[#31] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@forge, post #29

Czy aby na pewno? Udało mi się uruchomić grę dopiero po skopiowaniu do systemu iff.library i fontów.

Zrobilem glebsze badania tego tematu.
Okazalo sie ze u mnie na OS3.9 wsztystko robi sie z automatu, czyli tak jak pisal Krashan.
Jednak zauwazylem ze pod 3.1 ten mechanizm juz nie dzialal.
Nie wiem czy to faktycznie zasluga systemu czy tez jakiejs sprytnej latki np: MCP.

Przy okazji, zaktualizowalme LHA i ADF.
Dodalem tez poprawne ikony. Wczesniejsze mialy jakis bug, ktory wyszedl przy okazji.
A jesli juz na temat ikon. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jaki to trudny temat.
Normalnie prawie wyszedlem z siebie gdy je robilem. Tego prawie nie da sie zrobic na Amidze zadnym programem
Uzywalem PPaina z modulem Icon, edytora z OS 3.9, OS3.1, Iconiana. I zawsze wychodzila jakas kaszanka.
Moje zalozenia byly proste. Dwa obrazki w osmiu kolorach, wgrac do edytora i dac Save.
Zapomnijcie.

Po wielu bojach i testach, przyszlo olsnienie. Chcac storzyc ikone na Amidze trzeba to robic na ekranie
z glebia kolorow nie wieksza niz 8 bit.
Iconian na ekranie 16 bitowym odwalal jakas maniane. A pozjechaniu glebia do 8 bitow zrobil ikone od reki.
Az moglem spokojnie isc spac.
1
[#32] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #31

Gra świetna OK
Możliwość podmiany modułu to wielki plus

Okazalo sie ze u mnie na OS3.9 wsztystko robi sie z automatu, czyli tak jak pisal Krashan.
Jednak zauwazylem ze pod 3.1 ten mechanizm juz nie dzialal.
To chyba nie jest zależne od samego OS'a, bo u mnie na 3.1 nie musiałem kopiować tej biblioteki do głównego drawera LIBS (a nie mam jej tam) i gra odpaliła. Zrobiłem eksperyment kasując tą bibliotekę z LIBS gry i nie ruszyła czyli jest czytana z drawera gry.

P.S. Font musiałem kopiować. W zasadzie to mógłbyś dorobić do tego mały skrypcik 'InstallFont', który kopiowałby font w odpowiednie miejsce i odpalał FixFonts.


Ostatnia aktualizacja: 13.12.2021 12:27:09 przez AmiClassic
[#33] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #1

Mój pierwszy 1000 (i od razu dwa)

[#34] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #1

Czy byłaby możliwość zaaplikować do gry jakiś 'prevent screen dimmer'?
Mam takowy zainstalowany w systemie i zostałem zaskoczony podczas gry
Myślałem, że to jakiś bug, ale ruszyłem myszką i obraz powrócił do normalnego stanu.
Skróciłem czas startu dimmer'a do minuty i nagrałem efekt: link.
Nie chciałbym wyłączać dimmer'a z szacunku do mojego CRT'ka, bo dosyć ciężko codziennie pracuje
[#35] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@AmiClassic, post #34

Odpowiem zbiorczo:

@AmiClassic:
Zapewne grales joystickiem?
Mysle ze dalo by sie zaaplikowac cos w rodzaju sciemniania ekranu po jakims czasie, np: po wcisnieciu pauzy
lub dlugiej reakcji uzytkowanika w menu glownym.

Co do fontow i bibliotek, moge tez zrobic odpalenie gry z ikony poprzez skrypt ktory za-assignuje wszystko.

@PCH:
Temat z szybkoscia spadania klockow natchnal mnie troche.
W opcjach gry jest mozliwosc zmainy podkladu. Pomyslalem sobie zeby wiazalo sie to tez ze zwiekszeniem poziomu triudnosci gry np: co 5 leveli w gore.
Dodam to przy kolejnej aktualizacji. Ale to juz pewnie po nowym roku.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2021 22:59:51 przez Phibrizzo
[#36] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #35

Zapewne grales joystickiem?
Nawet nie przyszło mi do głowy, że można grać kursorami
Źle mnie chyba zrozumiałeś: mam zaaplikowany 'ściemniacz' w systemie i chciałem zapobiec jego włączaniu podczas gry, ale gra klawiaturą rozwiązała ten problem definitywnie OK
[#37] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@AmiClassic, post #36

Oprawa naprawde super, ale automatyczne spadanie klocka po wcisnieciu 'dół' na joy(padzie) czyni ta wersję dla mnie niegrywalną. Nie jestem aż tak cierpliwy zeby czekac te kilka(naście) sekund aż klocek opadnie na tyle by wcisnąć go gdzieś do jakiejś bocznej wnęki. Sprawdzane na 040/3.1/ScalOS.

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2021 09:34:44 przez kempy
[#38] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@forge, post #29

Na pewno nie (do 3.1). Dlatego są łatki, najlepsza to betteropenlibs.
[#39] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@kempy, post #37

Jakie wg Ciebie powinno byc sterownie?
Mam do dyspozycji cztery kierunki joya i dwa przyciski.
Trzeba tez zauwazyc ze nie kazdy ma dwu przyciskowy joy.
[#40] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #39

Takie ze ruch w dół nie powoduje ściągnięcia klocka od razu na samo dno tylko przyśpiesza spadanie tak, że można spokojnie wyhamować. Z tetrisów na ami najwięcej grałem takim, gdzie przygrywało pianinko (nie pamietam tytułu) i tam taki mechanizm działal bardzo dobrze.

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2021 15:08:23 przez kempy
[#41] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@kempy, post #40

Takie ze ruch w dół nie powoduje ściągnięcia klocka od razu na samo dno tylko przyśpiesza spadanie tak, że można spokojnie wyhamować.
Nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi, bo ta gra dokładnie tak działa szeroki uśmiech
Klocek wyhamowuje w momencie puszczenia klawisza 'DÓŁ'.

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2021 15:35:29 przez AmiClassic
[#42] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@AmiClassic, post #41

Klocek wyhamowuje w momencie puszczenia klawisza 'DÓŁ'.


Owszem, u mnie na klawiaturze tak to działa, a na padzie już nie.
[#43] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@AmiClassic, post #41

Na klawiaturze jest wiecej klawiszy, wiec faktycznie sterowanie jest inne niz na padzie.
Musialem isc na jakis kompromis.
Ale jesli ktos ma inny pomysl to jestem otwarty na sugestie.
[#44] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #43

Nie wiem czy ilość klawiszy ma tu znaczenie. Po tym co napisał Kempy podpiąłem joystick, bo nie pamiętałem, czy też jak na padzie klocki spadały od razu na dół i na joysticku jest tak jak na padzie.
To raczej różnica w algorytmie obsługi - klawiatura vs joy/pad. Dla mnie nie ma to znaczenia, bo gram na klawie, ale dla kogoś kto woli joy/pad może być to ciut upierdliwe
[#45] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@Phibrizzo, post #43

Ale mozesz bardziej wytlumaczyc cale sterowanie dzojem bo ja tez tego nie moge zrozumiec.
Klawiatura jest ok,
Dzoistik (wg mnie) powinien dzialac analogicznie:
- daje w dol to przyspiesza tak jak sztrzalka w dol na klawiaturze,
- puszczam wraca do poprzedniej predkosci (to samo jak klawiatura)
- bok, tak jak strzalka bok na klawiaturze
- gora -pauza - bardzo fajny pomysl.

Nie mam pada ale mysle ze tam powinno to byc tak samo.

No nie moge dostrzec gdzie tu jest jakis haczyk ze tak byc nie moze... moze wlasnie przez pad od cd32?
[#46] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@AmiClassic, post #36

mam zaaplikowany 'ściemniacz' w systemie i chciałem zapobiec jego włączaniu podczas gry

Jeśli blanker jest programem typu commodity, można spróbować deaktywować go za pomocą np. CxCommander. Przykładowy skrypt:
cxcommander disable all
choctris
cxcommander enable all

Gdyby to nie zadziałało, może AntiBlanker pomoże?
[#47] Re: Choctris (Yet Anothe Tetris)

@forge, post #46

Ja mam włączony 'screen dimmer' w MPC, więc nie wiem czy to zadziała, ale sprawdzę z Choctrisem grając joyem. Jednak być może uratowałeś mnie w innej sprawie. Kiedy chciałem sobie zrobić seans z AGABlasterem musiałem wyłączać blankera (tego mam jako commodity), bo gdy oglądałem filmiki a ten się załączał w tle to następowało 'krótkie spięcie' w płynności odtwarzania co mnie irytowało. Jeśli któryś tych programów zadziała, odpadnie mi wyłączanie blankera na czas seansów. Dzięki OK

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2022 23:14:14 przez AmiClassic
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem