[#61] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #52

"Tu się długo zatrzymałem. Fajne. Good Knight R3dford? Dobre, dobre."
No, no, tez mi się podoba! Ale nie podoba mi się że ten R3Dford jest przystojniejszy od Maxa!!!!
[#62] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #1

to może tak trochę na modłę indyków różnych....

1. This IS the Way
(dodaj mu pełny hełm z wizjerem T i jeśli Cię Lucas nie pozwie to masz fajny (nie)oczywisty motyw

2. This Way, Sire.

3. Away with the Dungeon. (tu możnaby się pobawić trochę wizualnie literkami tworząc np z Away - a way. Coś dodać coś ująć i zrobić hasło które na pierwszy rzut oka znaczy coś ale jak się przyjrzysz to zobaczysz inne ułożenie liter co może zmienić znaczenie. Taki tajtel twister

4.Dungeons & Trails / Dungeons & Paths

5. Way of the Knight...

6. Away too far / A Way too far
[#63] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@softiron, post #62

Proponuję jeszcze po chińsku.
1. 關鍵小偷
2. 尼斯湖騎士
[#64] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #1

Super, trzymam kciuki za was.

Moja propozycja nazwy:

r3d's key hunt.

Przy takim sposobie przedstawienia planszy, ciekawi mnie tylko jeden detal: zasłanianie. Czy bardziej pójdziecie w stronę Pacmanii z Amigi, gdzie są szersze korytarze i zasłanianie obiektów przez planszę nie istnieje , czy bardziej w stronę wersji arcade.
[#65] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@asman, post #64

Przy takim sposobie przedstawienia planszy, ciekawi mnie tylko jeden detal: zasłanianie.

Owszem, jest to problem, który pojawił się przy sprite większym niż 16pix w pionie. O ile sprite są kwadratowe to problem zakrywania nie istnieje, ale przy innym formacie już tak. Przyznam, że mam z tym na razie problem (juen pewnie przez to jeszcze większy) na szybko niektóre rysunki przerobiłem. Pójdę na jakiś kompromis, żeby juenowi oszczędzić niepotrzebnego dłubania.
[#66] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #65

To raczej wyzwanie a nie problem :)

Nie wiem czy tylko ja to tak krzywo widzę ale mam wrażenie że murek poziomy (przynajmniej na rysunku z posta nr 1) jest w kształcie /_|, mam nadzieje że rozumiesz o co mi chodzi. Wygląda to tak jakby z przodu był wyższy a z tyłu niższy. Oczywiście to tylko mój domysł, gdyż nie widzę lewej bądź prawej strony poziomego murka.

Technicznie (zasłanianie) to ja widzę dwa rozwiązania w zależności czy wszystkie obiekty są sprzętowymi sprajtami czy też nie.
1. Sprzętowe sprajty: Tutaj wystarczy pomieszać priorytetami (co może wiązać się z reorganizacją kolorów i być może ze zwiększeniem ilości kolorów) w bplcon2. Plus jest taki, że za darmo jest zasłanianie.

2. Boby: Zależy od tego jak bohater się przemieszcza:
a) skokowo co kostkę. Wtedy trzeba andować maskę boba z negatywem maski kostek, które to zajmuje obiekt i dopiero w ten sposób narzucać na ekran.
b) płynie - Ja tu bym stworzył ekran 1 bitplanowy i stąd brać obszar do andowania z obiektem. Tu zdecydowanie jest najwięcej pracy. Bo dochodzą tematy typu aktualizacja tego ekranu gdy kostki są animowane/usuwana/wstawiane.

Jak pierwszy raz popatrzyłem na obrazek to wszystko mi się wydawało takie łatwe do zaprogramoawnia. Ale jak zacząłem się zastanawiać to już nie było miętowo. Osobiście bym poszedł w stronę sprajtów, co narzuca ograniczenia. W przypadku 16 kolorów to mamy 4 sprajty. Przy cwanym designie leveli i ruchu obiektów , można by użyć multipleksowanie takich sprajtów.
[#67] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@asman, post #64


Moja propozycja nazwy:

r3d's key hunt.


to już lepiej: Hunt for the R3D('s) key.
R3d Riding Knighthood (dla wyjaśnienia: riding hood - płaszcz z kapturkiem; knighthood - rycerstwo lub tytuł rycerski) - tu jest możliwość wielu kombinacji, np. zamiast riding użyć raiding i "R3d raiding hood/dungeons" - R3d plądrujący lochy.

Ostatnia aktualizacja: 06.11.2020 13:04:02 przez snajper
[#68] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@asman, post #66

Chyba za bardzo odleciałem z tymi sprzętowymi sprajtami, za co przepraszam. To jednak nie jest tak jak to napisałem, zbyt dużo sobie uprościłem. Zamiast gadać powinienem sprawdzić. Wiadomo gadanie jest tanie :)
[#69] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@asman, post #68

Fantastyczna sprawa z tym projektem, koledzy Juen i Koyot1222! Również trzymam kciuki za powodzenie projektu.

Grafika Koyota jest świetna!

Myślałem troszkę nad nazwą. Koniecznie chcecie angielską? Bo ja lubię polskie tytuły gier jak "Klątwa" lub "Miecze Valdgira". Krótkie, a treściwe.

Moja propozycja to "Klucze Podziemi", albo "The Vault Keys", tudzież "The Dungeon Keys", choć pisaliście, że klucze nie są tematem przewodnim Waszej gry.

Albo "Knight's Tale", jak sugerował Mailman.

Pozdro.
[#70] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #1

Ostatnio na pc ukazała się gra nawiązująca tematycznie... Gra się świetnie (klimat ze starej Zeldy), i jeżeli to będzie na ten styl, to tylko trzymać kciuki.
[#71] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #65

A jak tam debiut na Nintendo, jesteście zadowoleni? Pytam ogólnie, nie o kwoty.
[#72] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #1

Moja kolejna propozycja dla tytułu.
Ucieczka z lochów Karakana
Escape the dungeons of Karakan

Rycerz który został wpędzony do lochów za nieposłuszeństwo.

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2020 10:43:52 przez amikoksu
[#73] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@amikoksu, post #72

A może "Escape from the Krashan's Dungeon"?
[#74] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@recedent, post #73

To już niech Koyot1222 zdecyduje. Nazwa właściciela lochów to istne pole do po pisu.
[#75] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Ralpheeck, post #70

Sir Redford's knight adventure
Brzmi jakoś tak fajnie szeroki uśmiech
klimat ze starej Zeldy

Pomysł mechaniki dopiero kiełkuje Na razie zostawiam wygląd grafiki w oczekiwaniu na pierwsze demo od Juena.
Trzymajcie kciuki OK


Ostatnia aktualizacja: 11.11.2020 12:16:22 przez Koyot1222
[#76] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #75

Graficzka wygląda smakowicie OK
[#77] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #75

Grafa mega. Mechanicznie coś w stylu Helltaker?
[#78] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #75

Współpraca kolorów trochę mi przypomina styl autorów Chaos Engine i Speedball.
[#79] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@ppill, post #77

Dzięki za miłe słowa i doping :)
coś w stylu Helltaker?

Patrzyliśmy i kilka tytułów, ale chcemy znów skroić coś na miarę tysiączki. Co to będzie czas pokarze
[#80] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #75

Wypasik!!!
[#81] Re: PR3D - nowa gra o rycerzyku.

@Koyot1222, post #79

Już nas pokarał ;D
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem