kategoria: WinUAE
[#1] Lagi w emulacji CD32
Chciałem wyemulować na WinUAE wersję CD32 Cannon Fodder. Jednak nei wiem co robię źle, że mam tzw. lagi. Pojawiają się one, gdy gra wczytuje pliki z płyty. Towarzyszy temu zacinający się i trzeszczący dźwięk. Co ja robię źle? Wszystkie ustawienia są prawie domyślne.
Chip: 2MB
Fast: 4MB
Chipset: AGA
CPU: 68020 + JIT
No i musiałem wyłączyć kompatybilne ustawienia w zakładce adv. chipset i zaznaczyć CD32 NVRAM, bo inaczej zamiast gry pojawiał się ekran z kluczem, w którym coś się powinno wybierać, no ale u mnie nic nie było. Nie wiem o co chodzi, kiedyś emulowałem wszystko bez problemu. Oczywiście odpowiedni ROM + Extended ROM.
[#2] Re: Lagi w emulacji CD32

@Duncan, post #1

Pojawiają się one, gdy gra wczytuje pliki z płyty.

Takie są komputery PC. Często się tną przy pobieraniu danych z CD. Nadodatek Windows to niezły "mulator". :)
[#3] Re: Lagi w emulacji CD32

@Duncan, post #1

Witam,

nie wiem co robisz zle, bo wlasnie sprawdzilem i... bylo ok. ustawilem quickstart- cd32. nic nie zmienialem - standardowa CD32 (020, chip: 2mb, AGA).

Andrzej ma racje - pecet tak ma, ze czasem tnie podczas odczytu z cd/dvd, dlatego moze zamontuj obraz albo utworz wirtualny naped na pc :D (tak wlasnie mialem)
[#4] Re: Lagi w emulacji CD32

@Paul, post #3

No właśnie pisząc z płyty, miałem na myśli z jej obrazu, przepraszam za niejasność.
[#5] Re: Lagi w emulacji CD32

@Duncan, post #4

Masz taką sytuację tylko z jednym "CD"?
Jeśli tak, to raczej oznacza problem z twoją konfiguracja WinUAE ewentualnie mocą twojego PC.
[#6] Re: Lagi w emulacji CD32

@BULI, post #5

To raczej problem z mocą PC. Na WinXP i starszych komputerach jednordzeniowych, około 2 GHz+, WinUAE daje radę. Ale na kompach wieloredzeniowych z nowszym Windowsem, WinUAE pada, ponieważ obsługuje go tylko jeden rdzeń (na dodatek pod kontrolą "mulatora", typu Windows nowszej generacji).

Dobrze myślę?
Tak tylko pytam, bo ja już dziadek jestem jeśli chodzi o pecety. Wciąż mam jednordzeniowca 2GHz z WinXP, z przed 5 lat. :)

Dodane: Kiedyś testowałem laptopa "wielordzeniowego", ale o mniejszym taktowaniu niż 2 GHz i WinUAE rwał jak szalony. :)

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 19:00:11 przez Andrzej Drozd
[#7] Re: Lagi w emulacji CD32

@Andrzej Drozd, post #6

No niestety jest to laptop z dwoma rdzeniami i Vistą na pokładzie. ;x Planuję w przyszłości zainstalować obok Windowsa, Linuksa. Szczerze, to nie wiedziałem, że WinUAE wykorzystuje tylko jeden rdzeń. Więc wydaje się, że to jest przyczyna, ale...

Sprawdziłem inne gry w nawiązaniu do pytania użytkownika Buli i... inne gry działają bez problemu. FPS nie lecą w dół nawet w momencie, w którym WinUAE czyta z obrazu płyty. Dzieje się tak tylko z CF. :o CPU wynosi nagle ponad 600, a FPS wynosi ok. 15. Czyli wygląda na to, że z CF jest coś nie tak... ;/
[#8] Re: Lagi w emulacji CD32

@Duncan, post #7

A czy te inne gry też są w wersji AGA?

Jeżeli są ECS, to może źle ustawiłeś konfigurację dla chipsetu AGA? Jak już powiedzieli kiedyś mądrzy ludzie, emulacja JIT nie obejmuje kości AGA tylko procesor 68k. Emulacja AGA po prostu wymaga mocnego kompa i odpowiedniej konfiguracji w WinUAE.

Wypróbuj inne gry AGA i sprawdź czy też "szarpie".
[#9] Re: Lagi w emulacji CD32

@Andrzej Drozd, post #6

Tony w ostatnich WinUAE nieźle "miesza". U mnie przedostatnia wersja miała błędy dźwiękowe. Związane to było z funkcją low latency sync. W ostatniej wersji jest lepiej, ale nie super. Generalnie to im nowszy tym gorszy. W wątku "low latency vsync sound issue" na EAB problem olano ze względu na niemożność odtworzenia błędu na innej konfiguracji PC.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 20:55:55 przez cholok
[#10] Re: Lagi w emulacji CD32

@Duncan, post #7

CF rozumiem, że chodzi o Cannon Fodder CD32, to mulenie masz przy intrze ;) ?
[#11] Re: Lagi w emulacji CD32

@BULI, post #10

Tak, przy intrze, w trakcie wczytywania zdjęć twórców, ale również przed widokiem wzgórza i w trakcie wyczytywania misji, ale...

...to co napisał cholok okazało się prawdą - ściągnąłem wersję 2.2.0 i... gra działa super! Nie ma z nią żadnych problemów. :D

Dziękuję zatem wszystkim, który tutaj się udzielali, za zainteresowanie tematem. :)

Andrzej Drozd - to jeszcze zapytam, jak to sprawdzić. ;x Bo szczerze mówiąc, nie wiem, a przyznam się - ściągnąłem te gry z pierwszej lepszej strony w celu sprawdzenia ich pracy.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem