[#1] Gry pod WHDLoad
Czy u was też większość gier się muli do tego stopnia, że nie da się grać?
Miałem to na A500 z 030, A2000 z 040 i teraz na A500 z 060.
Prawie wszystkie gry uruchamiają się bez problemów w domyślnych konfiguracjach, menu działa w większości dobrze (poza niektórymi wyjątkami) za to po przejściu do gry, szczególnie gdy na ekranie rusza się sporo obiektów gra zwalnia do takiego stopnia, że nie da się grać. Poniżej lista gier, które w miarę chodzą i które mają problemy:
A10 Tank Killer, Gunship 2000, F/A 18 Interceptor, Frontier i inne wektorówki: wszystko ok;
SWIV, Ruff N Tumble, Agony, Cannon Fodder, Speedball 2, Lemmings, Superfrog, Toki, Turricany: jak na ekranie jest mało ruchomych obiektów to ok, jeśli ich liczba się zwiększa to jest kaszana;
Mortal Kombat 1 i 2, Lotus 3, Chase HQ, Street Fightery, Fightin Spirit, Prince of Persia, Dune 2: od samego początku lipa taka, że nie da się grać;
O dziwo: Settlers, Lotus 2, Flashback, North & South, Project X, Franko, Gods: wszystko ok, tylko czasami lubią bez powodu zawiesić Amigę.
O co tu biega? Czy te instalki są pisane pod gołą amigę + fast ram (na gołej A500 z HDD i RAMem wszystkie te gry śmigają pięknie) a na wszystkim innym chodzą jak chcą? Macie z tym jakieś doświadczenia? Dodam tylko, że opcje NoMMU, Cache/NoCache, NoVBRMove, NoChipCache nie dają nic oprócz częstszych zwiech...
Póki co w niektóre z tych gier (np. Prince of Persia, Lemmings, Flashback) gram pod ShapeShifterem, raz że grafika lepsza bo w 640x480, dwa działa szybciej niż natywne wersje Amigowe...



Ostatnia modyfikacja: 21.01.2011 15:22:36
[#2] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #1

W przypadku A1200 jest to kwestia ustawień WHDLoad, no i posiadanej karty turbo. Mogę to potwierdzić wieloma testami ;) Często też te gry były pisane na konkretny procesor/system. Np. Zool 2 dobrze chodzi mi tylko pod Relokick :)

Ale do WHDLoad najlepsza chyba jest A600 lub A1200, a nie A500.

P.S. ChipNoCache dotyczy tylko kart turbo BlizzardPPC.



Ostatnia modyfikacja: 21.01.2011 16:06:42
[#3] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #1

Na mojej A1200 z FAST nie zauważyłem takich problemów. No może poza S.W.I.V. - faktycznie, gdy się wiele dzieje na ekranie, gra zauważalnie przycina. Reszta działa OK.

[#4] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #1

popróbuj z różnymi tooltypami, u mnie na A1200 030 nic takiego się nie dzieje i gry działają zawsze od razu.

[#5] Re: Gry pod WHDLoad

@Minniat, post #2

Zgadza się na gołej A600HD wszystko chodzi jak na gołej A500 z HDD, podejrzewam jednak, że na A600HD z jakimś dopałem będą te same krzaki co na dopalonej A500 (ta sama architektura, tylko opakowanie trochę inne).

[#6] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #5

To chyba wina karty turbo, bo na A600 z fastem mortal kombat 2 działa u mnie normalnie, będziesz musiał pokombinowac chyba z parametrami

Na A500 z 68000 14MHz też nie zauważyłem problemów.

[#7] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #1

U mnie na "szejsetce" z 2 MB niczego złego nie zauważyłem. Ruszane mam tylko PRELOAD (wyłączone).

[#8] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #1

(na gołej A500 z HDD i RAMem wszystkie te gry śmigają pięknie)

Masz na myśli pod WHDLoad ?

[#9] Re: Gry pod WHDLoad

@asman, post #8

Tak pod WHDLoad.
Wina kart turbo? Sprawdzałem to pod GVP A530, GVP A2040 (tę sprawdzałem tylko w A2000 bo w A500 mi nie działała), Commodore A2630, Apollo 2030 i teraz na Blizzardzie 2060. To wszystko naprawdę niebylejakie karty, bodajrze najlepsze jakie można dostać do A500/A2000. Na wszystkich tych amigach (kilka A500 i A2000) z samym HDD gry WHDLoad chodzą super, po dołożeniu dopalaczy pojawiają się kłopoty. Zauważyłem, że niektóre gry lepiej chodzą po zainstalowaniu na HDD swoim installerem (Dune II, Settlers, Lionheart) niż przez WHDLoad, no ale taki np. MK2 nie ma installera i jest dupa... Wygląda na to, że będę musiał mieć podłączone 2x A500, jedna z samym HDD, Fast RAMem i scandoublerem do gier (na takiej WHDLoad śmiga) i jedna wypasiona (z 060, RTG, 3D itp) do zabawy... Trochę szkoda :(
Że na A600 bez turbo działa to wiem bo taką mam a z turbo podejrzewam, że działa tak jak na dopalonej A500.



Ostatnia modyfikacja: 21.01.2011 22:52:01
[#10] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #9

Zmierz szybkość transmisji danych do pamięci chip. Miałem ten problem przy karcie A3640 (68040 25MHz) w A3000. Co ciekawe, na wolniejszym CPU na płycie głownej (68030 16MHz) problem taki nie występował. Wszystkiemu winny okazał się dramatycznie wolny dostęp do pamięci chip w kombinacji A3640 + ECS. Być może to też u Ciebie jest wąskie gardło.

[#11] Re: Gry pod WHDLoad

@strim, post #10

Ja mam podobne problemy z Blizzardem z 040, a na Blizzardzie z 060 problem nie występuje. Dlatego używam WHDLoad na tej Amidze z Blizkiem 060.

[#12] Re: Gry pod WHDLoad

@strim, post #10

Właśnie to zmierzyłem w SysInfo i mam Chip speed vs A600: 2.70 czyli faktycznie niewiele... Jak mogę to przyspieszyć? MiniMega Chip (nowy Agnus i 2 MB Chip RAMu), czy jakis mod na płycie głównej? Tego drugiego wolałbym unikać...



Ostatnia modyfikacja: 21.01.2011 22:57:17
[#13] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #12

Sprawdź np. programem bustest, bo szczerze mówiąc nie wiem co to znaczy 2.70 vs A600 zdaniem sysinfo i co to dokładnie mierzy ;). Niby jak szybciej niż goła A600 to nie powinno być problemu (może u Ciebie jest to czegoś innego wina).

Zmiana Agnusa tu nie pomoże raczej.



Ostatnia modyfikacja: 21.01.2011 23:06:52
[#14] Re: Gry pod WHDLoad

@strim, post #13

Chyba wina atmosfery albo złego układu gwiazd nad moim domem bo to naprawdę nie jedna Amiga z jedną kartą turbo a 3 A500 (rev 5, 6a, 8a) i 1 A2000 (rev 6.2) z różnymi kartami turbo (030, 040, 060) i różnym rodzajem pamięci fast (24 bit, 32 bit) w każdej możliwej kombinacji sprzętowej i ustawień WHDLoad. Taki ot paradox szybkiej Amigi OCS/ECS. Zamiast grać w amigowe gry natywnie odpala się ShapeShiftera i PC-Taska żeby grać w odpowiedniki Macowe i PCtowe, niekiedy lepsze, ale w przypadku starszych gier nieporównywalnie gorsze, nie mówiąc już nawet o grach, które nie mają portów na te platformy...

[#15] Re: Gry pod WHDLoad

@Czarek, post #9

Ja bym spróbował z tooltypami i z 60 na pokładzie. Nie wiem czy to pomoże ale spróbuj z ExpChip. Dobrze by było jakby ktoś kto ma 040/060 podał z jakimi tooltypami odpala daną grę, czasem trzeba nieźle powalczyć. A jak już wszystkie kombinacje zawiodą pozostaje męczyć autorów slave'a bądź też zapytać na EAB ( autor whdload tam się udziela ).

[#16] Re: Gry pod WHDLoad

@asman, post #15

Zaraz po raz kolejny bëdë kombinowaî z tooltypami.
Póki co zrobiîem test bustestem i mam wyniki prawie takie same (raz troszkë szybciej, raz nieco wolniej) jak autor programu na A3000 z Cyberstormem MK2 co byîo do przewidzenia bo Blizzard 2060 i CS MK2 to bardzo podobne karty.
Grab z tego benchmarka: http://falba.me/bustest.png
AsMan, ExpChip ustawia pamiëę rozszerzonâ na Chip RAM, którego nie doôę, űe mam bardzo maîo (1MB) to jeszcze jest strasznie wolny...



Ostatnia modyfikacja: 21.01.2011 23:46:23
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem