[#31] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #30

No ale ekran gry w Amosie masz otwarty w 32 kolorach czy w 16 ?
Jesli w 16, to mozesz ustawic sobie tak kolory, ze wiekszosc ustawiasz pod grafike tla i murkow reszte na przeszkadzajki.
Natomiast glownego bohatera rysujesz w 16 osobnych kolorach, ktore ustawiasz w indeksach kolorow 16-31 i wyswietlasz jako grupe 4 sprajtow (pary 2/3 i 4/5) o rozmiarze 32*wys i masz 'dodatkowe' kolory na postac.
1
[#32] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@selur, post #31

Ekran otwarty w 32 kolorach i na postac ktora jest bobem moge uzyc wszystkich kolorow z palety. Gra nawet w 16 kolorach zwalniala przy duzej ilosci animowanych obiektów na golej a500 z 1mb, na 020 nie robi wrazenia czy ma 16 kol czy 32 wiec stad wybor na 32.
[#33] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #32

W Amosie wszystko zwalnia ale ekran 16 kolorwy jest szybszy o ponad 20% od 32 kol. takze jak chcesz zwiekszac predkosc w grze, to przez obcinanie czego sie da i mozliwa zamiane bobow na sprajty. Oczywiscie optymalizacja instrukcji tez jest niezbedna a wszystkie amosowe tablice do kosza ok, racja
[#34] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@selur, post #33

Biore pod uwage to ze i tak odpali ta gre moze max 10 osob, zagra 1 :D wiec przyjalem zalozenia ze powinno chodzic ok na golej 1200 - a i tak nie oszkujmy sie wiekszosc leci na emulatorach, a500mini czy na dopalnych amigach. A przy 16 kolorach i moich umiejetnosciach graficznych nic nie potrafilem narysowac sensownego.
I cel jest taki zeby skonczyc ta gre i zaczac robic cos kolejnego. A optymalizowac mozna bez konca - pytanie wlasnie czy jest sens. :)

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2024 12:57:45 przez marggines
4
[#35] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #26

Twoja pierwsza gra? Nie poddawaj się i działaj dalej!
[#36] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #34

Selur dobrze prawi, a warto go słuchać w amosowych kwestiach, bo wielu początkującym wskazywał słuszną drogę. 32 kolory w amosie to masakra, a z tego co widzę na filmiku, to spokojnie się to da zrobić na ekranie 16 kol + osobne 16 kolorów na sprajt bohatera. Rozumiem, że Ci nie zależy, ale potraktowałbym to jako dobry trening amosowania. Aż się prosi o użycie sprajta dla głównej postaci, zamiast boba. W kodzie to zmiana kosmetyczna, ale opłacalna.
[#37] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@mastaszek, post #36

Gdybym chcial optymalizowac gre to i owszem. Na chwile obecna nie widze sensu isc ta droga gdzie gra dziala dobrze na 020 a i nie musze sobie ograniczac kolorow wiec nie widze oplacalnosci tej zmiany ;) dodatkowo tak jak napisalem w amigowe gry prawie i tak nikt nie gra a i tak prawie nikt nie ma stockowej konfiguracji ;)
3
[#38] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Witam

Gra już jest na takim etapie że przeszła już wstępne testy. Dlatego szukam chętnych (3 osoby chyba wystarczą)
które mają czas i ochotę trochę pograć i sprawdzić grę.

Wymagania minimalne to A500 + 1.3 + 0.5mb chip + 0.5mb slow + stacja dysków - na takiej konfiguracji można już przyjemnie grać
Zalecane to im więcej tym lepiej i wg. mnie 020 to już jest w 100% wystarczające.

Znajdzie się ktoś chętny?
3
[#39] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #38

szeroki uśmiech jak coś to mam jutro wolny dzień i mogę trzaskaćok, racja
1
[#40] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@AdamZeku, post #39

Dzięki - informacje na priv przesłałem :)
To już mamy dwie osoby :)
1
[#41] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #40

Też z chęcią potestuje.
[#42] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@wnuczus, post #41

Info na priw przeslalem. Dziekuje za zainteresowanie, na chwile obecna zglosily juz sie 4 osoby wiec obecnie jest komplet.

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2025 22:03:57 przez marggines
[#43] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #42

w ramach relaksu moge tez potestowac w wolnych chwilach, ewentualnie jak nie wiesz jak czegos zrobic to pytaj.
1
[#44] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@selur, post #43

Hej
Dzięki, podesłałem info na priv.
[#45] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #44

Oficjalnie, można poczuć zagrożenie i podjąć próbę ucieczki, w niezwykle trudnej komnatowej przygodzie.
Miałem okazǰę jako jeden z pierwszych zobaczyć światło na końcu podróży.
Nie jest łatwo, oczywiście w odpowienim trybie gry można poszaleć, ale prawdziwy bohater liczy życia i kule 😉

https://marggines.itch.io/trapped-in-the-tomb

Polecam kolekcjonerskie wydanie. Wiecej na stronie.
Pendrive zawiera coś więcej 😉

Juto pochwalę się swoim boxem.
[#46] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@AdamZeku, post #45

Mogę dodać, że gra jest świetna, wciągająca i bardzo dobrze się w nią gra. A tutaj można zobaczyć zawartość pudełka oraz nieco rozgrywki:
2
[#47] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@zzielinski, post #46

Gra zamówiona , wygląda fajnie i fajny mini boxik :)
[#48] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@zzielinski, post #46

brakuje tylko grafiki, chociaż główny bohater wygląda ok

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2025 00:19:08 przez michal_zukowski
[#49] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@michal_zukowski, post #48

nie no grafika przeciez jest, tylko troche kolorow zabraklo... moze dogonia nas pozniej
[#50] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@zzielinski, post #46

Dla fanów prostej rozgrywki rodem z 8 bitów gra będzie się podobać.
3
[#51] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #38

Gratuluję.

We wrześniu była zapowiedź gry, a już jest wszystko z górki Spróbowałbym przejść całą mapę, lecz nie jestem zbyt dobrym graczem. Pomysł na grę świetny, podoba mi się mroczny klimat a jeszcze bardziej chodzenie po linach i przeszkadzajki zupełnie inne niż te w moich grach.

Co zrobiłem pierwsze po uruchomieniu rozgrywki? Chciałem sprawdzić, czy jest podgląd mapy całego levelu i miłe zaskoczenie pod klawiszem M

Przetestowałem na emulowanej A500 z 7MHz i moim zdaniem jest płynnie. Nic nie zwalnia pomimo ruchu sporych obiektów na ekranie (głazy opadające, chodzące mumie itp). Nie wygląda, żeby była napisana w Amosie, ale możesz dodać w kodzie zablokowanie wyłączania gry kombinacją CTRL+C, bo to taka wizytówka Amosa.

Jedno pytanie. Zdradzisz, co się dzieje na początku podczas długotrwałego ładowania po uruchomieniu gry? Mam na myśli początkowy 'Loading' z wyświetlaniem procentów. Ciekawi mnie to niezmiernie
1
[#52] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@tukinem, post #51

Obstawiam, że AMOS wczytuje do pamięci drobne pliki z folderu LEVEL, które zawierają "budowę" poszczególnych ekranów.
[#53] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Na początku chciałbym podziękować: Adamzeku, Saberman i Stoopi za pracę jaką wykonali podczas testów gry oraz za poinformowanie różnych serwisów o tym że gra się ukazała. Bez Waszej pomocy ukończenie gry byłoby mocno utrudnione. Jeszcze raz dziękuję i mam nadzieję że przy kolejnym projekcie mogę na Was liczyć.

@Saberman - filmy na yt jak zawsze super! :)

Cieszę się że udało się kolejny projekt (po duck hunt) dociągnąć do końca oraz wyprodukować wersje pudełkową (hmm można to chyba nazwać mini boxem).


@Tukinem
Miło usłyszeć od Ciebie że gra się podoba, kto jak kto ale masz chyba w ostatnim czasie największe doświadczenie w produkcji gier :). Jeszcze zostaje Amiga+A :) Ale nie będę się wsytdzić AMOSA - to jest naprawdę super środowisko dla kogoś kto chce coś stworzyć na Amige. Nie zrobi się cudów ale zabawa jest.

Co do procentów na początku jak gra się uruchamia to tak jak wspomnial @mailman - wczytuję cała mape do pamięci. Początkowo każdy etap był doczytywany w razie potrzeby i o ile na hdd nie było problemu to grając z dyskietki trzeba było "troche" poczkać przy zmianie planszy. Ogólnie cała informacja o etapach i przeszkadzajkach jest trzymana w plikach tekstowych (każda plansza to osobny plik tekstowy). Więc jak ktoś ma trochę chęci jest wstanie stworzyć własny labirynt edytując te pliki.

Życzyć miłej zabawy :) I mam nadzieję że gra się spodoba i przyjemnie będzie się w nią grało.

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2025 11:10:17 przez marggines
8
[#54] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #53

Wygląda na fajna gierkę. Gratuluję.
[#55] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #53

Ale nie będę się wsytdzić AMOSA...


Mit o tym, ze AMOS jest krapem powstal w latach 90'tych i jest efektem dzialalnosci owczesnych tworcow bez wiedzy czy talentu ale za to z wielkim zapalem. Niestety to co pali sie najszybciej, to slomiany zapal domoroslych tworcow a po wielu latach ciezko sie walczy z mitem i nie jest prosto taki mit obalic.
AMOS to jezyk gorszy niz Blitz Basic ale nie az tak jakby sie moglo wydawac, w zasadzie gdyby mial bardzo dobrze napisany kompilator, to Blitz mialby prawie brata blizniaka no ale tworca troche zawalil sprawe na ostatniej prostej a srodowisko dopelnilo reszty zniszczenia rangi AMOSa

jezyk Amos jest po prostu tak dziecinnie prosty, ze kazdy moze cos w nim stworzyc. Natomiast, zeby stworzyc dobry program w Amosie, to juz trzeba byc mocno obeznanym w temacie i zaden zapal czy dobre checi tu juz nijak nie pomoga. Jedno jest pewne, AMOS jest krapem tylko w rekach lamerow ok, racja
2
[#56] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@selur, post #55

Jako znawca Basiców amigowych zrób wielkie porównanie Amos, Blitz Basic, PureBasic, Amiga Basic np. łapanie jajek do koszyka (tło, koszyk, jajko, tablica punktowa). Oceń i napisz, który najlepszy Twoim zdaniem i dlaczego.

Jeśli nie Ty, to ktokolwiek, jeszcze film na YTOK

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2025 10:07:33 przez KM_Ender
1
[#57] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #53

Gratulacje za szybkie ukonczenie gry.
W sumie Duck Hunt tez mozesz wrzucic na itchio do swojego portfolio.
[#58] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@Don_Adan, post #57

Dzięki :)

Co do duck hunta to mysle nad jego przerobieniem trochę. Bo w takiej formie jakiej jest lepiej się do niego za bardzo nie przyznawać (nintendo)
1
[#59] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #58

Wystawiasz ponownie pudełko na allegro ? bo wczoraj się nie załapałem
[#60] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@mike100, post #59

Łącznie na chwilę obecną zostały mi 3 egzemplarze (wszystkie na sklepie internetowym (ten drugi link co był przygotowany dla sprzedaży poza Polskę) ale przesunąłem dwa egzemplarze z niego na allegro:
Są dostępne pod adresem

https://allegrolokalnie.pl/oferta/trapped-in-the-tomb-uhe

Bardzo chciałbym wszystkim podziękować za wsparcie, nie sądziłem że praktycznie cały partia tak szybko się sprzeda. Jak będzie taka potrzeba i będą chętni to oczywiście postaram się przygotować kolejną partie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem