[#1] SCDR - informacje
"S.C.D.R. - Small cars drag race"
Retro Gamedev Compo 2016 - miejsce 4 - 435 punktów. Duże brawa dla Makarskiego OK za chęci i spore umiejętności. Choć na tak krótki czas tworzenia, część zręcznościowa pomimo braku obsługi wielu funkcjonalności jest już grywalna. Z tego co słyszałem grafika się spodobała a metalowy temat JMD niektórym przypadł do gustu.
Czas zakasać rękawy i dalej robić "SCDR".
Dziękujemy, miło nam, że pomimo sporych problemów z demkiem dostaliśmy spory kredyt zaufania Postaramy się nie zawieść, sporo jest jeszcze do zrobienia, nadal szukamy błędów.

Wymagania:
Amiga 500 OCS/ECS 1mb pamięci minimum
Demo w postaci obrazu bootowalnej dyskietki!

Autorzy gry:
Tomek / Makarsky / Gierka - code
Krzysiek / Koyot1222 / Matys - gfx
Simone / JMD / Bernacchia - msx

Sterowanie:
Grę obsługuje się pojedynczym przyciskiem "fire".
Fire - przejście z menu i rozpoczęcie gry

podczas gry:
manipulator -
góra - dół: korekcja toru jazdy samochodu
fire - przyspieszenie samochodu

Celem gry jest możliwe wygrywanie kolejnych wyścigów a co za tym idzie zdobywaniem pieniędzy na rozbudowę i ulepszanie aktualnego auta lub kupno nowych pojazdów.
Gracz będzie miał możliwość ustawienia stawki/zakładu za wygrany lub przegrany wyścig. Wygrana zostanie zsumowana z ogólną sumą wyników i będzie walutą gry. Budżet można będzie przeznaczyć na ulepszenie auta poprzez rozbudowę kilku współczynników polepszających właściwości naszej wyścigówki.
Ekran gry podzielony jest na 3 części. Pierwsza od góry to część na której toczy się główna rozgrywka wyścigu. Poniżej znajdują się znaczniki aktualnej pozycji auta względem całkowitej długości toru. Poniżej w dolnej części ekranu, wskaźniki dla pierwszego gracza od lewej: licznik prędkości, obrotomierz, temperatura silnika, aktualny numer biegu oraz stan turbo przyspieszenia "Nitro". W prawym dolnym rogu wskaźniki dla drugiego gracza, umieszczone i zbliżone układem i funkcjom do potencjometrów pierwszego gracza.
Podczas gry, gracz ma za zadanie jak najszybsze przyspieszenie. Samochód o małych współczynnikach będzie bardziej podatny na uślizgi kierunku jazdy w skutek czego potrzebna będzie korekcja toru jazdy. Brak korekcji toru jazdy będzie powodować otarcia auta o elementy ochronne toru. Kolizje z elementami toru powodują spowolnienie auta, zadaniem gracza jest ich unikać. Będzie trzeba tak przyspieszać aby unikać nadmiernego przegrzania silnika.

Screeny pokazują także inne części gry, nadal nie aktywne, nadal do zmian









CDN.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2016 08:36:30 przez Koyot1222
[#2] Re: SCDR - informacje

@Koyot1222, post #1

Bardzo podoba mi się grafika i koncept gry. Czy jest szansa na link do wersji demo (pre-release)? .
[#3] Re: SCDR - informacje

@Koyot1222, post #1

Przydałoby się dodać do gry coś bardziej zależnego od zręczności/wyczucia niż tylko fire. Myślę tu o ręcznej zmianie biegu przy odpowiednich obrotach. Tym bardziej że są "zegary", teraz pełniące rolę ozdoby.
[#4] Re: SCDR - informacje

@Solo Kazuki, post #3

Wyścig:
Startujemy - przycisk "fire" : przyspieszamy
Biegi - przód - tył : bieg do przodu - bieg do tyłu (ważne: wskazanie obrotomierza)
Uskok samochodu gra - dół : korekcja toru na manipulatorze góra - dół
Nitro (nie zdefiniowany) - Wpływa na szybkość ale też na miotanie auta po torze. Podwyższa też temperaturę silnika.
Temperatura silnika - zbyt długie trzymanie na niskich biegach grzeje silnik, zagrzany silnik = spadek mocy.

Dynamika silnika, temperatura i obrotomierz jak i nitro nie są jeszcze wrzucone. Ale prędkościomierz już działa. Zderzanie z bandami już poważnie spowalniają auto.

Mieliśmy jeszcze pomysł, żeby wysokość zakładu determinowała komputerowego przeciwnika do większej zaciekłości w przypadku cennej wygranej Tak żeby małe sumy było łatwiej wygrywać, większe dużo trudniej.

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2016 12:26:46 przez Koyot1222
[#5] Re: SCDR - informacje

@zzielinski, post #2

Grywalne wczesne demko z RK2016: link
Gra nie uruchamia się na różnych konfiguracjach Bywa kapryśna Na razie raczej UAE rekomendowane, uruchamia się najlepiej.
[#6] Re: SCDR - informacje

@Koyot1222, post #4

Nitro (nie zdefiniowany) - Wpływa na szybkość ale też na miotanie auta po torze. Podwyższa też temperaturę silnika.


Może po prostu drugi przycisk? Dla posiadaczy jednego można dać zdefiniowany klawisz, bo przy jednym przycisku nie da się wygodnie przypisać, by w "ferworze walki" nie aktywować tego przez przypadek (kojarzą mi się nieszczęsne granaty w Cabal, dopiero patch WHDLoad na 2 przycisk rozwiązał problem).
[#7] Re: SCDR - informacje

@Solo Kazuki, post #6

Mamy na to inne rozwiązanie, ale i to o to co napisałeś trzeba przetestować. W każdym bądź razie przyda się mapka pozycji na torze żeby "wystrzelić" się w dobrym momencie
Na razie sporo czasu zajmuje zdefiniowanie pracy silnika, tak żeby przyspieszał podobnie jak prawdziwy przy zmianie biegów. Żeby można było dla niego zrobić różne ustawienia w zależności od modelu samochodu, wagi, mocy itd.
[#8] Re: SCDR - informacje

@Koyot1222, post #7

zdefiniowanie pracy silnika, tak żeby przyspieszał podobnie jak prawdziwy przy zmianie biegów. Żeby można było dla niego zrobić różne ustawienia w zależności od modelu samochodu, wagi, mocy itd


A miała być mała, prosta gierka... :D

To jeszcze zróbcie tak, że mocniejszy silnik/lepsza skrzynia są cięższe i też wpływają na parametr masy pojazdu, a np. karbonowa karoseria ją zmniejsza wariat?
[#9] Re: SCDR - informacje

@recedent, post #8

A co to za problem, to jest tylko zmiana parametrów w równaniach ruchu... Nie obciąża specjalnie obliczeniowo.
[#10] Re: SCDR - informacje

@recedent, post #8

Okazuje się, że "niby" prosta sprawa wcale nie jest taka prosta.
Nie chcemy aż tak się rozdrabniać, bez przesady Skupiliśmy się tylko na kilku współczynnikach, tak żeby się potem autka od siebie różniły nie tylko wyglądem.
Najważniejsze w tej sekcji będzie wachlowanie biegami w odpowiednich momentach przy jednoczesnym pilnowaniu uskoku auta na torze. By w odpowiednim momencie wykorzystać Nitro, ale żeby auta nie zagrzać.
[wyróżniony] [#11] Re: SCDR - informacje

@Krashan, post #9

Trzeba to tak wypośrodkować by małolaty też miały zabawę przy tej grze.
Zrobimy jakieś stopniowanie trudności np. EASY - gaz nitro i automat, HARD - ręczna skrzynia :)
[#12] Re: SCDR - informacje

@Koyot1222, post #1

Fajne OK
Ja do listy ulepszeń dołączył bym życzenie w kwestii większego wykorzystania potencjału Amigi (w końcu to nie NES ani ATARI ST) i wzbogacić kolorystycznie tło (copper) i plansze (więcej kolorów), co nie zmienia faktu, że wszystko narysowane jest świetnie OK
[#13] Re: SCDR - informacje

@BULI, post #12

1. Cooper > jest ;)
2. Na ekranie jest sporo więcej kolorów nawet na OCS, triki są. Kwestia, że ja wcześniej takich chocków-klocków nie robiłem i trochę walczymy z materią. Ale powoli, do przodu OK
[#14] Re: SCDR - informacje

@Koyot1222, post #13

A zrobicie jak w Domanie poazany % wyswietlanych efektow? Zeby taki np bidny żuczek jak ja co to odpali na cinquecento widzial ile mu brakuje do full? ;D
[#15] Re: SCDR - informacje

@softiron, post #14

Musi działać na A500, bo tylko taką posiadam, no i chciałbym sobie zagrać czasem z synkami :)
[#16] Re: SCDR - informacje

@makarsky, post #15

O, i to jest podejście, które mi się BARDZO podoba. ;)
[#17] Re: SCDR - informacje

@Koyot1222, post #1

Z przyjemnością będę obserwował postępy i trzymał kciuki. Popre przedmowce musi działać na A500 1MB. Co do przycisku to jeden wystarczy. Prostota idzie w parze z grywalnoscią.
[#18] Re: SCDR - informacje

@Koyot1222, post #1

Trzymam kciuki za produkcję!
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem