[#1] Goblin Villages
Macie tutaj moją niedokończoną produkcję, która prawdopodobnie już nigdy nie zostanie skończona. Przypadnie raczej do gustu tylko fanom planszówek, w szczególności Carcassonne... bo to remake Carcassonne. ;)



Nazwa gry: Goblin Villages
Liczba graczy: 2-8
Czas gry: 15-30min
Wymagania: dowolna Amiga 512+512. Użytkownicy AGA muszą włączyć w bootmenu emulację ECS, sorry! Istnieje szansa, że gra zadziała na 512k.
Link: Klik!

Credits:
Kod: KaiN, Proxy
Gfx: Selur
Design: JnR

Dla niezaznajomionych: gra polega na stawianiu kolejnych płytek z terenem i tym samym budowaniu mapy w kooperacji lub po złości. Czasem nie wiadomo, co gorsze. Telegraficzny skrót działania gry:

- Na każdej płytce znajduje się kawałek terenu - fragment drogi, wioski lub bagno, czasami parę z nich. Lewomlask myszy - postawienie kafla, prawomlask - obrót.
- Po postawieniu płytki, można na niej postawić swojego piona - o ile np. nowy fragment drogi nie dołączył się do istniejącej, na której już ktoś stoi. Stawianie pionków za pomocą lewomlasku w dozwolonych pozycjach (kursor zamienia się na ikonkę pionka). Jeżeli nie chcesz lub nie masz możliwości postawienia swojego pionka, naciśnij enter by pominąć.
- Jeżeli pod koniec Twojego ruchu jakaś konstrukcja jest zamknięta, podliczane są za nią punkty i pionki z zabudowy wracają do właścicieli.
- aby zobaczyć pełną punktację, należy wcisnąć spację lub mlasnąć lewym przyciskiem na belce na dole

Punktacja:
- zamknięcie drogi (zakończona ze wszystkich stron domkami, domki na drodze rozdzielają drogi!) - 1 punkt za każdy kafel
- wioski (zamknięte ze wszystkich stron palisadą, nie ma braków kafli w środku) - 2 punkty za każdy kafel. Każda niebieska tarcza na terenie zamku: +2 punkty.
- bagna (otoczone jakimikolwiek kaflami ze wszystkich stron, na skosy też) - 9 punktów

Może stać się tak, że fragmenty konstrukcji należące do dwóch różnych graczy połączą się. Twór ten jest liczony jako jedna konstrukcja, której właścicielem jest osoba z przewagą pionów. Za zamknięcie konstrukcji punkty dostaje tylko właściciel. W przypadku remisu właściciele ex aequo otrzymują po pełnej liczbie punktów. Tej zasady trzeba używać ile się da, bo to kwintesencja gry - P1 buduje gigantyczną wioskę, do której jako P2 przyklejasz się na sam koniec i zgarniasz punkty za darmo.

Jeśli opis był niejasny to poczytajcie sobie o grze Carcassonne, klasztory zamieńcie na bagna i wytnijcie zasady dotyczące chłopów. ;)

Znane bugi:
- brak licznika pozostałych kafli (jest ich coś koło 70 jak pamiętam)
- pierwsza rozgrywka ma zawsze tę samą kolejność kafli - brak srand()
- scrolling belki na dole zrobiony jest funkcją ScrollVPort - jest nieprzyzwoicie wolny na kicku 1.3
- czarna linia między belką a polem gry
- stawianie pionków przy niebieskich tarczach w wiosce rządzi się dziwnymi prawami
- gra chyba nie podlicza punktów za niezamknięte struktury na koniec gry.
- nie klikać w "how to play"
- drobne bugi tu i tam

Czemu gra nie zostanie ukończona? A bo ostatni reinstall zdmuchnął mi jej kod z powierzchni dysku. Odkopałem na swoim dropboksie źródła z czerwca, ale nie chce mi się nadrabiać progresu sprzed 3 miesięcy. Jak się znajdzie sporo osób chętnych na pełną wersję gry to się pomyśli. Póki co Selur mi zasugerował, że zainteresowanie będzie bliskie zeru. ;)

To "All rights reserved" możecie sobie w buty wsadzić. Macie moje błogosławieństwo żeby robić z tą grą, co Wam się tylko żywnie podoba. Może być nawet bez zgody autorów.

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2015 14:17:37 przez teh_KaiN
[#2] Re: Goblin Villages

@teh_KaiN, post #1

A czemu gra nie nazywa się: "Wioska Goblinów" ?
[#3] Re: Goblin Villages

@teh_KaiN, post #1

Czemu gra nie zostanie ukończona? A bo ostatni reinstall zdmuchnął mi jej kod z powierzchni dysku.


Badum tss.

Jak jeszcze kiedyś stwierdzisz, że nie warto poświęcać czasu na przygotowanie środowiska, to polecam jednak wrócić do tamtego wątku.
[#4] Re: Goblin Villages

@strim_, post #3

@Hubez: bo yyy... nie wiem jak Selur, ale reszta teamu gra w gry po angielsku. ;) Lokalizacja na wiele języków nie byłaby większym problemem, o ile ktoś w tę grę będzie chciał grać.

@Strim: meh. Zacytowałeś najmniej istotną sprawę z tej przyczyny. Ale tak, wnioski wyciągnięte. Teraz to co się uchowało leży obok wszystkich innych moich kodów, jak mi zdmuchnie to zdmuchnie definitywnie wszystko! ;) A tak serio to będę musiał się rozejrzeć za czymś, co mi to będzie synchronizować z chmurą na bieżąco, może onedrive'a se tak ustawię. SVNów i innych nie chcę bo po tygodniu już mi się nie będzie chciało commitować.
[#5] Re: Goblin Villages

@teh_KaiN, post #1

Nie znalem tej gry i musze przyznac, ze bardzo mi sie spodobala.

Po obejrzeniu tego filmiku mozna juz smialo grac: Film, Film2

Przy AGA jest kaszana, ale przy ECS tez nie jest tak jak powinno. Dolne menu tez przy ECS jest skaszanione, dopiero po wlaczeniu OCS w boot menu gra sie odpala prawidlowo.

Oczywiscie pierwsze co zrobilem po odpaleniu gry to klik w `how to play` :)

`Jak się znajdzie sporo osób chętnych na pełną wersję gry to się pomyśli`
Juz jedna sie znalazla. Wedlug mnie kawal dobrej roboty. Graficznie rowniez bardzo klimatycznie. Bezproblemu moglbym zaplacic za pelna, w pelni dobrze dzialajaca wersje. Takze, albo robicie i czekam na pelna wersje albo kupuje gre planszowa na allegro :)

Dodane: widze, ze nie ma punktow za farmy. Dodanie farmerow bylo w planie?

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2015 16:16:44 przez sordan
[#6] Re: Goblin Villages

@sordan, post #5

Co do OCS/ECS sorry, nie mam A1200 i nie wiem co ona tam ma dokładnie w boot menu. Jestem zdziwiony że emulacja ECS nie daje rady.

farmerów/chłopów nie lubię bo mocno destabilizują balans gry w moim odczuciu. Ale tak jak wyżej napisałem, vox populi, vox dei. Jeden chętny to już jakiś sukces, więc kto wie... ;)

Co do wersji analogowej to jak najbardziej polecam - jest do niej pierdylion rozszerzeń i naprawdę fajnie się w to gra, jak przy stole siedzą łatwo denerwujący się ludzie, którzy lubią grać na ostro. No i podstawka jest w przyzwoitych cenach. Polecam wersję ze starszą oprawą graficzną - mniej komputerowa, więcej ludzkiej ręki tam widać.

Generalnie gra była projektem "do napisania w 2 tygodnie przed RK14", co przeciągnęło się do roku. Prezentowaliśmy ją na RK14 jako wersja robocza będąc przy tym dwoma ledwo przytomnymi zombi, gdyż kończyliśmy kod gry jeszcze w nocy przed prezentacją a i tak się nie wyrobiliśmy. W planach była pełna implementacja większości rozszerzeń znanych z gry analogowej oraz możliwość wprowadzenia zewnętrznych szat graficznych. No i AI jeszcze chcieliśmy dorobić.
[#7] Re: Goblin Villages

@teh_KaiN, post #6

Zrób upload na amineta i załóż wątek w newsach na EAB, to napiszą ci recenzję w Amiga Future ;)
[#8] Re: Goblin Villages

@teh_KaiN, post #1

Duże brawo! Bardzo fajna gra ;) Podoba mi się OK
[#9] Re: Goblin Villages

@twardy, post #7

To później, bo bym musiał się zarejestrować na EAB i rozkminić jak się uploaduje na aminet. W wolnej chwili.
[#10] Re: Goblin Villages

@teh_KaiN, post #1

Wygląda fajnie :) będę musiał pobrać i sprawdzić jak tylko znajdę czas.
[#11] Re: Goblin Villages

@teh_KaiN, post #9

Powinno działać na generickick31.slave. Przed chwilą spreparowałem "wersję WHDLoad" i działa. Nie wiem niestety jak na różnych konfiguracjach działa. Dodatkowo jest wyjście z gry na "*" z klawiatury numerycznej

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2015 13:57:02 przez Solo Kazuki
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem