[#1] [MOS] rozdzielczość Quake1
Jak ustawić fizyczną rozdzielczość w Quake1 dla MOSa? W OPTIONS jest tylko taki suwak co się zwie SCREEN SIZE ale on nie zmienia fizycznej rozdzielczości a tylko wielkość obszaru wyświetlającego akcję gry.
[#2] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@R-Tea, post #1

Odpalam gierke ze skryptu:
fuhquake-gl -width 800 -height 600 -depth 16


[#3] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@Korni, post #2

Mam exe co się nazywa glquakeMOS (rekompilacja kiero) i taki skrypt startowy podpięty pod ikonkę:

glquakeMOS -ahi -ahiunit 0 -unit 0 -nolan -nomusic -nojoy -width 640 -height 480 -particles 512 -gamma 0.7 +mlook

Ja nie tworzyłem tego skryptu.
Jak zmieniłem wartości width i height na takie jakie chciałem, czyli 1280 i 1024 to quake odpalił mi się nadal w małej rozdziałce (nie wiem jakiej) tyle że był rozciągnięty do 1280x1024 i była widoczna tylko część obrazu - lewy górny róg.
[#4] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@R-Tea, post #3

Dopisz -depth 16

[#5] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@R-Tea, post #3

na mojej stronie sa binarki quake-a razem ze starterem pozwalajacym ustawic niektore opcje. nie wiem ktorej binarki uzywasz, ale mam dziwne wrazenie ze glquakeMOS to starsza wersja niz to co jest na stronie (kiero.binaryriot.org).
[#6] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@kiero, post #5

Fajne są te okienkowe ustawienia OK
Skopiowałem całość z archiwum do swojego katalogu z Quake1. Odpaliłem starter GLQuakeMOS ustawiłem rozdziałkę 1280x1024 16bit (mam taki ekran zrobiony w ModeEdit) i po wystartowaniu mam takie cos w konsoli:

--
Starting Quake...
Added packfile Work:game/Q1/id1/pak0.pak (339 files)

Added packfile Work:game/Q1/id1/pak1.pak (85 files)

Playing registered version.

Console initialized.
--

i dalej cisza...
Konsoli nie idzie zamknąć, po próbie zamknięcia tylko sie ikonifikuje, znaczy że task wisi w próżni.

Zajrzałem do Snoopium. Skopiuję tylko końcówkę loga bo cała reszta wcześniej jest bardzo długa i wygląda jak dla mnie ok.

--
[125] [[4] GLQuakeMOS] [Open] [*] [Write] [OK]
[126] [ramlib] [Load] [MOSSYS:LIBS/lowlevel.library.elf] [] [Fail]
[127] [ramlib] [Open] [MOSSYS:LIBS/lowlevel.library.elf] [Read] [Fail]
[128] [ramlib] [Open] [MOSSYS:LIBS/lowlevel.library.elf] [Read] [Fail]
[129] [ramlib] [Load] [MOSSYS:LIBS/lowlevel.library] [] [OK]
[130] [ramlib] [Open] [MOSSYS:LIBS/lowlevel.library] [Read] [OK]
[131] [[4] GLQuakeMOS] [Open] [ENV:LOWLEVEL_JOYPORT_KBEMU] [Read] [Fail]
[132] [[4] GLQuakeMOS] [Open] [Work:game/Q1/id1/pak0.pak] [Read] [OK]
[133] [[4] GLQuakeMOS] [Open] [Work:game/Q1/id1/pak1.pak] [Read] [OK]
[134] [[4] GLQuakeMOS] [Open] [Work:game/Q1/id1/pak2.pak] [Read] [Fail]
--

Czy Quake nie uruchamia się przez tą ostatnią linijkę Fail na pak2.pak ?
Bo faktycznie nie mam tego pliku w katalogu id1.
[#7] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@R-Tea, post #6

Kiedyś wypaliłem całego GLQuake'a na płytę. Więcej nie trzeba. Dziwna sprawa z problemami twymi ;)

New Shell process 6
Ram Disk:> Magazyn:Quake
Magazyn:Quake> dir all
     ID1 (dir)
          glquake (dir)
            15to8.pal                        armor.ms2
            backpack.ms2                     bolt.ms2
            bolt2.ms2                        bolt3.ms2
            b_g_key.ms2                      b_s_key.ms2
            demon.ms2                        dog.ms2
            enforcer.ms2                     eyes.ms2
            flame.ms2                        flame2.ms2
            gib1.ms2                         gib2.ms2
            gib3.ms2                         grenade.ms2
            g_nail.ms2                       g_nail2.ms2
            g_rock.ms2                       g_rock2.ms2
            g_shot.ms2                       hknight.ms2
            h_demon.ms2                      h_dog.ms2
            h_guard.ms2                      h_hellkn.ms2
            h_knight.ms2                     h_mega.ms2
            h_ogre.ms2                       h_player.ms2
            h_shams.ms2                      h_wizard.ms2
            h_zombie.ms2                     invisibl.ms2
            invulner.ms2                     knight.ms2
            k_spike.ms2                      laser.ms2
            lavaball.ms2                     missile.ms2
            m_g_key.ms2                      m_s_key.ms2
            ogre.ms2                         player.ms2
            quaddama.ms2                     shambler.ms2
            soldier.ms2                      spike.ms2
            suit.ms2                         s_light.ms2
            s_spike.ms2                      v_axe.ms2
            v_light.ms2                      v_nail.ms2
            v_nail2.ms2                      v_rock.ms2
            v_rock2.ms2                      v_shot.ms2
            v_shot2.ms2                      wizard.ms2
            w_g_key.ms2                      w_spike.ms2
            w_s_key.ms2                      zombie.ms2
            zom_gib.ms2
       config.cfg                       MAPS.LST
       PAK0.PAK                         PAK1.PAK
       QUAKE.KEY                        QUICK.SAV
       s0.sav                           s1.sav
       s10.sav                          s11.sav
       s2.sav                           s3.sav
       s4.sav                           s5.sav
       s6.sav                           s7.sav
       s8.sav                           s9.sav
  BlitzQuakeMOS                    BlitzQuakeMOS.readme
  BlitzQuakeMOS.readme.info        BlitzQuakeMOS.Starter
  BlitzQuakeMOS.Starter.info       COPYING
  GLPanQuakeMOS                    GLPanQuakeMOS.readme
  GLPanQuakeMOS.readme.info        GLPanQuakeMOS.Starter
  GLPanQuakeMOS.Starter.info       GLQuakeMOS
  GLQuakeMOS.readme                GLQuakeMOS.readme.info
  GLQuakeMOS.Starter               GLQuakeMOS.Starter.info
  Quake.config
Magazyn:Quake>




Ostatnia modyfikacja: 06.11.06 17:23
[#8] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@Korni, post #7

Przy kopiowaniu plików z archiwum kiero za szybko klikałem i nie nadpisałem starej wersji :)
Nadal nie chce odpalić, ale są już jakieś postępy:

--
Starting Quake...
I_Error: NET_Init: you need a valid host name, or use -ip
End
--

Konsola sama znika.

Końcówka z loga Snoopium:

--
[79] [[2] GLQuakeMOS] [Open] [ENV:TGLDEBUG] [Read] [Fail]
[80] [[2] GLQuakeMOS] [Open] [ENV:TGLNOMIP] [Read] [Fail]
[81] [[2] GLQuakeMOS] [Open] [ENV:TGLSYNC] [Read] [Fail]
[82] [[2] GLQuakeMOS] [Open] [*] [Write] [OK]
[83] [[2] GLQuakeMOS] [Open] [Work:game/Q1/id1/pak0.pak] [Read] [OK]
[84] [[2] GLQuakeMOS] [Open] [Work:game/Q1/id1/pak1.pak] [Read] [OK]
[85] [[2] GLQuakeMOS] [Open] [Work:game/Q1/id1/pak2.pak] [Read] [Fail]
[86] [[2] echo] [Open] [nil:] [Write] [OK]
[87] [Ť MUI Console Server ť] [Open] [env:mui/MCON.1.prefs] [Read] [OK]
[88] [IconX] [ChangeDir] [SYS:] [] []
[89] [Ť MUI Console Server ť] [Open] [env:mui/MCON.1.prefs] [Write] [OK]
--

Niby chodzi mu o cos z połączeniem z netem, ale z drugiej strony te trzy Faile na envach (79, 80 i 81) są jakieś podejrzane.
[#9] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@R-Tea, post #8

-ip "twój ip" nie działa?

[#10] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@Korni, post #9

Mogę pisać na PPA więc jak widać działa. Nie wiem dlaczego wg tej gry nie działa.
[#11] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@R-Tea, post #10

nie chodzi o to czy internet ci dziala, tylko o to zebys podal parametr -ip w linii polecen (-ip 127.0.0.1 zadziala). jest gdzies blad w kodzie sieciowym i u niektorych osob niestety takie cos sie pojawia. mozesz tez zmodyfikowac skrypt startowy zeby sam dodawal ten parametr (zaraz za linijka "echo Starting Quake..." )
[#12] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@kiero, post #11

--
; build command line arguments
set args -width $cfgwidth -height $cfgheight -bpp $cfgdepth -ip 127.0.0.1

$debug "arguments = $args"


if $choice eq 1
$debug "run"
echo Starting Quake...
GLQuakeMOS $args ;>CON:40/30/400/100/Quake/CLOSE/AUTO/
echo End
--

THX :)
Pogrubiłem to co dodałem. Działa.
Co prawda mam małą kiszkę w grafice, gdy pole wyświetlania akcji gry nie jest na cały ekran (screen size w menu gry) ale ja gram na całym ekranie więc to niewielki problem.
Gdybym chciał zagrać po sieci muszę w tamto miejsce oczywiście dać swoje IP?

Dla zainteresowanych mam grab tego efektu. Chodzi o te brązowe paski z boku. W czasie gry cały czas się scrollują do góry. To pozostałość po tym efekcie jakby "podniesienia kurtyny" przy rozpoczęciu gry.
grab



Ostatnia modyfikacja: 06.11.06 21:59
[#13] Re: [MOS] rozdzielczość Quake1

@R-Tea, post #12

"ale ja gram na całym ekranie więc to niewielki problem."

Ja bym się załamał jak musiałbym tak grać :P

Hmm, miałem kiedyś na samym początku coś podobnego z Fresspace2, pomagało wyjście w tryb okienkowy i spowrotem na fs. Niestety już nie pamiętam, co zrobiłem, że znikło. Kto trzyma stare logi z #ppa, niech poszuka, bo żaliłem się do kiera o to ;)



Ostatnia modyfikacja: 06.11.06 22:06
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem