[#1] Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... Mega Saper PL ...
Pewnie część osób (raczej starsza gwardia PPA) będzie mnie kojarzyła z grą o wymownej nazwie Biedronka Zuzia, która pojawiła się lata temu ... czyli w 2006 roku na platformę MorphOS.
Niemniej zanim ta gra dla dzieci powstała, spod moich palców wyszła kilka lat wcześniej inna gra o niezbyt oszałamiającym tytule Mega Saper PL. Była przeznaczona dla Amigi z kośćmi AGA lub z RTG (CGX/P96), gra powstawała w latach 1997-2003 ... Była dostępna wtedy nawet w internecie .. na jakiejś mojej stronie z końcówką ... prv.pl (niektórzy to pewnie pamiętają) ... ale potem słuch o niej zaginął ... kilka lat temu @forge się o nią upomniał ... ale czas mijał ...
Kilka miesięcy temu wziąłem na warsztat z powrotem tą grę, a właściwie jej źródła ... i coraz to mocniej przecierając oczy, albo bardziej zamykając je na widok śmietnika w kodzie ... przeniosłem go do prywatnego repozytorium w GitHubie i refaktorowałem go aby uzyskać przejrzysty i czytelny kod w AnsiC ... uff ... nie było łatwo ... ale udało się.
Graficznie właściwie nic nie zmieniłem, poza układem gadgetów na oknach i zmianami w niektórych tekstach. Ale poza tym usunąłem zależność od XPK, dodałem lokalizację (gra już nie jest tylko po polsku, ale również po angielsku). Poza tym poprawiłem szereg błędów, jak i kod stał się bardziej zgodny z zaleceniami dot. AmigaOS. Gra dalej wymaga co najmniej AmigaOS 3.0 oraz reqtools.library (v38+). A całość skompilowane jest za pomocą vbcc, zamiast SasC ...

Gra prócz tego, że można ją ściągnąć z mojej strony to przede wszystkim jest dostępna na aminecie i mam nadzieję, że teraz już za szybko nie zaginie ...

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2022 23:54:08 przez Rafael/ARMO

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2022 22:55:17 przez Rafael/ARMO
10
[#2] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@Rafael/ARMO, post #1

Biedronka Zuzia rozbraja miny. Tańczący banan
[#3] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@Rafael/ARMO, post #1

Dzięki za wrzutkę OK
[#4] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@Rafael/ARMO, post #1

Gre kojaze ale zbyt dlugo przy niej nue zatrzymalem sie
[#5] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@HOŁDYS, post #4

No cóż, moja gra zdecydowanie powstała dla maniaków "sapera" ... czyli jakiejś tam mniejszość wśród graczy.
Może jakaś kolejna moja amigowa gra obejmie jakąś większą grupę .. zobaczymy.
[#6] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@Rafael/ARMO, post #5

Kurde, miałem już prawie 1000 punktów na poziomie Hard, i na kolejnej planszy (chyba ósmej) pierwszym kliknieciem wdepnąłem prosto w minę
Nie powinno być ze pierwsze kliknięcie na planszy jest zawsze bezpieczne? Saper nie miał żadnej szansy w tym przypadku.
[#7] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@vojo, post #6

pogralem wczoraj, przymknalem oko na mankamenty i przyjemnie sie gralo :) jednak glitchujaca grafika troche to utrudniala.

vojo - na tym polegala wlasnie zawsze ta gra, ze saper myli sie tylko raz :D
1
[#8] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@juen, post #7

Fajnie, że gra jest systemowa. Co do prób, to w moim ulubionym Saperze od LK Avalon jednak było z 5 prób.
[#9] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@vojo, post #6

No cóż ... ja wiem, że z założenia sapery na "wiodące systemy" tak działają, że pierwszy "klik" jest bezpieczny, ale moja wersja miała być jednak inna dlatego nie ma takiego udogodnienia i dodatkowo są różne zdarzenia losowe między etapami i samoczynnie można stracić lub zyskać kolejnego sapera .. poza tym w arsenale sapera są detektory i bomby którymi można się wspomagać. Raczej moja gra jest na wykręcania najlepszego wyniku, choć owszem ilość etapów/misji jest skończona ...
Powodzenia.
[#10] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@juen, post #7

Juen, czy możesz mi podrzucić screeny z popsutą grafiką? I na jakiej konfiguracji się to dzieje?

ps. tak przy okazji i z innej beczki Krecio Miecio dorobił się języka Ukraińskiego ... może jakieś dzieciaki z Ukrainy w ramach nie myślenia o wojnie pograją w tą prostą grę:

tdolphin.itch.io/kreciomiecio

www.tdolphin.org/games/krecio.miecio
[#11] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@Rafael/ARMO, post #1

Miałem kiedyś "fazę" na Sapera, ale mi przeszło.

Próbowałeś kompilować kod w GCC?
[#12] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@forge, post #11

Tak kompilowałem GCC ale "poległem" przy linkowaniu z reqtools library i nie chciałem już tracić czasu i przesiadłem się na vbcc którego już kiedyś używałem. I jak dla mnie bardzo fajnie się z niego korzysta, poza tym autor (Dr. Volker Barthelmann) szybko odpisuje. Aha wszystko kompilowałem na środowisku z kross kompilacją (https://github.com/bebbo/amiga-gcc) ... nawet jakąś poprawkę zrobiłem do tego środowiska.
[#13] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@Rafael/ARMO, post #12



sprawdzilem na dwoch roznych konfiguracjach, na obydwu problem jest ten sam i nie ma znaczenia wybrana rozdzielczosc:

1) A4000 z karta a3360 + RTG z ZZ9000 - os 3.9
2) A1200 z karta warp1260 i jej RTG - os 3.2.1

pole gry sie odslania dopiero w miejscach gdzie przejade myszka, do tego glitch z ramki okna


Ostatnia aktualizacja: 09.03.2022 08:24:47 przez juen
[#14] Re: Zanim powstała Biedronka Zuzia dla MOSa ... MegaSaperPL ...

@juen, post #13

Wrzuciłem na sieć poprawioną wersję ..
Co do porawki to w sumie musiałem zrobić "work around" żeby dobrze działało na AmigaOS 3.2/3.9 ... Coś tam jest inaczej zaimplementowane z otwieraniem okna z zainicjowaną bitmapą... Co ciekawe na MorphOSie nie było tego problemu.

Wersja poprawiona jest na:
https://tdolphin.itch.io/megasaperpl
http://www.tdolphin.org/download/mega.saper.pl.aos.m68k.lha

Na aminecie pojawi się pewnie jutro.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem