Jako że oficjalnie pokazaliśmy pierwszą wersję Blazing Guns na RKLE 2016, wydaje mi się, że można podzielić się z wami informacjami oraz planami na przyszłość.
Tutaj można obejrzeć krókie video:
Blazing Guns
A tutaj mozna sciagnac pierwsza wersje:
Blazing Guns
Nie mieliśmy tego jeszcze pokazywać publicznie, ponieważ jest to bardzo wczesna wersja, jednak asman dał się namówić.
Jest to skradanka-strzelanka, której celem jest zestrzelenie określonej liczby przeciwników na planszy.
Nasz bohater to weteran niejednej wizyty w saloonie, uzbrojony w swój niezawodny gnat, eksterminuje hordy przeciwników. Zasada jest bardzo prosta, jeżli masz coś w magazynku to strzelaj, a jak nie masz - to czekaj aż się naładuje broń. Maksymalna ilość naboi, które widać w panelu, niestety nie jest z gumy ale nasz kowboj nie tylko stoi w miejscu. Oprócz tego, że chodzi zmęczony wizytami w lokalnym domu uciech to potrafi po chwili rozpędzić się i biegać. Skakanie także nie jest mu obce.
Co więcej, oddaje strzały także w powietrzu, tej niesamowitej sztuczki nauczył się w pradawnym lesie szukając dziupli.
Jest to bardzo wczesna wersja gry Blazing Guns, więc posiada sporo niedocięgnięć i wielu rzeczy jeszcze w niej nie ma. Ale skupmy się na tym co jest.
Jest ekran ładowania w hiresie, który będzie deczko poprawiony o animację. Ekran tytułowy jest w Hires (640x256) i to w 48 kolorach. Brakuje tu menu. Po naciśnięciu przycisku przechodzimy do właściwej rozgrywki. Obecnie jest tylko jeden gracz ale w planach w grze będzie możliwość grania w dwie osoby i poruszania się dwoma bohaterami. Sterowanie jest intuicyjne. W lewo/prawo to idzie a po chwili biega. W górę bądź przycisk 2 to skacze do góry. Przycisk 1 to strzelanie, obecnie jest zaimplementowany algorytm troche słaby ale można coś tam zestrzelić, zostanie dodana wizualizacja strzelania i lepsza detekcja z przeciwnikami. Właściwa gra rozgrywa się na ekranie loresowym 320x267 (docelowo będzie 320x272) w 32 kolorach (faktycznie jest ich 64 bo panel).
Features :
- 50fps
- kod w asemblerze
- 0.5 MB CHIP (jak na razie)
- chodzi ze stacji dyskietek i z twardego dysku
- dynamiczna akcja na ekranie 320x267 (320x272) w 5 bitplanach
Future
- 7MHZ OCS Amiga (teraz może migać, bo brak synchro z promieniem wizji)
- do 15-20 przeciwników na ekranie (podczas testów na A500, spokojnie 20 przeciwników 16x16x5)
- muzyka / sfx
- system powerupów po zabiciu stworów (więcej naboi, zatrzymanie czasowe przeciwników, itd...)
- i wiele więcej ...
Zalecane jest odpalanie na amidze AGA 030 z twardym dyskiem. Oczywiście pójdzie i na A1000 z 0.5mb ale przeciwnicy będą migać.