@Kokos,
post #4
Kurcze, szlag mnie trafia jak widzę takie pomysły. Pozytywny szlag. :) Dlaczego? Ano dlatego, że wiem jak bardzo możliwe byłoby zrobienie czegoś takiego. Dzisiaj spokojnie mógłbym się podjąć napisania programu do czegoś takiego (ale bez sieciowego multiplayera). Na pewno jako bazową robiłbym wersję dla MorphOS. OpenGL (TinyGL), ANSI C i kilka funkcji SDL (np. do otwierania okien, obsługi klawiatury, dźwięku) zapewniłyby bardzo dużą przenośność. Można byłoby zrobić wersję na niemal każdą platformę poza Amiga Classic (PPC). Na klasyku trzeba byłoby się zniżyć do poziomu MiniGL co wykluczałoby użycie SDL. Ale i to jest do zrobienia. Oczywiście trzeba byłoby nieco zdołować tę wersję w porównaniu z windowsową, macową, pegasosową, linuxową, i dla AmigaOS4 (jeżeli mają tam już jakiś OpenGL). Nie wiem dokładnie jak to by było z dźwiękiem ale zdaje się, że SDL pomógłby zachować i na tej płaszczyźnie jakąś sensowną przenośność.
Ja bym to widział tak samo z góry ale wszystko byłoby 3D. Można widok obracać w zależności od kierunku ruchu (jak w Payback) i lekko pochylić w stronę w którą patrzy bohater. 3D daje spore możliwości. Z widokiem można byłoby robić wszystko. Właściwie nie ma ograniczeń. Do tego efekty typu particle z których można zrobić takie cuda, że hoho. Można zrobić np. tak efektowne wybuchy zamuliłyby każdego Radeona. :D Robienie czegoś takiego to już sama przyjemność. To jak demo...
W przypadku tej gry sam engine mógłby być bardzo uproszczony ale i tak trzeba byłoby sporo napisać. Tym bardziej, że nie mam nic...
Myślę, że największy problem byłby z grafiką 2D i 3D. Wśród amigowców nie ma już ludzi zajmujących się modelowaniem. 95% ludzi rysujących też opuściła tę platformę. :( O animacji 3D już nawet nie wspomnę.
Niestety nie grałem w Chaos Engine (tylko widziałem) więc nie pamiętam jak się tam miała sprawa z inteligencją komputerowych przeciwników. Ale myślę, że nie było to nic nadzwyczajnego. Trochę doświadczenia w tym już mam i trochę umiem tak oszukiwać żeby komputerowe ludki udawały inteligentne. :)
Cholera mnie bierze jak sobie pomyślę jak bardzo byłoby to możliwe do zrobienia. Ochota jest, możliwości są, narzędzia też (chociażby Blender, TinyGL, SDL). Tylko to cholernie duża kupa roboty niestety. :( Rok dosyć intensywnego grzebania. :( No a czasu nie ma nawet na coś mniejszego. Cholerny świat...
A może ktoś się tego podejmie? To naprawdę jest realne. :) Ja bym mocno trzymał kciuki. Mogłaby to być gra tworzona pod patronatem PPA. Na forum każdy mógłby dorzucić jakiś pomysł. W fazie planowania można dużo zmieniać, dodawać. Potem już mniej. :) No to jak, porywa się ktoś? :)