Macie tutaj moją niedokończoną produkcję, która prawdopodobnie już nigdy nie zostanie skończona. Przypadnie raczej do gustu tylko fanom planszówek, w szczególności Carcassonne... bo to remake Carcassonne. ;)
Nazwa gry: Goblin Villages
Liczba graczy: 2-8
Czas gry: 15-30min
Wymagania: dowolna Amiga 512+512. Użytkownicy AGA muszą włączyć w bootmenu emulację ECS, sorry! Istnieje szansa, że gra zadziała na 512k.
Link:
Klik!
Credits:
Kod: KaiN, Proxy
Gfx: Selur
Design: JnR
Dla niezaznajomionych: gra polega na stawianiu kolejnych płytek z terenem i tym samym budowaniu mapy w kooperacji lub po złości. Czasem nie wiadomo, co gorsze. Telegraficzny skrót działania gry:
- Na każdej płytce znajduje się kawałek terenu - fragment drogi, wioski lub bagno, czasami parę z nich.
Lewomlask myszy - postawienie kafla, prawomlask - obrót.
- Po postawieniu płytki, można na niej postawić swojego piona - o ile np. nowy fragment drogi nie dołączył się do istniejącej, na której już ktoś stoi.
Stawianie pionków za pomocą lewomlasku w dozwolonych pozycjach (kursor zamienia się na ikonkę pionka). Jeżeli nie chcesz lub nie masz możliwości postawienia swojego pionka, naciśnij
enter by pominąć.
- Jeżeli pod koniec Twojego ruchu jakaś konstrukcja jest zamknięta, podliczane są za nią punkty i pionki z zabudowy wracają do właścicieli.
- aby zobaczyć pełną punktację, należy wcisnąć spację lub mlasnąć lewym przyciskiem na belce na dole
Punktacja:
- zamknięcie drogi (zakończona ze wszystkich stron domkami, domki na drodze rozdzielają drogi!) - 1 punkt za każdy kafel
- wioski (zamknięte ze wszystkich stron palisadą, nie ma braków kafli w środku) - 2 punkty za każdy kafel. Każda niebieska tarcza na terenie zamku: +2 punkty.
- bagna (otoczone jakimikolwiek kaflami ze wszystkich stron, na skosy też) - 9 punktów
Może stać się tak, że fragmenty konstrukcji należące do dwóch różnych graczy połączą się. Twór ten jest liczony jako jedna konstrukcja, której właścicielem jest osoba z przewagą pionów. Za zamknięcie konstrukcji punkty dostaje tylko właściciel. W przypadku remisu właściciele ex aequo otrzymują po pełnej liczbie punktów. Tej zasady trzeba używać ile się da, bo to kwintesencja gry - P1 buduje gigantyczną wioskę, do której jako P2 przyklejasz się na sam koniec i zgarniasz punkty za darmo.
Jeśli opis był niejasny to poczytajcie sobie o grze Carcassonne, klasztory zamieńcie na bagna i wytnijcie zasady dotyczące chłopów. ;)
Znane bugi:
- brak licznika pozostałych kafli (jest ich coś koło 70 jak pamiętam)
- pierwsza rozgrywka ma zawsze tę samą kolejność kafli - brak srand()
- scrolling belki na dole zrobiony jest funkcją ScrollVPort - jest nieprzyzwoicie wolny na kicku 1.3
- czarna linia między belką a polem gry
- stawianie pionków przy niebieskich tarczach w wiosce rządzi się dziwnymi prawami
- gra chyba nie podlicza punktów za niezamknięte struktury na koniec gry.
- nie klikać w "how to play"
- drobne bugi tu i tam
Czemu gra nie zostanie ukończona? A bo ostatni reinstall zdmuchnął mi jej kod z powierzchni dysku. Odkopałem na swoim dropboksie źródła z czerwca, ale nie chce mi się nadrabiać progresu sprzed 3 miesięcy. Jak się znajdzie sporo osób chętnych na pełną wersję gry to się pomyśli. Póki co Selur mi zasugerował, że zainteresowanie będzie bliskie zeru. ;)
To "All rights reserved" możecie sobie w buty wsadzić. Macie moje błogosławieństwo żeby robić z tą grą, co Wam się tylko żywnie podoba. Może być nawet bez zgody autorów.
Ostatnia aktualizacja: 08.11.2015 14:17:37 przez teh_KaiN