@Koyot1222,
post #19
Sprawą podstawową zawsze jest to na czym tworzona była docelowo gra oraz budżet i czas na nią przeznaczony (nawet "w starych czasach"). Pamietam jak każdy kręcił nosem na gry portowane z PC na Amigę na początku lat 90tych, gdyż na ogól oznaczało to pójście po najmniejszej lini oporu i brak optymalizacji pod kontem specyficznych układów Amigi.
Od paru dnii przekopuję się przez Retro Gamery i wszędzie programiści wspominają, że wersja pierwotna gry jest najlepsza. Owszem, zdarzały się dobre konwersje na różny sprzęt ale były one dobre jak na specyfikę tego sprzętu. Nie wiem czy się jasno wyraziłem, ale chodzi o to, że jeśli powstawała wersja np. na C64, Spectrum, Atari, ST, Amigę, Atari 8bit, to najlepsza wersja powstała na np. Spectrum mimo, że sprzęt był najsłabszy (ale gra całościowo wyciskała z niego najwięcej i najlepiej się na nim grało).
Przypadek Ultimy, której 6 część była przepisana byle jak z PC i dlatego na Amidze jest strasznie wolna i niedopracowana.
Często w Retro Gamerze przy omawianiu jakiejś gry podawane są wszystkie konwersje i wskazywane najlepsza oraz najgorsza. Poza tym każda jest krótko omówiona.
Dokładnie tak jak napisaliście - to, że Amiga ma większe możliwości niż NES nie znaczy, że ten sam tytuł będzie automatycznie lepszy (i to pod każdym względem). Może mieć np. lepszą grafikę, ale sterowanie gorsze i usunięte pewne elementy rozgrywki. Itp. Itd.
Ostatnia modyfikacja: 09.10.2009 12:03:55
Ostatnia modyfikacja: 09.10.2009 12:04:37
Ostatnia modyfikacja: 09.10.2009 12:05:31