[#1] Ciekawostki
W starym numerze Amiga Action znalazłem takiego oto newsa, na temat powstającej wtedy gry "Chaos Engine":

[IMG]http://img122.imageshack.us/img122/2910/ce5qf.jpg" alt="" />[/img]

Jak widać na załączonym obrazku początkowo planowano udział w grze trzech postaci jednocześnie. W gotowej grze, jak wiadomo, występują tylko dwie.

To "odkrycie" podsunęło mi pomysł rozpoczęcia na forum tematu o takich właśnie ciekawostkach, pomysłach z których zrezygnowano w ostatecznej wersji gry. Jeśli ktoś zna takie przypadki, to zapraszam do podzielenia się swoją wiedzą.

[#2] Re: Ciekawostki

@PopoCop, post #1

Oj jakbym chciał dorwać jakiś dobry remake... :)

[#3] Re: Ciekawostki

@Kokos, post #2

Ja tez. W zasadzie nie prosze, ale teraz prosze o demo tej wersji.

Hehe, i lokacje sa mi znane, no jak to tak :P



Ostatnia modyfikacja: 02.07.06 15:51
[#4] OpenChaos!!

@Andrzej Drozd, post #3

Ale byłoby super z takim remake'iem! Nawet byłbym gotów wywalić troszkę sałaty. Sam bym coś wykombinował, ale póki co szczytem moich umiejętności jest chat w javie. :d

Taki OpenChaos. :D

OpenGL, multiplayer via net, wysokie rozdziałki, multiplatformowość... A to wszystko zachowane w klasycznej konwencji...

Nawet bounty można by zrobić! Znaleźć team leadera, który wie jak i co jest potrzebne, rozreklamować projekt, a potem by coś ruszyło... może.

Ech, rozmarzyłem się...



Ostatnia modyfikacja: 02.07.06 18:49
[#5] Re: OpenChaos!!

@Kokos, post #4

To ma na klasyku z 030 chodzić, w DBLPalu - inaczej to sie nie pojawi :)

[#6] Re: OpenChaos!!

@Malin, post #5

Spoko! Zrobimy dla Ciebie specjalną wersję slideshow. :)

[#7] Re: OpenChaos!!

@Kokos, post #6

Min. 25 fps prosze :)

[#8] Re: OpenChaos!!

@Malin, post #7

Chaos Engine, remake, dblpal, aga, MC68030...

Panie !! Takie rzeczy to tylko w Erze!

[#9] Re: Ciekawostki

@PopoCop, post #1

W numerze ŚGK, w części "zapowiedzi" był screenshot z Cannon Fodder na którym można było dowodzić maksymalnie nie sześcioma, lecz ośmioma żołnierzami.
[#10] Re: OpenChaos!!

@Kokos, post #4

Kurcze, szlag mnie trafia jak widzę takie pomysły. Pozytywny szlag. :) Dlaczego? Ano dlatego, że wiem jak bardzo możliwe byłoby zrobienie czegoś takiego. Dzisiaj spokojnie mógłbym się podjąć napisania programu do czegoś takiego (ale bez sieciowego multiplayera). Na pewno jako bazową robiłbym wersję dla MorphOS. OpenGL (TinyGL), ANSI C i kilka funkcji SDL (np. do otwierania okien, obsługi klawiatury, dźwięku) zapewniłyby bardzo dużą przenośność. Można byłoby zrobić wersję na niemal każdą platformę poza Amiga Classic (PPC). Na klasyku trzeba byłoby się zniżyć do poziomu MiniGL co wykluczałoby użycie SDL. Ale i to jest do zrobienia. Oczywiście trzeba byłoby nieco zdołować tę wersję w porównaniu z windowsową, macową, pegasosową, linuxową, i dla AmigaOS4 (jeżeli mają tam już jakiś OpenGL). Nie wiem dokładnie jak to by było z dźwiękiem ale zdaje się, że SDL pomógłby zachować i na tej płaszczyźnie jakąś sensowną przenośność.

Ja bym to widział tak samo z góry ale wszystko byłoby 3D. Można widok obracać w zależności od kierunku ruchu (jak w Payback) i lekko pochylić w stronę w którą patrzy bohater. 3D daje spore możliwości. Z widokiem można byłoby robić wszystko. Właściwie nie ma ograniczeń. Do tego efekty typu particle z których można zrobić takie cuda, że hoho. Można zrobić np. tak efektowne wybuchy zamuliłyby każdego Radeona. :D Robienie czegoś takiego to już sama przyjemność. To jak demo...

W przypadku tej gry sam engine mógłby być bardzo uproszczony ale i tak trzeba byłoby sporo napisać. Tym bardziej, że nie mam nic...

Myślę, że największy problem byłby z grafiką 2D i 3D. Wśród amigowców nie ma już ludzi zajmujących się modelowaniem. 95% ludzi rysujących też opuściła tę platformę. :( O animacji 3D już nawet nie wspomnę.

Niestety nie grałem w Chaos Engine (tylko widziałem) więc nie pamiętam jak się tam miała sprawa z inteligencją komputerowych przeciwników. Ale myślę, że nie było to nic nadzwyczajnego. Trochę doświadczenia w tym już mam i trochę umiem tak oszukiwać żeby komputerowe ludki udawały inteligentne. :)

Cholera mnie bierze jak sobie pomyślę jak bardzo byłoby to możliwe do zrobienia. Ochota jest, możliwości są, narzędzia też (chociażby Blender, TinyGL, SDL). Tylko to cholernie duża kupa roboty niestety. :( Rok dosyć intensywnego grzebania. :( No a czasu nie ma nawet na coś mniejszego. Cholerny świat...

A może ktoś się tego podejmie? To naprawdę jest realne. :) Ja bym mocno trzymał kciuki. Mogłaby to być gra tworzona pod patronatem PPA. Na forum każdy mógłby dorzucić jakiś pomysł. W fazie planowania można dużo zmieniać, dodawać. Potem już mniej. :) No to jak, porywa się ktoś? :)

[#11] Re: OpenChaos!!

@MDW, post #10

Projekt miałby ogromne szanse na powodzenie! A główne problemy jakie ja widzę to:

1) Team
2) Podział obowiązków
3) Motywacja
4) Multiplatformowość

1) Jak wspominałeś problem z grafikami. Pewnie nie tylko. Skompletowanie dobrego teamu w Polsce i to jeszcze około-amigowego to raczej problem. Dlatego projekt musiałby być globalnym przedsięwzięciem, a nie tylko polskim i do tego pod patronatem PPA. Jesli tylko uda się zdobyć szacunek i zaufanie to wszystko potoczy się dalej bardzo prosto. Temat jest tak fajny i motywujący, ze na świecie znajdzie się na pewno garstka zdolnych ludzi.

2) Nie dosyć, ze potrzebny jest kolo z charyzmą to jeszcze musi być ktoś kto ma wizję, wie czego chce i czego wymagać od teamu, który ew mu przypadnie. Znalezienie takiego ktosia to spore wyzwanie.

3) Moze być problem z motywowaniem ludzi. Amiga wiadomo jak sie współcześnie kojarzy. Ale jeśli ktoś dowie sie, ze ma zadanie wskrzesić legendę, udoskonalić ja i przy okazji wypromować środowisko amigowe tworząc kompilacje na popularne systemy to juz będzie w deseczkę. Dodatkowym bodźcem moze byc bounty. A zeby bylo bounty musi sie znaleźć jakiś waśnie Ojciec Prowadzący. :)

4) Tak to konieczne. Produkcja nie mogłaby korzystać jedynie z rozwiązań dostępnych na pegu czy a1. Musi być prosta w modyfikacji i kompilacji na innych platformach. Inaczej ew pojawi sie produkt dla zamkniętego środowiska, który niewielu będzie rozwijać, dopieszczać i promować.

[#12] Re: Ciekawostki

@mailman, post #9

Dodam, że w cannon Fodder można "dowodzić" nawet i 32 żołnierzami, tylko, że ośmioma z nich można łazić, reszta stoi w miejscu i strzela do wrogów. Efekt ten uzyskałem w w cannonfodder mission editor, w którym zresztą od dłuższego czasu robię od podstaw nową kampanię wraz z nową grafiką (zrobiłem dopiero jakieś 40map czyli 13 misji, staram się zawierać tylko ciekawe i odkrywcze pomysły)

[#13] Re: Ciekawostki

@PopoCop, post #1

Dla ciekawskich - Na stronie o BB (gdzieś w "teleporcie" w dziale gier) jest download, a w nim krótki filmik prezętujący Chaos Engine w wersji dla trzech graczy.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem