kategoria: Szukam gry
[#1] Heroes of Might&Magic II RTG
Cześć.
Czy istnieje jakiś dobrze działający port HOMM2 w wersji obsługującej RTG?
Ściągnąłem Fheroes2 z Aminetu, ale
a) kolory są cokolwiek dziwne (patrz foto)
b) ślimaczy się toto tak, że nie da się grać (na PiStormie)
c) klawisz F4, który odpowiada za przełączenie widoku na cały ekran wiesza aplikację
d) także po ustawieniu w configu fullscreenu, port uruchamia się w oknie

[#2] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Drakon, post #1

Fusion czy SS przestały działać czy co?
[#3] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@michal_zukowski, post #2

Myślę, że pytanie jest sformułowane dość precyzyjnie.
Podaję słowa-klucze:
"port"
"RTG"
[#4] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Drakon, post #3

Tak, na Fusion masz port HOMM2 na MacOS 68k, który działa pod RTG pod Amigą. Cieszę się, że mogłem pomóc.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 15:10:40 przez michal_zukowski
[#5] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Drakon, post #1

jak masz problemy na amidze to odpal sobie na byle jakim tanim pececie, po co siebie zycie utrudniać i tracic czas, naprawde nie rozumiem
3
[#6] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Azakiel, post #5

No właśnie, nie rozumiesz, nie o to chodzi żeby grać, ino żeby odpalić ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 15:30:35 przez QUAD
7
[#7] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@QUAD, post #6

"Amigowcy" (no moze nie wszyscy ale ci fanatyczni) to stan umysłu szeroki uśmiech, niektórzy zamiast cieszyc sie jakąś grą z całym jej dobrodziejstwem inwentarza bedą sie modlic do Amigi na której ta sama gra nie działa i nie wygląda prawidłowo (zawsze mnie to bawiło ). Oczywiscie gdyby gra działała prawidłowo na Amidze lub z lekkimi tylko problemami wtedy nie ma tematu, odpalam i gram (tak jak ja np aktualnie gram sobie w Super Mario Wonder na emulatorze na PC z synem i nie musze wydawać kasy na Switcha)



Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 15:46:43 przez Azakiel
2
[#8] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Azakiel, post #7

Ależ będzie działała i będzie wyglądała prawidłowo. Od prawie 25 lat można ją uruchamiać na emulatorze Maca.
2
[#9] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@michal_zukowski, post #8

Syndrom elektrody i tutaj obecny?

Dodam (choć wydaje mi się to dość logiczne i wynika z kontekstu), że chodzi o uruchomienie amigowego portu na Amidze, nie o:
- uruchomienie go po emulatorem Maca na Amidze
- uruchomienie go na PC
- uruchomienie go na czymkolwiek innym
1
[#10] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Drakon, post #9

Musisz jednak bardziej się postarać, Fheroes2 nie jest portem tylko reimplementacją. Z tego wynika, że sam nie wiesz czego chcesz. Czyli nie zależało Tobie na zagraniu w HOMM2 na amidze tylko uruchomieniu amigowego portu reimplementacji HOMM2 gorszego niż oryginalny port HOMM2 na Maca 68k, który został potem sportowany na Amigę 68k AGA.

A więc:
- reimplementacje zawsze działają gorzej
- system AmigaOS3.x jest kupą i trudno portuje się gry z innych systemów
- system AmigaOS3.x nie ma dobrego SDK do portowania rzeczy z innych systemów, to że coś się uda skompilować i nieraz działa często skutkuje problemami i niestabilnością
- sam port może być kupą i nawet jeśli nie wpadniesz w 2 powyższe punkty to i tak nie bedzie stabilnie, oczekiwanie po AmigaOS3.x względnie nowoczesnego oprogramowania jest mrzonką

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 16:49:27 przez michal_zukowski
3
[#11] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Drakon, post #9

napisz moze tutaj
lub tutaj

moze ktos sie odezwie


Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 16:55:04 przez Azakiel
[#12] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Azakiel, post #11

Ten pierwszy link ma bledny opis bo to jest AGA, a nie RTG. Tylko ze ten port dziala calkiem szybko jak na 640x400, szybciej niz oryginal gry na Mac-u. A co do wersji RTG, to Drakon moze sprobowac w tym drugim watku. Meynaf-a pewnie by przekonala do nowej wersji portu dobrze skonwertowana muzyka do MOD. Bo z wersji JMD, nie byl zbyt zadowolony. Zawsze mozna mu zaproponowac "deal" on robi wersje RTG, a dobry muzyk robi mu port muzyki, z ktorej on jest/bedzie zadowolony.
[#13] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@michal_zukowski, post #10

Ale wiesz, że nie wszyscy muszą wiedzieć, że masz zły dzień? Pomedytuj, może pomoże...

Pozostałym zaś dziękuję za konkretne informacje.
[#14] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Drakon, post #13

Nie wiem czy zauważyłeś, ale pełne informacje podałem w dwóch postach. Nie ma portu 68k RTG HOMM2. Jakbyś się nie bulwersował to byś przyjął informacje do wiadomości: chcesz grać na RTG to tylko pod emulatorem Maca. Inni podali wątek, że może kiedyś maynaf zrobi wersje RTG (już pare lat się z tym nosi). No nie wiem czemu im dziękujesz za brak sensownej informacji czy możesz zagrać pod RTG. Chyba, że zależy ci na amigowym czekaniu, a nie grze. Wtedy ok. Moje posty były bezzasadne i idę się samobiczować.
3
[#15] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@michal_zukowski, post #14

idę się samobiczować


Doradzałem medytację, ale co kto lubi...
W każdym razie dzięki za starania. :)
[#16] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Drakon, post #15

To jedna z pierwszych moich kompilacji na Os 3.x więc cudów nie ma, no i to była wczesna wersja.
Mogę skompilować wersję 1.0 jeśli ktoś chce.


--

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2023 23:25:45 przez Artur Jarosik
3
[#17] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Artur Jarosik, post #16

Poproszę.
A pod wosa da redę chętnie bym sprawdził czy dziala
[#18] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Artur Jarosik, post #16

"pytasz szarego wilka czy sr...."

jasne, poprosimy!
2
[#19] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Artur Jarosik, post #16

Mogę skompilować wersję 1.0 jeśli ktoś chce.


Byłoby super móc sprawdzić, jak działa :)
1
[#20] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Artur Jarosik, post #16

@Drakon

...Czy istnieje jakiś dobrze działający port HOMM2 w wersji obsługującej RTG?...


@Artur Jarosik

To jedna z pierwszych moich kompilacji na Os 3.x więc cudów nie ma, no i to była wczesna wersja.
Mogę skompilować wersję 1.0 jeśli ktoś chce.


Jestem zainteresowany szeroki uśmiech poproszę yippee jupi! szeroki uśmiech szeroki uśmiech
[#21] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Azakiel, post #5

Nie ma potrzeby posiadania komputera PC, Heroes of Might and Magic II działa dobrze na AROS One x86, zarówno w wersji natywnej (portowanie), jak i za pośrednictwem VirualBox.

Co więcej, Heroes of Might and Magic II działa również doskonale na WinUAE (kolory poprawny)

Zrzuty ekranu z AROS One x86 i OS3 RTG (AfA One) można zobaczyć pod tym linkiem:

https://www.amiganews.it/forum/viewtopic.php?f=39&t=21409&p=262459#p262459

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2023 16:08:50 przez AMIGASYSTEM
1
[#22] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@AMIGASYSTEM, post #21

Nie ma potrzeby posiadania komputera PC, Heroes of Might and Magic II działa dobrze na AROS One x86, zarówno w wersji natywnej (portowanie), jak i za pośrednictwem VirualBox.


Czy AROS One x86 nie jest czasem komputerem PC?

Co więcej, Heroes of Might and Magic II działa również doskonale na WinUAE (kolory poprawny)


WinUAE też raczej działa na komputerze PC...
[#23] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@recedent, post #22

PC (Personal Computer), AROS One x86 "jest natywny" i używa tylko "sprzętu używanego przez PC", Linux również korzysta ze sprzętu PC, ale nie jest komputerem PC

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2023 16:52:36 przez AMIGASYSTEM
[#24] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@AMIGASYSTEM, post #23

Linux (...) nie jest komputerem PC


No, nie jest. Podobnie jak AmigaOS, MorphOS, OSX, Windows czy inne systemy operacyjne.
1
[#25] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@AMIGASYSTEM, post #23

Pc = windows. Tak się przyjęło.
[#26] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@amikoksu, post #25

Nie AROS One x86 nie ma kontaktu z Windows, AROS One instaluje się sam, jeśli chcesz możesz również DualBoot z Windows!

DualBoot AROS One x86/Win10 (AROS Native Grub)

https://youtu.be/IGU8U4KFEzI
[#27] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@AMIGASYSTEM, post #21

Nie ma potrzeby posiadania komputera PC


1
[#28] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@p0su, post #20

Chyba nic z tego. Amigowe gcc, nie obsługuje mutex.
[#29] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Artur Jarosik, post #28

Czyli będzie wolno Na 68k tak jak do tej pory?
A pod wosa możesz skompilować?
[#30] Re: Heroes of Might&Magic II RTG

@Artur Jarosik, post #28

Jak już napisałem w #10 jakiekolwiek portowanie czegoś nowoczesnego na 68k to pomysł skazany na porażkę, bez ogarniętego SDK będzie tylko krew, pot i łzy i strata wlasnego czasu. Ktoś musi ogarnąć kompilatory, biblioteki etc. Zupdatować to od Bebbo do dzisiejszych standardów. Niestety środowisko klasykowców nie jest w stanie ogarnąć tak podstawowej sprawy jak aktualny kompilator. Źle to wróży rozwojowi oprogramowania innego niż strzelanki i bijatyki na klasyka.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem