[#1] LAMBDA - ciag dalszy nastapi?
Na Aminecie pojawilo sie demo gry LAMBDA. Data w readme i chyba wieksza ilosc elementow, wskazuje na to ze...cos sie dalej dzieje z ta gra (?) Podobno projekt mial byc kontynuowany tylko na pececie.

Oprocz Classicow z AGA i GFX, gra dziala takze pod MOSem na emulacji (trzeba wybrac odpowiedni tryb w setup).

http://aminet.net/game/demo/Lambda_0.8.101.lha
[#2] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Andrzej Drozd, post #1

jak to komu dziala bo w trybach 8 bit pod P96 w rozdzielczosci 800x600 wyciaga mi pod WinUAE jakies 17 klatek na sekunde (procesor sempron 2 ghz) z 68o4o i włonczonym JIT.

[#3] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@jimiche, post #2

1024x768 8 bit...Duron @1.9GHz, chodzi z prędkością 27-35 fps..... Tylko ten licznik coś chyba ściemnia, przez chwile miałem 91 fps Tak czy siak chodzi toto płynnie.

Teraz z kolei 19 do 24 fps maksymalnie... te same parametry i wszystkie opcje włączone.



Ostatnia modyfikacja: 12.12.06 15:47
[#4] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@jimiche, post #2

800x600 8bit 48-71FPS.

[#5] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Dave, post #3

Pegasos G4 1GHz, ATI Radeon 9250, 1024x768 8 bit - 30-40 fps. Czasem jak jest "dużo" na ekranie to potrafi się pokazać 27 fps. W 800x600 ma ponad 60 fps. W 16 albo 24 bit jest troszeczkę wolniej ale nie ma sensu tych trybów używać, bo gra wygląda dokładnie tak samo jak w 8 bitach.

Prawdę mówiąc zrobienie gry na takim etapie jak to demo to jest maksymalnie tydzień roboty jak ktoś już ma prymitywny engine i jakąś technologię importu obiektów (nawet nie scen) 3D. Przed nimi jeszcze kuuuupa roboty. Zwłaszcza jeżeli to ma być na PC/Windows. :) Na grzybie takie gry już nie przejdą. Coś takiego ma jeszcze szansę się sprzedać jako gra na komórkę pod jakiegoś Symbiana czy Jave3D.

[#6] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Andrzej Drozd, post #1

Andrzej Drozd napisał(a):

> Na Aminecie pojawilo sie demo gry LAMBDA. Data w readme i chyba
> wieksza ilosc elementow, wskazuje na to ze...cos sie dalej
> dzieje z ta gra (?)
A skąd taki wniosek? Równie uprawniony jest, że ktoś robił pożądek w starych CD/DVD z backupami... :P


> Oprocz Classicow z AGA i GFX, gra dziala takze pod MOSem na
> emulacji (trzeba wybrac odpowiedni tryb w setup).

Wszystko wyłączone, jakieś 120-235 fps, przy strzelaniu spada do jakiś 27-43fps. Po włączeniu background fog i missile trails demo się trochę tnie przy strzelaniu(licznik spada nawet do 23 fps), pozatym 74-86 fps w 800x600 8bit - Pegasos II G4, 512MB, Radeon 9250 256MB.

[#7] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@MDW, post #5

Wiesz, fajnie byloby zobaczyc jakos gre (chocby na poziomie komorek, lub nawet shareware), na jakims enginie z dem w ktorych brales udzial :)

Zaloze sie ze predkosciowo i grywalnie pobilyby nie jedna gre. :)
[#8] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Torn, post #6

A skąd taki wniosek?


Przeciez dalem w nawiasie znak zapytania :)
Gra przestalem sie interesowac po jakims newsie ze kontynuowana bedzie tylko na pc. Swojego czasu engine (ktorego odpalilem z jakiejs plyty ACS), zrobil na mnie dosc ciekawe wrazenie (040/40, AGA).
[#9] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Andrzej Drozd, post #1

to stare demo, nowych wersji o ile wiem nigdy nie bedzie bo padl dysk ze źródlami i to juz dawno temu

[#10] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@rzookol, post #9

Moze stare, ale nowsze niz widzialem. Po zatym kiedys, ten kto odchodzil od Amigi, to nie bylyby modny gdyby mu cos nie padlo. Przynajmniej HD musialo pasc, gdy sufit na kompa nie mogl, czy jakos tak :P
[#11] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Andrzej Drozd, post #10

ten kto odchodzil od Amigi, to nie bylyby modny gdyby mu cos nie padlo. Przynajmniej HD musialo pasc

Hehehehe :D

Święta racja, słuszna uwaga, 100% racji. :D Uśmiałem się. :)

[#12] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@MDW, post #11

"ten kto odchodzil od Amigi, to.... "

HA HA HA ...dokladnie mialem takie samo wrazenie kiedys :D


A swoja droga o ile Amigi w podstawowych konfiguracjach byly bezawaryjne to na PC'tach padlo mi juz kilka dyskow ...
i kiedy slysze jak ktos w sklepie mowi "ten model jest super bezawaryjny, cichy i cacy !" to mam ochote zdzielic go w pysk zeby ludziom kitow nie wciskal.
Ba spalily mi sie nawet 2 cale pecety :P (...a tez byly BEZAWARYJNE)

Raz tez poszedl dym z Amigi kumpla bo podlaczylismy mojego VBS'a, ktore robil jakis niesamowity hobbysta-elektronik .... heh :P
[#13] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Andrzej Drozd, post #1

w tym demie jest sporo więcej niż w tym co przed laty było dołączone do MA...
jednak porównując z tym co się da (czyli FreespaceII) muszę stwierdzić że FSII dla MOSa bije go na głowę wszystkim - szybkością, wyglądem (szczególnie strzały wyglądają tu fatalnie), reszty nie ma co porównywać, bo FSII jest skończoną grą, a to jest zaledwie demo silnika.
co do szybkości, to widać wyraźnie, że bez solidnego dopracowania silnika na klasyku nie będzie dało się grać
[#14] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@wali7, post #13

jeszcze dodam... teraz do mnie dotarło, że przecież to demo nie korzysta ze sprzętowego dopalania 3d. w takim razie jest zupełnie OK... ale jaka przyszłość czeka w 2007 (prawie) roku grę 3d nie korzystającej z hardwarowej akceleracji 3d?
[#15] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@wali7, post #14

Hymm... Sądząc po tym ile już jest, to raczej w 2008(bo też, raczej nikt nie będzie siedział nad tym "full-time", prawda?).
A też, moim zdaniem, wnioskowanie na podstawie tego, że ktoś zuploadował parę dni temu nową wersję dema na aminet, że gra ma jakąś przyszłość i "coś się dzieje", jest lekko na wyrost - delikatnie mówiąc. ;)
A nawet gdyby, to i tak silnik jest w takim punkcie, że do tego 2008(9? 10?), gra spokojnie jeszcze zdąży się dochrapać tego 3d, bo i, tak po prawdzie, to wygląda to na sam początek prac...
[#16] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Torn, post #15

Mozna jeszcze spojrzec na to tak. Kiedys zabraklo mocy na Amidze - tu bedzie zdecydowanie potrzebne 060 i jakas akceleracja sprzetowa. Tak czy inaczej na 040/40 i trybie 320x240 8bit (BVision), gdy ostro pomecze myszke, to gra dziala 12-25 klatek - w sumie spokojnie daloby sie grac...No ale wracajac do czasow gorszych od 040/40 z AGA. Przez to zaczeto cos robic na pc. Jak sie okazalo, jakosc gry i zalew kolorowych cukierow przesadzil o grze - nie miala zadnych szans. Ale gdyby teraz (no, za rok lub dwa) ktos to puscil jako shareware i jeszcze skompilowacl pod ppc, to moznaby popykac sobie :)


DODANE: przy wylaczeniu wszystkich opcji w setup i graniu na klawiaturze, ilosc klatek miejscami dochodzi do 39, no ale gdy postrzelam jak "szalony" do widocznych tam dwoch statkow, to ponownie spada do kolo 12 klatek.



Ostatnia modyfikacja: 14.12.06 09:29
[#17] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@Andrzej Drozd, post #16

Andrzej Drozd napisał(a):


> Jak sie okazalo, jakosc gry i zalew kolorowych
> cukierow przesadzil o grze - nie miala zadnych szans.

No to jak już sobie gdybamy... Gierka miałaby spore szanse, tyle że "nieco" wcześniej... Ciężko jest oceniać na podstawie dema samego silnika, ale myśle że spokojnie mogłaby się uplasować w górnych stanach średnich, w drugiej połowie lat 90... Nie ma tu dużo więcej(chodzi mi o silnik), niż w wydanym wcześniej TIE Fighter, także gdyby misje były dobre, to spokojnie można by to w 96-98 opylić. Może nawet jako "full-price"...

> Ale gdyby
> teraz (no, za rok lub dwa) ktos to puscil jako shareware i
> jeszcze skompilowacl pod ppc, to moznaby popykac sobie :)

Tak jak jest(bez 3D, 68k itd. itp.)? Raczej jako donationware - nie można zapominać, że na "nowych Amigach" jest freespace, a to zmienia trochę optykę...
Gdyby natomiast nad tym popracować(dodać 3D, skompilować pod PPC, rosszeżyć obiekty w grze itd. itp.), to jako shareware mogłoby być. Heh, pewnie nawet bym to zarejestrował, jako że akurat lubie wszelakiej maści "kosmiczne symulatory".

> DODANE: przy wylaczeniu wszystkich opcji w setup i graniu na
> klawiaturze, ilosc klatek miejscami dochodzi do 39, no ale gdy
> postrzelam jak "szalony" do widocznych tam dwoch statkow, to
> ponownie spada do kolo 12 klatek.

Hehe, u mnie są 3 statki, jeden osobno i para. A co do wymagań, no to niestety, ale klasyk może tu być lekko za słaby... IIRC, nawet X-Wing na macu wymagał 040 i 16MB ramu, żeby chodzić jako tako, a to był dużo starszy silnik... No ale na 060 wspieranym VooDoo powinno spokojnie się kręcić, a tak swoją drogą(skoro już sobie gdybiemy ;) ), to bardzo dobrym pomysłem, byłoby skompilowanie Lambdy na CF. Myślę, że Dragon spokojnie by pociągnął(natywnie) grę na bazie tego silnika i pewnie by mu jeszcze został zapas(w szczególności, gdyby odciążyć procek używając kart 3D)...
[#18] Re: LAMBDA - ciag dalszy nastapi?

@wali7, post #14

http://www.illuvatar.demon.co.uk/lambda/LMain.html

zajrzyj do screenów - wersja voodo i GL

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem