[#1] Quake&ADoom - problem z wyswietlaniem na fullscreenie.
Witam wszystkich i prosze o pomoc. Odpalajac ADooma ze standardowymi ustawieniami pojawia sie takie cos:


zmieniajac tooltypes, otrzymuje inne rozdzielczosci, ale w oknie w lewym gornym rogu ekranu, a nie na pelnym ekranie. calosc obrazu miga i jest nalozona na siebie.

Identyczna sytuacja jest z Quake:


Dokladnie to samo.

Pamietam, ze tak samo bylo w momencie otworzenia jakiegos obrazka z DPaincie, takie same objawy, wowczas w opcjach DPainta cos wybralem i bylo git. Nie wiecie o cho chodzi i jak to zrobic zeby bylo na pelnym ekranie (a nie w malym oknie w rogu na czarnym tle) i zeby nie nakladal sie na siebie?

Moj konfig: A1200 desktop, Apollo 1240@33 32MB Fast, AGA, ROM 3.1, WB 3.1.
[#2] Re: Quake&ADoom - problem z wyswietlaniem na fullscreenie.

@prart, post #1

Widzie, ze uzywasz LCDka - napisz jak podlaczyles Amige pod monitor i z jakich sterownikow monitora korzystasz?

[#3] Re: Quake&ADoom - problem z wyswietlaniem na fullscreenie.

@Lokaty, post #2

Lokaty, nic specjalnego, niestety.
Najbardziej prymitywny sposob z mozliwych: Ami podpieta jest po mojego peceta z karta TV .

Myslisz ze to moze byc wina LCDka?

PS - czemu te scandoublery sa takie drogie...
[#4] Re: Quake&ADoom - problem z wyswietlaniem na fullscreenie.

@prart, post #3

Hmm, nasowa mi sie tylko jedno - karta w twoim piecyku nie lapie 320x256. Przypuszczam, ze jezeli ustawisz 640x256 (badz tj. ustawionego masz workbencha) to prawopodobnie pomoze, jednak plynnosc rozgrywki drastycznie spadnie. Mozesz jeszcze pokombinowac z ustawienia sygnalu multisync - jednak tutaj pozostawie furtke otwarta, dla bardziej obeznanych w temacie... ehhh, szczesciaz ze mnie majac BPPC+BV, az mnie rozbestwil ten konfig ;). Powalcz jeszcze z tym - cos sie da na pewno poradzic na ta "dolegliowsc"... :)



Ostatnia modyfikacja: 05.04.08 19:30
[#5] Re: Quake&ADoom - problem z wyswietlaniem na fullscreenie.

@prart, post #3

To ja chyba znam powod dlaczego tak sie dzieje.
Przypuszczam ze gry odpalasz w trybach NTSC lub innym ktory ma czestotliwosc wieksza od 50Hz.
Tunery TV wtedy wlasnie tak reaguja.
[#6] Re: Quake&ADoom - problem z wyswietlaniem na fullscreenie.

@prart, post #1

w tooltype dla screenmode= wpisz $00011000 z modeid dla 320x200 NTSC

[#7] Re: Quake&ADoom - problem z wyswietlaniem na fullscreenie.

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #6

Dziekuje bardo za odpowiedzi, mieliscie racje.
1. karta rzeczywiscie nie daje rady - jak przenioslem Amige i podlaczylem do TV to obraz wyswietla sie prawidlowo na domyslnych ustawieniach ADoom.
2. tryby NTSC sa dla niej rzeczywiscie problemem
3. ustawilem w tooltype screenmode na $00021000 (ADoom) i jest ok.

teraz sprawdze quake.
[#8] Re: Quake&ADoom - problem z wyswietlaniem na fullscreenie.

@prart, post #7

wiec po testach: wina jest karta tv w piecu, ktora ma problemy z trybem NTSC - w palu smiga, tzn. wlecze sie ;)



Ostatnia modyfikacja: 12.04.08 21:46
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem