[#1] Squared
Żeby przewietrzyć mózg od OpenFire po raz pierwszy wziąłem udział w ten weekend w Ludum Dare. Oczywiście pisałem grę na Amigę i wyszedł taki oto krap zrobiony w około 20 godzin. Nie chciało mi się optymalizować więc coś szybszego niż goła A500 wymagane.

Przy okazji wychwyciłem parę bugów, które wpływają na OF więc jakiś pożytek z tego jest. No i presja żeby wymyślić coś wykonywalnego w rozsądnym czasie na losowy temat była niesamowita. ;)
[#2] Re: Squared

@teh_KaiN, post #1

Fajne :)
[#3] Re: Squared

@teh_KaiN, post #1

Dorobic jakas przyjemna graficzke (nie wiem dlaczego pomyslalem o chinskim smoku z takich kawalkow) i bedzie fajny "Wonsz" na Amige ;)

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2017 11:19:10 przez Axi0maT
[#4] Re: Squared

@teh_KaiN, post #1

Fajna sprawa. Jak być jeszcze kod upublicznił dla miłośników programowania w celach edukacyjnych. Byłoby super.
[#5] Re: Squared

@chicago, post #4

Przeciez zrodla sa pod tym linkiem co podal KaiN.
[#6] Re: Squared

@teh_KaiN, post #1

eee... takie tam przy rumie :)
azteckie?



x2



pliki

jak tego nie zoptymalizujesz pod A500 to Ci gdzieś nakopie :P
[#7] Re: Squared

@softiron, post #6

Tyle że obrót jest płynny, klocki same się nie obracają tylko strzałka pomocnicza na nich. Więc ryj w jednym kierunku będzie wyglądał dziwnie.

No i wymyśliłem niefortunną nazwę, pod którą mało co pasuje. Miał być estetyczny, futurystyczny minimalizm, wyszedł krap. ;)

Gra znacznie ładniej by wyglądała gdyby ściany miały wymiar 6x6 i się ze sobą nie stykały - nawet już to miałem częściowo zakodzone ale kolizja mi sprawiała problem i zostawiłem starą wersję.
[#8] Re: Squared

@teh_KaiN, post #7

A czemu zdecydowałeś się zrobić takie sterowanie tzn. poruszanie w kierunku wciśniętego przycisku? Ja chyba bym wolał gaz/hamulec/lewo/prawo.

Daj jakieś soundy, bo one są najważniejsze ;)
[#9] Re: Squared

@nogorg, post #8

Od 4 lat pisze na Amigę i od 4 lat nie mam swoich funkcji do wydawania dźwięku. Mam nadzieję to niedługo zmienić. ;)

W sumie dodać sterowanie względne to żaden problem. Jak będzie więcej chętnych (< 10 odpowiedzi na > 500 wyświetleń tematu) to może rzeczywiście cokolwiek w tej grze zmienię.
[#10] Re: Squared

@teh_KaiN, post #9

Najwyższa pora!

Pytałem o sterowanie bo po prostu może świadomie wybrałeś, że tak miało być. Dla mnie to drugie lepsze bo jest mniej duszenia klawiszy i można więcej kierunków ruchu uzyskać. No ale u Ciebie nie musiałoby się to sprawdzić.
[#11] Re: Squared

@teh_KaiN, post #9

Polecam Ci korzystanie w przypadku dźwięku z systemowej audio.device. Z powodzeniem używałem jej w wielu moich produkcjach lub demkach. Zapewnia bardzo łatwą obsługę.

W przypadku dźwięku nie trzeba żeby procedury były szybkie (w przeciwieństwie do grafiki), a uwierz mi, że zaoszczędzisz sporo czasu.

W Amidze procesor nie bierze udziału w odtwarzaniu dźwięku.

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2017 12:46:01 przez Hexmage960
[#12] Re: Squared

@teh_KaiN, post #7

Czyli znow top dałn :)
A musi sie obracac plynnie?
Gierka jast prosta w sumie to i moze smok do gory nogami nie bedzie razil?
[#13] Re: Squared

@softiron, post #12

Nawet nie o to chodzi że top dałn. Niech se będzie z boku bo to azteki. Tylko zobacz, że obecnie kwadrat tak jakby się nie obraca, tylko strzałka w środku niego. Jeśli mordy nie będziesz obracał to będzie to wyglądać dziwnie.

A jeśli by cały kwadrat obracać to chyba będzie łatwiej o kraksę ze ścianami.
[#14] Re: Squared

@teh_KaiN, post #13


Ile tam jest klatek na obrót?
[#15] Re: Squared

@Koyot1222, post #14

To juz wyzsza szkola jazdy :)
Aaa np jakby glowa byla narysowana w 4 kierunkach? Lewo, prawo, gora, dol. To juz bdzie lepi?.
A jak to sie Ci obraca sprzetowo to pewnie tez sprzetowo mozesz zrobic obrot o 90 oraz odbicie 180 na lewo/prawo.
[#16] Re: Squared

@softiron, post #15

256 obrotów. ;)

Nie chodzi o sam problem z obracaniem, bo se mogę tę bitmapę obrócić. Tyle że wtedy kwadraty też będą pod kątem, a teraz nie są, tylko się strzałka w środku obraca.

Mógłbym to zmienić i obracać cały kwadrat, ale to najprawdopodobniej spowoduje że gra się stanie milion razy trudniejsza przez kolizje ze ścianami.
[#17] Re: Squared

@teh_KaiN, post #16

No to...
Cialo smoka zostaw w kwadratach.
Glowe smoka zrobic w 4 kierunkach. W lewo, w prawo, do gory, na dol.
W zaleznosci w ktora strone bardziej bedzie sie przesuwac kwadrat glowy to pikselki glowy beda "patrzec" w odpowiednia strone.
Kumiesz?
Na upartego przesuwajace sie kwadraty ciala tez moga robic tak samo ale to bedziesz musial sprawdzac ruch kazdego kwadracika i wstawiac odpowiedni obrazek.
[#18] Re: Squared

@teh_KaiN, post #16

256 obrotów. ;)

Chyba 256 klatek na obrót?




8 kolorów
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem