[#1] Edytor do Benefactora v1.2
Zmodernizowałem edytor, napisałem pełną dokumentację w formacie HTML oraz udostępniłem skrypty tworzące data disk:

http://minniatian.republika.pl/Benefactor/Files/BME12.lha
http://minniatian.republika.pl/Benefactor/Files/Scripts.lha
http://minniatian.republika.pl/Benefactor/Docs/Index.html

Zmiany w wersji 1.2:
1) Teraz zamiast panelu z guzikami jest menu + przełącznik wyświetlania obiektów,
2) Dodana możliwość przypisania klawiszom 0-9 wybranych ikonek,
3) Teraz pole "property" zdarzenia ustawia się poprzez wybranie obiektu i cechy z listy,
4) Archiwum z edytorem zawiera skrypty, które tworzą pełny data-disk.

Uwaga: Skrypty wymagają programów pakujących: XPK oraz program LHA i LHACONV.
Żeby stworzyć datadisk trzeba:

1) Zapisać mapy w katalogu DataDisk/Under/Maps/MapX.map gdzie X to liczba od 1 do 5.
Oraz w DataDisk/Egypt/Maps/MapX.map (mapy egipskie)
2) Wejść do katalogu DataDisk/Under/
3) Napisać Execute Packdisk
4) Dysk zostanie utworzony automatycznie w Ram Dysku jako plik Disk.4
5) Wejść do katalogu DataDisk/Egypt/
6) Skopiować Disk.4 z RAM: do Scripts/
7) Napisać Execute Packdisk
8) Skopiować Disk.4 z RAM: do katalogu z grą (wersja WHDLoad).
9) Uruchomić grę i przetestować mapy! ;)



Ostatnia modyfikacja: 12.02.2009 12:35:25
[#2] Re: Edytor do Benefactora v1.2

@Minniat, post #1

Na razie rzuciłem okiem tylko na dokumentację ale to już wygląda na dobrę robotę. Gratulacje!

Mam takie pytanie. Skąd znasz tak dokładnie format zapisu plików z levelami do Benefaktora? To było gdzieś upubliczniane?

[#3] Re: Edytor do Benefactora v1.2

@MDW, post #2

Dzięki! Format map rozpracowałem sam (zajęło mi to kilka miesięcy przy czym np. intro w kilka tygodni). Ogólny format map jest naprawdę bardzo prosty (procedura wczytywania mapy jest krótka). Szczerze powiedziawszy na ten moment mam prawie cały engine gry w jednym palcu (i dużo na kartkach), bo jest napisany pięknym, czytelnym i bardzo zoptymalizowanym asemblerem ;).

Z kolei napisanie edytora jednak zajęło mi trochę dłużej, bo miałem dużo problemów konstrukcyjnych. W rezultacie napisałem kilka małych programów odpowiedzialnych za każdy aspekt mapy i połączyłem to w całość. Obecna wersja edytora jest bardzo zadowalająca - szybko i wygodnie można tworzyć nowe mapy (jest też bardzo stabilna - nie powinna się zawieszać i produkuje bezbłędne mapy).

Obecnie opracowałem 2 programy pomocnicze (Object Creator: kreator obiektów i Property Creator: kreator rodzajów cech obiektów), które ułatwią mi ogarnięcie kilkuset rodzajów obiektów, dzięki czemu edytor będzie uzupełniany o nowe światy i do tego wygodniejszy w obsłudze (dzięki kreatorowi rodzajów cech zniknie praktycznie potrzeba wpisywania jakichkolwiech liczb - będą za to gadżety).

Na formę dokumentacji wpadłem dość niedawno i wreszcie udało mi się ją napisać. Mam nadzieję, że przyda się użytkownikom mojego programu.



Ostatnia modyfikacja: 12.02.2009 15:49:38
[#4] Re: Edytor do Benefactora v1.2

@Minniat, post #3

Sam rozpracowałeś format? Fiufiu... Jestem pod wrażeniem. Duże brawa! Naprawdę świetna robota. No i przeznaczyłeś tę pracę na naprawdę świetną grę. Bardzo dobry wybór. :) Benefactor obok Settlers, Shadow of theBeast i Another World (plus jeszcze kilka) to moim zdaniem gry dopracowane w 100%. Ja zwykłem mawiać, że to są gry skończone. Gdybym miał możliwość to i tak nic w nich bym nie dorobił czy zmienił. Każdy bajt, pixel, dźwięk są takie jak być powinny.

[#5] Re: Edytor do Benefactora v1.2

@Minniat, post #1

Brawo! Fajnie, że są jeszcze osoby gotowe wskrzeszać stare tytuły przy pomocy edytorów czy nowych map (jak w przypadku Cannon Fodder).

[#6] Edytor do Benefactora v2.0 - prace na ukończeniu

@ppill, post #5

Witam,

Chciałbym odświeżyć wątek ponieważ właśnie kończę pracę nad nową wersją edytora do Benefactora. Oznaczyłem ją numerkiem 2.0 ponieważ wprowadza naprawdę mnóstwo innowacji w stosunku do wersji 1.2. Modernizacji uległ praktycznie cały edytor.

1. Przede wszystkim teraz edycja cech obiektów została uproszczona do minimum - cechy są przedstawione głównie jako gadżety, a tylko w niewielu przypadkach trzeba wpisać liczby (których przeznaczenie i tak jest w pełni udokumentowane).

2. Zmieniłem całkowicie menu i "design" edytora. Teraz edytor pracuje w trzech trybach - edycji mapy ikonowej, edycji obiektów i edycji merry-menów.

3. Na przykład żeby dodać obiekt (przykładowo klucz, albo żółwia) wystarczy ustawić tryb "edycji obiektów" w odpowiednim menu. Wtedy wyświetlą się na mapie wszystkie obiekty i odblokuje się opcja "Add Object". Żeby dodać nowy obiekt wybieramy "Add Object", następnie wybieramy typ obiektu z listy, a na końcu edytujemy jego cechy i umieszczamy na mapie. Żeby edytować cechy istniejącego obiektu wystarczy na niego kliknąć. Żeby go przemieścić trzeba przytrzymać klawisz myszy. A żeby go usunąć trzeba wejść do edycji cech i nacisnąć guzik "Delete".

A tutaj zrzut ekranu z okna edycji cech obiektów.

4. Analogicznie postępujemy z merry-menami i węzłami tras. Dostępne są opcje "Add Merrymen" (dodaj merry-mena) oraz "Add Node" (dodaj węzeł trasy). Merry-meni przedstawieni są jako prostokąty z numerkiem w środku, a węzły trasy jako kółka z numerkiem w środku. Tu również możemy przemieszczać, zmieniać atrybuty oraz kasować merry-mena lub węzeł za pomocą myszy.

A tutaj możecie się przekonać jak to wygląda.

5. Dodałem "bloki ikon użytkownika" a są to po prostu zestawy ikon wybrane przez użytkownika. Tworzenie i używanie takich bloków jest bardzo proste i program umożliwia stworzenie aż 10 takich bloków (dostępnych pod klawiszami 0-9).

I to by było praktycznie wszystko jeśli chodzi o najważniejsze zmiany. Nie zrobiłem jeszcze tylko kilku rzeczy m.in. edycji zdarzeń oraz konwersji map. W wersji v2.0 edytor będzie naprawdę bardzo prosty w użyciu dla przeciętnego użytkownika, postarałem się go zrobić tak "user-friendly" jak tylko mogłem. Liczę na to, że znajdą się teraz osoby zainteresowane robieniem dodatkowych map do tej gry i dam im narzędzie, które im to umożliwi. Mi samemu ten edytor znacznie uprości robienie map. Docelowo chciałbym zrobić pełny 30-poziomowy data-disk do tej gry, ale to już perspektywa kilku miesięcy.

Jeszcze tylko jedna kwestia, którą chciałem poruszyć. Mianowicie została mi jeszcze do wprowadzenia baza obiektów. Obecnie jestem w trakcie jej poszerzania o nowe obiekty, jednak wszystkich takich obiektów jest dość sporo (w grze jest ok. 200 różnych rodzajów obiektów). Postaram się do wydania edytora w tej wersji wprowadzić przynajmniej obiekty z Underworld i Tombs of Egypt. Używam do tego programu "Object Creator" napisanego dla własnych potrzeb.

Jeśli macie jakieś uwagi to piszcie. Pozdrawiam.

[#7] Re: Edytor do Benefactora v2.0 - prace na ukończeniu

@Minniat, post #6

Chętnie obadam jak już będzie skończony, mam gdzieś starszą wersję, ale brak czasu by się tym pobawić, a skoro wypuszczasz nowa to już poczekam. OK
Dla mnie edytorów nigdy za wiele, już takie zboczenie. Szkoda że nie ma żadnego do Alien Breed 3D, albo czegoś do Moon of Chromos.
[#8] Re: Edytor do Benefactora v2.0 - prace na ukończeniu

@SPECT, post #7

Może do Moon of Chromos nie ma, ale do Battle Isle jest. Może wystarczy podmienić jakieś pliki i będzie działać?

[#9] Re: Edytor do Benefactora v2.0 - prace na ukończeniu

@SPECT, post #7

Druga część Alien Breed 3D ma potężny edytor rozprowadzany razem z grą + dość wyczerpująca instrukcja.

[#10] Re: Edytor do Benefactora v2.0 - prace na ukończeniu

@SPECT, post #7

Narzędzia do Battle Isle co leżą na aminecie obadane, działają tylko z zielonymi i pustynnymi mapami. Jeden z nich to to tylko plik wykonywalny i nie ma co podmienić, a drugi korzysta z dwóch swoich setów z pliku, ale brak księżycowego. Jedynie Battle Field Creator może to edytować, ale jest nie do dostania.

Edytor do AB3D2 dawno obadany, jednak bardziej mi podchodzi jedynka. Nawet ktoś kiedyś konwertował z AB3D do Quake, na podstawie kodu źródłowego TKG, więc edytor pewnie da radę zrobić.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem