[#4]
Re: Extra Level for Benefactor
@Minniat,
post #1
Mapka całkiem fajna. Podoba mi się.
Co do edytora. Miałem okazję się nim trochę pobawić i jest już znacznie
przyjemniejszy w działaniu niż ostatnie dostępne wersje. Faktyczne, czasami się potrafi nieźle podwiesić, ale co nieco da się przy jego pomocy zrobić. Stworzyłem swoją mapkę i wysłałem na Twój adres. Wiele rzeczy jest tam jednak nie zrobionych, bo nie wiem jak. Moje uwagi:
- zmiana ikon (do tej pory klawisz C) powinna odbywać się prawym przyciskiem myszy. Paluch i tak stale musi być na literze S, aby uzyskać dostęp do ikon, więc niech użytkownik nie szuka kolejnych klawiszy. Na ekranie ikon prawy klawisz myszy nie jest wykorzystywany, więc się do tego celu będzie nadawać.
- świetny pomysł z zaznaczaniem krawędzi drabin i platformy bezpośrednio na mapie. W poprzedniej wersji edytora, którą testowałem, nie było tego. Marzy mi się, aby wszystkie istotne funkcje były w ten sposób dostępne (świetnie rozwiązane ustawianie drzwi)
- nie potrafię w żaden sposób poradzić sobie z obliczeniem miejsca startu i całej reszty rzeczy w opcji HEADER. Porównuję to z ustawieniami przykładowej mapy, lecz nic ciekawego z tego mi nie wychodzi. Nie wydaje mi się być dobrym pomysłem przeliczanie tego na piksele (jakiś wzór poproszę). Czy w pola ustawień nie można wpisać współrzednych ikony gdzie miałby znaleźć się start, a program sam to sobie na te piksele przeliczy? Informacje o współrzednej ikony są na listwie okna, więc można je chyba wykorzystać. Poza tym można je chyba rozwiązać jeszcze prościej po prostu zaznaczając miejsce na mapie.
- W opcji Header znalazłem parametr Flags. Nie wiem do czego służy. W dokumentacji mowa o parametrze DIR (a propo tego parametru - brakuje informacji jakie wartości przyjmuje).
- Nie do końca rozumiem istotę tworzenia trasy merrymena. Wydaje mi się, że prościej byłoby zrobić to etapami: początek-koniec etapu. Tak, wiem, są etapy, lecz trochę w nich poruszałem się po omacku. Na przykład nie wiem, czy zaznaczając w jednym etapie trasy spód drabiny, a w drugim etapie jej wierzchołek sprawię, że merrymen po niej wejdzie. Może da się zrobić tak: określenie początku etapu trasy (np. spód drabiny) i końca etapu trasy (np. wierzchołek drabiny). Jednoznaczne będzie to dla tworzącego, że merrymen wejdzie po drabinie. Gdybym ustawił inaczej, czyli: określenie początku etapu trasy (np. spód drabiny) i końca etapu trasy (np. przedmiot i jego podniesienie) to znaczyłoby, że merrymen by nie wszedł na drabinę, lecz poszedł dalej do przedmiotu. W ten sposób tworzący buduje sobie w głowie taką trasę składającą się z etapów.
- nie za bardzo rozumiem kwestię wstawiania przedmiotów. Zamaskowane, niezamaskowane, liniowe. Osoby tworzące mapy nie muszą się na tym znać (a propo - w tym właśnie momencie edytor się u mnie wiesza).