[#1] Escape Velocity WIP




W wątku będę zamieszczał postępy w pracach nad grą "Escape Velocity". Mechanicznie ma przypominać grę "Old Tower".



Tylko zamiast zamku, klimat sci-fi, stacja kosmiczna i tytułowy Robot "Velocity"(akurat to ten w prawym górnym rogu) próbujący się z niego wydostać. Mam nadzieję, że uda się wprowadzić twist gdzie w niektórych częściach statku będzię grawitacja i wtedy będziemy mieli "zwykłą" platformówke.

Wczesne pomysły na grafikę. Wiem, że to jeszcze nie wygląda na wnętrze statku kosmicznego ale coś na szybko by zacząć pracę na silnikiem.

Gra raczej na OCS w trybie EHB.

Wcześniejsza wersja grafy:

i
bez tła:


Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 00:39:10 przez ppill
[#2] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #1

Stary, co ty wciagasz, ze masz takie jazdy ?? szeroki uśmiech
[#3] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #1

Ten robot też będzie tak zasuwał?

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 06:29:40 przez sanjyuubi
[#4] Re: Escape Velocity WIP

@selur, post #2

P pill
[#5] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #1

Statyczny screen spoko, fajnie dobrane kolorki OK jak zacznie się to ruszać i żyć własnym życiem - może być pięknie ok, racja
[#6] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #1

Bardzo mi się podobają Twoje prace.
Ten projekt jest bardzo fajny ale mi brakuje wyraźnego podziału na plany.


Ale rozumiem WIP. Czekam na dalsze postępy :D
[#7] Re: Escape Velocity WIP

@Koyot1222, post #6

Owszem wyraźniejsze odcięcie planów mile widziane, ale jak zaczną się te plany poruszać możliwe, że nie będzie to specjalnie potrzebne.
Mnie osobiście podoba się ta, oryginalna żywa kolorystyka tła ok, racja
[#8] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #1

Super styl. Bardzo mi się podoba OK
[#9] Re: Escape Velocity WIP

@Koyot1222, post #6

No fajne wzorki. Kojarzą mi się ze świątyniami Inków lub Majów, a nie z wnętrzem statku. :)
[#10] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #1

Ale pan tę grę pisze czy to tylko informacja że ktoś tam tworzy taką grę?
[#11] Re: Escape Velocity WIP

@Koyot1222, post #6

Dzięki wszystkim za miłe słowa. Ostatecznie to będzie wyglądało bardziej pod to co proponuje Koyot1222. W tej chwili może powtarza sie z 10 płytek co ma swoje wady i zalety. Mniejsza ilość pomoga lepiej się zorientować w otoczeniu i odczytać stan gry (gdzie się mogę ruszyć, gdzie nie, co mnie zabije itd.)

W ruchu dopiero się okaże co się sprawdza. Plany może się staną bardziej widoczne przy efekcie paralaksy tła. Zobaczymy co silnik będzie w stanie wycisnąć z OCS. Jeżeli skończy się na nieśmiertelnych 7+8 kolorów w playfieldach i zabawami copperem to chyba jednak przywitamy się AGAtą.

Tu trochę poprawione plany (góra jeszcze słabo).


[#12] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #11

Dobry kierunek! OKOKOK

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 14:34:27 przez Koyot1222
[#13] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #11

Mega! OK
[#14] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #11

Zmiany, zmiany...

Jest nowy tileset:



Ze starym praczktycznie nic sensownego nie dało się zrobić.

Jeszcze będzie sporo zmian, bo w ruchu widać co działa. Podpowiadajcie co wam się podoba bardziej a co mniej.

Tu przykładowy level:


Ciśnieny w 32 kolorach, 240x448 pikseli na level. Dla mnie bomba bo nie mam ograniczeń co do palety na kafelki. Po bokach powtarzane ozdobniki 32x32px, 8 kolorów a na spodzie sprite'owa paralaksa w 16 kolorach.

I nagranie z silniczka :)

[#15] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #14

Ładnie, ale część tilesów wygląda jakby była połączona przypadkowo..
[#16] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #14

Do mnie osobiście nie trafia ten tileset. Lubię jak na planszy coś wynika z czegoś, jest jakaś ciągłość albo stopniowe przekształcenie jednego w drugie. Twój styl zakłada przynajmniej w moim odczuciu zupełnie przypadkowe łączenie kolorów i wzorów. Kompletny chaos linii, kratek, i cholera wie czego jeszcze. Jeśli to ma być stacja kosmiczna to zakładam że kafelki to jakieś ściany pokryte panelami a te powinny tworzyć jakąś całość. A tutaj nic do siebie nie pasuje. Ale to tylko moje subiektywne zdanie.
[#17] Re: Escape Velocity WIP

@softiron, post #16

@ntx
Jakieś konkretne? Wiem, że niektóre mocno się ze sobą "gryzą"

@softiron
Spoko. Po to wrzucam by właśnie usłyszeć różne opinie a Twoje zdanie sobie cenię. Też widzę różne problemy z tym zestawem. Nie pisałem co dokładnie, bo chciałem zobaczyć czy inni mają podobnie. Kolory akurat wydają mi się spoko. Co do stylu, to jest "trochu" histerycznie by posprawdzać parę rzeczy. Już wiem, że tyle bloczków ścian to za wiele i więcej właśnie będzie rur, paneli i mniej stylizowanych powierzchni. Ale ja też nie idę w realizm i to ma być powiedzmy "specyficzna" stacja kosmiczna.

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2020 23:59:03 przez ppill
[#18] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #17

obejrzałem parę razy filmik i wzrok bardziej latał mi za kolorowymi elementami tła niż za tym robocikiem. Tło wybijało się mocniej niż postać z gry...
weż pod uwagę też czy przy dłuższym graniu nie będzie męczące wyszukiwanie właśnie bohatera wśród kafelków które są bardziej kolorowe od niego.
takie moje spostrzeżenie.
[#19] Re: Escape Velocity WIP

@softiron, post #18

Swoją drogą jak pierwszy raz zobaczyłem tytuł wątku to myślałem że ktoś robi port Escape Velocity na Amigę.

[#20] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #1



Właśnie nagrywam filmik z obecnej wersji gry i z rozpędu/w ramach przedsmaku zamieszczam filmik z wersji sprzed paru tygodni.

Sporo zmian jak widać. To tylko jeden z trzech tilesetów.

Tu jeden z kolejnych:


Więcej, mam nadzieję, wieczorem.
[#21] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #20

Piękna grafika.
[#22] Re: Escape Velocity WIP

@twardy, post #21

@twardy
Dzięki. Trochę iteracji było ale w końcu nabrało to spójności i sympatycznie się dłubie w levelach.
[#23] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #20

Tak, bardzo ładnie ewoluuje twoja grafika ok, racja OK
[#24] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #22



Sporo zmian jak widać. Obecnie walka o każdy cykl DMA by udało się to uruchomić na skromniejszych konfigach.
[#25] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #24

gratz, grafa mega :)
[#26] Re: Escape Velocity WIP

@Kwahu, post #25

Dzięki. Chcieliśmy zrobić coś pod OCS w 32 kolorach ze scrollem przy pełnum odświeżaniu. Na razie jeszcze walczymy ale chyba się uda. Masa koderskich sztuczek ale efekt końcowy mam nadzieję będzie zadowalający.
[#27] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #26

Łoł- dynamika jest MEGA OK
[#28] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #26

Jest szansa na jakiś udostępniony plik exe, żeby sobie potestować?
[#29] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #26

Świetnie zrobione, tylko czy ten robocik aby nie za szybko papiernicza?
Trochę się mętlik robi w oczach.
Pozd
[#30] Re: Escape Velocity WIP

@ppill, post #24

ale super biore w box !!! mega !
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem