[#1] Extra Level for Benefactor
W tym poście będę zamieszczał postępy w pracach nad mapami do Benefactora. Na dzień dzisiejszy napisałem już kilkanaście map, z czego wartą opublikowania jest narazie tylko jedna - "Haunted Gold Mine" w świecie "Underworld"

Do ściągnięcia z mojej strony: http://minniatian.republika.pl/Benefactor/BME.html

Rozpakuj plik DATADISK.LHA jako Disk.4 i umieść w katalogu z Benefactorem na dysku twardym.

Zapraszam do wspólnej zabawy.
Koniecznie dajcie znać czy mapka Wam się podoba
Robert Szacki

P.S. Wkrótce dołącze więcej map (max 5. map na świat)
Jeśli chcesz uczestniczyć w tworzeniu map zapraszam.
Edytor do ściągnięcia z podanej strony. Uwaga: Edytor jest w stanie Beta-testingu i może czasami zawieszać system ...
[#2] Re: Extra Level for Benefactor

@Minniat, post #1

Ze strony nie można pobrać pliku ze specyfikacją poziomu.
[#3] Re: Extra Level for Benefactor

@mailman, post #2

Jak nie mam dysku tylko chcialbym z dyskietek leciec - mozliwe to ?
[#4] Re: Extra Level for Benefactor

@Minniat, post #1

Mapka całkiem fajna. Podoba mi się.

Co do edytora. Miałem okazję się nim trochę pobawić i jest już znacznie
przyjemniejszy w działaniu niż ostatnie dostępne wersje. Faktyczne, czasami się potrafi nieźle podwiesić, ale co nieco da się przy jego pomocy zrobić. Stworzyłem swoją mapkę i wysłałem na Twój adres. Wiele rzeczy jest tam jednak nie zrobionych, bo nie wiem jak. Moje uwagi:

- zmiana ikon (do tej pory klawisz C) powinna odbywać się prawym przyciskiem myszy. Paluch i tak stale musi być na literze S, aby uzyskać dostęp do ikon, więc niech użytkownik nie szuka kolejnych klawiszy. Na ekranie ikon prawy klawisz myszy nie jest wykorzystywany, więc się do tego celu będzie nadawać.
- świetny pomysł z zaznaczaniem krawędzi drabin i platformy bezpośrednio na mapie. W poprzedniej wersji edytora, którą testowałem, nie było tego. Marzy mi się, aby wszystkie istotne funkcje były w ten sposób dostępne (świetnie rozwiązane ustawianie drzwi)
- nie potrafię w żaden sposób poradzić sobie z obliczeniem miejsca startu i całej reszty rzeczy w opcji HEADER. Porównuję to z ustawieniami przykładowej mapy, lecz nic ciekawego z tego mi nie wychodzi. Nie wydaje mi się być dobrym pomysłem przeliczanie tego na piksele (jakiś wzór poproszę). Czy w pola ustawień nie można wpisać współrzednych ikony gdzie miałby znaleźć się start, a program sam to sobie na te piksele przeliczy? Informacje o współrzednej ikony są na listwie okna, więc można je chyba wykorzystać. Poza tym można je chyba rozwiązać jeszcze prościej po prostu zaznaczając miejsce na mapie.
- W opcji Header znalazłem parametr Flags. Nie wiem do czego służy. W dokumentacji mowa o parametrze DIR (a propo tego parametru - brakuje informacji jakie wartości przyjmuje).
- Nie do końca rozumiem istotę tworzenia trasy merrymena. Wydaje mi się, że prościej byłoby zrobić to etapami: początek-koniec etapu. Tak, wiem, są etapy, lecz trochę w nich poruszałem się po omacku. Na przykład nie wiem, czy zaznaczając w jednym etapie trasy spód drabiny, a w drugim etapie jej wierzchołek sprawię, że merrymen po niej wejdzie. Może da się zrobić tak: określenie początku etapu trasy (np. spód drabiny) i końca etapu trasy (np. wierzchołek drabiny). Jednoznaczne będzie to dla tworzącego, że merrymen wejdzie po drabinie. Gdybym ustawił inaczej, czyli: określenie początku etapu trasy (np. spód drabiny) i końca etapu trasy (np. przedmiot i jego podniesienie) to znaczyłoby, że merrymen by nie wszedł na drabinę, lecz poszedł dalej do przedmiotu. W ten sposób tworzący buduje sobie w głowie taką trasę składającą się z etapów.
- nie za bardzo rozumiem kwestię wstawiania przedmiotów. Zamaskowane, niezamaskowane, liniowe. Osoby tworzące mapy nie muszą się na tym znać (a propo - w tym właśnie momencie edytor się u mnie wiesza).
[#5] Re: Extra Level for Benefactor

@mailman, post #2

Już można obejrzeć specyfikację poziomu w języku angielskim. Polecam również specyfikację w języku polskim dostępną na stronie. Nadal jednak brakuje wystarczająco szczegółowej instrukcji do mojego edytora.

[#6] Re: Extra Level for Benefactor

@mailman, post #4

Nie wiem czemu, ale wcześniej specyfikacji po polsku nie widziałem ;(

Widzę, że kwestia tras merrymenów jest rozwiązana trochę inaczej. Nigdy nie zaznacza się początku, bo początkiem jest koniec poprzedniej. W sumie logiczne, ale dopiero teraz na to wpadłem.
[#7] Re: Extra Level for Benefactor

@mailman, post #4

Cześć mailman.

Program zawiesza się w głównie w czasie edycji mapy ikonowej, wkrótce naprawię ten problem.
Dzięki za mapkę! Wygląd jej jest uszkodzony, ale naprawiłem ją, dodałem obiekty i merrymena ale z pewnych powodów mapa nie działa do końca sprawnie. :(
Uwaga: na mapie musi być co najmniej jeden merrymen, inaczej mapa zostanie uszkodzona. Minimalna szerokość mapy to 44 bajty (22 ikony).

Co do uwag:

- prawy klawisz używany jest do menu. Mam w planach dostęp do ikon za pomocą guzika na panelu.
- żeby dodać drzwi musisz dodać niemaskowany obiekt "Gate".
- najpierw dodaj obiekt "Beaming Device" do mapy, następnie ustal jego współrzędne np. jeśli to są ($5 , $C) ustal położenie początkowe na ($50 , $C6), czyli przemnóż X i Y przez $10 i dodaj $6 do Y. Zauważ: $ oznacza liczby w formacie heksadecymalnym.
- w pole Flags wpisz 1 lub 2 - oznacza to zwrot bohatera na początku
- tak jak jest jest dobrze w trasach merry-menów, ustala się po prostu kolejne węzły w trasie. początkiem jest dany węzeł, a końcem kolejny węzeł. Merry-meni korzystają z drabin samoczynnie o ile nie ustali się inaczej we Flagach.
- czy aby na pewno wiesza się przy dodawaniu obiektów? Pamiętaj, że dodatkowe okna blokują działanie podstawowych okien.
Obiekty dzielą się na takie klasy. Nazwałem je tak bo to najściślej określa cechy danej klasy - rysowane są z maską lub bez.

[#8] Re: Extra Level for Benefactor

@Minniat, post #7

- żeby dodać drzwi musisz dodać niemaskowany obiekt "Gate".
- najpierw dodaj obiekt "Beaming Device" do mapy, następnie ustal jego współrzędne np. jeśli to są ($5 , $C) ustal położenie początkowe na ($50 , $C6), czyli przemnóż X i Y przez $10 i dodaj $6 do Y. Zauważ: $ oznacza liczby w formacie heksadecymalnym.


Przez chwilę myślałem, że to będzie miało związek z dodaniem liczby $6, bo nic mi się nie chciało dzielić gdy korzystałem z współrzędnych na mapie przykładowej, ale nie byłem pewien.

- w pole Flags wpisz 1 lub 2 - oznacza to zwrot bohatera na początku
- tak jak jest jest dobrze w trasach merry-menów, ustala się po prostu kolejne węzły w trasie. początkiem jest dany węzeł, a końcem kolejny węzeł. Merry-meni korzystają z drabin samoczynnie o ile nie ustali się inaczej we Flagach.


To wszystko trzeba zrobić bardziej user-friendly. Nie każdy kto chce stworzyć mapę musi takie rzeczy wykonywać lub wiedzieć jak się wykonuje. Z tego jak ten program się rozwija śmiem jednak twierdzić, że póki co musisz stworzyć go na razie pod siebie, a wygoda innych będzie dodana jak wszystko zadziała jak należy w tzw. surowym środowisku ;)

- czy aby na pewno wiesza się przy dodawaniu obiektów? Pamiętaj, że dodatkowe okna blokują działanie podstawowych okien.
Obiekty dzielą się na takie klasy. Nazwałem je tak bo to najściślej określa cechy danej klasy - rysowane są z maską lub bez.


Chciałem położyć klucz na mapie. Wybrałem GOLD KEY, ustawiłem chyba MASK i chciałem wskazać miejsce (SET POS) gdzie ma się znajdować. W tym momencie zobaczyłem na mapie kolorowe paseczki. Żadnego okna nie dało się wyłączyć, Scoutem nie udało mi się nic ubić. Być może winą było coś innego co robiłem w edytorze?

Obiecuję jeszcze go trochę potestować i stworzyć kilka map (a przynajmniej ich część graficzną) które Ci podeślę.
[#9] Re: Extra Level for Benefactor

@Minniat, post #7

Chyba załapałem o co w tym biega. Trochę niefortunnie jest z tym zamaskowane i niezamaskowane. Prościej będzie obiekty statyczne i animowane. Zauważyłem też błędne nazwy. Locked Gate to zamknięte drzwi, a Locked Door to taka szara przegroda. Trochę bez sensu jak dla mnie. W jaki sposób dopasować klucz do drzwi, jeżeli kluczy jest kilka?

P.S. Znowu zawiesił mi się program na wyborze obiektów. Chciałem zaznaczyć miejsce drzwi na mapie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem