[#1] Pani Smokowa
Czyli jak "marnowałem" swój wolny czas przez ostatnie 2 lata. szeroki uśmiech

[#2] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #1

jak to pani, to gdzie ma cycki?
[#3] Re: Pani Smokowa

@snajper, post #2

To nie ssak tylko smok, więc nie ma cyców.
Bardzo fajny ; )
[#4] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #1

jak to powstało? możesz coś więcej o tym napisać?
workstages?
[#5] Re: Pani Smokowa

@jokov, post #4

Ładne :)
[#6] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #1

Dla mnie bomba, bardzo przyjemnie "marnowałeś" wolny czas.
[#7] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #1

Bardzo przyjemne OK
[#8] Re: Pani Smokowa

@snajper, post #2

Przecież ma dopiero dwa lata, dopiero jej rosną.
[#9] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #1

Dobry kierunek, tak trzymać.

Czy masz może tą grafikę w wyższej rozdzielczości? Sugeruję tak ją skadrować, aby skrzydła po bokach nie były ucięte i śmiało wystawiać na party w gfx compo, które już za tydzień http://www.riverwash.org/

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2014 20:22:47 przez slay
[#10] Re: Pani Smokowa

@jokov, post #4

Po pierwsze zastosowałem sztuczkę, podpatrzoną u jednego prawdziwego grafika (tworzenie obiektów do gry) i narysowałem smokową w wyższej rozdziałce (640x512), niż planowałem ostateczny obrazek, a po skończeniu przeskalowałem za pomocą ImageFX do 320x256. Ale najpierw narysowałem smokową w 16 odcieniach szarości w DPaincie, później pokolorowałem ją w PPaincie na czerwono-pomarańczowo za pomocą zestawu pędzli (można ich załadować 9 za pomocą Arexxa no i łatwo się je przełącza - jedna łapa "skacze" po klawiaturze, przełączając brushe i je ewentualnie skalując a drugą "tapowałem" po obrazku). Na koniec ręczne podpicowanie detali z powrotem w DPaincie na LightTable symulującym warstwy (stworzyłem 2-klatkową animację: w pierwszej klatce smok w odcieniach szarości, w drugiej pokolorowany i dzięki przezroczystości przerysowałem detale na pokolorowaną klatkę). Później niebo, skalowanie w ImageFX i tyle.

[#11] Re: Pani Smokowa

@slay, post #9

Mech. Za dużo zachodu.
[#12] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #10

Bardzo ładny, przyjemnie wyglądający obraz. Gratuluję samozaparcia!
[wyróżniony] [#13] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #10

APC74: dzięki
hmm - imponująca praca, sporo dłubaniny - smok rysunkowo całkiem dobry - technika b. dziwaczna
/* zaznaczę tylko że to co piszę to tylko moje zdanie i jeśli można z niego skorzystać to świetnie, w innym przypadku proszę nie brać do siebie */

po pierwsze ten trick ze skalowaniem (ogólnie dobry - sam z niego korzystam przy grafice do gier) tu nie zadziałał - może ImageFX ma jakiś dziwny algorytm (już nie pamiętam - używałem więcej arteffecta, photogenics i tvpainta) to powinna być bilinearna interpolacja + ew. sharpen żeby dało dobry skutek. Chyba lepiej byłoby przeskalować bez interpolacji i poprawiać ręcznie.

tło imo zupełnie nie pasuje - gotowiec psuje efekt ręcznej pracy - a inna technika tworzy zgrzyt w odbiorze

- fajnie byłoby (poza poprawieniem antyaliasu - np. szyja) dodać trochę detali w kluczowych miejscach, jak głowa, smok jest zbyt jednolity
- zwiększyć dynamikę - tzn. światłem pojechać zdecydowanie - podkreślić w paru miejscach bryłę, gdzieś po skrzydle, pysku - tutaj nie wiadomo trochę skąd pada i jest dość stonowane
- chyba proporcje są zakłócone - w sensie zwężony rysunek w osi x

zrobiłbym overpainta, ale bez pytania się nie ważę

ogólnie respect !

---
ale zdecydowanie zachęcam do pociśnięcia tematu ("godne*" smoka tło i poprawa detali, światła)
- i za Slayem namawiam do wystawienia na gfx compo - zwłaszcza, że remote entries są dozwolone
(a nawet w takin stadium warto)

*co nie znaczy skomplikowane, czy czasochłonne
[#14] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #10

Bardzo ciekawy pomysł. Wykonanie można by było pocisnąć.
Ogólnie bardzo ciekawy temat na piksel.
Na szybko.
[#15] Re: Pani Smokowa

@Koyot1222, post #14

Heh... Proponuję "smok kompo" - każdy chętny przygotowuje swoją własną wersję APC-owego smoka i dzieli się wynikiem końcowym :)
[#16] Re: Pani Smokowa

@recedent, post #15

pomysł
[#17] Re: Pani Smokowa

@jokov, post #13

Kurde! Prawdziwa i w dodatku konstruktywna krytyka. Aż się czytać chce.
Z tymi moimi smokami to jest tak, że rysuję je baaardzo powoli i myślę, że minie jeszcze kilka lat, zanim Smokowa będzie zakończona (np. smok z mojego awataru powstaje od jakichś 16-17 lat - nie to, że przez tyle czasu ślęczę nad nim, ot poświęcam mu jakieś kilka-kilkanaście godzin rocznie. Inny, którego zacząłem 1998r, na dziś ma tylko wstępnie narysowaną głowę, bo utknąłem na jego rogach). Optymistycznie zakładam, że pożyję wystarczająco długo, by kiedyś dokończyć Smokową. ;)
W tym momencie nie wiem jeszcze, czy będzie to smok rysowany płomieniem, czy raczej złoty (ale raczej złoty, bo płonących smoków mam już powoli dość).

Z tłem faktycznie przegiąłem, chciałem, żeby smoczyca dominowała w kompozycji i wyraźnie się odcinała od niego, ale rozgwieżdżone niebo to jednak nie to. Chyba lepiej będzie, jak umieszczę ją w jakiejś grocie.

Co do techniki to faktycznie jest chora, szczególnie rysowanie na lightable - prosty filtr łączący załatwiłby sprawę w kilka chwil, ale smoki rysuję dla przyjemności/rozrywki a tu już panują inne zasady i ergonomia/wygoda niekoniecznie są na pierwszym miejscu. :)

Odnośnie do świateł, to głównym źródłem światła ma być Smokowa - to ona ma świecić - co chyba jest dla mnie wyzwaniem ponad siły, ale grota może ułatwić zadanie.

"zrobiłbym overpainta, ale bez pytania się nie ważę"
RYSUJ!
[#18] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #17

"RYSUJ!"
spoko - challenge accepted ;)
jak się z normalną robotą uporam

w ramach ciekawostki ;)

żeby nie było - dziecięciem będąc (no prawie - ale smok już pełnoletni będzie teraz) też rysowałem smoki i inne poczwary
ten zawiera prawie wszystkie możliwe błędy poczynając od masakrycznych rampów kolorystycznych :D

ale to było rysowane chyba jeszcze na telewizorze anonimowej niemieckiej marki w obudowie koloru kremowego (rozgrzewał się 5 minut)
w brilliance po pikselku

z perspektywy czasu - lepiej brać mniejsze wyzwania... i je kończyć za życia

edit
----
Koyot:
Fajne, fajne :)

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2014 19:54:18 przez jokov
[#19] Re: Pani Smokowa

@jokov, post #18

Faktycznie, średnio to wyszło, ale nie poddawaj się i ćwicz dalej OK
[#20] Re: Pani Smokowa

@parallax, post #19

a ćwiczę, owszem
tobie też to zalecam - w temacie czytania ze zrozumieniem
[#21] Re: Pani Smokowa

@jokov, post #20

Doskonale zrozumiałem i zgadzam się z tobą, że nie za dobrze wyszedł ten smok pomysł
Ale to chyba wina telewizora pomysł

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2014 22:24:50 przez parallax
[#22] Re: Pani Smokowa

@parallax, post #19



a teraz sie podoba sie Miszczu?
pomysł
[#23] Re: Pani Smokowa

@selur, post #22

ha ha - teraz lepiej
hi hi
pomijając, że komentarz do sytuacji trafny to bardzo mi ta wersja poprawiła humor
wiem, że to głupie, ale nie nie mogę się powstrzymać od śmiechu :D

ułatwienie dla paralaxa:
to obrazek sprzed 18 lat, więc twa sugestia jest spóźniona
[#24] Re: Pani Smokowa

@selur, post #22

Gren Power! PPA tylko dla żabo-smoków!
[#25] Re: Pani Smokowa

@Ender, post #24

muszę:

[#26] Re: Pani Smokowa

@jokov, post #18

@jokov

Za dużo kalorii podawałeś gadowi! ;) ... skała jednak niczego sobie. Mięśnie zwirza również fajnie zarysowane.
[#27] Re: Pani Smokowa

@Lokaty, post #26

he he - no kolory są zmienione przez konwersje, profile itp. (nie był aż taki toksyczny) - ale to fakt, - ogólnie wersja selura rządzi :)


tak bardzo na szybko - pędzel 50px więc bez detali i odpuściłem sobie już skrzydła, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi:

- jakieś tło z przestrzenią, żeby gad miał czym oddychać - tu niby pejzaż - chmury miały być dramatycznie burzowe ale muszę wracać do pracy więc proszę sobie takie wyobrazić ;P

- i lekkie określenie bryły zgodnie z światłem w scenie (sorry ale wewnętrzne świecenie smoka mnie przerasta)

potem może jeszcze z większym szacunkiem do szacownego gada (gadziny) podejdę do tematu - Koyot ma rację to świetny temat na pixel
[#28] Re: Pani Smokowa

@jokov, post #27

ułatwienie dla paralaxa:
to obrazek sprzed 18 lat, więc twa sugestia jest spóźniona

Domyśliłem się, że ma naście lat pomysł Mam nadzieje, że po tych wieloletnich ćwiczeniach nie jest gorzej

Selur, deczko lepiej

Ok, kończę offtop, bo APC74 się wkurzy pomysł

Chociaż nie do końca aż taki offtop pomysł

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2014 09:15:58 przez parallax
[#29] Re: Pani Smokowa

@parallax, post #28

nadzieje płonne - im bliżej do grobu tym gorzej,
tylko kilkunastoletnie ćwiczenie w superfroga mogłoby mnie uratować
jak widać nic tak nie rozwija inteligencji pomysłok, racja
a tak to demencja powoduje, że zapominam który pixel miałem postawićpomysłOK

ignore - niestety nie da rady inaczej OKpomysłpomysłpomysł


Ostatnia aktualizacja: 12.09.2014 09:48:52 przez jokov
[#30] Re: Pani Smokowa

@APC74, post #1

Bym zapomniał autorowi wątku kilka zdań napisać. Co już jokov napisał - fantastyczny temat, dosłownie i w przenośni. Natomiast zamiast tła z galaktyki/mgławicy wg mnie bardziej by pasowało to:



Gratuluję pomysłu! OK

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2014 10:46:07 przez Lokaty
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem