[#1] "Adam Is Me" - port na Amigę
Cześć wszystkim,
Jakiś czas temu stworzyliśmy (i nawet wydaliśmy) na "małe 8bitowe Atari" grę "Adam Is Me" link. Był to demake i skrzyżowanie gry logicznej "Baba Is You" z "Robbo".
Po pierwszych poziomach wprowadzających w zasady gry, które są podobne do tych z "Baba Is You", na graczy czeka kilkadziesiąt autorskich zagadek. Gra została całkiem wysoko oceniona przez recenzentów i nawet miała recenzje w kilku "papierowych" czasopismach.
Silnik gry napisałem w przenośnym C z nadzieją, że po otwarciu źródeł znajdzie się ktoś chętny do przeportowania gry na inną platformę. Okazało się, że chętny się znalazł (GGN) i bardzo aktywnie powstaje port na Amigę, od 500 w górę... oraz jednocześnie na kilka innych 16bitowych platform jak Atari ST, Atari Jaguar czy Sega Genesis/Mega Drive!
Gra ma już grywalny pierwszy świat, jest grafik przygotowujący ładną 16bitową grafikę i podobno jest też ktoś odpowiedzialny za przygotowanie muzyki i dźwięków (aktualnie jest placeholder). Praca idzie pełną parą - 120 commitów na GitHub przez miesiąc.
Projekt jako open-source rozwiją się tutaj, zaś skompilowana wersja na Amigi do pobrania jest tutaj (plik .exe można zamontować w WinUAE jako obraz dyskietki).
Na razie bardziej niż do grania (warto poczekać na pełną wersję) zachęcam do śledzenia postępu prac i ewentualnie dania "gwiazdki" na GitHubie autorowi porta. Tworzy świetną bazę do stworzenia portów na różne platformy z innych 8bitowych gier pisanych w C.
Co więcej? Gra ma też udostępniony edytor poziomów, dzięki czemu będzie można tworzyć nowe zestawy plansz i grać w nie na różnych platformach.



Ostatnia aktualizacja: 12.09.2021 22:51:37 przez ilmenit
12
[#2] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #1

Gra na Atari bardzo fajna i grywalna, tutaj troszkę grafika razi ;) ale sam pomysł "przenoszalności" gier spoko :)
[#3] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #1

Czy wspomniany exek na pewno działa? Nie udało mi się go uruchomić - tzn. wyświetlają się "krzaki" (sprawdzałem po systemem 1.3 i 3.1)...
[#4] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #1

Jako konwersja na Amige jest bardzo dobra , jako wersja na Amige - słaba
[#5] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@HOŁDYS, post #4

Gra na Atari bardzo fajna i grywalna, tutaj troszkę grafika razi ;) ale sam pomysł "przenoszalności" gier spoko :)

Odnośnie grafiki, to jest wciąż "work in progress", ale dla tych, którzy nie znają oryginalnej gry "Baba Is You" to na PC czy Switch wygląda tak:


Czy wspomniany exek na pewno działa? Nie udało mi się go uruchomić - tzn. wyświetlają się "krzaki" (sprawdzałem po systemem 1.3 i 3.1)...

W jaki sposób sprawdzałeś? Uruchomiłem właśnie w WinUAE - nie mam niestety możliwości sprawdzić na prawdziwej maszynie.

Jako konwersja na Amige jest bardzo dobra , jako wersja na Amige - słaba

Czy mogę prosić o rozwinięcie myśli?
[#6] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #5

No pewnie chodzi mu o to, że jak na możliwości Amigi to mogłaby wyglądać lepiej ;) Mnie to nie przeszkadza bo i tak mam atarynkę więc mogę grać na niej ;) Ale cieszę się, że powstaje konwersja OK
[#7] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@zzielinski, post #3

Autor porta przygotował wersję w ADF. Wrzuciłem do pobrania tutaj - możesz sprawdzić, czy wciąż się wyświetlają "krzaki"? Jeżeli tak, może podać detale odnośnie konfiguracji w jakiej odpalasz (Jakie Atari, grafika, pamięć) - coś, co pozwoli zreplikować problem.
1
[#8] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@Madman, post #6

Ja bym poprosił o jakieś sugestie, które mógłbym przekazać autorowi porta. Zakładam, że zależy mu na tym, aby odbiorcy nie stwierdzali "wygląda słabo". W tej grze czytelność grafiki jest niezwykle istotna, ponieważ gracz musi bezbłędnie identyfikować obiekty i odpowiadające im słowa. Stwierdzenie "wygląda słabo" jest mało konstruktywne. Czy chodzi o to, że grafik przygotował brzydką grafikę? Czy że mało elementów tła (ozdobników) i jest zbyt pusto na planszach? Czy chodzi o mało klatek animacji? Czy brak płynnego ruchu przy przesuwaniu?
1
[#9] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #7

(Jakie Atari, grafika, pamięć)

Yyy... oczywiście chodziło Ci o Amigę ;)
[#10] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@Madman, post #9

Tak, z przyzwyczajenia
[#11] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #5

Dzisiaj udało mi się uruchomić najnowszą wersję pliku - zadziałało. Poniżej krótki gameplay:
2
[#12] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #1

Super, bardzo fajna sprawa i chętnie dorzucę sobie dyskietkę z nagraną wersją amigową do boxa wersji Atari.
Przy okazji: myślę, że miłym dodatkiem byłaby możliwość wybrania na Amidze oryginalnej grafiki z Atari, dostosowanej do rozdzielczości Amigi. Bo ma ona swój klimat, a ta obecna amigowa jakaś taka "generyczna"

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2021 10:42:33 przez Jacques
[#13] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@zzielinski, post #11

O, super! W grze można cofać ruchy za pomocą joysticka (Fire+Lewo) lub rozpocząć planszę od nowa/wyjść na mapę galaktyki (Fire+Góra).
[#14] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@Jacques, post #12

Jak pisał mi autor porta, pierwszym krokiem jest doprowadzić konwersję grafiki dla wszystkich światów do końca, ale później mają plany dodawać 16bitowe usprawenia: nieinteraktywne elementy tła na planszach, zamiast skokowego płynny przesuw obiektów, potencjalnie dodatkowe animacje i efekty graficzne, usprawnienia grafiki, intro i outro.

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2021 13:13:38 przez ilmenit
1
[#15] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #1

Bardzo sympatyczna produkcja.
Gra ma już grywalny pierwszy świat, jest grafik przygotowujący ładną 16bitową grafikę

Grafika jest bardzo schludna, jednak brakuje konsekwencji w jej rysowaniu.
Oryginał "Baba is me" ma bardzo "prostą" stylizację na odręczne rysunki. Dodatkowo, rysunki te "falują", jakby były animowane ręcznie. to dosyć mocno ożywia grafikę. Dodatkowo w tle planszy przewijają się jakieś drobne elementy, bąbelki itp. Niedużo ale jest.
Całość grafiki "Baba is me" jest utrzymana w konwencji grafiki top-down. Widać to szczególnie na murkach. W "Adam is me" grafika wygląda niekonsekwentnie. Nie chodzi, że źle. Chodzi o to, że zmieszane są elementy płaskie, jakby widziane zupełnie z góry (sam top) z elementami top-down (lekko z ukosa z góry) oraz elementy pokazane płasko z boku.
Posłużę się zestawem mojej grafiki, zeby pokazać o co chodzi z murkami.


Mieliśmy użyć ten tileset do jednego projektu, ale leży nieużywany.

Nie jestem jakimś super "artystę", ale starałem się konsekwentnie prowadzić elementy aby utrzymane były w jednym rzucie.
1
[#16] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@Koyot1222, post #15

I to jest konktruktywna odpowiedź Dzięki, przekażę. Główny problem w aktualnej grafie jest ze ścianami. A grafika w Waszym projekcie bardzo ładna. Roguelike czy gra logiczna?

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2021 14:47:41 przez ilmenit
1
[#17] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #16

I to jest konktruktywna odpowiedź Dzięki, przekażę.

Nie ma sprawy. Cieszę się że mogłem pomóc.
Bardzo chętnie pomogę jeszcze, jak będzie można podyskutować o grafice.
. Główny problem w aktualnej grafie jest ze ścianami.

Musicie się zdecydować jak chcecie docelowo przedstawiać grafikę. Czy z góry, czy lekko z boku i góry czy z boku. Przy lekko z boku i góry (top-down) murki będą potrzebować więcej elementów w tym rzucie.
Ja zrobiłem ich aż tyle, ponieważ założyłem sobie 2 szerokości murku:

W przypadku tylko jednej szerokości (jak baba is me) będzie potrzebnych mniej elementów.
Macie wtedy 2 drogi do ich tworzenia, albo klocek po klocku w edytorze (my way), albo uwzględnienie w kodzie automatycznego łączenia klocków.
A grafika w Waszym projekcie bardzo ładna.

Dziękuję.
Roguelike czy gra logiczna?

Taki, trochę prostszy RPG z losowo generowanymi lochami.

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2021 20:09:19 przez Koyot1222
[#18] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@ilmenit, post #1

In order to get this to run in Amiga Forever I used the following settings.

System
Model: Amiga 500 Plus

Input
Port 2: Joystick

Note: Once starting the game it will take a few seconds before the joystick is detected.
1
[#19] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@Koyot1222, post #15

Przepraszam za mały OT... Koyot, czy jest jakiś wątek na forum lub strona o tej grze której zrzut ekranu pokazałeś? Bardzo mi się podoba OK
[#20] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@Madman, post #19

Tak, jest temat "PR3D - nowa gra o rycerzyku."
Wątek, jest też dokumentacją powstawania grafiki.
Z jakiś niedługi czas postaram się odświeżyć wątek o nowe info ;) Projekt nie umarł, wszyscy mamy ostatnio bardzo mało czasu na nasze hobby
Bardzo mi się podoba

Dziękuję!
Trzeba też podesłać Juenowi trochę "kciuków w górę", aby dodatkowo podbudować go do pracy nad tym projektem OKOKOK
1
[#21] Re: "Adam Is Me" - port na Amigę

@Koyot1222, post #20

Trzeba też podesłać Juenowi trochę "kciuków w górę", aby dodatkowo podbudować go do pracy nad tym projektem

OKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOKOK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem