[#1] Zwalone konwersje
I kolejne pytanie na weekend :D

Amigowa konwersja jakiej gry była słaba w porównaniu do innych platform?

Mój przykład jest bardzo stary: amigowy "Chase HQ" z 1990 roku był gorszy od wersji na Spectrum (byłem wtedy świeżo po przesiadce z ZX'a na A500 i wersja tej gry bardzo mnie rozczarowała - na Specu była świetna!)
[#2] Re: Zwalone konwersje

@PopoCop, post #1

- Super Stree Figher 2 Turbo - wycięto większość kolorów, klatek animacji i więcej...
- przygodówki Sierry - gry na Ami wyglądaja jak by ktoś użył najgorszego algorytmu do zmiany na niższą ilość kolorów

[#3] Re: Zwalone konwersje

@grxmrx, post #2

- platformowki od Disney'a (np. Alladyn, Lion King) na konsolach byly lepsze
[#4] Re: Zwalone konwersje

@PopoCop, post #1

Jak dla mnie to 90% konwersji z automatow bylo beznadziejnych. Trudno oczekiwac dobrych rezultatow gdy z kilku(nastu) megabajtow grafiki dostepnych w oryginale robiono jedno czy dwu dyskietkowe gierki. Gameplay gubil sie jakby przy okazji rowniez.

NIech wymienie kilka tytulow - Bionic Commando, Ghost'n Goblins, Robocop czy nawet BombJack. :)
[#5] Re: Zwalone konwersje

@kempy, post #4

Wing Commander - dno, Pit Fighter - lepsza miodność była na C64, o konwersjach Sierry ktoś już się wypowiadał.

[#6] Re: Zwalone konwersje

@Przemek Kowalczuk, post #5

A, nie można pominąć SimCity2000. Nie wiem co za kretyn do przewalał z Maca.
[#7] Re: Zwalone konwersje

@Przemek Kowalczuk, post #6

Ogolnie moznaby powiedziec ze wiekszosc konwersji z grzyba czy tez z konsol zostaly brutalnie przerobione na amige :( np. Subwar, TFX i inne. Chyba jedynie clickBOOM robil porzadne konwersje.

[#8] Re: Zwalone konwersje

@DarQo, post #7

Taaaak. Zwłaszcza swego czasu nie wydając oficjalnie QuakePPC i tępiąc go ze wszystkich stron, na których był umieszczany...

[#9] Re: Zwalone konwersje

@DarQo, post #7

A ten Clickboom zrobił znowu tyyyyyle konwersji. Raptem dwie
[#10] Re: Zwalone konwersje

@mailman, post #9

Ja sie zawiodlem na konwersji Boulder Dasha...tzn teraz mi sie podoba ta inna wersja, ale wtedy po przesiadce z C64 czulem niesmak. Dopiero gdy sam autor Guido Mersmann zrobil konwersje na Ami, boulderDash "zaczal" zyc. Genialna gra :)
[#11] Re: Zwalone konwersje

@Andrzej Drozd, post #10

Rzeczywiście, konwersja Guido Mersmanna jest rewelacyjna! Polecam wszystkim, zwłaszcza, że autor chyba upublicznił klucz rejestracyjny.
[#12] Re: Zwalone konwersje

@DarQo, post #7

Co do Subwar to nie wiem, czy jest az tak zle. Gra byla przeznaczona dla A1200+fast i dlatego jedyne (jak dla mnie) co ja rozni od wersji pc to brak teksturowania. Gameplay i tak jest w porzadku.
[#13] Re: Zwalone konwersje

@PopoCop, post #1


Zanim kupiłem sobie pierwszą Amigę, miałem C-64 na którym grałem jak
opętany w gierkę Flimbo's Quest (była na kardridzu dodawanym do komputera). Gdy tylko nabyłem Amigę, odrazu zacząłem pilnie wypatrywać
amigowej wersji. Świat przygód Flimbo był teraz bajecznie kolorowy, ale....
to już nie to. Po chwili grania, nigdy już do tej gry nie wróciłem. Okazuje się
że w tym wypadku forma przerosła treść.
[#14] Re: Zwalone konwersje

@PopoCop, post #1


według mnie to większość konwersji jest lepsza na C64 niz na Amige.
Przynajmniej wyciągają więcej z C64 niz te gry z Amigi
I dlaczego nie ma Montezumy Revenge na Amige :( .

Oto przyklady:
Bombjack (kto to zrobił !!!)
Dragon Ninja (16 kolorów tak jak na C64!!!)
Ninja Mission (nie mam pytań)

Być może powodem jest rok wydania konwersji (większość była wydana
przed 1995) na Amige 500 z 500kb pamięcią. Być może nie znano tricków
typu (ekran Raw-Blit). Być może szkoda było mnożyć dyskietek (uciążliwe
wachlowanie dyskietkami co level !!!)

[#15] Re: Zwalone konwersje

@asman, post #14

Jak to nie ma, jak jest?
http://siwywlos.horisone.com/prg/montezum.lzx
[#16] Re: Zwalone konwersje

@PopoCop, post #1

W 1992 roku L.K. Avalon wydało na Atari XL/XE grę "Vicky". Gra "kosiła" wtedy intrem (wersja dyskowa, nie kasetowa), świetną grafiką i animacją (robił ja ówczesny atarowy mistrz pixlowania - Michał Widera), niesamowitą wręcz muzyką z digitalizowanymi instrumentami (robioną przez króla atarowej 8 bitowej muzyki - Tomasza Liebicha). Żeby było śmiesznie to program także pisał Tomasz Liebich (muzyk) i wyszło mu to bardzo dobrze. :) Sama gra była prostą platformówką ale 12 lat temu robiła na nas ogromne wrażenie. Oczywiście miałem oryginał (miałem wtedy kilkadziesiąt oryginałów gierek i użytków). Tak więc jak tylko kupiłem A500 i zobaczyłem, że istnieje także wersja amigowa od razu ją kupiłem (tez oryginał, bo nie było skąd wziąć pirata). Kupiłbym ją choćby dla samej muzyki. Myślałem, że z amigowymi możliwościami to wszystko będzie jeszcze bardziej cudowne. Jak odpaliłem to w domu to sie mało nie rozpłakałem. :( Grafika chociaż bardziej kolorowa była raczej taka sobie. ;) Muzyka (chociaż robił także Tomasz Liebich) też mnie nie porwała. Animacja była mniej więcej na poziomie ówczesnych gier z Avalonu. :) Ech... "Vicky" na Atari XL/XE z 64kB RAM był dużo lepszy pod każdym względem od wersji dla Amigi 500 1MB RAM.
[#17] Re: Zwalone konwersje

@PopoCop, post #1

IMO - KAKU, czy jak się ten Quake czyta.
[#18] Re: Zwalone konwersje

@LeMan, post #17

KAKU?

Przez moment zacząłem się zastanawiać nawet co to za gra :D

P.S. Czyta się "kłejk" :)
[#19] Re: Zwalone konwersje

@kempy, post #4

kempy napisał(a):

> Jak dla mnie to 90% konwersji z automatow bylo beznadziejnych. Trudno oczekiwac dobrych
> rezultatow gdy z kilku(nastu) megabajtow grafiki dostepnych w oryginale robiono jedno czy > dwu dyskietkowe gierki. Gameplay gubil sie jakby przy okazji rowniez.


> NIech wymienie kilka tytulow - Bionic Commando, Ghost'n
> Goblins, Robocop czy nawet BombJack. :)

No... we wszystkim się zgadzam, poza "Ghost'n Goblins". Według mnie jedna z najbardziej udanych konwersji z automatów na Amigę.

Może ci chodziło o rzeczywiście schrzanione "Ghouls'n Ghosts" (druga część Ghost'n Goblins)?

A tak pozatym, to zgadzam się, że gier z automatów zwalonych była znaczna większość... ja bym nawet powiedział, że ok 95%. :(
[#20] Re: Zwalone konwersje

@LeMan, post #17

LeMan napisał(a):

> IMO - KAKU, czy jak sić ten Quake czyta.

Człowiek dziwnych rzeczy się dowiaduje...
chyba że nie mówisz o portach, lecz tej oficjalnej wersji wydajej przed ClickBoom?
[#21] Re: Zwalone konwersje

@Solo Kazuki, post #19

>No... we wszystkim się zgadzam, poza "Ghost'n Goblins". Według mnie >jedna z najbardziej udanych konwersji z automatów na Amigę.

Moge palnac teraz gafe, bo dawno tej gry nie widzialem na amisce, ale chyba to co przekreslilo w moich oczach ta konwersje to fakt ze gracz ma tylko 1 zycie.
[#22] Re: Zwalone konwersje

@kempy, post #21

kempy napisał(a):

> >No... we wszystkim sić zgadzam, poza "Ghost'n Goblins". Według
> mnie >jedna z najbardziej udanych konwersji z automatów na
> Amigć.
>
> Moge palnac teraz gafe, bo dawno tej gry nie widzialem na
> amisce, ale chyba to co przekreslilo w moich oczach ta
> konwersje to fakt ze gracz ma tylko 1 zycie.

Oj, palnołeś... może nie gafę, ale jednak. Wersja, w którą ty grałeś była "zrąbana" przez piratów. Prócz tego nieszczęsnego "jednego życia" wersja ta zawieszała się po naciśnięciu JAKIEGOKOLWIEK przycisku, a na dodatek nie miała wszystkich dźwięków.

Jeżeli chcesz dobrą wersję... zapraszam ;)
[#23] Re: Zwalone konwersje

@mailman, post #18

No przecież wiem... Pojajować nie można?
[#24] Re: Zwalone konwersje

@Solo Kazuki, post #20

Owszem, jak najbardziej mam na myśli tego wydanego przez ClickBoom.
[#25] Re: Zwalone konwersje

@LeMan, post #24

A moim zdaniem jedyną wadą portu zrobionego przez ClickBoom jest jego brak na PPC. Bo jeśli chodzi o wybór opcji jest po prostu najlepszy.

[#26] Re: Zwalone konwersje

@Solo Kazuki, post #22

Jasne! Pisze sie na to g'n'g! Email - veezya@gazeta.pl :)
[#27] Re: Zwalone konwersje

@grxmrx, post #25

Wybór opcji... No tak, tu masz rację. Ale mi chodzi o szybkość, i brak wersji dla PPC chyba nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu widziałem tę gierę w działaniu na 486DX2/66, nic nie haczyło (serio) i zwyczajnie nie chce mi się wierzyć, że z 68k nic więcej wycisnąć by się nie dało, rzecz jasna od 040 w górę.

[#28] Re: Zwalone konwersje

@LeMan, post #27

Są też porty tej gry na 68k przygotowane nie przez ClickBoom i jakoś nikt nie zoptymalizował do takich prędkości jakich mniemam iż oczekujesz.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem