[#1] LightBot - poszukiwany programista
LightBot jest ciekawą grą logiczną w której sterujemy małym robotem. Zadaniem gracza jest doprowadzenie mechanicznego ludzika do wyznaczonego miejsca na planszy, a następnie zapalenie lampki. Gra dostępna jest na wielu platformach, a z zasadami gry można zapoznać się na podlinkowanym filmie.


Po lewej: zrzut z oryginalnej wersji gry.................... Po prawej: moja grafika


Powyżej przykładowe wersje z teksturami


Na sam koniec wklejam animacje robota

Chętnie nawiążę współpracę z zdolnym programistą, który chciałby doprowadzić projekt do końca.
Mile widziane aby gra działała na chipsecie ECS.
[wyróżniony] [#2] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Leon, post #1

Świetne pikselki! OK
Bardzo oszczędna i chromatyczna paleta 15 kolorów, powinno pasować do OCS.


Ostatnia aktualizacja: 04.01.2018 18:57:03 przez Koyot1222
[#3] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Leon, post #1

Obejrzalem kilka filmow i gierka calkiem ok. Problem w tym, ze to jest silnik izometryczny i napisanie czegos takiego wcale nie bedzie proste.
[#4] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Koyot1222, post #2

@Koyot1222
Dzięki za pozytywny komentarz i zainteresowanie tematem. Palety kolorów nie mogę zredukować do 16 ponieważ 12 kolorów idzie na same lampki (wyłączona - 4 niebieskie, włączona - 4 żółte oraz teleport - 4 zielone). Tutaj to lepiej widać na obrazku ze "sprajtami". Poniżej prezentuję dwa różne zestawy klocków, te drugie przypominają trochę kostki cukru.



@Selur
Masz racje największy problem jest z odwzorowaniem rzutu izometrycznego dlatego nie będzie łatwo taką grę napisać.
[#5] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Leon, post #4

Kurde no kuszące, ale jedyne co umiem to AMOS a i to zarosło grzybem przez ostatnie 15 lat... No i czasu jakby mniej :/
[#6] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Leon, post #4

Potrzeba matka wynalazkow. Ja bym zredukowal do 16 tak jak Koyot mowi.
Zamiast tych animacji zwezajacych sie kwadratow dac po prostu jednolity kolor zolty, niebieski, zielony, bialy. Jak sie ktos koniecznie uprze na animacje, to mozna zrobic to uzywajac szarego z kolorowym. Teleport mozesz zanimowac jednym kolorem - wlaczyc mu lekkie migotanie w danych barwach.

Np. jakby ktos sie podjal tego w AMOSie to 16 kolorow na ta gre wystarczy ale problem bedzie z wyswietleniem tylu "klockow" na ekranie zeby to nie migotalo jak choinka.
Program uzywa 64 obiektow (bobow) 32*yy pikseli w wersji pesymistycznej (srednio polowe z tego czyli powiedzmy ponad 30) o roznych wysokosciach masakra, Amos sie zes...
[#7] Re: LightBot - poszukiwany programista

@selur, post #6

ale za to znalazlem cos takiego w Blitzie 2, jak widac da sie zrobic izometryczna w basicu, tylko nie wiem ja jakim sprzecie to chodzi.

[#8] Re: LightBot - poszukiwany programista

@selur, post #7

a tu z kolei przyklad jak to wyglada w izometrycznej, kiedy blitter sie nie wyrabia
[#9] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Leon, post #4

Ta gra, wbrew obawom, pójdzie bez problemu w 32 kolorach pod Amosem. Moja pozytywna ocena wynika z:
1. Obraz jest statyczny, a jedynie bohater porusza się po planszy. Nie ma więc potrzeby przesuwania ekranu ani rysowania co chwilę wszystkiego od nowa.
2. Jest bardzo mało obiektów przesłaniających, a sama bazowa plansza jest prostym kwadratem podzielonym na kostki 8x8. Wystarczy do tego płaska tablica(8,8) plus dodatkowa na kolejne warstwy.
3. #7 8MB Chipu i wszystko jasne
4. #8 Ten przykład, pomimo wielu ciekawych elementów, jest akurat przykładem kiepsko napisanego silnika (to miganie bije po oczach okropnie i jednocześnie pokazuje, że jego autor nie do końca poznał możliwości Amosa)

Zapomniałem dodać, że LightBot zapewne zaczerpnął pomysłu z genialnej gry planszowej pt. Robo Rally. Do dzisiaj zagrywamy się w nią całą rodziną. Tak pomysłowej mechaniki w grze planszowej nie widziałem, a mamy w swojej kolekcji kilkadziesiąt gier (rodzinnie jesteśmy fanami planszówek i wspólnego spędzania w ten sposób czasu - polecam OK)

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2018 04:48:26 przez Umpal
[#10] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Umpal, post #9

"to miganie bije po oczach okropnie i jednocześnie pokazuje, że jego autor nie do końca poznał możliwości Amosa"

nie chce Cie martwic ale ta gra NIE jest napisana w AMOSie.
Na pewno w czyms znacznie szybszym :P

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2018 05:51:10 przez selur
[#11] Re: LightBot - poszukiwany programista

@selur, post #10

Nie chce Cię martwić, ale to video z gry Blade jest jakieś skopane.
Odpalałem ta grę wieki temu na A1200 i nie było tam tych problemów ok, racja
[#12] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Leon, post #1

Jestem przekonany ze silnik Proxego do wyswietlania grafiki w rzucie izometrycznym z gry impsbru daloby sie zaadoptowac do tego.
[#13] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Axi0maT, post #12

Ten silnik to ACE + wyświetlanie izometryczne, ale nie w takim pudełkowym ujęciu jak tu jest potrzebne - tam to było zrobione na gridzie heksowym, gdzie jednym segmentem było skrzyżowanie w 6 kierunkach z obecnymi lub nie odnogami. Z tego względu kod będzie wymagał sporo pracy, a kto wie czy nie przepisania w większości. Poza tym burdel tam na kółkach, bo do 5 rano na RKLE hackfixowaliśmy jak leci żeby nie było prześwitów i flickera.

W obecnym kształcie wydajnościowym wyrabiało się to na stykuś przy małym ruchomym obiekcie przy 8 kolorach, gdzie rysowanie kolejnej klatki zaczynało się zaraz po wyświetleniu ostatniej linii ruchomego kwadracika.

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2018 10:27:16 przez teh_KaiN
[#14] Re: LightBot - poszukiwany programista

@teh_KaiN, post #13

Ok, cofam zatem co napisalem :)
[#15] Re: LightBot - poszukiwany programista

@selur, post #7

[#16] Re: LightBot - poszukiwany programista

@KM, post #15

nie chce Cie martwic ale ta gra NIE jest napisana w AMOSie.

A to mnie zaskoczyłeś. Ale nie zmartwiłeś . KM zapodał linka do Genesii, która jest majstersztykiem pokazującym, na co stać Amosa. No chyba że nie jest to czysty Amos, lecz wspomagany wstawkami asemblera. Tak czy siak, wykonanie tej gry mocno zaskakuje (mnóstwo animacji, detali, rozbudowa i złożoność, a do tego niezwykła płynność). Nawiasem mówiąc, to od ponad roku chodzi mi po głowie wystawienie Amosa na próbę, tworząc w nim silnik izometryczny. Wstępną ideę już opracowałem (w głowie i na papierze), teraz pozostaje tylko zasiąść i zrealizować. Pomysł jednak będzie musiał zaczekać, aż wygospodaruję na to odpowiedni czas...
[#17] Re: LightBot - poszukiwany programista

@Axi0maT, post #12

Axi0maT: ostatnio cos zagadywales o grze na Amige :P
[#18] Re: LightBot - poszukiwany programista

@sordan, post #17

Za cienki jest na to ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem