[#31] Re: GoSnap

@Krashan, post #30

Natomiast zachodzi takie zjawisko: GoSnap oblicza sobie gdzie znalazłaby się górna krawędź okna, gdyby dało się je przeskalować. W tym przypadku jest to połowa wysokości ekranu, więc tam zostaje przesunięte okno.

E, no to do poprawy, powinno być na dole.
[#32] Re: GoSnap

@Krashan, post #30

Mam ekran 1600x1200 w emulatorze, dałem 30 pikseli i jest poprawa.

Zastanawiam się jeszcze, i coraz bardziej skłaniam ku temu, czy zamiast wartości marginesu w pikselach nie zrobić parametru procentowego, np. domyślnie 3% wysokości i szerokości ekranu. Albo dodać dodatkowo parametr procentowy, ale z wyższym priorytetem niż pikselowy. Rozdzielczość amigowych systemów ma naprawdę dużą rozbieżność, od 640x200 do FullHD i więcej, ciężko dobrze ustawić defaultową wartość.
[#33] Re: GoSnap

@vojo, post #32

Można też jeszcze pomyśleć o podziale ekranu na więcej stref niż 4. Na ekranie np. full HD można otworzyć np. parę edytorów, multiviewa z jakimś autodocem, shella, jakiś debug... "Siatka" do wyboru powiedzmy do 4x4 maksymalnie. I wtedy - ja bym tak to widział - jeżeli puszczając dragowane okno przytrzymasz jakiś hotkey, to okno jest wpasowywane w to oczko siatki, nad którym jest wskaźnik myszy. A jeżeli ma ograniczenia skalowania, to niech będzie np. wycentowane w tym elemencie siatki. Możnaby sobie szybko wykafelkować ekran wedle uznania.

Wiem, że to trochę zmienia ideę programu, ot taka luźna uwaga od użytkownika intensywnie używającego kilku co najmniej okien, na sporym ekranie (nawet na Amidze 1200 mam 1280x720).
[#34] Re: GoSnap

@Krashan, post #33

Można też jeszcze pomyśleć o podziale ekranu na więcej stref niż 4.

Też o tym myślałem, zwłaszcza że amigowe okienka nie potrzebują dużo miejsca, i na dużych ekranach jest pole do manewru. Czas pokaże... ;)
[#35] Re: GoSnap

@vojo, post #34

Jako źródło inspiracji możesz obadać windowsowe PowerToys a w szczególności Fancy Zones. Samodzielnie definiowane strefy, snapowanie do stref w momencie jak trzymasz shift przez co nie jesteś ograniczony do narożników, możliwość ustawienia okna na 2 lub 4 przyległych strefach jak upuścisz okno na granicach stref... Trochę Ci to skomplikuje, ale lepszego rozwiązania nie ma ;)
1
[#36] Re: GoSnap

@teh_KaiN, post #35

https://github.com/RasmusEdgar/dintwm

Dla inspiracji możesz jeszcze poszperać po kodzie do amigowego tiling managera. Działa całkiem fajnie.
[#37] Re: GoSnap

@vojo, post #1

v0.15:
  • nowy tool type SNAP_MARGINPCT - określenie marginesu przyciągania jako procent szerokości / wysokości ekranu, zakres 1-15, domyślnie 3%. Nowy parametr przesłania dotychczasowy SNAP_MARGIN, jesli będą oba.
  • jeśli nie zostanie zdefiniowany obszar przyciągania parametrami, to defaultowe będą 3% szerokosci i wysokości ekranu
  • poprawki w pozycjonowanie okien nieskalowalnych - przesunięcie do narożnika spozycjonuje okno w narożniku, a przesunięcie do krawędzi wyśrodkuje okno przy danej krawędzi.
3
[#38] Re: GoSnap

@ppill, post #36

Ja do tego używam też programiku typu Commodity ZapperNG
[#39] Re: GoSnap

@vojo, post #1

Wersja 0.16 do pobrania ze strony https://bitplan.itch.io/gosnap

Poprawia (mam nadzieję) największa bolączka, tzn detekcję przesunięcia okna do krawędzi.
Okazało się że na części systemów GoSnap po otrzymaniu eventu z commodity sprawdzał pozycję okna ZANIM intuition zdążyło zaktualizować nową pozycję okna na systemowej liście okien. Efekt był taki, że detekcja nie działała wcale, lub dość losowo - zgłaszał to m. in. Krashan, a ja długo nie umiałem tego odtworzyć. I wcale to nie zależy od wydajności maszyny, w końcu odtworzyłem to na mojej najszybszej Amidze z 060 i ZZ9000. Na wolniejszych (ACA 030/55 z AGA) działało OK więc dalej do końca nie rozumiem przyczyny, to już pewnie zahacza o jakies wewnętrzne algorytmy i priorytety intuition.

W każdym razie po wprowadzeniu małego opóźnienia przed sprawdzeniem nowej pozycji okna zaczęło działać na wszystkim co miałem pod ręką, więc mam nadzieję ze problem został usunięty...
[#40] Re: GoSnap

@vojo, post #39

Z tego co wiem, Commodity ma priorytet wyższy niż Intuition, który jest z kolei wyższy niż Console.

Oznacza to, że Commodity modyfikuje wydarzenia z wejścia i dopiero po modyfikacji trafiają one do Intuition.

Wiem, że istnieje taka klasa InputEvent jak IECLASS_CHANGEWINDOW, która na pewno jest wysyłana dopiero po zmianie położenia okna. Nie wiem tylko gdzie wiadomości tej klasy są generowane (czy wpadają od razu do handlerów Input.device, czy generuje je handler Intuition).

W teorii jakby udało Ci się obsłużyć IECLASS_CHANGEWINDOW, wiedziałbyś kiedy następuje zmiana położenia okna i mógłbyś pobrać położenie po tej zmianie.

Zaznaczam, że nie mam tu doświadczenia z Commodities (tylko troszkę z Input.device), ale może ta informacja będzie pomocna.

Poniżej ilustracja sieci Commodities z RKRM:



Ostatnia aktualizacja: 03.07.2025 14:11:38 przez Hexmage960
[#41] Re: GoSnap

@vojo, post #39

Wersja 0.17 do pobrania ze strony https://bitplan.itch.io/gosnap

Poprawia niedziałający tooltype SHOW_SNAPAREA_AT_START, nie reagował na ustawienie wartości na NO (jedna linia za dużo zakomentowana w ostatniej wersji...).
Do tego doszedł zestaw ładnych ikonek utworzonych przez EctoOne (4 kol, 8 kol i GI).
1
[#42] Re: GoSnap

@vojo, post #1

Termin nadsylania prac na Amiga 40 Tools Jam 2025 został wydłużony do 25 października, więc koledzy programerzy klawiatury pod dłoń i do dzieła, nie samą sceną i grami Amigowiec żyje!

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2025 22:03:03 przez vojo
1
[#43] Re: GoSnap

@vojo, post #42

koledzy programerzy klawiatury pod dłoń i do dzieła
No to cyk.
2
[#44] Re: GoSnap

@Krashan, post #43

Eeeee... Przy takiej konkurencji mój gniotko-grabber (może i prosty ale skuteczny) chyba nie ma szans. Tym bardziej że strach pokazać źródła w E
Edit:
Po lepszym sprawdzeniu ustrojstwa może wyląduje na Aminecie. Co prawda grabberów tam dostatek ale np. sgrab ponoć grabuje ze złymi kolorami na ApollOSie/AROSie. Ja ostatnio aż się poświęciłem i zainstalowałem AROSA68K na moim dev systemie, czyli UAE
Grabi dobrze tudzież tak tryby PAL jak i RTG (w zasadzie na tym systemie nawet ekrany typu PAL są typu "cybergraphics bitmap"

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2025 19:29:10 przez pisklak
[#45] Re: GoSnap

@pisklak, post #44

Eeeee... Przy takiej konkurencji mój gniotko-grabber (może i prosty ale skuteczny) chyba nie ma szans.


Nie no, grabber fajna i przydatna rzecz, zgłaszaj! Nie widząc go na oczy już widzę dwie wielkie zalety - program z Polski i w AmigaE OK
[#46] Re: GoSnap

@vojo, post #45

To że jeszcze nie widziałeś na oczy to jest plus
Gdybyś chciał jednak "nieopatrznie zobaczyć" to zapraszam na kanał #tech Discorda PPA.

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2025 22:14:27 przez pisklak
[#47] Re: GoSnap

@pisklak, post #44

Wrzucaj do konkursu im nas więcej, tym lepsza zabawa ja napisałem konwerter z myślą tylko o samym udziale i nic poza tym. Dołączaj do nas i niech widzą, że w Polsce Amiga żyje

PS. Zastanawiam się, czy nie powinienem zaznaczyć, że pisząc kod do mojego Icon-Made, posiłkowałem się źródłami Krashana opisującymi strukturę plików .info. Oczywiście mój kod również nie jest piękny jak zawsze, ale jeśli ktoś zechce, to mogę udostępnić.
1
[#48] Re: GoSnap

@tukinem, post #47

No ja napisałem gniotko-grabbera tylko dlatego że sobie pomyślałem że potrafię
Nie to żeby był jakiś super fajny. Ale jest mój i.... działa jak działa

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2025 23:20:32 przez pisklak
1
[#49] Re: GoSnap

@pisklak, post #48

Ja też bardzo długo się zastanawiałem nad tym czy próbować brać się za edytor ikonek. O wiele wiele wcześniej, zanim ogłosili AmiToolJam. Czytałem, czytałem, zastanawiałem się jak to ugryźć, testowałem powoli, podglądałem hex reader'em (który z resztą też wyszedł z mojego kodu) dane plików .info, czy zgadza się z tym czego oczekuję. No a gdy ogłosili konkurs, to już wtedy przyspieszyłem z tym, chociaż ciągle miałem dylemat, czy wystawić Icon-Made, czy HexReader. No ale HexReader zamierzam jeszcze kiedyś tam rozszerzyć o inne możliwości jak już się trochę odgrzebię z bieżących projektów i wtedy go też wystawię dla Amigowców. Może się komuś przyda.

Więcej programów użytkowych na tę chwilę nie potrafiłbym napisać jeszcze.
1
[#50] Re: GoSnap

@tukinem, post #49

Ja sobie napisałem viewer IFFa (chwilowo bez IFF Deep, ale to się chyba po gniotko-grabie zmieni) i plików BMP (ten ostatni to chyba ma wycieki pamięci ). Zawsze to frajda jest, ale z jakością kodu.... pozostanie po prostu moją frajdą.
3
[#51] Re: GoSnap

@vojo, post #11

Jak program się ustabilizuje, udostępnię na Githubie źródła, może ktoś będzie chciał dodać wsparcie dla 3.1.


https://github.com/bitplanpl/GoSnap
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem