[#1] JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.
Witam,

Parę miesięcy temu zacząłem dłubać w J2ME grę będącą remake'm/konwersją dosyć znanego amigowego puzzlera, One Step Beyond. Dzisiaj nadszedł dzień, w którym chciałbym opublikować efekty tej pracy - mam nadzieję, że robią dobre wrażenie bo z "roboczego" projektu robionego w celach "ćwiczebnych" JumpOff (bo taki moja gra nosi tytuł) zrobiła się gra chyba dosyć profesjonalnie wyglądająca. Mam też nadzieję, że nie mniej grywalna od pierwowzoru.
Dodatkowym ukłonem w stronę Amigi jest ścieżka dźwiękowa :)

Zapraszam na stronę http://jo.galu.info/?l=pl (z góry ostrzegam że pod IBrowse albo jakimś archaicznym IE sprzed dekady strona nie będzie i nie ma działać. Niebawem wrzucę też wersję strony dla browserów mobilnych, bez bajerów).

Zależało mi na tym, żeby grę opublikować przed świętami - przez ten pośpiech nie wszystko zostało zapiętę na ostatni guzik. Gra działa na razie tylko na telefonach z ekranem "wyższym niż szerszym" (w grę gramy na obróconym o 90st telefonie) przy czym po świętach przygotuję także wersje przystosowane do ekraników o innych proporcjach.

Czekam na komentarze i uwagi, które pomogą mi dopracować grę (bo nie jest jeszcze w 100% skończona). Mam cichą nadzieję, że fani gier - w szczególności amigowych i logicznych - dostali ode mnie miły prezent na święta.
Życzę więc Wesołych Świąt.



Ostatnia modyfikacja: 24.12.07 01:06
[#2] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@galu, post #1

archaicznym IE


Nowa ERA. Nawet nie wiedziales, ile zwolennikow ma IE, wsrod coponiektorych ludzi zwiazanych z Amiga.

-- DODANE: wreszcie ktos napisal ze IE jest ograniczony.


-- Koniec DODANE

Houk :)

PS. Gry niestety nie przetestuje, poniewaz uzywam starej wersji Nokii, choc to wersja "I" i wciaz niezle sie sprawdza w dzisiejeszych czasach :)
Wesolych Swiat :)



Ostatnia modyfikacja: 24.12.07 01:57
[#3] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@Andrzej Drozd, post #2

Czytaj uważnie - napisałem "archaicznym IE sprzed dekady", odnosząc to do statusu IBrowse, którego coponiektórzy wciąż używają. Pod ośmioletnim IE5.5 strona działa, a pod 6-letnim IE6 śmiga ;)

Byłoby miło gdyby ktoś (o ile oczywiście uzna, że warto) wrzucił info o grze jako newsa na stronę główną bo na forum temat się zakopie a chyba parę osób byłoby zainteresowanych zagraniem w tę grę.
[#4] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@galu, post #1

Przetestowałem każdą wersje i efektem był to http://alpine.ovh.org/temp/szot.jpg . Wiele mówi? ;) Tel. to Siemens S75.

[#5] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@alpine, post #4

No niestety wersji na Siemensy nie ma. Powód niedziałania gierki jest zapewne błahy, ale nie jestem w stanie go wykryć - Siemens Mobile i Benq-Siemens zwijając interes usunęli z sieci wszystkie materiały dla developerów, zlikwidowali forum, nawet emulatora nie można już ściągnąć...
Pozdrawiam.
[#6] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@galu, post #5

Pisz co konkretnie Cię interesuje w tym temacie, a postaram się pomóc. Na początek SMTK: http://www.siemens-club.org/soft.php?action=showCat&cat=24&page=0

Najlepszym pomysłem będzie wybór czegoś nowszego np. S75 - Będziesz mieć pewność że to co na nim zadziała będzie działać także na x65.

[#7] niby dziala, ale...

@alpine, post #6

joy w k750i nie dziala, i brak helpa :)
[#8] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@galu, post #1

Bardzo fajne!

Gdybyś opublikował kod to można by było przeportować grę na parę systemów. Byłoby świetnie!

[#9] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@alpine, post #6

@alpine:
Dzięki, powalczę z tym - już kiedyś próbowałem (ale chyba z innego źródła) i nie udało mi się tego zainstalować - a jak po godzinnych poszukiwaniach odpowiednich plików dostajesz komunikat instaltora "Java Runtime Environment not installed" (pomimo tego, że na dysku siedzą 3 różne wersje) to ręce opadają.
[#10] Re: niby dziala, ale...

@Valwit, post #7

@Valvit:
Informacje o sterowaniu znajdziesz tu http://jo.galu.info/?l=pl&p=controls a "helpa" tu: http://jo.galu.info/?l=pl&p=howtoplay ;)
[#11] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@Kokos, post #8

@Kokos:
Na jakim telefonie odpalałeś?
[#12] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@galu, post #9

Bo to nie tyle ma być runtime env. co 'JAVA SOFTWARE DEVELOPMENT KIT (J2SDK)'.

[#13] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@galu, post #11

SE K750i

Moje uwagi: :]

- Dział download nie działa na Opera Mini. :]
- Ekran tytulowy suxx (no i muzyczka splagiatowana). :]
- Czasem muszę przyciskać po pare razy przyciski, aby ten gości mi w ogóle zareagował.
- Reszta elegancka (bardzo lubię Push Overa oraz OSB). :]

[#14] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@alpine, post #12

Ja wiem do czego służy JDK a do czego JRE ale komunikat jest bezlitosny:
http://jo.galu.info/test/smtk.jpg

Ostatecznie mam jednak możliwość testowania, chociaż dosyć kłopotliwą (VMWare), ewentualnie pozostaje laptop.

Problemy namierzyłem w 5 minut, nie analizowałem tego jeszcze ale jeśli jesteś zainterersowany informacjami to proszę:
1) Jakiekolwiek odwołania do mojej klasy obsługującej RMS (zapis i odczyt "sejwów") - klops. Nie wykluczam własnego błędu ale do tej pory testowałem grę na kilkunastu telefonach różnych producentów i nie było problemu. Może problem emulatora, jest komunikat o jakichś zabezpieczeniach.
2) Próba odtworzenia muzyki, dźwięku - wyjątek. Nie zagłębiałem się tylko wyłączyłem.
3) Na pewnym etapie tworzenia gry postanowiłem zmienić tryb wyświetlania na panoramiczny (czyli de facto gra na obróconym o 90 lub 270st ekraniku), rezultatem czego jest takie coś:

private Graphics g;
private Graphics saved;
private Image offscreen = null;
...

saved = g;

if( offscreen != null ){
       g = offscreen.getGraphics();
}

if( g != saved ){
	saved.drawRegion( offscreen, 0, 0, SCREEN_X, SCREEN_Y, Sprite.TRANS_ROT90, 0, 0, 0);
}

Czyli kopiowanie zawartości ekranu do pamięci (przy 24bitowej głębi kolorów może być problem ale do tej pory działało na każdym telefonie oprócz jednej Nokii na której wg jej właściciela połowa gier się nie uruchamia).
Pod emu Siemensa drawRegion() zwraca NullPointerException, nie sugeruje to więc jednak problemów z pamięcią. Zamiana Sprite.TRANS_ROT90 na 0 (brak transformacji/obrotu) pomaga.

Ostatecznie po wywaleniu wszystkich problematycznych fragmentów:
http://jo.galu.info/test/proof.png

Przy czym nie wiem czy w najbliższych dniach znajdę czas, żeby nad tym przysiąść.

Pozdrawiam.



Ostatnia modyfikacja: 26.12.07 23:06
[#15] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@Kokos, post #13

1) Wersja mobilna będzie dostępna za kilka dni, nie wyrobiłem się przed świętami. Pod Mini (4) to w zasadzie mozna powiedzieć że prawie działa - trzeba 2 razy kliknąć na pozycję w menu (po załadowaniu po pierwszym kliknięciu pustej strony).

2) Ekran tytułowy w zamierzeniu miał być na maksa wieśniacką zrzynką z jak największej liczby gier wojennych - w tym przypadku Ghost Recon, Cannon Fodder (muzyka) oraz http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e0/Metal_Gear_Solid_-_Logo.png (logo i "podtytuł" - przy czym gwoli ścisłości: JumpOff to oczywiście odniesienie do tytułu prequela OSB - PushOver).

3) http://www.jo.galu.info/?l=pl&p=controls
"Przy poruszaniu należy przytrzymać przycisk/przyciski przez krótką chwilę. Krótkie wciśnięcia nie są rozpoznawane." Zaręczam, że takie rozwiązanie jest najlepsze - pod warunkiem, że gracz wie o nim - w innym przypadku frustracja murowana ;)
Tak BTW to w OSB na Amisi sterowanie było najsłabszym elementem gry.

4) Też lubiłem - po tylu godzinach kodowania, rysowania grafiki, grania w OSB ze stoperem w ręku i debugowania JO już jakby trochę mniej ;)
[#16] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@galu, post #14

Jeśli miałbym strzelać to kwestia starej wersji SMTK. Na stronie którą wcześniej podałem jest wersja 3.2.548. Z drugiej strony może to wina nowych JSDK? U siebie używam wersji 1.4.2.09.

[#17] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@alpine, post #16

Prośba o sprawdzenie tego:
http://jo.galu.info/dnl/JumpOff_160SIEM.jar
Pod emu CX65 działa, pod emu S75 wyskakuje błąd ale to raczej błąd emulatora a nie programu. Jestem ciekawy np. tego czy S75 potrafią jednocześnie odtwarzać midi i wave.

Przy okazji update wszystkich wersji: dostępnych jest już 75 leveli. Podczas wgrywania nowej wersji należy odpowiedzieć twierdząco na pytanie, czy zachować dane (czyli "sejwy") - nie będzie wtedy potrzeby ponownego przechodzenia pierwszych 50-ciu etapów :)
Download na http://jo.galu.info/?l=pl&p=download
Przygotowuję ulepszone (bardziej "responsywne") sterowanie - ale to dopiero w liczącej 100 etapów ostatecznej wersji - i obsługę menu poziomu joysticka.

Edit:
Wkradł się mały błąd - w etapach, w których "cykliczne" platformy są na początku levelu wsunięte a nie wysunięte, w momencie wskakiwania na platformę końcową owa "cykliczna" platforma powinna być wsunięta aby level został uznany za ukończony. Jest to bład do poprawienia w następnym buildzie, dzisiaj już nie dam rady...



Ostatnia modyfikacja: 17.01.08 18:52



Ostatnia modyfikacja: 17.01.08 19:19
[#18] Re: JumpOff - One Step Beyond na tel. komórkowe.

@galu, post #1

Polecam nową super może-nawet-finalną wersję 0.8 z wieloma zmianami:
- Dostępnych jest już 100 leveli!
- N.O.W.E. teoretycznie duuużo lepsze sterowanie.
- Obecna wersja zjada dużo mniej pamięci niż poprzednie i działa na telefonach na których wcześniejsze wersje się zawieszały (np. RAZR V6).
- Zamieszczam dodatkowo wersje na telefony Motoroli i testowe wersje na Siemensy (nie zawsze w dopasowanych rozdzielczościach).
- Wciśnięcie przycisku "6" na ekranie "Enable sound?" umożliwia wybór przesunięcia ekranu o 0 lub -12 pikseli na telefonach Motoroli, może także Samsunga i Siemensa (czyli telefonach, które nie przechodzą w tryb fullscreen i górę ekranu przesłania belka ze wskaźnikiem naładowania baterii). Proszę nie używać tej opcji jeśli za pierwszym razem z obrazem będzie wszystko OK.

Download na: http://jo.galu.info/

Miłej zabawy.



Ostatnia modyfikacja: 21.01.08 23:04
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem