[#1] Blazing Guns - wiadomości
Jako że oficjalnie pokazaliśmy pierwszą wersję Blazing Guns na RKLE 2016, wydaje mi się, że można podzielić się z wami informacjami oraz planami na przyszłość.

Tutaj można obejrzeć krókie video:

Blazing Guns

A tutaj mozna sciagnac pierwsza wersje:
Blazing Guns

Nie mieliśmy tego jeszcze pokazywać publicznie, ponieważ jest to bardzo wczesna wersja, jednak asman dał się namówić.








Jest to skradanka-strzelanka, której celem jest zestrzelenie określonej liczby przeciwników na planszy.
Nasz bohater to weteran niejednej wizyty w saloonie, uzbrojony w swój niezawodny gnat, eksterminuje hordy przeciwników. Zasada jest bardzo prosta, jeżli masz coś w magazynku to strzelaj, a jak nie masz - to czekaj aż się naładuje broń. Maksymalna ilość naboi, które widać w panelu, niestety nie jest z gumy ale nasz kowboj nie tylko stoi w miejscu. Oprócz tego, że chodzi zmęczony wizytami w lokalnym domu uciech to potrafi po chwili rozpędzić się i biegać. Skakanie także nie jest mu obce.
Co więcej, oddaje strzały także w powietrzu, tej niesamowitej sztuczki nauczył się w pradawnym lesie szukając dziupli.

Jest to bardzo wczesna wersja gry Blazing Guns, więc posiada sporo niedocięgnięć i wielu rzeczy jeszcze w niej nie ma. Ale skupmy się na tym co jest.

Jest ekran ładowania w hiresie, który będzie deczko poprawiony o animację. Ekran tytułowy jest w Hires (640x256) i to w 48 kolorach. Brakuje tu menu. Po naciśnięciu przycisku przechodzimy do właściwej rozgrywki. Obecnie jest tylko jeden gracz ale w planach w grze będzie możliwość grania w dwie osoby i poruszania się dwoma bohaterami. Sterowanie jest intuicyjne. W lewo/prawo to idzie a po chwili biega. W górę bądź przycisk 2 to skacze do góry. Przycisk 1 to strzelanie, obecnie jest zaimplementowany algorytm troche słaby ale można coś tam zestrzelić, zostanie dodana wizualizacja strzelania i lepsza detekcja z przeciwnikami. Właściwa gra rozgrywa się na ekranie loresowym 320x267 (docelowo będzie 320x272) w 32 kolorach (faktycznie jest ich 64 bo panel).

Features :
- 50fps
- kod w asemblerze
- 0.5 MB CHIP (jak na razie)
- chodzi ze stacji dyskietek i z twardego dysku
- dynamiczna akcja na ekranie 320x267 (320x272) w 5 bitplanach


Future
- 7MHZ OCS Amiga (teraz może migać, bo brak synchro z promieniem wizji)
- do 15-20 przeciwników na ekranie (podczas testów na A500, spokojnie 20 przeciwników 16x16x5)
- muzyka / sfx
- system powerupów po zabiciu stworów (więcej naboi, zatrzymanie czasowe przeciwników, itd...)
- i wiele więcej ...

Zalecane jest odpalanie na amidze AGA 030 z twardym dyskiem. Oczywiście pójdzie i na A1000 z 0.5mb ale przeciwnicy będą migać.
[#2] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Bardzo mi się podobała Wasza produkcja na game compo, tyle że trochę za szybko z nią wystartowaliście. Sam filmik za bardzo skończonego gameplayu nie pokazał.

Czy przeciwnicy będą tylko w formie nietoperzy czy innych 'idę w Twoim kierunku i jestem groźny jak Cię dotknę', czy będą też strzelający? Czy jedyne uniki to będzie poruszanie się po platformach, czy np. będzie można kucnąć lub się schować 'w tło' jak np. w pecetowym Blackthorne (chciałem go kiedyś portnąć, hyhy)?

No i gdzie skradanka? Będzie jakaś mechanika związana z zauważeniem przez przeciwników? I tu znowu, czy będzie podobnie jak w blackthorne? Bo chyba grze będzie do tego tytułu najbliżej.
[#3] Re: Blazing Guns - wiadomości

@teh_KaiN, post #2

tak, to baaaaardzo wczesna wersja, a wystartowalismy poniewaz dalismy sie namowic organizatorom:) a asman kodowal az do samego konca az sie kurzylo:)
[#4] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Ładne, w miarę dynamiczne, widać potencjał OK
Jutro testnę na Amidze! szeroki uśmiech
[#5] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Fajne gify :) Zacnie wygląda pixel art.
Swoją droga, kolo ma raz czapkę z daszkiem by nagle zmienić się w kolesia z kapeluszem i ruchami rewolwerowca. Jakkolwiek nie miało by być - jego animacja jest świetna.
[#6] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Gierka bardzo dobrze się zapowiada, ma fajny styl. Trzymam kciuki za rozwój, moim zdaniem skonczyła za nisko w compo, ale konkurencja była mega silna a gra na dość wczesnym etapie.

Wersja skonczona może być naprawdę ciekawa!
[#7] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Jak napisałem wcześniej. Byłem totalnie, pozytywnie zaskoczony OK
Jeśli utrzymacie westernowo - steampunkowy klimat, będę grał! Czekam na następne info w sprawie Tej gry! Super!
[#8] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Na RK Bardzo wpadła mi w oko choć prezentacja wypadła dość słabo, kontrast, nasycenie, ogólnie słabo było to widać, i chyba jeszcze doszly problemy techniczne ;). Pewnie na słaby wynik miało wpływ to że nie było choć maluteńkiego grywalnego dema. Gra wydaje się mieć potencjał, podoba mi się klimat i animacja postaci. Kibicuje, kibucuje i trzymam kciuki! OK
[#9] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

No super sprawa. Trzymam kciuki, bo bardzo mi brakowało fajnej platformówki na Amigę 500. Do tego klimat westernowy - coś nowego. Doprowadźcie to tylko do końca i wyszlifujcie na wysoki połysk, aby było maks miodne.

Na wrogów polecam złych kowbojów, Indian złych na blade twarze, wilki, kojoty, sępy (las-preria), fajnych bossów (pojedynek 1 na 1 coś jak w Call of Juarez Gunslinger na PC). Do tego ratowanie jakiś dziewoi, jazda na wiernym koniu jak Lucky Luke + wsparcie oddanego psa szeroki uśmiech . Jak będzie fajne i w miarę długie, z chęcią zakupię wersję retail. Tak trzymać OK .

Pozdrawiam,

Azz
[#10] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Wygląda super :)
[#11] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Kurcze panowie zapowiada się świetnie.
Już teraz animacja bohatera i szkic tego co ma być robi wrażenie.
Cieszę się, że ambitnie chcecie maksymalnie wykorzystać potencjał OCS:
- Ekran tytułowy jest w Hires (640x256) i to w 48 kolorach
- gra rozgrywa się na ekranie loresowym 320x267 (docelowo będzie 320x272) w 32 kolorach (faktycznie jest ich 64 bo panel).


+ Asembler - Po prostu "mniodzio" OK

W ramach koncertu życzeń poprosił bym jeszcze o wykorzystanie coopera (można zapuścić mroczny gradient ok, racja ) OK

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2016 15:03:05 przez BULI
[#12] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Zapowiada się dosyć ciekawie, ja mam skojarzenia z Guns n' Ghosts na C64. Powodzenia w dokończeniu projektu.
[#13] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

jest duży potencjał w tym projekcie
Powodzenia OK
[#14] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #1

Jest szansa dostac linka z gra w jakims amigowym formacie? Jakies archiwum lha, czy ewentualnie jakis zip?

Co do ukonczenia tej gry to nie mam absolutnie zadnych watpliwosci. Z tego co sie orientuje to nad gra pracuje asman i aszu wiec nie ma co sie w ogole martwic, ze gra nie zostanie ukonczona ok, racja
[#15] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sordan, post #14

W pierwszy poście masz linka do .adf
[#16] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Stoopi, post #15

adf to srednio amigowy format nadajacy sie do odpalenia na Amidze, to raczej amigowo-emulatorowy. Chodzi mi o archiwum lha albo zip bym sobie mogl bezproblemu sciagnac, rozpakowac i odpalic na prawdziwym sprzecie.
[#17] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sordan, post #16

ADF to obraz ddyskietki , wiec jak najbardziej amigowy. Bardziej niż archiwum lha czy ZIP.
ADF możesz pod montować i uużywać jako normalnej dyskietki, albo przenieść na dyskietkę.
DMS to tez obraz dyskietki i jakoś nikt nie pisze ze to nieamigowe
[#18] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sordan, post #16

mosz
też średnio amigowy ale po plikach i bez kompresji... nie wiem czy ruszy.
A nie masz na Amidze ADF2DISK ? szeroki uśmiech

PS. mogę Ci wysłać nagraną dyskietkę

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2016 00:28:26 przez Vato
[#19] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Vato, post #18

Vato: gdzies tam jest na dysku, ale nie chce mi sie go szukac ani odpalac teraz. Tak juz mam, ze jak widze cos amigowego jako obraz dyskietki albo spakowanego czyms innym niz lha czy lzx to mi sie odechciewa w ogole to ruszac. Moze jestem stukniety?

Nie wszyscy uzywaja emulatorow i dla ortodoksa amigowego duzo latwiej jest wejsc na Ibrowse, zrzucic archiwum lha do RAMu i rozpakowac jednym klikiem z przycisku w Dopus 4 by na szybko sprawdzic to co sie chce sprawdzic. Ale ok juz nie marudze tylko sciagam ten glupi adf

Norbert: wiem co to adf i dms. Zapomnialem po prostu dodac `moim zdaniem` piszac, ze to srednio amigowy format :) Ale dzieki za wytlumaczenie.
[#20] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sordan, post #19

Sordan to jak ty przegladasz DMS , adz, ADF, img, ISO czy inne obrazy dyskietek/dysków ?
Rozpakowujesz je na nośniki?

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2016 01:17:37 przez Norbert
[#21] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Norbert, post #20

Do DMS uzywam fmsdisk.device i rozpakowywuje takowy do FF0. A adz, adf, img nigdy na Amidze nie czulem potrzeby uzywac. Cale archiwum softu/gier mam w DMS albo popakowane lha/lzx, a zdecydowana wiekszosc gier odpalam przez WHDLoad.


Ostatnia aktualizacja: 28.09.2016 01:28:38 przez sordan
[#22] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sordan, post #21

ADF mozesz używać jako HF0: i VF0: jako wirtualne dyskietki na HD lub w ramie jako RAD:
niestety nie sprawdzaja sie przy NDOS
[#23] Re: Blazing Guns - wiadomości

@sordan, post #21

Ja fmsdisk.device używam też do ADF. Mam to podpięte pod DirectoryOpus4. Po zamontowaniu ADFa systemowego, pokazuje mi się wirtualna "dyskietka" na WB i mogę z niej odpalić soft lub przekopiować na HDD.
A gdy zamontuje nodosa, to kopiuję na dyskietkę z Cli:
diskcopy fms0: df0:

(fms0 to nazwa mountlisty w Devs:DosDrivers i może mieć obojętnie jaką nazwę). Ja mam ich od 0 do 9, a więcej dyskietek gry i tak nie miały.
Od lat 90-tych bawię się fmsdisk.device, czyli ADFami i często wolę je montować na WB niż kopiować na dyskietki.
[#24] Re: Blazing Guns - wiadomości

@AmigaPL, post #22

HF0: i VF0


Można to nazwać tak jak się chce, ja mam inną nazwę np. fms0:, ff0: albo można wpisać np. PPA0: lub PPA775:
[#25] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Solo Kazuki, post #12

Tak, Guns n' ghost to jedna z glownych inspiracji:) Celujemy w gre w takim stylu:)
[#26] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Andrzej Drozd, post #23

Ja mam ich od 0 do 9, a więcej dyskietek gry i tak nie miały.

Miały
[#27] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Hellena, post #26

[#28] Re: Blazing Guns - wiadomości

@juen, post #27

[#29] Re: Blazing Guns - wiadomości

@Vato, post #28

No to wersja AGA, ale wydaje mi się że tu cały czas mówimy o ocs
[#30] Re: Blazing Guns - wiadomości

@aszu, post #25

A jak ta inspiracja Guns n' Ghosts będzie wyglądała? Chodzi mi o samą rozgrywkę. Bohater będzie szedł od lewa do prawa lub odwrotnie, czy też będzie jedna plansza jak właśnie w Guns n' Ghosts?

Pozdrawiam,

Azz
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem