i obawiam sie ze poradnik jest nieaktualny
Eee tam, co najwyżej screeny się różnią i kilka opcji powędrowało na inne zakładki, ale WinUAE nie jest aż taką ogromną kobyłą, żeby nie dalo się ich znaleźć. :)
Aktualnie używam bety WinUAE 2.3.1, więc poniższe screnshooty też mogą trochę różnić się od wersji 2.3.
Przeprowadźmy mały test - sprawdź, czy uda Ci się ustawić WinUAE tak jak na poniższych screenach i napisz, czy to pomogło.
Uruchom WinUAE i wejdź do zakładki
Quickstart i ustaw w niej wszystko tak, jak na zrzucie ekranu, i kliknij na guziku [Set configuration].
Przejdź do zakładki
Chipset i wyłącz opcję Cycle-exact.
Teraz zakładka
CPU and FPU - rzeczy, które powinieneś zmienić/ustawić zaznaczyłem na czerwono.
W zakładce
ROM wybierz rom 2.x, ewentualnie 3.x - dla gry nie ma to większego znaczenia, i tak Superfrog praktycznie nie korzysta z niego.
Dodaj trochę
RAM swojej "Amidze".
Przy okazji przyśpiesz też "napęd dyskietek", ustawiając w zakładce
Floppy drives jej prędkość na "Turbo".
W zakładce
Display będzie trochę klikania - najważniejsze tu ustawienie, to włączenie "Fullscreen" oraz co najmniej "Double buffering" (podwójne buforowanie) - o ile się da, nie każda karta sobie z tym radzi.
Toni Wilen (gdybyś nie wiedział - aktualny autor WinUAE) jakiś czas temu stwierdził, że WinUAE najlepiej odtwarza dźwięk (lub inaczej - wytwarza najmniej zakłóceń), gdy ustawi mu się Frequency (częstotliwość) na 48000. Chyba do dziś nic w tym temacie się nie zmieniło, więc wskocz do zakładki
Sound i ustaw tą częstotliwość. Skoro już jesteśmy przy ustawieniach dźwięku, to zainteresuj się suwakiem "Sound Buffer Size" - suwak ten odpowiada, jak jego nazwa wskazuje, za ustawienie rozmiaru bufora dźwięku - im większy bufor, tym mniejsze szanse na przerywanie odtwarzanego przez emulator dźwięku. Z drugiej jednak strony im większy bufor, tym większe opóźnienie dźwięku względem obrazu. Co w przypadku gier ma niebagatelne znaczenie, bo np. dźwięk uderzenia usłyszany po tym jak Superżaba już się dawno pozbierała do kupy głupio brzmi. Dlatego też w przypadku gier należy ustawiać ten bufor na jak najniższe wartości - poeksperymentuj z tym w trakcie gry.
Wreszcie ostatnia zakładka -
Micellaneous - warto w niej zwrócić uwagę, czy opcja "Faster RTG" na pewno jest wyłączona - włączenie tej opcji powoduje, że WinUAE nie w pełni emuluje chipset graficzny (niektóre funkcje są pomijane), co przyspiesza emulację aaale może powodować problemy z niektórymi grami i właściwie należy z tej opcji korzystać wyłącznie, gdy emuluje się kartę graficzną na naszej "Amidze". Drugą opcją, na którą powinieneś zwrócić uwagę jest Graphics API - w przypadku Twojej karty graficznej jesteś skazany na korzystanie z "DirectDraw" albowiem opcja Direct3D działa na kartach graficznych zgodnych z najnowszym DirectX 9.0c - A Radek 9000 to chyba DirectX 8 wspiera (?).
No i to by było na tyle - teraz można klikać na [Start]...
Ostatnia modyfikacja: 02.12.2010 22:32:06