z tego zrzutu (powinien byc w katalogu c:). Albo przynajmniej info jaki komunikat wyswietla wtedy WHDload.
[#20] Re: Problem z save w grze Mentor

@mailman, post #2

Jeśli można to podłączę się pod temat WHDLoad z krótkim pytaniem. Wymęczyłem temat ale pozostała mi jedna kwestia. Chciałem sobie poinstalować gry ale w trakcie instalacji "Walkera" zostałem "poproszony" o drugą dyskietkę. Jak instaluje się gry składające się z kilku dyskietek?.
[#21] Re: Problem z save w grze Mentor

@luzik, post #20

Zrób to o co zostałeś "poproszony".
1
[#22] Re: Problem z save w grze Mentor

@luzik, post #20

Jak instaluje się gry składające się z kilku dyskietek?


Wkładając po kolei wszystkie dyskietki. Wtedy, kiedy instalator o to prosi.
[#23] Re: Problem z save w grze Mentor

@Drakon, post #22

Tak. To się rozumie, tylko zbiło mnie z tropu to, że pierwsza "dyskietka" poszła niejako z automatu chociaż jej nie włożyłem do stacji. Na którymś z portali znajdę więc ADF-y, które mogę przerobić i ponagrywać na dyskietki ale czy w przypadku gier NDOS WHDLoad bez żadnych dodatkowych zabiegów takie gry "łyknie"? Nie robiłem nigdy i nie korzystałem z obrazów dyskietek ale może tędy droga, bo zabawę z dyskietkami trudno sobie wyobrazić przy większej ilości gier.
[#24] Re: Problem z save w grze Mentor

@luzik, post #23

czy w przypadku gier NDOS WHDLoad bez żadnych dodatkowych zabiegów takie gry "łyknie"


Łyknie. Weź tylko pod uwagę, że installery WHDLoad zazwyczaj wymagają ORYGINALNEJ, niezmodyfikowanej (czyt. niezłamanej, bez cracktra/intra/trainera) dyskietki. Lub oczywiście obrazu takiej dyskietki.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem