[#1] GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)
Cześć!
Ponieważ panuje zaraza a my kiedyś tam wykombinowaliśmy coś co się w tą zarazę teraz wpisuje, to zrobiliśmy szybkie spięcie pośladów i wypuszczamy prostą gierkę o nazwie GermZ.

O co chodzi...
W grze kontrolujemy sobie jeden gatunek zarazka a naszym celem jest wybicie wszystkich wrażych zarazków i zainfekowanie organizmu tylko naszym.

Jak to robimy...
bardzo prosto. Naciskamy fire na komórce która jest nasza a następnie na najbliższej która nasza nie jest. Wtedy połowa zarazków z naszej komórki próbuje przedostać się do tej drugiej i jeśli pokona obrońców - komórka jest nasza. W ten sam sposób przerzucamy posiłki między swoimi komórkami ponieważ jak to zarazki mają w zwyczaju, namnażają się one z wolna w komórkach. Powtarzamy operację do skutku aż wszystko będzie nasze.

Czym to robimy...
Joystickiem w portach od 1 - 4
klawiszami WSAD + Lewy Shift
strzałkami + Prawy Shift

Co już jest...
jedna testowa mapka
opcja gry do 4 graczy naraz
podstawowe AI (które czasem się wiesza)
zajebisty modek (który czasem nie gra jak powinien)

Co jeszcze będzie...
więcej mapek
edytor mapek który być może puścimy w eter żebyście mogli robić jeszcze więcej mapek
komórki specjalne które będą dawać kontrolującemu jakieś bonusy
więcej poziomów AI (które nie będzie się wieszać, będzie bardziej przebiegłe a w końcu narodzi się z niego SkyNet)
więcej zajebistych modków (które będą grać idealnie)
dźwięki w grze (bardzo bluźniercze)

Na czym to działa...
a powinno już na dowolnej A500 z 512Kb RAMu

Co nie działa...
są problemy z prawidłowym działaniem powyżej 020
są problemy z dźwiękiem
są problemy z poczytalnością twórców (na to już nie ma pomysłu)

Co powinno działać?
No... wszystko powyższe poza poczytalnością twórców...

Jak to wygląda?
Ano tak






(tu scanlines chwilowo wypadły ale będą w wersji końcowej)

Skąd to pobrać?
z naszego itch.io



Gra w wersji tech demo zostaje niniejszym pokazana na retro party RETRONIZACJA 3.9 która właśnie się odbywa... (no chyba że wszyscy się już pochlali, to dowiedzą się jutro)
[#2] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #1

A dopowiem że miało pójść na revision ale się nie wyrobiłem z odpaleniem odtwarzania .mod w tle. Jesteśmy 2 tygodnie później i już coś gra, ale wciąż są jakieś rozjazdy (im szybszy cpu tym bardziej gubi nutki, nie wiem o co chodzi bo synchronizacja jest na timerach CIA). No ale, jak to ogarnę to nagle magicznie aminer dostanie muzykę. Bo to że zrobiliśmy tę grę na kolanie nie oznacza że nie będziemy kończyć aminera. ;)
[#3] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@teh_KaiN, post #2

Jescze jeden taki krapp jak to cos i odchode z dzialu prywatnego...
[#4] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@selur, post #3

@Selur: wyzwanie przyjęte.

@reszta: prosimy o testy, opinię i konstruktywną krytykę.
[#5] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #4

Pozwalam sobie zamieścić mały gameplay:
[#6] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@zzielinski, post #5

dzięki :)
możemy użyć jako video z gry na stronie projektu?
[#7] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #6

Oczywiście , dziękuję, że chcesz wykorzystać film jako promocyjny :).

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2020 20:38:08 przez zzielinski
[#8] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #1

Fajny projekt! Gratulacje! OKOKOK
[#9] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #1

Pograłem trochę i fajnie się zapowiada. Parę uwag:

Zupełnie nie wiem od czego zależy czy komórka zostanie zainfekowana. Grafika niby wskazuję na siłę ale jest to słabo widoczne i trochę gram na pałę ;) Inaczej... moje założenia co się ma wydarzyć zupełnie mija się z tym co widzę później na ekranie.

Sterowanie. Bardziej intuicyjny i mniej męczący byłby przytrzymany fire i kierunek gdzie "splunąć" skoro i tak leci do sąsiedniej. Teraz fire, kireunek i znowu fire.

Trzymam kciuki OK
[#10] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@ppill, post #9

jak staniesz na komórce to w twoim "okienku" wyświetla się ile ta komórka ma w sobie germzów. Twoich, wroga, neutralnych... Na razie pokazane jest to twoim kolorem fonta, może to zmienimy, sie zobaczy. Musisz wybić wszystkie inne żeby twoje zainfekowały. Do ataku wysyłasz zawsze połowę aktualnego stanu komórki. Pokazuje to pojawiający się czasem drugi rząd cyfr.
Wybijają się 1:1 (na razie, w bonusach będzie to inaczej)
graczy namnażają się co sekundę jeden, neutralne co 3 sekundy.
Pojemność komórki to 100. Jeśli będzie więcej bo np przesłałeś z innej komórki to będą powoli wymierać aż do 100.

cenne uwagi co do sterowania. Planujemy użyć przytrzymania fire do "naciągnięcia" więcej niż połowy. Taki all out attack.

Fajnie jakby ktoś zaraportował jak poszło np na 2 lub więcej graczy jeśli ma okazję przetestować. AI na razie nie jest zbyt wymagające...
[#11] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #1

Pograłem trochę i mam mieszane uczucia. Obecny gameplay polegający na szybkim operowaniu joystickiem szybko nudzi, zbyt wiele myśleć też nie trzeba. Nie wiem, może inne mapy + jakieś bonusy uatrakcyjnią rozgrywkę? Co prawda, grałem tylko przeciwko 3x CPU, ale nietrudno sobie wyobrazić jak to będzie w przypadku żywych graczy.
Zauważyłem też że kto pierwszy zajmie środek mapy ten ma nieco przewagi, zabieg celowy?
Zgadzam się z ppill'em w kwestii sterowania, obecny powoduje ból ręki.
[#12] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@forge, post #11

Pograłem trochę i mam mieszane uczucia

dzięki. dlatego też właśnie prosimy o testy i wyrażanie opinii

Obecny gameplay polegający na szybkim operowaniu joystickiem szybko nudzi, zbyt wiele myśleć też nie trzeba

nie twierdzimy że to będzie logiczne. Raczej na razie wychodzi nam kto szybciej rozjedzie przeciwnika :D

może inne mapy

będzie...

jakieś bonusy

będzie...

nietrudno sobie wyobrazić jak to będzie w przypadku żywych graczy

CPU nie pójdzie w zmowę i na razie średnio planuje swoje ruchy, ot idzie ruska armia.
Jak było wspomniane gra jest z zamierzeniem głównie pod kilku graczy odpalić na party czy coś...

Zgadzam się z ppill'em w kwestii sterowania, obecny powoduje ból ręki.

w sensie że fire, wajch, fire jest aż tak gorszy od fire wcisnąć, wajch, fire puścić? jak dla mnie to prawie żadna różnica ale.... po to właśnie pytamy graczy.

Zauważyłem też że kto pierwszy zajmie środek mapy ten ma nieco przewagi, zabieg celowy

nie intencjonalny :) kwestia ogrania i potestowania map i wypracowania balansu myślę.

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2020 19:34:45 przez softiron
[#13] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #1

A co z Open Fire ????
[#14] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@djpiotrs, post #13

no i masz.... wyciągnął to... :)
Open Fire też będzie. Tylko z nami to jest tak że gdzieś dochodzimy... potem jest ściana... potem knujemy coś innego gdzie udaje się rozpracować jak ścianę obejść lub przebić i nagle wszystko to co wcześniej miało tą ścianę dostaje nowy kawałek kodu który to naprawia. KaiN to pewnie lepiej opisze. W Aminerze np wyknuł chyba coś ze scrollem co się przyda w OF a w GermZ już rozkminił muzykę któren to knif trafi do Aminera i OF... także... brniemy dalej :)

GermZ potestuj lepiej a nie trupy z szafy wytaszczać.
[#15] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #14

No...

- OpenFire powstawał by doszlifować parę technologii na potrzeby CastleHacka - mapa w oparciu o tilesy, autorski system bobów, parę innych pierdół.

- Aminer powstał na kolanie na szybko żeby na RK19 coś pokazać, a i przy okazji po to by ogarnąć scrollowanie gigantycznych map w oszczędny sposób - dla OpenFire właśnie.

- GermZ powstało na kolanie na szybko żeby na Revision20 coś pokazać, a i przy okazji po to by ogarnąć odtwarzanie modułów w tle na potrzeby Aminera i wszystkich innych przeze mnie pisanych produkcji z przeszłości i przyszłości.

Stos produkcji rośnie, ale wypadałoby powoli z tego stosu zdejmować by robić miejsce na następne twory. Lista ficzerów w germzach już jest spisana, raczej nic nie dojdzie do niej, jest bliżej niż dalej, głównie drobiazgi zostały.


Done:
✔ fix neutral growing without limit @done(20-04-08 09:06)
✔ fix frames in initial draw anim @done(20-04-08 12:24)
✔ hud should display number of charges which will be transferred to plep in targeting mode @done(20-04-08 12:31)
✔ green player converts neutral blobs to red gfx @done(20-04-08 12:56)
✔ menu @done(20-04-08 14:45)
✔ make steer settings actually work @done(20-04-08 15:21)
✔ keyboard for p3/p4 @done(20-04-08 15:22)
✔ AI @done(20-04-10 13:08)
✔ fix p4 plep (white wtf) @done(20-04-10 13:18)
✔ navigate menu using joy too @done(20-04-10 13:25)
✔ add check if distinct steer options have been selected @done(20-04-10 13:57)
✔ plep gfx @done(20-04-11 12:49)
✔ run ptplayer @done(20-04-25 15:23)
✔ put new gfx @done(20-04-25 19:00)
✔ menu gfx @done(20-04-25 19:09)
✔ splash screen LMC @done(20-04-25 19:09)
✘ dont spread and stay the fuck at home @cancelled(20-04-25 19:09)
✔ player cursor should hide on defeat @done(20-04-26 16:33)

Now:
☐ fix ptplayer on higher cpu freq
☐ ptplayer in game
☐ sound effects
☐ win/lose screen
☐ map editor
☐ cursors should blink or something so that overlapping will be visible
☐ display in visible menu part how keyboard layouts have action button bound (how to play)
☐ plep colored for each player
☐ fade in/out in menu
☐ fade in/out in game
☐ four variants for branches
☐ fix performance on 7MHz
☐ delay blob takeover anim to the point after plep have sunk in it

Later:
☐ EKG
☐ special blobs
☐ hud scanlines


GermZ używa zbliżonej technologii do wczytywania map co OpenFire - kto chce, to już teraz może sobie .json w katalogu data edytować - format pliku poiwnien być zrozumiały na pierwszy rzut oka. Nawigacja w menu, logos z przodu to jest kopiuj-wklejka z Aminera. Obsługa 4 joyów z CastleHacka. Znajdowanie trasy przez CPU to algorytm A* napisany na potrzeby OpenFire (bo nie wiem czy zauważyliście ale przeciwnik uczciwie miącha kursorem jak gracz i nic przy tym nie kantuje). Nowego kodu prawie tu nie ma, recykluję do oporu.

Gra na pewno nie będzie numerem jeden, ale nie było lepszego pomysłu na szybkie zrobienie gry na 4 graczy, więc powstała taka abominacja. No i jest to jakaś nisza do zapełnienia. No i fajnie jest się spiąć i zrobić grę w parę dni. Gdybym tylko na tym playbacku modów się tak nie wyłożył... ;)

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2020 22:46:06 przez teh_KaiN
[#16] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@teh_KaiN, post #15

"... dopchamy wreszcie w którymś tam roku, do wojny co to ma być o pokój..."
:D

pozamiatalibyśmy Revision jak nic :D :D :D
[#17] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #16

pozamiatalibyśmy Revision jak nic :D :D :D

Nie wiem czy coś straciliście. Nasza "giereczka" mocno nie zawojowała. Druga sprawa, mogli by zrobić Wam "reklamę" tak jak nam, czyli połowa prędkości i przesterowane audio.
Pisałem kilka razy do organizatorów ale nie dostałem odpowiedzi. Nawet zwykłego krótkiego "Es tut mir leid", które by całkowicie zamknęło sprawę.

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2020 07:05:09 przez Koyot1222
[#18] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@Koyot1222, post #17

Nie oczekiwałbym specjalnie tego od zachodniego sąsiada. Nie byłbym zaskoczony gdyby to nawet celowo było zrobione.
[#19] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@amikoksu, post #18

Nie byłbym zaskoczony gdyby to nawet celowo było zrobione.

Wykluczam złą wolę. Po prostu ktoś dał ciała. Duża impreza, kto tam by się przejmował małą grą na klasyczną Amigę. Ja to rozumiem, "przepraszam, nie wyszło" wystarczyło by. A tak zostaje niesmak
[#20] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #1

Dobry wieczór :)
mamy kolejną wersję roboczą GermZ.
co nowego...

Przede wszystkim edytor plansz
Prosimy o sprawdzenie. Celowo nie objaśniam co i jak gdyż wydaje się nam że oznakowanie jest jasne i chcemy to przetestować.
Jeśli macie pomysł na jakąś mapkę to śmiało wyklikajcie i podeślijcie do Nas. Jak to mówią w gazecie - najciekawsze opublikujemy :)

trochę zmian w grafice

zdecydowanie więcej "z tyłu sklepu"

nadal mamy kłopot z muzyką na wyższych taktowaniach dlatego zalecamy 7Mhz i 1MB pamięci przynajmniej.

poniżej link, bierzcie i testujcie go wszyscy

GermZ 20.09.13

Wszystkich naszych fanów zapraszamy również na nasz kanał na discordzie gdzie chętnie odpowiemy na pytania związane z naszymi grami a wiemy że macie ich sporo ;)

LMC Discord

P.S. Sabermanie, to nie jest build który chcesz wrzucić na jutuba... (mam nadzieję że nie jesteś Toydarianinem)
[#21] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #20

Dobry wieczór...
co się robi w Walentynki?
...oczywiście! gra na Amidze.
To skoro już gracie to zerknijcie z łaski swojej na kolejny build GermZ.
- mamy zaczątek kampanii
- mamy 4 mapki do multi na razie
- mamy działające komórki specjalne :)
- mamy piękną instrukcję jak grać :)
- mamy tryb drużynowy

- mamy... nadal problem z dźwiękiem. Prośba o testy na prawdziwym sprzęcie i raport czy coś się krzaczy, sypie i urywa...
- przed testowaniem planszy w edytorze sejwujcie... bo po teście miast wrócić do edytora chyba się wysypie... Albo testujcie z menu Battle.

poniżej link do pobrania
GermZ 21.02.14

oraz jak zwykle fanów zapraszamy do rozmowy na żywo na naszym discordzie.

LMC Discord

Warto rozmawiać... szczególnie jak gra się sypie :D

Sabermanie... a pewnie, czemu nie!

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2021 18:49:55 przez softiron
[#22] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #21

Co do dzwieku to uzywacie tej wersji playera Protrackera od PHX-a? Jesli tak to tam w poprzednich wersjach byl blad, A0 chyba bylo zamienione z A5 lub z A6. Dziwne, ze to dzialalo :)
[#23] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@Don_Adan, post #22

Używamy ptplayera 5.1 od phx przepisanego na C z poprawionymi drobnymi babolami i wprowadzonymi kolejnymi bo nie umiem biegle czytać asma. ;) Silnie zmodyfikowany miejscami by można było wyłączać i włączać OS w celu doczytywania z plików z fdd/hdd. Przerobiony z pollingu intbitów audio, których pod OSem nie zrobisz, na działający na handlerach tychże.

Problem pojawia się z nieznanego mi powodu na szybszych konfiguracjach, co jest dziwne, bo prawie wszystko lata na timerach CIA.

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2021 21:42:41 przez teh_KaiN
[#24] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@teh_KaiN, post #23

Jesli na szybszych konfigach to raczej na pewno to jest problem DMA wait, za krotki lub pominiety. Mozesz zwiekszyc czas dla timera, albo dodac scanline wait. W przypadku Protrackera to zwykle dwa waity byly uzywane jeden przed "DMA on" a drugi po "DMA on".
[#25] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #21

Proszę bardzo :)
[#26] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #21

Wakacje, wakacje....
Co się robi w wakacje?
...oczywiście! gra na Amidze.

ulepiliśmy kolejny build GermZ.
- naprawiony dźwięk, nie powinno się sypać
- dodana kampania - 16 map na razie
- różne inne łatki.

nadal własną mapkę polecam zapisać przed testowaniem.

Coraz nam chyba bliżej do końca, we w związku z czym ogłaszam iż jeśli ktoś ma ochotę, pomysł, lub obie te rzeczy naraz - zachęcamy do klikania w edytorze własnych map i podsyłania do nas.

Porozmawiamy sobie potem o tym na naszym Discordzie. Wrzucimy mapkę do gry... (tak, planujemy żerować na ciężkiej pracy umysłowej naszych fanów nie oferując w zamian nic prócz sławy... ale czego się dla niej nie robi :P)

Link do pobrania poniżej
Germz 21.5.31

Have fun kidz :)
[#27] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@softiron, post #26

Za rzadko chyba jestem na forum bo pierwszy raz ją widzę. :) Pograłem na WinUAE z ustawioną 040 i zero problemów. Będzie jakiś save/kody? Miałem wolne 30min i po screenach myślałem że pyknę te 16 mapek raz dwa, a udało się chyba do 7. :) A jeśli bez save to może więcej krótszych kampanii. Ogólnie wciągnęło. :)

Mapki może kiedyś, jak z Black Crypt skończę. :)

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2021 15:45:26 przez ID909
[#28] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@ID909, post #27

Dzięki za feedback. "Starting level" pojawi się w następnym buildzie gry, właśnie to dopisałem do menu. ;)
[#29] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@teh_KaiN, post #28

Pograłem dłużej i wysypała mi się między 15 a 16 mapką. Nie liczyłem i myślałem że to koniec i zabrakło mapek do wczytania, potem odpaliłem edytor i patrzę że 16 się nie wczytała. Po 15 było że wygrana, ekran zrobił się czarny, zostały tylko na ekranie mój licznik i komputera i na tym stało. :) Jeszcze ogram za jakiś czas i zobaczę czy jakiś przypadek czy nie. :)
[#30] Re: GermZ - nowa gra od Last Minute Creations. R3.9 demo release :)

@ID909, post #29

Tak może faktycznie być. Aby doczytać kolejną mapę wybudzam na chwilę OS, a to może nie działać na chwilę obecną stabilnie na każdej konfiguracji. Jaki kick? Jaki OS? Masz coś do niego doinstalowywanego? Jakieś łatki, utile chodzące w tle?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem