[#1] Biblioteczka PPA dla TFUrcuf
No wiec pare lat temu zakupilem na alledrogo troche literatury amigowej w czystej postaci papierowej, bo jestem wrogiem e-bookow i ogolnie czytania elaboratow z ekranu monitora, ktory dostatecznie mocno zaoral juz moje galki oczne.

Jesli znajdzie sie jakas osoba z dlugim stazem na protalu, chetna na stanowisko "bibliotekarza PPA" , to udostepnie te pozycje do nazwijmi to "biblioteczki PPA", tak zeby jakis tfurca mogl sobie wypozyczyc i powiekszac swoja amigowa wiedze aby w koncu wydac jakas sensowna produkcje na nasze wspaniale sprzety.
Jasne prawie wszystko mozna znalezc w internecie w plikach itd.. itp.. ale pewnie wielu tak jak ja nietrawi czytania z monitora.

Po prostu widze jak tfurcy sie mecza z tworzeniem gier na amige niczym przyslowiowe "muchy w smole" czy "slimaki w oleju".
Moze jak ktos bedzie mial ksiazke w rekach to pojdzie mu ta latwiej...

bo jesli nie My to Kto bedzie tworzyl SOFT za pare lat jak sie skonczy bum cebalkow na handlowanie Amigami i zostana tylko nieliczni ?
A bez nowego softu ta platforma stanie sie tylko reliktem religijnym na oltarzyku za szybka fanatycznego amigowca
[#2] Re: Biblioteczka PPA dla TFUrcuf

@selur, post #1

Masz coś odnośnie używania amigowych bibliotek do programowania w Amiga C? Zacząłem naukę języka ANSI C, jednak nie ma po polsku nic o używaniu amigowych bibliotek.
[#3] Re: Biblioteczka PPA dla TFUrcuf

@tukinem, post #2

Niestety chyba nic o C amigowym, jedynie PC, jak tylko zrobie liste wszsytkich tytulow z okladkami to wkleje tutaj.
[#4] Re: Biblioteczka PPA dla TFUrcuf

@tukinem, post #2

http://kramarczyk.org/amiga_kurs_c/index.html

Książka - Piotr Buszka, Piotr Niemcewicz - Opis bibliotek: graphics.library, layers.library
[#5] Re: Biblioteczka PPA dla TFUrcuf

@forge, post #4

Dzięki
[#6] Re: Biblioteczka PPA dla TFUrcuf

@selur, post #1

Hej, też jestem fanem książek.

Obecnie wydaje mi się, że aktywność wśród programistów jest nieco mniejsza. Dział prywatny nie ma nowych aktywności.

Ja jestem aktywny i na bieżąco staram się popychać sprawy do przodu - w miarę moich możliwości.

Chętnie widziałbym jakąś drukowaną broszurę, w której zawarte byłyby Tips & Tricks dla programistów.

Pomagam koledze Tukinemowi w nauce języka ANSI C oraz programowania w nim na Amidze. Kolega ma niesamowite samozaparcie.

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2022 08:47:57 przez Hexmage960
[#7] Re: Biblioteczka PPA dla TFUrcuf

@Hexmage960, post #6

może takie:



te po prawej to w większości BASIC i jakieś podstawy. Śpioch Dopiero pod koniec części III zaczynają się poważniejsze tematy (a do tego drukacz/sklejacz pomylił część III z IV). Po lewej asemblery i hakerstwo. Z niej kiedyś nauczyłem się systemu dwójkowego. Oczywiście taka nauka wymagała umiejętności hakerskich, bo tam nikt nie napisał, jak to się odczytuje. Musiałem to rozszyfrować samemu.
książeczki w przekładzie na polski.
[#8] Re: Biblioteczka PPA dla TFUrcuf

@snajper, post #7

No widzisz, bardzo fajny przykład. Nie wiedziałem, że takie książeczki "Tips & Tricks" wychodziły od Commodore.

Może przy okazji podam swoje "triki" programistyczne, które odkryłem dopiero co niedawno. Może komuś się przydadzą:

1. Otóż odkryłem jak wykryć czy w naszym komputerze z Amiga OS 3 jest grafika OCS/ECS/AGA, a tym samym również Blitter, z którego możemy skorzystać bezpośrednio oraz planarne bitmapy.

Żeby się tego dowiedzieć wystarczy odczytać za pomocą polecenia GetBitMapAttr() flagi którejś z bitmap sytemowych, np. tej pobranej z ekranu systemowego. Jeżeli bitmapa zawiera flagę BMF_STANDARD, mamy do czynienia ze standardową, planarną bitmapą.

Wykrywszy taka sytuację, wiemy jaka jest struktura tej bitmapy i możemy stosować Blitter bezpośrednio, jak również własną, szybką konwersję pikseli chunky.

Przykład kodu w języku C:

struct Screen *s;
BOOL planar = FALSE;

if (s = LockPubScreen(NULL))
{
    planar = GetBitMapAttr(s->RastPort.BitMap, BMA_FLAGS) & BMF_STANDARD;
    UnlockPubScreen(NULL, s);
}

Dzięki temu można optymalizować swoje procedury rysujące dla Amig z oryginalnym układem graficznym i jednocześnie zadbać też o karty RTG.

2. Żeby przemieścić szybko okienko (typu SimpleRefresh) i zadbać o jego odświeżenie w całości samodzielnie, wystarczy otworzyć nowe okno w nowej pozycji, następnie zamknąć stare i ew. podpiąć gadżety ze starego okienka do nowego okienka, a następnie odrysować okno w nowej pozycji. Dzięki temu zabiegowi animacja przemieszczania jest bardzo atrakcyjna.

Uwaga: należy zadbać o prawidłową obsługę wydarzeń ze starego okna, chyba że stosujemy wspólny port komunikacyjny dla okienek.

3. Żeby szybciej odświeżyć okno, bez timingów biblioteki intuition należy skorzystać z funkcji layers.library BeginUpdate(). Reakcja systemu jest natychmiastowa.

4. Żeby rysować w okno za pomocą własnych metod, należy przespacerować po liście ClipRectów i pominąć te niewidoczne (mają składową cr->lobs różną od zera).

Uwaga: na ekranie publicznym musimy dodatkowo zadbać o blokowanie warstwy za pomocą LockLayer().

struct Window *w;
struct ClipRect *cr;

for (cr = w->WLayer->ClipRect; cr != NULL; cr = cr->Next)
{
    if (cr->lobs)
        continue;
    /* Rysujemy w prostokąt cr->bounds */
}

Stosuję te triki od jakiegoś czasu i dobrze to działa. Polecam. A może Wy znacie jakieś triki?

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2022 03:08:32 przez Hexmage960
[#9] Re: Biblioteczka PPA dla TFUrcuf

@Hexmage960, post #8


2. Żeby przemieścić szybko okienko (typu SimpleRefresh) i zadbać o jego odświeżenie w całości samodzielnie, wystarczy otworzyć nowe okno w nowej pozycji, następnie zamknąć stare i ew. podpiąć gadżety ze starego okienka do nowego okienka, a następnie odrysować okno w nowej pozycji. Dzięki temu zabiegowi animacja przemieszczania jest bardzo atrakcyjna.

Sprytne, dzięki
OK

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2022 03:41:40 przez pch
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem