[#1] Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)
Witam!

Z miłą chęcią zawiadamiam o ukończeniu engine'u gry shoot'em up o tytule Rzeźnik 2. Jest to sequel gry, którą napisałem w AMOSie w szkole podstawowej.. Nowy engine jest w pełni w języku C, jest w pełni systemowy i korzysta z OwnBlitter(). Jeśli chcecie źródła to piszcie śmiało.

Opis gry: Bohater biega u dołu ekranu i strzela do pojawiających się powyżej czerwonych balonów, a unika strzelania do zielonych.
W AMOSowej wersji gra miała muzykę mojego i mojego brata autorstwa oraz mnóstwo grafiki (każdy etap miał własne tło i obrazy przeciwników, np. ptaki na drzewie itp.

Gra jest jeszcze w fazie testowej bo ma czasem niewielkie usterki w rysowaniu grafiki (wady w algorytmie rysowania).

Ściągnijcie grę i proszę powiedzcie jakie są wasze pierwsze wrażenia.
Gra będzie dalej rozwijana.

Oto adres:
http://minniatian.republika.pl/Files/Rzeznik2.lha

By wyjść z gry naciśnij guzik myszy. Tę grę zamiast RTSa napisałem bo byłą łatwa w realizacji, W obecnej wersji można tylko biegać i strzelać, żadne punkty nie są naliczane, ale zrobię to wkrótce.



Ostatnia modyfikacja: 26.08.07 15:16
[#2] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #1

Bohater biega u dołu ekranu i strzela do pojawiających się powyżej czerwonych balonów, a unika strzelania do zielonych.

Ja tam strzelałem zarówno do czerwonych jak i zielonych i nic z tego nie wyszło. No nie wiem - oczekiwałem, że jak trafię zielonego to coś się wydarzy - np. zginę, skończy mi się amunicja czy ubędzie punktów (heh, z nieistniejącego licznika)... Jak na razie to ta gra polega na strzelaniu do wszystkiego.
Nie da się zastrzelić balona przy lewej ścianie.

Gra jest jeszcze w fazie testowej bo ma czasem niewielkie usterki w rysowaniu grafiki (wady w algorytmie rysowania).

Taa po minucie grania ekran był tak zaśmiecony, że się dalej grać nie dało. Słowa "czasem" i "niewielkie" to zbyt łagodne określenia na to, co dzieje się na ekranie.

Gra będzie dalej rozwijana.

No i fajnie. Pytanie, czy był sens w publikowaniu jej w takim stanie jak jest teraz. Moim zdaniem powinieneś się wstrzymać przynajmniej do czasu, gdy gra będzie rozróżniała jaki balon został trafiony i odpowiednio na to reagowała. Jakiś licznik też by się przydał. Nie nazwałbym tej gry Rzeźnik2 - Rzeźnik0.001 jakoś bardziej mi tu pasuje.
[#3] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@APC74, post #2

Publikuję to tak szybko bo jestem w końcu zadowolony z engine'a. Przeszedłem przez grono problemów programistycznych i udało osiągnąć w pełni grywalny engine.

Ja tam strzelałem zarówno do czerwonych jak i zielonych i nic z tego nie wyszło. No nie wiem - oczekiwałem, że jak trafię zielonego to coś się wydarzy - np. zginę, skończy mi się amunicja czy ubędzie punktów (heh, z nieistniejącego licznika)... Jak na razie to ta gra polega na strzelaniu do wszystkiego.

Licznika jeszce nie ma ale jest w planach. Zapamiętaj, że to co widzisz to tylko ENGINE gry czyli dla mnie wyświetlenie i animowanie elementów graficznych np. gracza, pocisku i trzech balonów. Wszelkie dodatki dopiero nastąpią (planuję np. obraz w tle np. chmurki).

Nie da się zastrzelić balona przy lewej ścianie.

Mała usterka w enginie.

Taa po minucie grania ekran był tak zaśmiecony, że się dalej grać nie dało. Słowa "czasem" i "niewielkie" to zbyt łagodne określenia na to, co dzieje się na ekranie.

Ja też nad tym ubolewam chociaż zdarza mi się rzadko. Przyczyną jest algorytm rysujący obiekty graficzne. Planuję przerzucenie się z blittera na BOBy z graphics.library.

Rzeźnik2 - Rzeźnik0.001

Na razie oznaczyłęm ten engine 1.0 Beta.

[#4] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #3


No prosze wszyscy mysleli, ze slomiany zapal sie zapalil i splonal... a tu taka niespodzianka : saga "mooonwalkera" trwa :)

Niestety do plynnej animacja to jeszcze troche brakuje no i troche grywalnosc rzeznika "siada" no ale jak to sie mowi trening czyni mistrza OK

Czekamy na kolejne, coraz to lepsze produkcje. Moze za jakis czas cos z tego wyrosnie, jakas pelnometrazowa gierca.
[#5] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@selur, post #4

Niestety do plynnej animacja to jeszcze troche brakuje no i troche grywalnosc rzeznika "siada" no ale jak to sie mowi trening czyni mistrza

Według mnie grywalność jest teraz całkiem wysoka. Wszystko jak się okazuje zależy od parametrów szybkości ruchu bohatera oraz pocisku - uwierz mi, ale to prawda! Obecne parametry są OK :D . Jeśli chodzi o płynność animacji - nie rozumiem Cię - przecież bohater jest płynnie animowany (porusza się 4 pixele co ramkę). Jestem w trakcie naprawienia algorytmów graficznych bo pocisk czasami kaszani grafikę baloników. Jeśli chodzi o rozdzielczość ekranu to polecam Euro72: 320x200x5.



Ostatnia modyfikacja: 27.08.07 06:31
[#6] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #5

WAŻNA WIADOMOŚĆ!
Na kilka dni zawieszam Rzeźnika 2 z powodu uszkodzenia kości AGA w moim komputerze. Powoduje to poważne anomalie graficzne i trudności w programowaniu grafiki. Dziś lub jutro zawiozę ją do serwisu, żeby wymienić płytę główną!

[#7] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #1

Nowy engine jest w pełni w języku C, jest w pełni systemowy i korzysta z OwnBlitter().

Obyś jak najszybciej stał się posiadaczem karty graficznej, wtedy zrozumiesz czemu OwnBlitter() itp. sztuczki nie mają nic wspólnego z teraźniejszym programowaniem systemowym pod AmigaOS.

[#8] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #3

Ja też nad tym ubolewam chociaż zdarza mi się rzadko.

A u mnie od pierwszego strzału zostają śmieci (niewyczyszczone obiekty - zarówno pociski jak i fragmenty balonów) i tak jak pisałem wcześniej po ok. minucie śmieci na ekranie jest tyle, że grać się nie da. W dodatku śmieci koszmarnie migają - przez co oczy wychodzą z orbit. Mam nadzieję, że z tej gry rozwinie się coś ciekawego. Ale będę się upierał, że w tym momencie grywalność jest zerowa i w takim stanie jak obecnie niewarta publikacji. Minimum grywalności gra zyska po dodaniu licznika. Pasowałoby mi, gdyby licznik był w górnej części ekranu - przez cały czas obserwuje się tę część i dobrze byłoby, gdyby można było go stale obserwować kątem oka.
[#9] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@APC74, post #8

Z zamianą płyty głównej muszę poczekać na koniec tygodnia. Jednak mój sprzęt pozwala na pisanie tej gry, ale muszę stosować wiele obejść. Jednak nie próżnuję i kontynuuję pisanie mojej gry.

Napisałem właśnie wersję 1.01 i jest to super stabilna wersja - trzon mojej gry stanowi wyświetlenie i animacja gracza, przeciwników i pocisków, do takich elementów jak dzwięki czy grafika w tle trzeba poczekać (nie są to najważniejsze elementy engine'u). Dla balonów zrobię w tle niebo.

Historia:
1.1 - usunięcie anomalii graficznych
1.0 - wydanie pierwsze

@APC74
Grafika działa bardzo stabilnie, nic mi już nie wyskakuje.

[#10] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@MinisterQ, post #7

Witaj MinisterQ

Właśnie zmieniam kod z OwnBlitter() na BOBy systemowe z graphics.library Rezultaty są super i właśnie zacząłem pisanie engine'u pod tym kątem. Na ten moment zamykam ten topic. Śledźcie postępy na mojej stronie internetowej.
Dzięki za trzymanie kciuków już od poprzedniej "Realizacji gry". Gra Rzeźnik wyjdzie na pewno. :D
Niestety ale problem z moją AGAtką są na tyle poważne, że spodziewajcie się postępów dopiero od piątku.

[#11] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #9

Grafika działa bardzo stabilnie, nic mi już nie wyskakuje.

A u mnie śmieci. Wprawdzie już nieznacznie (po 20 minutach grania mam 4 śmieci na ekranie), za co wielkie brawa, ale jednak. No i nie baw się w MicroSoft - rozwiązanie problemu z "nieśmiertelnym" balonem przy lewej ścianie poprzez zablokowanie pojawiania się balonów w tym miejscu to żadne rozwiązanie. Popraw sterowanie - myślałem, że joystick mi siada a to gra nie reaguje na wychylenia.
[#12] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #1

Dosc ciekawy psychopata ;)
Engine odpala sie na 040, pracuje w Palu i trybach Multiscan. Odpala sie takze na BVision, ale widac tylo kursor myszki.
[#13] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@APC74, post #11

A u mnie śmieci
Masz rację, u mnie też zdarzają się sporadycznie. Wszystko z powodu wadliwego algorytmu kolizji pocisku i balonów. Niedługo będę kontunuował pisanie gry za pomocą systemowych BOBów i te śmieci już nie wystąpią.

Popraw sterowanie - myślałem, że joystick mi siada a to gra nie reaguje na wychylenia
Niemożliwe! Czlowieku, nie czepiaj się wszystkiego. Algorytm obsługi joya jest w 100% pewny.

Dosc ciekawy psychopata
???

[#14] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #13

Czlowieku, nie czepiaj się wszystkiego. Algorytm obsługi joya jest w 100% pewny.

A Ty myślałeś, że wystawisz gniota i wszyscy dostaniemy orgazmu?
Jeżeli według Ciebie obsługa joysticka jest "w 100% pewna" to ja nie mam więcej uwag. :(
[#15] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@APC74, post #14

A Ty myślałeś, że wystawisz gniota i wszyscy dostaniemy orgazmu?
Jeżeli według Ciebie obsługa joysticka jest "w 100% pewna" to ja nie mam więcej uwag.


Dziękuję za beta-testing :), i masz rację, że w obecnym stanie przeszkadza tylko obsługa grafiki. Co do obsługi joya to jak objawiają się te problemy? Z podstawowego engine jestem prawie w 100% zadowolony i nie sądzę, że to gniot. Parametry szybkości są ustalone w ten sposób, że grywalność finalnej gry będzie wysoka - uwierz mi.

[#16] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #15

Co do obsługi joya to jak objawiają się te problemy?

Czasami nasz psychopatyczny morderca balonikow (Rzeźnik), lubi sie sam zatrzymac, po mimo tego ze polozenie drążka joya nie ulega zmianie.
[#17] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Andrzej Drozd, post #16

Wezmę to pod uwagę. Dzięki za beta-testing.

[#18] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #15

Oprócz tego, co napisał Andrzej Drozd jest jeszcze taka sytuacja: idziesz w jedną stronę i gwałtownie zmieniasz joystickiem kierunek ruchu. Jeżeli zrobisz to za szybko ludzik nie zareaguje i stoi w miejscu. Żeby zmienić kierunek ruchu trzeba odczekać ułamek sekundy i nacisnąć jeszcze raz.
Grałem przed chwilą pod WinUAE - zarówno pod emulacją kości AGA jak i Picasso96 gra uruchomiła się i działała tak jak na oryginalnej A1200. Jednak pisanie "pod system" ma swoje plusy. :) Brawo.
[#19] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@APC74, post #18

Te problemy joysticka wezmę pod uwagę, ale mi się takie sytuacje nie zdarzały. Wkrótce poprawię to, ale czekajcie na zmiany koło piątku.

[#20] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #19

Proponuje zmiane nazwy "Rzeznik" na "Baloniarz", wtedy bedzie mozna z juz z tytulu wywnioskowac, o co mniej wiecej "biega" w gierce...

No i druga sprawa: grywalnosc gry nie polega na tym, ze ona jest i dziala (znaczy sie "wszystko gra") tylko na tym czy gra jest na tyle bogata w roznego rodzaju atrakcje, ze potrafi wciagnac na dluzszy czas.

Np. w "rzezniku" brakuje tych wszystkich atrakcji co powoduje, ze beznamietne ruszanie "pamperkiem" w lewo i prawo nudzi sie juz po 5 minutach.

Zatem nalezalo by teraz skupic sie na dodaniu elementow
"urozmaicajacych" rozgrywke tego zalazka gry, dopiero pozniej bedzie mozna mowic o prawdziwej "grze" yippee
1
[#21] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #19

Dobrze że zrezygnowałeś z pisania gry strategicznej na rzecz tej zręcznościówki (która notabene zapowiada się ciekawie - fajna gierka dla dzieciarni :D). Jeszcze lepiej, że programujesz pod systemem, a będzie cudnie jak zaczniesz pisać własne procedury renderujące. OK

Oczywiście czekam wraz z innymi do piątku na nawą wersję

PS Gierka pod UAE chodzi przez kilka minut i następuje zwis.

[#22] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@selur, post #20

No mi się jeden śmietek pokazał, za długo nie grałem :D.. Proponuję nazwę coś w stylu Psycho Clown (jak Psycho Pig na c64), historia klowna, który miał już dość cyrkowych balonów ;).

[#23] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@BagoZonde, post #22

Do ukończenia tej gry czekam grubo kilka lat. Mój katalog z projektem gry pęka w szwach różnych podejść do napisaniu engine'a. Napisałem obsługę BOBów, dzwięków i joya itp.. Udało mi się napisać dosyć dawno pełną wersję, ale bardzo szwankowała grywalność. Obecna wersja jest spełnieniem marzeń o grywalnośći jaką miał pierwowzór w AMOSie. Wszystko tkwi w szybkości ruchu bohatera i pocisku. Szybkość przemieszczania się przeciwników decyduje z kolei o poziomie trudności!

Życzcie mi powodzenia, za kilka dni planuję napisanie kolejnej wersji, w której anomalii grafiki już nie będzie. :D

P.S. Ciekawostka: W AMOSowej wersji nie było balonów, były za to ptaki na trzech gałęziach drzewa, piraci na dnie morza, stwory w świątyni, świnki w chlewie i inne których nie pamiętam (kupa grafiki, sam się dziwię, że mi się to udało) - alo niestety ta grafika została skasowana - narysuję od nowa.



Ostatnia modyfikacja: 29.08.07 16:47
[#24] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #23

Naprawiłem swoją Amigę i jestem gotów do kontynuowania pisania tej gry. Najbliższą wersją będzie 1.1, w której poprzez wprowadzenie systemowych BOBów nie pojawiają się pozostałości po balonach czy pocisku. Jak wypuszczę tę wersję to dam znać tutaj i niech ten topic służy dyskusji nt. mojej gry. Dla śledzenia postępu w pracach zapraszam na moją stronę. Obecną wersję uznaję za całkiem grywalnę, punkty będą zliczane w wersji 1.1

P.S. Zmieniam tytuł gry na Rifleman (Strzelec) :P (ze względu na rynek zachodni)

[#25] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #24

Pisz pisz ;). Ja właśnie wczoraj doszedłem do wniosku, czemu by nie przepisać mojego projektu, który pisałem pod Blitz2 na... JavaScript!! A jest to shoot'em, przesuwanie ekranu w prawo. Leci się potężnym statkiem powietrznym: Missionaria Protectiva się nazywa "_", dookoła statku obraca się kula (coś jak w R-Type), która niszczy obiekty dookoła jeśli uderzy, grafika 256 kolorów no i leci się w prawo. Napisać to w JavaScript?! Ciekawe, myślę, że są szanse, tak mi się wydaje. Wykorzystałbym funkcję setInterval na przesuwanie obiektów po planszy. Byłoby to płynne przesuwanie i przeskok na pola w siatce. Ciekawe czy to da się zrealizować :). Udało mi się napisać kółko-krzyżyk pod AmigaDOS, piszę teraz grę Ondorr Drakmo, która jest bardzo rozbudowana, korzysta z JS i działa to wszystko znakomicie, więc czemu nie, pewnie kiedyś się za to wezmę :). Dlatego JS, by chodziło to na różnych kompach no i takie JS, by chodziło na przeglądarkach Amigowych ofkors :).

Co do Twojej gry, Psycho Clown brzmi nie głupio IMHO :D. Pograj sobie w Psycho Pig na c64 to może złapiesz psycho klimata :). Co do postaci, to postaraj się, by były animowane, to uprzyjemnia grę. Np: jak riflemanowiec idzie w lewo, to niech się obróci co nieco w lewo, stopniowo. A gdy puścisz joya, to wyrównuje się z tego "przekręconego" widoku sam, stopniowo. I koniecznie zrób jatkę na ekranie, tzn. dużo dynamiki naraz. Tak jak to w shoot'em-ach się teraz robi, czasem jest tyle eksplozji na ekranie, że nie wiadomo, gdzie się jest :). Proponuję z paletą kręcić, to moje propozycje, trochę tak mówię jakbym to mówił o planach tego swojego shoot'em-a. Ale, poradzić zawsze można :). Powodzenia :))).

[#26] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #24

ze względu na rynek zachodni

rotfl

1
[#27] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@BagoZonde, post #25

Niestety, bardzo mi przykro ale póki co nie mogę rozwijać swojej gry. Włączam dziś Amigę i nie bootuje się ani z twardego dysku ani z dyskietki!?, więc przypisuję błąd płycie głównej bo w takim przypadku software nie jest winny. Zamienię ją i może to coś da. Póki co sorki za opóźnienie w pisaniu...

[#28] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #27

Laczymy sie w bolu i zyczymy szybkiego powrotu do zdrowia (Amigi)
[#29] Re: Realizacja gry c.d. (nowa strzelanka)

@Minniat, post #27

@Minniat
No to lipa, nie rób nam tego ;).
Szybkiego powrotu do programistycznej żyłki na Amidze życzę.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem