[#31] Re: Grafika Copper + Bitmapa

@tukinem, post #26

Mnie interesuje wyłącznie od strony grafiki. Do programowania na NG, AGA, PC to chyba wyłącznie C pozostaje.
Gdybym chciał zrobić pudełkowa grafikę w smugowej rozdzielczości 640x512, a nie 320x200 i AGA to w jakie proporcje postaci, elementów tła przyjąć w takim Aspire (w tym będę pracował). Pytam, żeby nie szukać po omacku. Na NG/PC grafika może być w jeszcze wyższej rozdzielczości, bo zasoby inne. No, ale gdybym przyjąć te amigowe wymagania też powinno być dobrze.
[#32] Re: Grafika Copper + Bitmapa

@KM_Ender, post #31

W AGA 640x400/640x512 to tryb hires interlaced. Uruchamiany na Amidze bez scandoublera obraz będzie mrugać. Można by stworzyć taką grę ale niezbyt dynamiczną. Bardziej dla point'nclick niż dla dynamicznej zręcznościówki to by pasowało, chyba że się znajdzie jakiś magik.

Jeśli chodzi o programowanie, C jest uniwersalny dla wszystkich platform, lecz zostają Ci tylko systemowe funkcje. Blitz Basic 2 jest prostszy, ma własne funkcje rysujące oraz można łatwo wplatać asembler.

Co do programowania na PC (MS DOS) polecam Turbo Pascal. Jeszcze łatwiej się w nim używa asemblera(x86 oczywiście), ale tam dla 640x400 na więcej niż 16 kolorów wymagana już jest karta SVGA. Zwykła VGA obsługuje 256 kolorów tylko w 320x200.

@c64portal nieużywałem nigdy CustomCops. Rainbowy można stawiać na wiele sposobów, co zapewne wiesz. Można skorzystać z DisplayRGB, DisplayRainbow, CopperWait/CopperMove, a i biblioteka Slice pewnie też swoje komendy od tego ma. Ja sprawdzałem tylko na DisplayRGB. Tamte komendy jak CustomCops mają zbyt skromny opis działania, a i samej składni nie rozumiałem za bardzo.
[#33] Re: Grafika Copper + Bitmapa

@tukinem, post #32

W C można spokojnie pisać z pominięciem systemowych funkcji. Parę gotowców z wieloma funkcjami istnieje. AGA też obsługuje tryby VGA ale nie znam przykładu gry, która wyświetla ekran w ten sposób z pominięciem systemu.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2024 13:45:28 przez ppill
[#34] Re: Grafika Copper + Bitmapa

@ppill, post #33

W C można spokojnie pisać z pominięciem systemowych funkcji


Np z użyciem ACE'a, który wali wprost po hardwarze i ma support magii copperowej
2
[#35] Re: Grafika Copper + Bitmapa

@c64portal, post #23

Teraz skumałem jak zrobiono mgłę w Lotus 2.
1
[#36] Re: Grafika Copper + Bitmapa

@c64portal, post #23

Bardzo ciekawie to wygląda OK
Oczywiście, że było by SUPER mieć do dyspozycji też taka wersję "deluxe" na Amigę ok, racja
1
[#37] Re: Grafika Copper + Bitmapa

@c64portal, post #23

Bardzo ładne! OK
Może w TONY 2 na Amigę OK
1
[#38] Re: Grafika Copper + Bitmapa

@c64portal, post #23

Ten ostatni obrazke mi bardzo podchodzi, bo tworzy jakby mgłę. Pozostałe mi się także podobają ale sobie myślę że można by jeszcze poeksperymentować. Inna sprawa że jeszcze jeden kolor bądź dwa dałyby zupełnie nową jakość. Na przykład zakrwawione szpikulce.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem