[#31] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@TJindy, post #29

Cannon Fodder wyciąga siódme poty z Amigi?

[#32] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Prince, post #31

W jakim jezyku programowania napisany jest CannonFodder ? ASM, C ?
[#33] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

Poniewaz nikt jeszcze nie wymienil UFO-EnemyUnknown to nalezalo by mniemac , ze nikt nie probowal w ta gierke grac na A500 , ja probowalem , to byla masakra - w czasie obrotu mozna bylo pojsc do kuchni i zrobic sobie wody z sokiem , a jak sie ruszal komputer to spokojnie mozna bylo sobie zrobic i zjesc kolacje :)
Aaaa ... W SabreTeam tez sie trzeba bylo naczekac na jego ruch .

[#34] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Pawelek, post #32

Zapytaj gości z Sensible Software
[#35] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Darek S., post #33

Kolega chyba nie rozumie tematu. Chodzi o gry, które wyciągają siódme poty z komputera, a nie są fatalnie napisane lub komputer długo coś przelicza i analizuje.
[#36] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@TJindy, post #29

Killing Machine - Psygnosis ( chyba jakoś tak to leciało), grało się takim fajny robocikiem..
Next gierka to była tak fajna strzelanka osadzona w realich lat 20-30 - nie pamiętam czy chodziło o Godfather czy Untochables.. świetne intro z miastem w tle!

Heart of China - mnóstwo dyskietek

Darkseed - HiRes Lace ( Gdzie moje OCZY )

Darkmere - oj oj co za grafa i nastrój .

Cannon Fodder 1&2 - heheheeee kill your brother...

Desert Strike - grafa!


według mnie te gry nie wyciągają siódmych potów z A500, są tylko bardzo dobrze zrobione.

z platformówek to RiskyWoods (tudzież PowerJim-aczkolwiek śmigał więc nie wiem czy powinien się tu znaleźć), Globdule..

hmm Risky Woods w zasadzie wykorzystuje jeden ciekawy trick. Jest to sprajt na całym ekranie rysowany copperem, niestety musi być on 2 kolorowy (ale 1 kolor na linie poziomą można zmieniać na pewno :) ). W ten sposób zyskujemy dodatkowe tło a normalne tło można scrollować. Pojawia się ten trick np. w grze Lethal Weapon. Ale dopiero gra Agony pokazała jak taki trick powinien wyglądać (animowane drzewa, dinozaury, ptaszki latające wokół gór). (Jeśli kogoś interesuje jak technicznie zrobić ten trick, to podeśle doca i jakieś źródełko (w asm :) ).
A jeśli chodzi o Jim Power to zgadzam się wyciska 7 poty, ze względu na ilość kolorów i teł pojawiających się w grze. Ale dopiero na ostatniej planszy A500 zipie, bo dodatkowo tło jeszcze faluje.

A jeśli chodzi o Globdule to nie wiem, bo po prostu nie grałem.

Pozdrawiam

[#37] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@mailman, post #34

Tia. Ciekawe czy pamiętają! ;)

[#38] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Kokos, post #37

Skoro przepisali Sensible Soccer na komórki, a pracują nad Cannon Fodder, to chyba pamiętają :D
[#39] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Pawelek, post #32

Myśle, że to nie ma znaczenia. Ważne by gra wyciskała 7 poty. Ale jak wiadomo pełną szybkość uzyskamy tylko w asemblerze, oczywiscie przy założeniu, że piszacy gre zna się na robocie (bo to nie problem napisać wolną grę) i dodatkowo program nie jest bardzo złożony ( wtedy wygrywają inne języki programowania np. C).

Pozdrawiam

[#40] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #26

"Gralem w Universe 256 kolorow A500" - jak to 256 kolorów na Amidze 500 ??!! Chyba nie jestem w temacie.... Zawsze myślałem że te tricki w Universe wyciskają 64 kolory...256 kolorów w A500....To po co te głupie Commodore AGAtę wymyslało :P


pozdro

[#41] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@mailman, post #35

UFO wyciąga 7 poty ze stacji dyskietek w Amidze 500

[#42] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@malin666, post #40

Te 256 kolorów to trick - modyfikujesz odpowiednio palete kolorów copperem bądź procesorem (gorzej jak ktos ma szybszy procek). Ale paleta jest wciąż 12 bitowa. Ten trick spowalnia amigę. Sprawa się komplikuje gdy dochodzi przesuwanie ekranu. Szkoda, że właśnie A500 nie ma trybu 256 kolorów. Wtedy może lepsze by były konwersje gier

pozdrawiam

[#43] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #42

asman napisał(a):

> Szkoda, że właśnie A500 nie ma trybu 256 kolorów.

Ano. A nawet więcej - gdyby tak amigowe układy graficzne miały tryb 8bit chunky, to by była masakra :)
Gierki w 3D pojawiły by się zapewne prędzej, no i nie było by paprania z konwersją c2p, a i programiści mieli by mniej roboty.
W sumie A500 wiele by na tym nie zyskała, bo sam CPU jest za wolny do policzenia bardziej skomplikowanej scenki 3D z teksturami, ale już taka 020 mogła by coś pokroju DOOMa uciągnąć.
[#44] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #36

Globdule miało po prostu wiele fajnie animowanych obiektów i dlatego się trochę grafa rwała.. pozatym, nie wyciskała z ami co się da tylko po rostu nie była w 100% płynna.. :D
[#45] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@mailman, post #35

No to Robinson Requiem też by należało sklasyfikować do fatalnie przepisanych :D
[#46] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #42

256 kolorów można uzyskać przez wyświetlenie 8 ekranów naraz po 32 kolory każdy dzięki "ściąganym" ekranom, coś takiego było w amosowej grze (tam było chyba 4 ekrany po 32 kolory). A odnośnie braku trybów chunky w Amidze - dlatego że układy amigowe miały tryb planar to możliwe było stworzenie super płynnych platformówek bo do tego właściwie była Amiga skonstruowana.
[#47] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Sylwester, post #46

No tak... Dzieki trybowi planar mielismy o nieby plynniejsze platformowki i pinballe...
Ale moglyby byc w OCS dostepne tryby zarowno planar jak i chunky... Takie cos bylo planowane w mitycznych kosciach AAA (vide opis w ś.p. Amigowcu)
[#48] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@mailman, post #35

Czyli , ze jak komputer cos dlugo przelicza to wypoczywa ? A to ciekawe ...
To moze tak RC5 na A500 - a niech sobie odpocznie bidulka .

[#49] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Darek S., post #48

Mailmanowi chodziło o to że UFO jest kijowo napisane i dlatego tak muli na A500 (pomijając powolność A500), widziałem UFO w wersji ECS na A600 - tragedia a to samo UFO na gołej A1200 chodziło za szybko.
[#50] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Sylwester, post #49

I to jeszcze jak kijowo. Do tego stopnia, że czasami gra potrafiła sama sobie tak zafajdać pamięć, że dane musiały być na biężaco doczytywane z dysku. Pamiętam jak już po paru turach nawet obrót postaci powodował doczytywanie z dysku. I to nie doczytywanie jednego pliku, lecz miałem wrażenie, że doczytuje się cała mapa. Pomagało zrobienie zapisu, wyjście z gry i ponowne jej uruchomienie. To nie jest wyciąganie siódmych potów...
[#51] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #39

Ale jak wiadomo pełną szybkość uzyskamy tylko w asemblerze

Oczywiście że nie. ;)

[#52] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Masta Krishna, post #47

Dzieki trybowi planar mielismy o nieby plynniejsze platformowki i pinballe...

Z trybem planarnym (bitplane'owym) nie ma to większego związku; tu przede wszystkim liczy się to, że stare kości graficzne miały sprzętowe wspomaganie do poruszania obszarami graficznymi (ekranami). Procesorem ustawiało się kilka wartości, i "działo się samo"; konkurencja mogła o tym jedynie pomarzyć.

[#53] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@MinisterQ, post #51

Aby uzyskać największą szybkość, trzeba jeszcze "zabić" system :D
(Oczywiste jest, że kod maksymalnie zoptymalizowany)

[#54] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Prince, post #53

Przy okazji przydało by się zabić takie stwierdzenia...

[#55] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@MinisterQ, post #54

Dyskusję na ten temat już prowadziliśmy na forum, jeszcze byśmy mogli wymieniać zdania na ten temat. Ale ten wątek i tak już jest za długi :)

BTW: Ta zwiecha w AmiGG nadal jest :(

[#56] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Prince, post #55

Ta zwiecha w AmiGG nadal jest

1) to nieodpowiednie miejsce na bugreporty
2) "ta zwiecha" nic mi nie mówi.

[#57] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@MinisterQ, post #56

Masz rację, przepraszam nieco się zagalopowałem.

[#58] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Prince, post #57

To ass nie jest najszybszy ?
[#59] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@TJindy, post #58

ASM jest najszybszy ale.... przy obecnej komplikacji procesorow i elementow ktore wplywaja na wydajnosc malo jest osob ktora sa w stanie to wszystko uwzglednic.

[#60] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

zdecydowanie PROJECT X :D

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem