[#32]
Re: Grafika Copper + Bitmapa
@KM_Ender,
post #31
W AGA 640x400/640x512 to tryb hires interlaced. Uruchamiany na Amidze bez scandoublera obraz będzie mrugać. Można by stworzyć taką grę ale niezbyt dynamiczną. Bardziej dla point'nclick niż dla dynamicznej zręcznościówki to by pasowało, chyba że się znajdzie jakiś magik.
Jeśli chodzi o programowanie, C jest uniwersalny dla wszystkich platform, lecz zostają Ci tylko systemowe funkcje. Blitz Basic 2 jest prostszy, ma własne funkcje rysujące oraz można łatwo wplatać asembler.
Co do programowania na PC (MS DOS) polecam Turbo Pascal. Jeszcze łatwiej się w nim używa asemblera(x86 oczywiście), ale tam dla 640x400 na więcej niż 16 kolorów wymagana już jest karta SVGA. Zwykła VGA obsługuje 256 kolorów tylko w 320x200.
@c64portal nieużywałem nigdy CustomCops. Rainbowy można stawiać na wiele sposobów, co zapewne wiesz. Można skorzystać z DisplayRGB, DisplayRainbow, CopperWait/CopperMove, a i biblioteka Slice pewnie też swoje komendy od tego ma. Ja sprawdzałem tylko na DisplayRGB. Tamte komendy jak CustomCops mają zbyt skromny opis działania, a i samej składni nie rozumiałem za bardzo.