[#31] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #30

Wild Gunman rzeczywiście zaczął za mną chodzić bo czemu nie :) Co do grafiki to sądzę że jak coś będę już miał to się odezwę bo jak coś robić to żeby było to ładniejsze i bardziej nasze amigowe niż wersja nesowa.

Trzymam kciuki! OK Bardzo lubię kowbojskie klimaty.
Grafiki w Wild Gunman jest trochę więcej. Ale nie jest tego za dużo.


Jak znajdę chwilę, to może za jakiś czas wrzucę na "pixele pixele" jakąś próbkę ulepszenia tej NESowej grafy. Temat bardzo mi przypadł do gustu.
1
[#32] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@Koyot1222, post #31

O to grafika na pierwsze próby już jest. Też zacznę już coś dziabać. Fajnie jakby ulepszenie i przeróbka była tych samych rozmiarów - będzie łatwiej podmienić grafikę ale wiadomo ważny jest efekt więc nie trzymałbym się tego aż tak bardzo.
[#33] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@Koyot1222, post #17

Zawsze można wziąć mysz żyroskopową pod USB i podłączyć do Amigi za pomocą adaptera.
1
[#34] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #1

Gra wygląda i działa bardzo fajnie. Serdecznie gratuluję.

Kiedyś z bratem napisaliśmy 2 małe strzelanki w AMOSie.
[#35] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #1

Jeśli chodzi o pistolet, to gdybyś planował zaimplementować to w kodzie, to chyba lepiej dostosować to pod Zapper od Famiklon'ów... Plus jakiś interfejs/adapter... W życiu nie widziałem Amigowego Zappera, a te famiklon'owe, idę w zakład, że dalej da się kupić na rynku między fasolą, a tekturami od przymierzania jeans'ów
[#36] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@miki1406, post #35

ja też nie widziałem, ale wiem, że takowy był na rynku i obsługiwany m.in. przez takie tytuły Actionware jak Capone czy POW, w które wprawdzie grałem myszką na początku lat 90., ale widoczna była opcja lightguna :)
[#37] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #1

Hej

Zamieściłem nową wersję duck hunta - trochę małych poprawek i zmian.
Doszły nowe chmurki.
Tło jest cieniowane
Inny ekran startowy

W samym repo też zrobiłem mały porządek.
https://github.com/marggines/Amiga_Duck_Hunt/tree/main/release
Poprzednią wersję nadal można pobrać.

Gra powinna ruszyć na Amidze z minimum ECS, 1mb chip, kick 1.3. 3.0. 3.1
Problemem jest wciąż kick 2.04 - nie wiem czemu ale pod tym kickiem nie widać kursora.





Nowa wersja do pobrania:
https://github.com/marggines/Amiga_Duck_Hunt/raw/main/release/1.2/duck_hunt.lha
https://github.com/marggines/Amiga_Duck_Hunt/raw/main/release/1.2/duck_hunt.adf

lub
https://github.com/marggines/Amiga_Duck_Hunt/raw/main/duck_hunt.lha
https://github.com/marggines/Amiga_Duck_Hunt/raw/main/duck_hunt.adf
8
[#38] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #37

Dobra robota! OK
[#39] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #37

Hmm dlaczego minium ECS ? Na OCS nie pójdzie? to chyba to samo tylko ECS więcej pamięci przyadresuje ..
[#40] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@Japiler32, post #39

w esc możesz dać jeszcze kolor na ramke ekranu
[#41] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #37

Zagrałem.
Gra się naprawdę świetnie!

Ale pauzy chyba nadal brak?
[#42] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@Wankowicz, post #41

Lepiej powiedzcie skąd skołować pistolet do LCD.
[#43] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@Wankowicz, post #41

Z pauza to nie jest taka prosta sprawa jakby sie wydawało. I też sie zastanawiam czy ta gra powinna mieć taką opcje - jednak tu chodzi o nabicie największej ilości punktów za jednym posiedzeniem. Pauza czy save to takie lekkie czitowanie w tym wypadku mogloby byc. Ale nie mówie nie - może w wersji 1.3 :)
[#44] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@_DiskDoctor_, post #42

A po c Ci pistolet do LCD w przypadku tej gry?
[#45] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@Japiler32, post #39

Tego to nie wiem :D ale na OCS sie nie uruchomilo, a na ECS owszem. Może to kwestia gradientu na tle. Wykorzystuję do tego funkcję rainbow amosa.
[#46] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #44

Do NESA!
[#47] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #45

Wymagane 1MB chip.
Każde ECS ma właśnie minimum tyle pamięci chip. OCS wręcz przeciwnie, chyba że po modyfikacji.
[#48] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #37

Czy "gradient" nieba jest zrobiony copperem?
Edit.
Ok. Widzę powyżej, że zrobione jest AMOSowym Rainbow, więc COPPER zaprzęgnięty (jeśli dobrze rozumuje)! OKOKOK

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2024 13:30:10 przez BULI
1
[#49] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #45

Przetestowałem i działa na OCS i ECS. Kwestią jest ustawienie 1MB chip ram + 512KB slow ram. Działa zarówno na kickstarcie 1.3 i 2.0.

Co do rainbowa, to w ECS Denise i AGA jest możliwość wyłączenia rainbowa w overscanie na kolorze 0 przez bit 5 w BPLCON3 (BRDRBLANK). Jeśli Amiga ma ECS Agnus lub OCS, to nie spowoduje błędu, a tylko rainbow wyświetli się wtedy w overscanie.

Gratuluję pomysłu i realizacji!
1
[#50] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #43

Niestety mamy 2024 a się 1988. Czasami trzeba odejść od komputera, odebrać telefon itp. Czasy kiedy człowiek mógł kilka godzin non stop grać na Amidze minęły wraz z młodością.
2
[#51] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@_DiskDoctor_, post #42

Lepiej powiedzcie skąd skołować pistolet do LCD.


Klasyczny pistolet dedykowany CRT ze względu na sposób jego działania, nie zadziała z LCD.
[#52] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@miki1406, post #51

https://sindenlightgun.com/
[#53] Re: Duck Hunt - kolejna nowa gra

@marggines, post #37

A ten motyw jest?

link
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem