[#1] WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG
Witam, mam problem - chciałem se pograć w "Genetic Species". Sciągnąłem gotową partycję WB 3.1 PL, WinUAE 1.5.3, kickstarty itp. Po zainstalowaniu wszystkiego najpierw doinstalowałem RTGcośtam oraz sterowniki AHI i Picaso96 z płyty gry (na emu do WorkBencha oczywiście), potem na nie wrzuciłem te z folderu "Amiga Programs" WinAUE (pod Windą już). Mam trzy problemy:

1) tylko 8 bit w grze (tak RTG "Chunky" i AGA/PAL Native - to drugie jest oczywiste); widziałem jakieś szmery-bajery w zakładce RAM - można tam ustawić interpretację kolejnych składowych RGB, ale bezproblemowo działają tylko te z gwiazdką : . To jak to jest - mogę odpalić emu i grać w GS w trybie > 256 kolorów czy nie ? Jeżeli tak - to jak ?

2) ekran w trybie RTG zajmuje tylko część okna!!! Nie pomaga opcja "filter" i suwaki; podobnie jak w pkt. 1) -> Help!

3) podczas mieszania w opcjach emu ten często się wykrzacza - to jest normalne ? I apropo jeszcze - macie śmieci na ekranie w trybie OGL/DX (na dole i po prawej), jakby emulator wyświetlał trochę więcej niż przeznaczona mu pamięć na bufor koloru (czyli śmiecie właśnie) ?

Mój konfig: E2180 @ 2,7Ghz; 4 GB RAM DDR2 800MHz; GeForce 9600 GSO 768 MB VRAM; WinXP Pro SP3.

Dzięki i pozdrawiam
[#2] Re: WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG

@freak_outXP, post #1

[#3] Re: WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG

@APC74, post #2

Podłączę się do tematu, ponieważ dziś chciałem sobie podemulować Genetic właśnie na WinUAE. Z początku było ok, jednak po pewnym czasie, dźwięk w trakcie gry wyłączył mi się! Teraz jest tak, że niezależnie od tego, czy wybiorę jakiś mode w AHI, i tak jest zawsze ustawienie jako DMA, ale dźwięk jest OFF i tak. Próbowałem już usuwać prefsy (zarówno w Ram: jak i w S: ) ale nic z tego. Podinstalowałem więc AHI z WinUAE idąc śladami wcześniejszego postu, jednakże nadal dźwięk uporczywie cały czas jest OFF. Intro gry jest z dźwiękiem, sama gra milczy..



Ostatnia modyfikacja: 25.01.2009 23:50:59
[#4] Re: WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG

@BagoZonde, post #3

Wygląda bardziej na problem z grą niż na problem z AHI. Po zainstalowaniu sterownika w Devs:AHI/uae.audio (ja mam wersję 4.4 tego sterownika z 11.8.04) masz w preferencjach AHI ustawiony tryb UAE: 16 bit HIFI Stereo++?

Używasz tego?
http://aminet.net/game/patch/GeneticScript.lha



Ostatnia modyfikacja: 26.01.2009 01:27:55
[#5] Re: WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG

@APC74, post #4

Ale ze mnie laik (przypuszczałem, że emulator to emulator) a tu trzeba się uciekać do metod znanych z Amigi :}. Bez systemu idzie pięknie, dziwię się, że tego nie sprawdziłem.

APC74, wielkie dzięki!! Co znajduje się na ścieżce CDDA? Warto ją skądś zdobyć?

[#6] Re: WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG

@BagoZonde, post #5

Doskonale wiem, co masz na myśli. Też nie raz się przyłapałem na tym, że przekombinowuję. :D

Co znajduje się na ścieżce CDDA?

No więc... Muzyka, tak jakby... ;) A czy warto - to już zależy od gustu.
[#7] Re: WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG

@APC74, post #6

Ech niestety nawet bez S-S i tak muzyka lubi się wyłączyć w trakcie gry. 8MB FAST i standardowe 2MB CHIP, ale prawdopodobnie w trakcie zjeżdżania windą (może wtedy się coś tam ładuje), dźwięk i tak znika, wybór AUDIO jak w moim poście powyżej, mimo wybrania UAE, i tak jest cały czas OFF.

[#8] Re: WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG

@BagoZonde, post #7

O wersji AHI już pisałem. Dodam jeszcze, że

1. Mam Genetic Species z Aminetu.

2. RTGMaster, AHI, Picasso nie są instalowane z gry, tylko z Aminetu/internetu.

3. Nie używam tego skryptu z Aminetu, o którym pisałem w poprzednim poście, bo mnie muza nie pasuje.

4. Po ściągnięciu gry z Aminetu rozpakowałem wszystko do jednego katalogu i zmieniłem odrobinę plik Genetics i Engine a dokładniej dodałem im na początku to:

Assign Genetics: EXISTS >NIL:
IF WARN
Assign Genetics: ""
ENDIF


5. Ustawienia WinUAE (wymienię tylko włączone opcje):
Zakładka CPU
CPU: 68030, JIT
FPU: 68882
Prędkość Emulacji CPU: Najszybciej jak można...
Zaawansowane ustawienia JIT: Twarde czyszcz.; Stały skok; Wsparcie FPU; Bezpośredni;
- Rozmiar cache: 8MB

Zakładka Chipset
Chipset: AGA
- Chipset Ekstra: Generic
Opcje: Szybszy RTG
Poziom kolizji: Duszki oraz duszki z obszarem gry
Emulacja dźwięku: Emulowany ze 100% dokładnością

Zakładka Zaaw. Chipset
Ustawienia kompatybilne

Zakładka ROM (ROM 3.1)

Zakładka RAM
Chip: 8MB
Z3 Fast: 256MB
Ustawienia karty graficznej
Pamięć: 32MB
- Ustaw głębie kolorów RTG taką jak systemu
- Przeskaluj jeżeli mniejsze niż ustawiony rozmiar
Odświeżanie: Chipset
Współczyn. obrazu: Automatycznie

Zakładka Wyświetlanie
Obraz
Pełny ekran: Główny sterownik ekranu (1152*864)
1024x768 32 85HZ
Okienko: 728 566
Ustawienia:
Tryb natywny: Pełny ekran
Tryb RTG: Pełny ekran
Rozdzielczość: Hires (normal)
Odświeżanie: Co ramkę
Ust. FPS: 50
Wyśrodkowanie: Poziome; Pionowe
Tryb linii: Podwójny

Zakładka Dźwięk
Urządz. audio: DS: SB X-Fi Audio [EC00] <- (tu podstaw swoją kartę muzyczną)
Emulacja dźwięku: Włączona, dokładn. 100%
- Automat. przełączanie
Głośność: 100%
Rozmiar bufora dźwięku: 5
Ustawienia
Tryb kanałów: Stereo
Separacja stereo: 0%
Interpolacja: Anti
Częstotliwość: 48000 (bo Sound Blastery lepiej sobie radzą z 48kHz niż z 44,1kHz)
Filtr audio: Emulowany (A1200)

Reszta ustawień albo domyślna, albo nie ustawiona.

6. AmigaOS 3.9; BB1; BB2; i nieoficjalny BB3 + AmiKIT



Ostatnia modyfikacja: 26.01.2009 16:24:12
[#9] Re: WinUAE 1.5.3. -> 24 bity i fullscreen na RTG

@APC74, post #8

Dzięki serdeczne, po wprowadzeniu tych ustawień dźwięk już nie ucieka w rezystancję :P, mam nadzieję, że ten post przyczyni się także innym użytkownikom w optymalnym ustawieniu WinUAE. A tak poza tym to Genetic Species też zaczął mi się podobać, szkoda tylko, że można mieć maksymalnie trzy rzeczy w inwentarzu. Byłoby to jeszcze ok, gdyby można było pozbyć się pistoletu, a tak, wydaje mi się, że nie ma szans by zastąpić go inną bronią na pozycji pierwszej. Oburzające!

Dzięki stokrotne!!

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem