[#1] WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(
No właśnie...sytuacja wygląda tak:
Mam konfig jak w podpisie. Używam RemApollo, by mapować Kickstart3.1, OS3.9 też ładuje sobie do pamięci update ROM-u. I pojawia się poważny problem z odpalaniem niemal wszystkich gier pod WHDLoad. Nie działa praktycznie żadna, albo natychmiast po uruchomieniu zawiesza Amigę tak, że tylko hardreset pomaga. Sprawę lekko poprawia ustawienie tooltype'a "exp=24bit". Ale w niewielu wypadkach. Sprawę zbadałem i wydaje mi się, że winne jest to podwójne mapowanie (RemApollo i OS3.9). Do tego WHDLoad właduje sobie obraz Kickstartu 1.3 i w pamięci jest sieczka. Jeżeli nie mapuję pamięci - wszystkie gry chodzą bez problemu. No dobrze, ale z wypowiedzi Kolegów wnioskuję, że mimo wszystko da się to jakoś ze sobą pogodzić, tak, by nie było zamieszania w pamięci. Tylko jak?

[#2] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #1

rem apollo umozliwa wyciąganie patchów z os 3.9 i ładowania ich bezpośrednio z modułu remapolla dzięki czemu wystarczy jeden reset poczytaj dokladnie dokumentacje i nie będziesz musiał kozystac z rom upade (czy jak sie to zwie) zawartego w os 3.9



Benedykt

[#3] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Benedykt Dziubałtowski, post #2

Ale ja właśnie tak robię, bo za pomocą RemApollo wgrywam do pamięci i te moduły. I to nie wszystkie, bo 4. Ale to nie pomaga

[#4] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #3

dopisałeś do setpatcha noromupdate????




Benedykt

[#5] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #3

Może, wgrywasz te których nie potrzeba? Patche z bb1, bb2 róźniły się numerycznie, zobacz komentarze. Powywalaj też wszystkie inne łatki. Też miałem Apollo040, takich problemów nie zauważyłem. W razie czego służę s-s :)

Sprawdź komendą CPU czy masz włączone cache. Z Apollo 030 muszę włączać je w s-s. Inaczej wiele gier WHD się wieszało.

[#6] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Korni, post #5

Mam włączone NOROMUPDATE. Korni - daj tego s-s....

[#7] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #6

Witam! Mam podobny problem.... strasznie to wkurzające ...

mam blizzarda 1240, używam blizkicka (mapuje rom 3.1), os3.9 (setpatch z noromupdates) ... praktycznie wszystkie gry pod whdload się wywalają ... Np taki Mortal Kombat 2 da się uruchomić, ale w trakcie pierwszej walki po 20 sekundach reset tak samo Primal Rage ... Super Street Fighter 2 (ten bez turbo) wiesza się po wyborze postaci itp .... nie pomaga tooltype nocache ... chociaż bardziej nie grzebałem i zwykle odpalam na standardowych tooltypach .. Może jakieś podpowiedzi ???

[#8] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #6

Jak tylko odpalę mojego klasyka do zapodam s-s, jeśli oczywiście jeszcze potrzebne, reflex ;)

[#9] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Korni, post #8

Ja również reflektuje na twoje S-S ;)

[#10] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Sir_Lucas, post #9

Ehh mi pomogły tooltypy : NoCache, NoVBRMove, NoAutoVec - działa Mortal Kombat 2 i Super Street Fighter 2 ....

Aha ... tylko brakuje mi kickstartów do niektórych gier ... mam rom 3.1 40.68 w pliku, taki jest wymagany np do odpalenia Bubble and Squeak, mam też ściągnięte i wrzucone razem z romem do devs:kickstarts pliki z pakietu Skick ... i Whdload wywala że niewłaściwy plik z romem, mimo, że to odpowiednia wersja. A np cytadela działa tylko z kickstartem z a500 ... skąd to wziąść ?? help me ....



Ostatnia modyfikacja: 03.04.07 13:18
[#11] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@twardy, post #10

Korni, błagam Cię, daj tego S-S-a, bo ja dostanę szału za niedługo. Bardzo chcę zmusić Ami i WHDLoad do współpracy z OS3.9...nie chcę używać WinUAE, żeby pograć sobie w stare gierki amigowe

[#12] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #11

ok, a może ktoś na priv się skontaktować w sprawie odpowiednich plików rom do whdload ? mam plik z romem 3.1 (40.68) który mapuję blizzkickiem, jednak kiedy umieszczę go w devs:kickstart, wraz z odpowiednimi plikami z pakietu skick , kiedy odpalam grę pod whdload , która wymaga kickstartu 40.68 mam komunikat corrupted/invalid kickstart image

[#13] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@twardy, post #12

Nie wierz temu komunikatowi, że masz zły obraz Kickstartu. Masz Kolego ten sam problem co ja. Jeżeli za dużo jest mapowane (zwłaszcza próbujesz władować dwa kickstarty do pamięciu, to WHDLoad się sypie i najczęściej wyświetla ten komunikat. Spróbuj odpalić bez mapowania Kickstartu i zobacz, czy dalej Ci się sypie. Niestety, Korni nie daje znaku życia, a podobno tak skonfigurował sobie S-S, że mu się udało to wszystko pogodzić...tylko, że my dalej nie wiemy jak... :(

[#14] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #13

czyli wszystko sprowadza się do dużej liczby resetów, wyłączania komputera itp a po co ja tak ładnie system konfigurowałem , jak się nic z niego odpalić nie do bo zawsze coś z czyms się gryzie ?? (taki żarcik)

z drugiej strony - po co w installerach whdload mapowanie kickstartu ?? szczególnia przy grach na aga ??? rozumiem mapować kickstart 1.3, ale 3.0 albo 3.1 jak i tak jest taki w systemie ?????

[#15] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #1

Link do angielskiego forum które odwiedzają w miarę regularnie autorzy installerów i Wepl (autor WHDload). Może tam uda wam się uzyskać więcej informacji.
http://eab.abime.net/forumdisplay.php?f=63
[#16] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@twardy, post #14

Ja tam na Apollo 040 uzywam systemu 3.0 i nie mam zadnego problemu z WHDLoad. Czasami tylko niektore gry wymagaja Tooltypu "nocache" itp. ;)

A co do mapowania 3.0/3.1, to jezeli WHDLoad bralby sobie rom z fastu, ktory zostal juz zmodyfikowany przez rozne patche, to niezla sieczka moglaby byc ;)
[#17] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Andrzej Drozd, post #16

Z tego co ja wiem WHDLoad potrzebuje obrazów kickstartów z katalogu devs/kickstarts ( lub cos w tym stylu ) i po załadowaniu go do ramu paczuje go , nie ma tu mowy o jakims remapowanym kicku. Po prostu masz złe obrazy kickromu i tych innych pliczków ( te mniejsze łobuzy ). Racją jest to, że na prockach lepsiejszych gra bez tooltypów może nie działać ( na przykład Hilt działa na 060 tylko jak ustawisz nocache ), niektóre gry nie działają na 060 nawet jesli ustawilismy tooltypy ( te slavy potrzebują solidnego fixa ).

Pozdrawiam

[#18] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@twardy, post #14

Odpowiedź jest prosta. Bo nie wszyscy go mają. Ja mam 3.0 a mogę sobie zagrać w grę która wykorzystuje 3.1 ( zakładając że mam rom 3.1 ). Po za tym są różne wersje kicków na różne maszyny ( kick 3.0 na maszyne A600 a na A1200 a na A4000 a na A3000 ), łatwiej jest spaczować jedną wersję kicka i żeby ją wszyscy używali niż sprawdzać co użytkownik ma w systemie.

[#19] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@asman, post #17

asman napisał(a):

> Z tego co ja wiem WHDLoad potrzebuje obrazów kickstartów z
> katalogu devs/kickstarts ( lub cos w tym stylu ) i po
> załadowaniu go do ramu paczuje go , nie ma tu mowy o jakims
> remapowanym kicku. Po prostu masz złe obrazy kickromu i tych
> innych pliczków ( te mniejsze łobuzy ).
>
Niekoniecznie. Ja dam Ci prosty przykład. Po starcie normalnym, czyli zmapowaniu KS3.1 a potem załadowaniu OS3.9 baaardzo wiele gier się sypie i wyświetla komunikat o złym kickstarcie. Czasem pomaga ustawienie tooltype "exp=24 bit" ale nie zawsze. Natomiast gdy nie mapuję KS3.1 i odpalam bez S-S, uruchamia się wszystko. Co Ty na to?



Ostatnia modyfikacja: 15.05.07 16:54
[#20] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@asman, post #17

devs/kickstarts ( lub cos w tym stylu )

Dokladnie tam.



po załadowaniu go do ramu paczuje go , nie ma tu mowy o jakims remapowanym kicku.

No i tak powinno byc. Po za tym po co WHDLoad ma sie zastanawiac jaki ROM jest w Amidze? Laduje odpowiedni z pliku i juz :)




Po prostu masz złe obrazy kickromu i tych innych pliczków ( te mniejsze łobuzy ).

Ale ja mam wszystko OK. To byla moja aluzja do OS3.9. Na Apollo uzywam OS3.0 i nie ma zadnych problemow. Moze rozwiazaniem poprzedniego problemu, bedzie po prostu zakup sprzetowego Kick3.1 i nie uzywanie RemApollo. A moze bajzelek robi zle spatchowany OS3.9?
[#21] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Andrzej Drozd, post #20

Andrzej Drozd napisał(a):

Moze rozwiazaniem
> poprzedniego problemu, bedzie po prostu zakup sprzetowego
> Kick3.1 i nie uzywanie RemApollo. A moze bajzelek robi zle
> spatchowany OS3.9?

Nieużywanie RemApollo to raczej nie bardzo, ale być może winny OS3.9...może jak znajdę trochę cvzxasu to postawię go na nowo, a może lepiej OS3.0...

[#22] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #21

czyly bez zabaw i resetow się nie obędzie ... dzięki za rady, pokombinuje i dam znać co wyszło

[#23] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@OSH, post #11

S-S 3.9 BB2:

Mam Fast-ATA, nie wczytywalem więc modułu scsi z 3.9. Numeracja modułów róźni się w bb, najlepiej zajrzeć do komentarzy plików, aby wiedzieć, który co robi :).

SetPatch QUIET

DRAP
If WARN
RemAPollo DEVS:Kickstarts/Kick31 QUIET MODULES LIBS:OS39/OS_Module1 OS_Module2 OS_Module3 OS_Module4 OS_Module5 OS_Module7 OS_Module8 OS_Module9 workbench.library icon.library
EndIf

C:ATA3.driver >NIL:

CyReq

C:PatchControl
C:Version >NIL:
C:AddBuffers >NIL: DH0: 30
C:AddBuffers >NIL: DH1: 30
;C:AddBuffers >NIL: DH2: 50
C:SetCache >NIL: DH0: 200
C:SetCache >NIL: DH1: 300
;C:SetCache >NIL: DH2: 20
FailAt 21

C:MakeDir RAM:T RAM:Clipboards RAM:ENV RAM:ENV/Sys
C:Copy >NIL: ENVARC: RAM:ENV ALL NOREQ

Resident >NIL: C:Assign PURE
Resident >NIL: C:Execute PURE

Assign >NIL: ENV: RAM:ENV
Assign >NIL: T: RAM:T
Assign >NIL: CLIPS: RAM:Clipboards
Assign >NIL: REXX: S:
Assign >NIL: PRINTERS: DEVS:Printers
Assign >NIL: KEYMAPS: DEVS:Keymaps
Assign >NIL: LOCALE: SYS:Locale
Assign >NIL: LIBS: SYS:Classes ADD
Assign >NIL: HELP: LOCALE:Help DEFER

C:FBlit
;C:MCP

BindDrivers
C:Mount >NIL: DEVS:DOSDrivers/~(#?.info)

C:LoadMonDrvs

SetEnv Language "english"
SetEnv Workbench $Workbench
SetEnv Kickstart $Kickstart
UnSet Workbench
UnSet Kickstart

C:AddDataTypes REFRESH QUIET
Run > NIL: "Workbench:C/VisualPrefs"
C:IPrefs
C:ConClip

Path >NIL: RAM: C: SYS:Utilities SYS:Rexxc SYS:System S: SYS:Prefs SYS:WBStartup SYS:Tools SYS:Tools/Commodities

SYS:System/REXXMast >NIL:

IF EXISTS S:User-Startup
  Execute S:User-Startup
EndIF

Resident Execute REMOVE
Resident Assign REMOVE

C:LoadWB
EndCLI >NIL:


S-S z 3.1:

Tu zmienilo sie to ze mam juz tylko 030. To DataBurst pomoglo mi m.in. z grami WHD. Nie wiem czemu domyślnie jest to wylaczone.

C:Ata3.driver >NIL:
C:CPU FastROM DataBurst >NIL:

C:SetPatch QUIET

C:Version >NIL:
C:AddBuffers >NIL: DH0: 150
C:SetCache >NIL: DH0: 150
C:AddBuffers >NIL: DH1: 150
C:SetCache >NIL: DH1: 150
FailAt 21

C:MakeDir RAM:T RAM:Clipboards RAM:ENV RAM:ENV/Sys
C:Copy >NIL: ENVARC: RAM:ENV ALL NOREQ

Resident >NIL: C:Assign PURE
Resident >NIL: C:Execute PURE

C:FBlit
C:MCP

Assign >NIL: ENV: RAM:ENV
Assign >NIL: T: RAM:T
Assign >NIL: CLIPS: RAM:Clipboards
Assign >NIL: REXX: S:
Assign >NIL: PRINTERS: DEVS:Printers
Assign >NIL: KEYMAPS: DEVS:Keymaps
Assign >NIL: LOCALE: SYS:Locale
Assign >NIL: LIBS: SYS:Classes ADD
Assign >NIL: HELP: LOCALE:Help DEFER
Assign >NIL: Dopus5: SYS:Dopus5




BindDrivers
C:Mount >NIL: DEVS:DOSDrivers/~(#?.info)

IF EXISTS DEVS:Monitors
  IF EXISTS DEVS:Monitors/VGAOnly
    DEVS:Monitors/VGAOnly
  EndIF

  C:List >NIL: DEVS:Monitors/~(#?.info|VGAOnly) TO T:M LFORMAT "DEVS:Monitors/%s"
  Execute T:M
  C:Delete >NIL: T:M
EndIF

SetEnv Language "english"
SetEnv Workbench $Workbench
SetEnv Kickstart $Kickstart
UnSet Workbench
UnSet Kickstart

C:AddDataTypes REFRESH QUIET
C:IPrefs
C:ConClip

Path >NIL: RAM: C: SYS:Utilities SYS:Rexxc SYS:System S: SYS:Prefs SYS:WBStartup SYS:Tools SYS:Tools/Commodities

IF EXISTS S:User-Startup
  Execute S:User-Startup
EndIF

Resident Execute REMOVE
Resident Assign REMOVE

C:LoadDB
EndCLI >NIL:


[#24] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Korni, post #23

Cierpliwość popłaca:) Dzięki Korni! OK

[#25] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Korni, post #23

Tak dla uzupełnienienia U-S :):

3.9

;BEGIN SYSTEMPATCH
C:SystemPatch NT Q
;END SYSTEMPATCH
;BEGIN TitleShadow
Run <>NIL: SYS:C/TitleShadow
;END TitleShadow
;BEGIN MUI
if exists "Workbench:Tools/Commodities/MUI"
   assign MUI: "Workbench:Tools/Commodities/MUI"
   if exists MUI:Libs
      assign add LIBS: MUI:Libs
   endif
   if exists MUI:Locale
      assign add LOCALE: MUI:Locale
   endif
   version >nil: exec.library 39
   if not warn
      if exists MUI:Docs
         if exists HELP:dummy ; do not remove
         endif                ; this entry!
         assign add HELP: MUI:Docs
      endif
   endif
endif
;END MUI
;BEGIN akJFIF.datatype
assign VMEM: "Workbench:Devs/VMEM"
;END akJFIF.datatype

Assign OnEscapee: DH1:Gry/Przygodowe/Onescapee
Assign OnESaves: S:OnESaves
;BEGIN AmigaWriter

ASSIGN AMIGAWRITER: Workbench:Utilities/AmigaWriter
;END AmigaWriter
;BEGIN ArtEffect
Assign ArtEffect: Workbench:Utilities/ArtEffect3
;END ArtEffect
;BEGIN StormC
ASSIGN STORMC: Workbench:Tools/StormC
;END StormC
;BEGIN AWEB_APL
Assign AWEB_APL: "Workbench:Utilities/AWeb_APL"
;END AWEB_APL
;BEGIN REXX
SYS:System/RexxMast >NIL:
;END REXX
run >nil: WBFade delay 14


3.1:

;BEGIN SYSTEMPATCH
C:SystemPatch NT Q
;END SYSTEMPATCH

CardPatch
CardReset

;BEGIN TitleShadow
;Run <>NIL: SYS:C/TitleShadow
;END TitleShadow

;BEGIN MUI
if exists "AmigaOS:Classes/MUI"
   assign MUI: "AmigaOS:Classes/MUI"
   if exists MUI:Libs
      assign add LIBS: MUI:Libs
   endif
   if exists MUI:Locale
      assign add LOCALE: MUI:Locale
   endif
   version >nil: exec.library 39
   if not warn
      if exists MUI:Docs
         if exists HELP:dummy ; do not remove
         endif                ; this entry!
         assign add HELP: MUI:Docs
      endif
   endif
endif
;END MUI
;run >NIL: SYS:System/rexxmast
; This mounts KCON and KRAW
Assign CON: DISMOUNT
Assign RAW: DISMOUNT
Mount CON: from DEVS:KingCON-mountlist
Mount RAW: from DEVS:KingCON-mountlist
;BEGIN AmiTCP/IP
assign AmiTCP: AmigaOS:Tools/AmiTCP
path AmiTCP:bin add
Assign APIPE: Exists > NIL:
IF Warn
  Mount APIPE: from AmiTCP:devs/APipe-Mountlist
EndIf
AmiTCP:bin/startnet
;END AmiTCP/IP
;BEGIN AmiSSL
Assign AmiSSL: "AmigaOS:Tools/AmiSSL"
If Exists AmiSSL:Libs
 Assign LIBS: AmiSSL:Libs ADD
EndIf
;END AmiSSL
;BEGIN AWEB_APL
Assign AWEB_APL: "AmigaOS:Apps/AWeb_APL"
;END AWEB_APL


[#26] Re: WHDLoad, RemApollo, OS3.9 i kłopoty:(

@Korni, post #25

Jeszcze raz dzięki:) trzeba wreszcie powalczyć z Amigusią :D

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem