[#1] Worms DC - Guru 8000 0020
Witam wszystkich. (to mój pierwszy post na Forum)

Mam problem z grą Worms Directors Cut, podczas ładowania zanim wyskoczy menu gry, Amiga się zawiesza i wyskakuje
Guru 8000 0020. Grę odpalam oczywiście z shella bez startup-sequence aby zaoszczędzić Chip-Ram.

Mój config to: goła Amiga 1200 + HD 3GB + CD + oryginalny zasilacz.


Kiedyś na tej samej Amidze odpalałem tą grę z dysku i wszystko ładnie hulało.
Poza tym gra odpala się bez problemów bezpośrednio z dyskietek.

Zastanawiam się czy to czasem nie jest problem sprzętowy, ponieważ moja Amiga spadła mi kiedyś z szafy na podłogę jak wyciągałem pudło, mimo to całe szczęście nadal działa ,chociaż było to dla mnie traumatyczne przeżycie.

Proszę o jakąś rozwiązanie problemu, programowe bądź sprzętowe.



Ostatnia modyfikacja: 27.01.2011 05:15:31
[#2] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@luqasmaster, post #1

Probowales ponownie ja na dysk skopiowac? Sprawdz go pod katem bledow, dyski talerzowe nie lubia upadkow. ;)

[#3] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@jw_amigowiec, post #2

Mam kopie tej gry na kilku partycjach zainstalowaną i cały czas ten sam błąd nawet dysk na inny zmieniłem, a tu nadal lipa, gdzieś na necie wyczytałem ,że być może to wina słabego zasilacza,ale jeszcze nie podłączałem innego, bo jest trochę zabawy ze zrobieniem nowej wtyczki do zasilacza.

Na Win-Uae na PC mam ten sam błąd jeśli mam ustawione 2 mega chip-ram.
Ale pamiętam jak dziś że kiedys ta gra mi z dysku działała, był to jakiś pirat kupiony w Katowicach na giełdzie, być może jest kilka wersji tej gry, albo jest jakiś trik ,żeby uruchomić tą grę z dysku twardego (np. usunąć jakieś pliki).

Już kombijuje jak łysy koń pod górę a tu lipa, nawet ze strony team17 ściągnołe jakiegoś pacza (worms shell) związanego z tym błędem, ale niestety nie chce się zainstalować z moją wersją gry.

Proszę o jakieś propozycje co to może być, ewentualnie proszę o przesłanie jakiejś kopii tej gry działającej na gołej a1200 z dyskiem twardym ;)



Ostatnia modyfikacja: 28.01.2011 03:16:10



Ostatnia modyfikacja: 28.01.2011 03:17:47



Ostatnia modyfikacja: 28.01.2011 03:18:20



Ostatnia modyfikacja: 28.01.2011 03:19:05



Ostatnia modyfikacja: 28.01.2011 03:20:30
[#4] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@luqasmaster, post #3

To chyba jedynym lekarstwem bedzie to:

http://www.whdload.de/games/WormsDC.html

Plus ściągnięcie z netu Worms DC, w końcu są one już uwolnione i pobawienie się instalką z ADF na twardziela za pomocą powyższego Slave'a.

Z tym, że trzeba mieć 2MB Chip i 2MB Fast . Pewno m.in. przez to, że potrzebny jest zainstalowany image kicka 3.1.



Ostatnia modyfikacja: 28.01.2011 10:07:30
[#5] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@Tomski, post #4

Niestety mój budżet narazie nie przewiduje wydatku na żadne rozszerzenie , puki co jestem bezrobotnym studentem, ale chętnie od kogoś przyjmę jakieś rozszerzenie pamięci do Amigi 1200 :D, co z pewnością rozwiązało by mój problem , nawet wystarczyło by 0,5 MB Card Ramu na PCIMCIA, ale puki co u nikogo ze znajomych na coś takiego nie trafiłem, a na alledrogo ceny takich cudów techniki sięgają zenitu.

Cóż pozostaje mi szukanie dalej wersji wormsów ,które mi śmigną na mojej gołej lekko zdezelowanej Amidze .

A jeżeli już coś będe kupował do ami to pewnie będzie to jakiś zewnętrzny tuner TV do 100 zł z alledrogo, bo na monitorze VGA za bardzo poszaleć nie mogę, a za monitor Pal służy mi PC z kartą TV, ale to już nie to samo , czuje się wtedy jak bym coś pod Win-Uae odpalał



Ostatnia modyfikacja: 29.01.2011 03:52:59
[#6] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@Tomski, post #4

Cześć :)
Proszę bardzo, wytłumacz mi co to właściwie jest to co poleciłeś?
Gra worms directors cut ma swój instalator do zainstalowania na twardym dysku. Do czego więc służy to wskazane przez Ciebie WormsDCHD??

Pytam bo z ciekawości usiłowałem zainstalować to u siebie na emulatorze i niestety pod koniec pojawił się błąd rozpakowywania examples.lha Tak więc nie mam jak tego przetestować a jestem ciekawy co to daje??
[#7] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@martyrdom, post #6

O WHDLoad napisano bardzo dużo. Poszukaj na forum, przejrzyj FAQ na portalu, przeczytaj dokumentację WHDLoad (jest po polsku).

P.S. Póki pisze się przez "ó".

[#8] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@luqasmaster, post #1

Gra Worms DC ma swoje wymagania odnosnie sprzetu aby grac w nia komfortowo trza posiadac karte turbo + pamiec fast, a nie meczyc sie w ciagle pisanie w shellu na 2 mb chip ramu, toz to masochism...
[#9] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@Komisarz, post #8

Ja grałem zawsze komfortowo na gołej Amidze 1200 z dyskiem twardym, oczywiście gra odpalana była bez startup-sequence (kumpel też tak robił) i działało na 2 mega chipu.

Jedyne co wolniej chodzi na gołej amidze to renderowanie mapy i pewnie prędkość ładowania gry,ale poza tym żadnego dyskomfortu nie odczułem grając na swoim sprzęcie.

Niestety tamtej kopii gry już nie mam :(, która działała na moim sprzęcie, bo dysk mi padł, a kumpel sprzedał kompa.

Jaki tam masochizm, standardowa operacja użytkownika gołej Amigi 1200, a dla poprawienia komfortu zawsze sobie można zrobić jakąś wbieraczkę w podmienionym startup-sequence i wywoławać odpowiednie gry przez pliki wsadowekomendą execute ;)

Aha na 2 Mega chip ramu można też spokojnie sobie pograć w Zdrajce :D
[#10] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@mailman, post #7

Szukam i z tego co znalazłem to jest to coś co umożliwia instalowanie gier na dysk twardy. Przydaje się przy grach nie mających swojego instalatora.
Ja się chciałem dowiedzieć po co i na co to jest przy wormsach które mają przecież instalator. Pytam z ciekawości ponieważ nie wiem czy mam dalej usiłowac to zainstalować. Czy jak już się zainstalowało z oryginalnego instalatora i działa poprawnie pod emulatorem to czy wersja whdload coś zmieni? Doda obsługę muzyki z CD na przykład? (tego mi w tej grze brakuje).

P.S. W moim poprzednim poście nie było wyrazu "póki" więc mógłbyś mi nie zwracać uwagi ;)
[#11] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@martyrdom, post #10

Szukam i z tego co znalazłem to jest to coś co umożliwia instalowanie gier na dysk twardy. Przydaje się przy grach nie mających swojego instalatora.

Nie tylko. Niektóre gry możesz zainstalować ich instalatorem, ale np. nie mają wyjścia do systemu, nie zapisują rekordów lub stanów gry itp.

Ja się chciałem dowiedzieć po co i na co to jest przy wormsach które mają przecież instalator. Pytam z ciekawości ponieważ nie wiem czy mam dalej usiłowac to zainstalować.

WHDLoad w pewien sposób "emuluje" jakąś standardową konfigurację. Odcina system na czas uruchomienia gry. W przypadku WormsDC faktycznie może być to sztuka dla sztuki, ale sądzę, że wygoda uruchomienia gry z ikonki, bez kombinowania w uruchamianie bez s-s jest wystarczającym powodem.

Czy jak już się zainstalowało z oryginalnego instalatora i działa poprawnie pod emulatorem to czy wersja whdload coś zmieni? Doda obsługę muzyki z CD na przykład? (tego mi w tej grze brakuje).

W przypadku Worms DC raczej nic nie zmieni, ale jak napisałem wcześniej, w przypadku niektórych gier i posiadania przez nie własnego instalera może znacząco wpływać na komfort gry.


P.S. W moim poprzednim poście nie było wyrazu "póki" więc mógłbyś mi nie zwracać uwagi


Przepraszam, miało być do użytkownika z postu piątego.

[#12] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@mailman, post #11

Dziękuję bardzo, już wszystko rozumiem :)
Tak jak przypuszczałem w moim przypadku (winuae) nic mi to nie zmieni.
[#13] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@luqasmaster, post #1

Znalazłem sam rozwiązanie problemupomysł ,przypomniałem sobie :D ,że wystarczy w Early startup menu wyłączyć zbędne dyski (m.in. CC0,DF0,DHx...) aby zaoszczędzić pamięci i problem znika, oczywiście grę odpalam z shella bez startup-sequence.

Miałem także problem z grą BlitzBombers, wieszała się jak chciałem grać "One Player" (guru 8000 000B), ale po dokonaniu powyższego zabiegu gra hula aż miło :D

Na gołej Amidzie 1200 + HDD tez można popykać w nowsze gierki ;)

Pozdro for all users.
[#14] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@luqasmaster, post #13

Dobrym remedium na problem małej ilości pamięci w gołej A1200 jest program MemRun - nie trzeba kombinować z shellem. Ma on proste zadanie - resetuje Amigę i po resecie wczytuje wskazaną aplikację do pamięci. Odpalam w ten sposób gierkę Roadkill z konsoli CD32 na gołej A1200 razem z intrem, które waży jakieś 25 MB. Jak ktoś jest zainteresowany, to mogę rozwinąć wątek.

[#15] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@Nightmare777, post #14

O :o ciekawa opcja, oczywiście że jestem zainteresowany :D ,w sumie to wystarczy mi link do tego programu, z resztą powinienem sobie jakoś poradzić ;)

Przetestujemy zobaczymy, może będzie to lepsza opcja niż bawienie się w no-startup-sequence, ciekawe czy bez wyłąnczania dysków w boot menu się obejdzie
[#16] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@luqasmaster, post #15

Bierz ten program ;) Nightmare777 również mi go polecił i swego czasu też trochę używałem. Chciałem Ci wysłać ale nie mogę go teraz znaleźć.

[#17] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@luqasmaster, post #15

Do pobrania stąd:



LINK

Plik waży niecałe 4 KB. Najlepiej skopiować go do katalogu C na dysku systemowym. Tworzymy teraz skrypt startowy (np. w edytorze systemowym Ed):

Pierwsza linia skryptu powinna wyglądać tak:

memrun "mojagra" alloc "1000 1010" reset

można też tak:

dh0:c/memrun "mojagra" alloc "1000 1010" reset

mojagra to nazwa dowolna, musi być taka sama jak nazwa skryptu odpalającego grę

niżej możemy dodać przypisania katalogów jeśli gra tego wymaga, oraz plik wykonywalny z którego gra startuje. Przykład:
memrun "mojagra" alloc "1000 1010" reset
assign strzelanka1: dh1:gry/strzelanka
assign strzelanka2: dh1:gry/strzelanka
strzelanka.exe

Powyższe 4 linie zapisujemy w pliku o nazwie mojagra
do skryptu polecam utworzenie edytorem ikon ikonki typu Project i dodanie komendy w polu Program:
c:iconx

Należy też pamiętać, aby skrypt i ikona miały taką samą nazwę.
Pozostaje tylko cieszyć się grą :)



Ostatnia modyfikacja: 31.01.2011 07:10:06



Ostatnia modyfikacja: 31.01.2011 07:12:24
[#18] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@Nightmare777, post #17

A czy da się jakoś ustawić amigę, żeby automatycznie po włączeniu nie ładowała workbench'a tylko wormsy dc? Bez ręcznego odpalania, tylko żeby je sama uruchomiła spod amiga dosu. Jest coś w stylu autoexeca??
[#19] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@martyrdom, post #18

w startup-sequence
wpisz sciezke do gry i pliku wykonywalnego WormsDC

[#20] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@martyrdom, post #18

Generalnie zastosowanie MemRuna to tak, jakbyś grę odpalał spod DOSu - zamiast bawić się we wklepywanie komend w shellu klikasz w ikonkę. Amiga się resetuje i ładuje grę z pominięciem Workbencha. Proste i wygodne.

[#21] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@mailman, post #11

Mi właśnie pod WHDLoad Wormsy nie hulają. Jeżeli chcę zapisać drużyny czy cokolwiek innego, to gra się zamraża. WormsyDC (zwykłe pewnie też) ładnie się instalują na twardzielu, ładnie zapisują dane na dysk, exit też jest. Czy to na A600 czy na A1200 gra działa bez problemu. To chyba tak jak piszesz jest tylko sztuka dla sztuki.

[#22] Re: Worms DC - Guru 8000 0020

@Red_Bullet, post #21

>> Czy to na A600 czy na A1200 gra działa bez problemu.


Na A600? To WormsDC nie wymaga kości AGA? o.O

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem