[#1] Quitkey w WHDLoad
Witam!
Pewnie to bardzo proste, ale jakoś nie mogę dać sobie rady. Jak zmienić klawisz do wychodzenia z gry pod WHDLoad? Niby wyczytałem, że Quitkey={klawisz}, ale nie potrafię tego znaleźć (niby wyedytować pliku). Komenda Info z pod workbencha pokazuje tooltypy ikonki a nie pliku.
Pomóżcie!

[#2] Re: Quitkey w WHDLoad

@Kitech, post #1

Troche nie na temat. Nie wiem czy zwrociles uwage, ale z roznych gier roznie sie wychodzi. W jaki sposob mozna wyjsc z danej gry napisane jest zawsze przy starcie WHDLoad (ja spotkalem sie z klawiszem F10, "*" - na numerycznej, ESC, a czasmi gra posiada wlasny Quit" itp.
[#3] Re: Quitkey w WHDLoad

@Andrzej Drozd, post #2

Właśnie chodzi mi o zmianę klawisza wyjścia, który napisany jest przy starcie WHDLoad!
[#4] Re: Quitkey w WHDLoad

@Kitech, post #3

W tooltype ikonki musisz wpisać QUITKEY=$5F (na przykład). Nie jestem jednak pewien czy ta opcja nie musi być jedną z cech slave (musi być w nim zaimplementowana).
[#5] Re: Quitkey w WHDLoad

@mailman, post #4

O.K. A bądź tak miły i powiedz jak wyedytować zawartość pliku *.slave pod Ami (w piecu robi się to bez problemu)!
[#6] Re: Quitkey w WHDLoad

@Kitech, post #5

Hehehe, plik slave nie ma ikonki. Ikonka do gry posiada tooltypey. Jeśli masz samego slavea, to coś jest nie tak...
[#7] Re: Quitkey w WHDLoad

@TJindy, post #6

Edytuję gods.slave pod piecem. Widzę tekst typu "Gods 1990 Bitmap Brothers adapted by ...", itd. Czym taką edycję zrobić pod Ami? Standardowy edytor z pod OS3.9 pokazuje w swoim oknie zawartość gods.slave (już nieważne czy ikony, czy pliku) jako pustą (zero, czysto, ...)! Info ikony (z pod Workbencha) nie zawiera żadnych tekstów!
[#8] Re: Quitkey w WHDLoad

@Kitech, post #7

Edytować możesz dowolnym edytorem plików (np. FileX) lub opcją FileEdit w Filemasterze, ale napisz mi kto gdziekolwiek każe Ci edytować plik slave? Przecież to tak jakbyś w jakimś pliku wykonywalnym dłubał? Nic tam nie wydłubiesz, a najprędzej to popsujesz. Chyba, że znasz się na assemblerze. Możesz dokonać disasemblacji pliku, pogrzebać w źródle i ponownie zasemblować (nie tak prosto).

Proponuję poczytać dokumentację do WHDLoad (dostępną również w języku polskim) i zdobyć trochę podstawowej wiedzy o AmigaOS (bo tutaj też kulejesz).

WHDLoad to program. Slave to podprogram pisany specjalnie na potrzeby jakiejś gry/programu/dema, którego zadaniem jest wskazanie odpowiednich instrukcji, które WHDLoad ma emulować lub podmienić, aby "nowsze" konfigi dały radę to uruchomić. WHDLoad, jak większość programów pod AmigaOS, uruchamiany jest z parametrami. Parametry mogą być również wpisywane w ikonkę jako Tooltype'y. Podstawowym parametrem bez którego WHDLoad nie działa jest parametr SLAVE. Jego wartość przyjmuje nazwę pliku slave specjalnie napisanego dla danego programu/gry/dema/. Wskazane jest również podanie parametru PRELOAD. Tak więc podstawowa komenda wpisana z poziomu CLI, która uruchomi przytoczone przez Ciebie GODS, to:

WHDLOAD slave=Gods.slave PRELOAD

Wszystko to możesz wpisać w ikonkę, gdzie w polu Command Line wpisujesz WHDLOAD, a w tooltype podane parametry.

QUITKEY to również parametr traktowany jednak bardziej jako opcja. W ustawieniach WHDLoad (w katalogu S: się one znajdują) przypisany jest klawisz wyjścia jako F10 (z tego co pamiętam). Autor, który stworzył plik slave może zmienić to domyślne ustawienie na dowolny inny klawisz klawiatury lub może pozostawić ten wybór użytkownikowi. Może, ale nie musi. Informacje czy jest taka możliwość podane są w pliku .readme dołączonym do archiwum ze slave. Jeżeli instalka do GODS posiada taką możliwość to grę możesz uruchomić np. w ten sposób:

WHDLOAD slave=Gods.slave PRELOAD QUITKEY=$5D

Oczywiście QUITKEY=$5D możesz podać jako tooltype w ikonce.
Tablicę jaka wartość parametru QUITKEY jakiemu klawiszowi odpowiada znajdziesz w dokumentacji.
[#9] Re: Quitkey w WHDLoad

@mailman, post #8

Nic dodać nic ująć. Jak masz mało pamiątki, proponuję popracować nad tooltype`ami. Czasami gra mi się nie chciała za cholerę uruchomić, z pomocą przyszły różne parametry (np. nocache). Pozatym, niektóre gry nie lubią być odpalane z systemu, i musiałem odpalać je spod AmiDosa. Ale co chwilkę wychodzą nowe instalki, więc pewno jest kwestia czasu, aby gry bez problemu się odpalały ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem