[#31] Re: Benefactor Edytor

@x01, post #30

Na Aminecie jest wersja 2.0

https://aminet.net/search?query=Benefactor
[#32] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #31

Tak, ale wersja 2 nie ma skryptów do tworzenia dyskietki a z mapami, przez co jest mało użyteczna.

Pozdrawiam, x

Ps. W którymś poście pisałeś, że posiadasz kilka dyskietek z etapami, mógłbyś udostępnić, czy to już nieaktualne?

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2025 18:46:41 przez x01
[#33] Re: Benefactor Edytor

@x01, post #32

Witam,

W podanym przez kolegę Mailmana linku masz podane archiwum BenDisk4 zawierające przykładowe dodatkowe mapy do gry w postaci obrazu ADF (BenDisk4.adf) i dla WHDLoad (Disk.4).

Edytor w wersji 2.0 jest znacznie lepszy i intuicyjny od wersji 1.0. Niestety nie wyszedł poza wersję Beta, a skrypty importujące planszę nie zostały do 2.0 dołączone. Nie pamiętam już niestety okoliczności, a przede wszystkim nie pamiętam formatu planszy, przez co kontynuacja rozbudowy tego edytora jest teraz praktycznie niemożliwa. Mam zdawkowy Backup kodu edytora oraz tylko karty z notatkami.

W 2012 roku przez wiele miesięcy leżałem ciężko chory w szpitalu i byłem odcięty od świata. Dopiero od 2016 roku sytuacja ze zdrowiem zaczęła się stabilizować.

Pozdrawiam.
1
[#34] Re: Benefactor Edytor

@x01, post #32

Wrzuciłem 5 dysków, które posiadam tutaj:

https://www.ppa.pl/gry/benefactor-dodatkowe-mapy.html
1
[#35] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #34

A czy mógłbyś powiedzieć skąd masz te pozostałe dyski?
[#36] Re: Benefactor Edytor

@Hexmage960, post #33

Czyli projekt niestety nie do odzyskania. Szkoda to słyszeć. 😥

Dla mnie gra wszechczasów. Jak miałem jeszcze A1200 doszedłem dość daleko (nie pamiętam jak daleko).
Ostatnio wzięła mnie nostalgia, uruchomiłem Amiberry i przeszedłem całą grę na nowo.. Te plansze z dysku 4 co były na aminet też (zawiesza się na ostatniej).

Nawet odkryłem dwa sekretne wyjścia nie opisane w artykule. Jakby ktoś był zainteresowany:
Level 6 - Jedno przejście jest opisane, a drugie na tej planszy jest w pomieszczeniu z pająkiem na najwyższej półce.
Level 53 - Na półce ponad pierwszą od lewej strony maszyną barwiącą.

Myślałem, że może uda się zrobić jakieś nowe plansze i ktoś się zainteresuje. Ale jeżeli nie został udostępniony sposób pakowania map na dyskietkę to niestety nie ma nawet sensu próbować robić.

Teraz zacząłem przechodzić od nowa na poziomie hard. 😂

@mailman
Dziękuję za udostępnienie.

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2025 12:25:20 przez x01
1
[#37] Re: Benefactor Edytor

@x01, post #36

Nadal mam oryginalne notatki robione na kartkach kiedy rozpracowywałem Benefactora. Jest tam format planszy do Benefactora.

Problem jest taki, że pozostałe światy (Treetop Rescue, Stones & Bones, Merry Winterland, Techno Treat) zawierają inne obiekty, z czego każdy ma swoje indywidualne cechy i procedurę obsługi.

Sumarycznie jest ok. 200 typów obiektów w tej grze, z czego ogarnąłem swego czasu większość (pracowałem przy tym w latach mniej więcej 1999-2002). Napisałem program, który wyświetlał mapy z obiektami ze wszystkich światów (łącznie z sekretnymi drzwiami).

Naprawdę bardzo mi przykro, ale przypomnienie sobie tego wszystkiego, analiza itd. teraz kiedy biorę leki, byłoby bardzo trudne. Mam okresowe problemy z samopoczuciem, koncentracją i widzeniem, mimo ogromnej poprawy.

Praca wymagałaby odtworzenie środowiska. Wrzucałem do Asm-One plik pod sztywny obszar pamięci (za pomocą funkcji AllocAbs) a następnie na ręcznym kalkulatorze z trybem HEX liczyłem adresy i patrzyłem do kodu lub danych, robiąc notatki.

Podobnie było z Gloomem, Dune II czy Boulder Daeshem. Ale to było bardzo dawno temu, na moim poprzednim dysku twardym. Ten ostatni projekt jest dokończony i wrzucony później na Aminet: https://aminet.net/package/game/data/BDaeshXPack

Z mojej pracy przy Gloomie skorzystał jeden kolega (Leon) robiąc swoje data-diski z własnymi grafikami potworów.

Ważne info: Strona na republice i adres e-mail podane w tamtych archiwach są nieaktualne.

Od 2016 roku mam nową stronę internetową. Wrzuciłem od tego czasu dużo nowych materiałów, ale wciąż staram się to usystematyzować, z dobrym skutkiem.

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2025 13:10:50 przez Hexmage960
1
[#38] Re: Benefactor Edytor

@Hexmage960, post #35

A czy mógłbyś powiedzieć skąd masz te pozostałe dyski?


Część od Ciebie. Stworzyłem kilka etapów edytorem, które Ty kompilowałeś. Później chyba coś sam dłubałem i może samemu mi się udało zrobić. Dawno to było i takich szczegółów nie pamiętam.
[#39] Re: Benefactor Edytor

@Hexmage960, post #37

Spokojnie, nikt nie wymaga, że po latach powrócisz do projektu i będziesz od nowa wszystko rozpracowywał.
Po prostu myślałem, że ktoś ma gdzieś jakieś archiwum ze starą wersją gdzie były skrypty, albo skrypty do nowy wersji i zobaczę czy dam radę.
[#40] Re: Benefactor Edytor

@x01, post #36

Nawet odkryłem dwa sekretne wyjścia nie opisane w artykule. Jakby ktoś był zainteresowany:


Dopisałem do artykułu.
1
[#41] Re: Benefactor Edytor

@x01, post #39

Po prostu myślałem, że ktoś ma gdzieś jakieś archiwum ze starą wersją gdzie były skrypty, albo skrypty do nowy wersji i zobaczę czy dam radę.


Ja posiadam starszą wersję z tymi skryptami (i być może tak właśnie powstałe te dodatkowe dyski?).

Jeżeli Robert się zgodzi, to również zamieszczę do pobrania na PPA.
1
[#42] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #41

Jeżeli by się zgodził to byłoby wyśmienicie.
[#43] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #41

Posiadam w Backupie pełen kod źródłowy edytora do Benefactora w wersji 2.0 w języku C++ oraz pomocniczego edytora obiektów, który dodaje nazwy do cech.

Przy odrobinie wprawy mógłbym spróbować to zaktualizować i dodać obsługę zapisu map do formatu Disk.4 lub obrazu dysku.

Zaznaczam, że zapomniałem jak to wyglądało, aczkolwiek na bazie tego kodu oraz notatek na kartkach być może jestem w stanie to sobie odtworzyć.

Edytor wymaga wielu szlifów, poprawek i najlepiej przepisania do zwyczajnego ANSI C.

Teraz zajmuję się czymś innym i nie mam czasu żeby powrócić do rozwoju tego programu, nawet w przeciągu wielu miesięcy.

Niczego nie deklaruję. To bardzo skomplikowany projekt, który musiałbym sobie odtworzyć (format plansz, a przede wszystkim cechy obiektów).

3
[#44] Re: Benefactor Edytor

@Hexmage960, post #43

To jest wiadomość, która bardzo raduje moje retro serducho. Tym bardziej, że Benefactor to dla mnie arcydzieło, a Twój edytor jest taką wisienką na torcie.

Deklaracji nie było, ale jest światełko w tunelu szeroki uśmiech

Pozdrawiam, x
[#45] Re: Benefactor Edytor

@Hexmage960, post #43

to moze przekaz wszystkie materialy i kod edytora jakiejs osobie z PPA, ktora wlada biegle C.
Moze da rade to zrobic duzo wczesniej a i kopia tego co zostalo bedzie bezpieczna.
[#46] Re: Benefactor Edytor

@mailman, post #34

Sprawdziłem co się znajduje na wszystkich udostępnionych dyskach z dodatkowymi mapami.

Disk.4:
1-The Doors
2-Afraid of Mumies
3-Dragon Obstacle
4-Jumping Jack (Carry Items, Bring Your Items)
5-Gummy Guardian (Green Guardian)

Disk.4_2:
1-Diamond Mine
2-Haunted Gold Mine
3-Green Guardian
4-Afraid of Mumies
5-Carry Items

Disk.4_3:
1-Cave System
2-The Doors (nie da się grać, błędy w mapie)

Disk.4_4:
1-Haunted Gold Mine
2-Trick-Jumpin - zawiesza się na tytule mapy

Disk.4_5:
1-Dragon's Lair
2-Bring Your Items
3-Haunted Gold Mine
4-Diamond Mine
5-Switch Order

A na Disk.4 z aminet:
1-Dragon's Lair
2-Bring Your Items
3-Haunted Gold Mine
4-Diamond Mine
5-Switch Order
6-Wear My Shoes
7-Simple Color
8-Haunted Gold Mine - nie uruchamia się

Wydaje się że wszystkie mapy znajdują się na dyskietce z aminet, czasem pod inną nazwą.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem