[#31] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@RDudek, post #29

Różnica między nami jest taka, że ja tworzę gry dla ludzi, dla fun-u, dla hobby. Ty dla marketingu, pieniążków i sławy. Ja szanuję Amigowców i pomimo, iż wydali sporo za swoje komputery Amiga, to unikam dojenia ich. Dla mnie to była kwestia honoru napisać TonyGO i udowodnić, że potrafię w Blitz Basicu napisać grę, która będzie działać na Amidze 1000 256 kB. Ty mi zablokowałeś tą możliwość decyzją, że TonyGO będzie płatny. To miała być gra jako oczekiwanie na Tony 2, mówiłeś że taki marketing, aby kurz po Tonym nie opadł, a okazało się, że to kolejny produkt, po który gracze będą sięgać do portfela.

Kod jest akurat mój i mogę z nim robić, co zechcę. A że wraz z Selurem stworzyliśmy lustrzaną grę jako ukłon dla Amigowców, do których mam szacunek i respekt, to moja sprawa. Niech ludzie ocenią, czy zrobiłem źle, czy nie.
8
[#32] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@rbej1977, post #30

Go! Tony Go!
[#33] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #31

darmowa dla ludzi co kupili gre Tony 1, bo tak sie robi to podziekowanie... po miesiacu gra bedzie free przynajmniej na Atari... kompletnie nie rozumiesz co zrobiles... ech Pawel rozmijamy sie mentalnie to ze ukradles pomysl i rozwiazania rozgrywki tlumaczysz wspieraniem Amigowcow, szkoda dalszej dyskusji dales ciala wymysl moze sam jakas gre a nie rob kopie gier co juz byly zrobione ok...
[#34] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@RDudek, post #33

Jakie rozwiązania rozgrywki ukradłem skoro ja układałem algorytm rysowania mapy, co sam wymyśliłem, sam napisałem system punktacji, sam pokolorowałem grę po swojemu? Sam sobie ukradłem? Nawet nie wiesz jak działa algorytm tworzenia mapy. Sam prosiłeś abym podał ci system punktowania w grze. Na atari już sterowanie jest inne, niższe skakanie. Sam dostosowałem skok, długość, szybkość, kolizje i całą fizykę gry. Jeślj ukradłem to sam sobie, to właśnie oddałem to w grze GoGoGo i przekazałem społeczeństwu jako moja gra freeware.

Ja ci nie bronię wydawać TonyGO. Sam podjąłeś taką decyzję. Mnie nic do tego.
5
[#35] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #34

i tu jest twoj problem, nikt nie bedzie cie traktowal powaznie ale powodzenia
1
[#36] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #28

Nie wiem jaka kontrole nad kodem daje BB2, ale tworzac tzw. wersje PC relative kodu zyskujesz na wszystkim, czyli na szybkosci dzialania programu, miejsca w pamieci, i miejsca na dyskietce. Moze akurat ta gra tego nie wymaga, ale poniewaz jest dosc prosta to mozesz po prostu poeksperymentowac, a nauka przydac sie moze w przyszlosci. Ustawiasz sobie jakas baze na zmienne np. lea Baza, A4 i masz az do 64 KB (32KB plus, i 32KB minus) do szybkiego uzywania w calym kodzie.
[#37] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@RDudek, post #35

To ciebie wszyscy mają dość. Rzucasz się zarówno do Retronics, jak i do K&A. Ja ci już nie brużdżę w twojej agresywnej kampanii reklamowej z Tonym, więc ty też ochłoń i się zastanów co tu wyrabiasz. Ta gra to nie Tony ani TonyGO. Nie ma tu w niej żadnej twojej pracy oprócz podobnej animacji. Jeśli cię to boli, to zgłoś plagiat i tyle. Jak moderator tu zajrzy to jeden z nas dostanie bana i tak się zakończy to przegadywanie.
[#38] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@Don_Adan, post #36

Nic z tego nie rozumiem co to jest wersja PC relative...
[#39] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #37

strata czasu, powodzenia
[#40] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@snajper, post #22

a po co ten Bartolini co chwila ogląda się za siebie?

Bo boi się, że go bimbrownicy złapią
1
[#41] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@AD99, post #40

Deszczowcy.
Gra ładna. W zasadzie obie TonyGo i GoGoGo. Zastanawiam się czy w tak prostej grze było co kraść? Na upartego można powiedzieć, że inspirowaliście się Moon Patrol, bo tam się jedzie i skacze. Tak więc ten, tego, po co te kłótnie.
8
[#42] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@KM_Ender, post #41

inspirowaliście się Moon Patrol


No właśnie. Jeszcze Was obu Takashi Nishiyama pozwie o kradzież pomysłu i co wtedy?
7
[#43] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@KM_Ender, post #41

Najbardziej rozbudowana gra tego typu to BC's Quest for Tires
4
[#44] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@KM_Ender, post #41

Jak nie wiesz o co chodzi, to chodzi o kasę. Nie podobało mi się, że taka minigra ma być "sprzedawana". Dlatego stworzyłem darmową grę na grafikach moich i Selura.

Szkoda czasu na spiny. Od jutra wracam do swoich projektów i będę ciągnąć dalej. Czas leci, a ja nie chcę nikogo zawieźć.
14
[#45] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #44

Wg Rafała Tony Go miała być darmowa dla nabywców Tony 1, nie tak się umawialiście?
I zgadnij, na itch.io jest opublikowana i wskoczył download za free (widzę na swoim koncie jako nabywca wersji Atari).

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2024 21:16:51 przez Jacques
[#46] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@RDudek, post #24

Wysyłałem ci pieniądze motywacyjne...


Śmiało, pisz więcej. Zdaje się, że był w głowie gotowy jakiś biznesplan... Nie idzie strzyżenie AmigOwców? Nic mnie tak nie wpienia jak wyciąganie spraw finansowych na publikę



Ostatnia aktualizacja: 07.10.2024 21:39:21 przez _tBn_
[#47] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #44

Sorki, jeśli cię uraziłem. Mam zryte poczucie humoru. Po prostu nie ma sensu takich spraw załatwiać publicznie. Tak uważam. Rób swoje i pozdrów Selura.OK
[#48] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@KM_Ender, post #47

Selur ma bana, ale może czytać wątki

@Jacques: Masz rację. Układ był taki, że tylko dla nabywców głównej gry, miała być darmowa. Dla reszty miał być po 3$. To mi się właśnie nie spodobało. Dlatego zrzekłem się się jakiegokolwiek wynagrodzenia. Nie po to spędzałem swój wolny czas na pisaniu silnika ze scrollem na tak niską konfigurację i starałem się przełamać własne granice, aby tylko ci, co zapłacą za jeden tytuł, lub za drugi, mogli zobaczyć efekt. Po drugie to tylko mini gra. To nie jest arcydzieło. Ale dla mnie to krok do przodu. Po AmiSnake to moja druga na Amigę 1000. Pierwsza z płynnym scrollem. Pierwsza na pełnym jednym bitplanie z ręcznie tworzonymi maskami shap'eów. Pierwsza z algorytmem tworzącym mapę. Pierwsza arcadówka.
1
[#49] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #48

Ja się tam nie znam, ale

1) jak ktoś pisze, że pomysł na taką gierkę jest jego, to chyba dziś się urodził i nic nie wie o historii gier komputerowych, albo ma kiełbie we łbie i

2) jeśli ktoś chce sprzedawać taką śmieszną minigiereczkę za pijondze, to chyba na imię ma Janusz, a na nazwisko Biznesu
9
[#50] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #38

W prostych slowach ,to kod PC relative nie posiada/uzywa relokacji (tych tabel na koncu exeka).
Czyli mozna go ladowac/kopiowac pod dowolny adres w pamieci i urochomiony powinien zadzialac.
Oczywiscie to wymaga wiedzy i nie zawsze ma sens, zeby wszystko bylo PC relative.
Ale w teorii kazdy program, mozna napisac PC relative, nawet taki, ktory korzysta tez chipu, a nie tylko z fastu, i ma iles mega bajtow.
PC relative sa slave'y do WHDload, mozesz sobie obejrzec pare.
2
[#51] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@mastaszek, post #49

Generalnie tak. Z drugiej strony, spróbuj zrobić gierkę opartą o system GURPS, melee albo cokolwiek innego tego autora, to będzie Cię straszył sądami. :D Nie mówiąc o tym co teraz Nintendo odwala z Palworldem.

Ale tak, generalnie copyright na mechaniki gry nie istnieje, można co najwyżej pewne rzeczy opatentować w krajach gdzie prawo własności intelektualnej jest dziwne.

Szkoda że ta drama jakoś nie poszła dalej na 300 stron, bo było do czego chrupać popkorn. ;) A poważniej, to @Tukinem rób swoje, nie ma co strzępić ryja, tylko dalej cisnąć gierki. Gratki ze zgniecenia gry do konfigu gołej A1000!
10
[#52] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@snajper, post #22

Jak dla mnie to on przed czyms ucieka, dlatego sie oglada.
Ja bym dodal smoka (wawelskiego) i blyskawiczne ataki smoka z gory, ze trzeba sie wtedy schylic.
Oczywiscie wtedy, kiedy nie trzeba rownoczesnie skakac i sie schylac.
No chyba, ze podczas skoku da sie w wozku schylic/schowac i tak uniknac ataku smoka.
Bo tak to ogladanie sie do tylu jest bez sensu.
Kazdy normalnie by patrzyl tylko przed siebie, zeby wypatrzec dziury w torach oraz znajdzki.
I skoro to kucharz, to powinno sie zbierac ladne biale pietruszki oraz duze czerwone marchewki.
Chyba jest jeszcze miejsce na 1 kolor, czyli marchewkowo-ogniowy.
Ogien mozna by wykorzystac do ataku smoka.
No i nie wiem czy jest tam tabela HiScore z wpisem/zapisem wynikow.
Bo wedlug mnie w takiej grze to jest mus.
[#53] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@Don_Adan, post #52

Wydaje mi się że na jakimś filmiku widziałem dziurę a nad nią kamień czy inną przeszkodę, przez co zawsze traciło się życie. Jeśli tak, to dla mnie jest to błąd krytyczny. Jest taka możliwość czy źle widziałem?.
[#54] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@rbej1977, post #53

W gorze sa tez znajdzki do zbierania.
Ale jak bylo to nie wiem, bo to jest generowane a nie stale.
[#55] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #1

Super patent z tym silniczkiem stacji dysków ok, racjaOK
3
[#56] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@BULI, post #55

Jeszcze jest efekt filtra dolnoprzepustowego podczas schylania się. Wtedy mamy stłumioną muzykę i dźwięki, bo kucharz jest schowany w samochodziku

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2024 14:56:47 przez tukinem
4
[#57] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #56

Chetnie uslyszalbym tutaj kultowe dzwieki pracy samochodu (samplowane). Az sie prosi aby dodac to do gogogogo..
[#58] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@streak, post #57

To tylko minigra arcade ale pomyślę nad tym w moim własnym nowym projekcie. Tam jest latanie samolotem i omijanie przeszkód. Myślę, że jak się odrobię, to pokażę więcej. Narazie uchylę rąbka tajemnicy:

Mapa wielkości 3200x10 kafelków, co daje długość ponad 50 tys pikseli całej mapie. Lecąc jednostajnym scrollem 1 piksel na ramkę mamy 16 minut lotu w jednym levelu. Tileset mam zamiar stworzyć bardzo rozbudowany, miejsca na to mam dużo, lecz Selur jest bardzo sceptycznie nastawiony do tego. To filmik sprzed kilku tygodni, gdzie jedynie sam scroll zaprogramowałem i stworzyłem te grafiki. Oczywiście w tym samym stylu, co Gogogo, czyli "ukradziony" z T...Go jakby nie patrzeć Więcej szczegółów podam, jak otworzę wątek o tym projekcie.
3
[#59] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@tukinem, post #58

Czyli po Moon Patrol będzie Super Cobra, małe Atari wiecznie żywe ;) Tak czy inaczej wygląda ok.
[#60] Re: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI

@brain030, post #59

Poza Robbo, Zorro, E.T., River Raid i Bulder Dash oraz w tym roku poznany H.E.R.O. oraz R.O.T.O. nie znam więcej gier z Atari, więc nawet nie skojarzyłbym takiej gry. Ale widzę tu sporo elementów ze strzelanki. U mnie narazie jest ubywanie paliwa, tankowanie, pojawiające się kafle znienacka oraz miały być lasery strzelające z góry, ale wyszły mi opadające cegły jak narazie
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem