kategoria: WinUAE
[#1] WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3
Witajcie. Postanowiłem pozyskać trochę informacji, zanim dokonam zmian w AmigaOS 3.9 i konfiguracji WinUAE.

Generalnie wszystko dotyczy wydajności emulowanej grafiki 3D. Czy ktoś próbował porównywać Wazp3D z możliwością emulacji Voodoo 3 w najnowszym WinUAE?

A jak wygląda kompatybilność emulacji Voodoo, czy takie gry jak WipeOut2097 lub Hexen II działają prawidłowo?

Sumując lepiej emulować Voodoo plus Warp3D, czy wystarczy UAEGfx i Wazp3D?

Pozdrawiam
[#2] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #1

Najszybciej będzie przez QuarTex, czy przekierowuje Warp3D to pecetowej grafiki.
Całość jest akcelerowana



Działa tylko na starszym WinUAE, chyba 3.4.



Ostatnia aktualizacja: 12.01.2022 12:04:37 przez Artur Jarosik
[#3] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Artur Jarosik, post #2

Odkopię trochę temat.

Mam kilka gier, które korzystają z Warp3D:

- BlitzQuake
- Hexen 2
- Quake 3 Arena
- Block Out 2

Dodatkowo różne drobne demka prezentujące możliwości OpenGL na Amdze, oraz GLExcess.

Szukając informacji co będzie dla nich lepsze Wazp3D lub emulacja VooDoo, znalazłem informację na temat QuarkTex. Niestety ponoć działa on tylko z WinUAE 3.4.

Dzisiaj sprawdziłem QuarkTex z WinUAE 4.10.1 i wszystko oprócz Quake 3 działa bardzo dobrze. W Q3 napisy Menu były nie czytelne, i Q3 działa płynniej z Wazp3D, ale przy ustawieniu renderowania na SoftToBitmap.

Oczywiście niektóre gry nie chciały od razu ruszyć, bo taki BlitzQuake wymagał aby szerokość okna na WB nie była mniejsza niż 640px, a na pełnym ekranie dopiero w natywnej rozdzielczości mojego LCD TV zaczął działać prawidłowo (1024x768). Poniżej tej wielkości obraz był ucięty.

Niestety niektóre małe dema jak Atlantis nie działają z QuarkTex. Demo otwiera okno na WB, ale jest ono puste. Mogę je poprawnie zamknąć bez GURU.

Pod Wazp3D demo GLExcess potrafiło się zawiesić, a pod QuarkTex działa bardzo dobrze i o wiele szybciej.

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2023 11:42:00 przez Ponki1986
[#4] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #3

Szukając dalej...

HHexen działa elegancko pod QuarkTex-em. Sprawdzilem również Quake 2 od Hyperionu, ale nic z tego. Na szczęście CowCat zmajstrował swoją wersję, którą nadpisałem pliki od Hyperionu i ruszył od ręki. Najpierw w trybie renderowania Software, ale można zmienić bez problemu na MiniGL NoRLU. Pełne MiniGL zawiesza wszystko.

Niestety Descent pod Warp3D, dostępny na Aminecie nie ruszył wogole. Mimo wrzucenia plików HOG i PIG ten uparcie żąda jeszcze TEX i TXB. Tych niestety nigdzie nie mogłem znaleźć.

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2023 14:13:26 przez Ponki1986
[#5] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #4

To dla testow stworz takie pliki "fejkowe", o potrzebnej nazwie. Wyglada, ze sa to pliki tekstowe. Mozesz stworzyc puste pliki albo z jakas zawartoscia tekstowa.
[#6] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Don_Adan, post #5

Po kolejnych testach...

Descent mimo fałszywych plików TEX i TBX nie ruszył. Następnie skusiłem się na demo Free Space. Ten w trybie renderowania Software działa elegancko na pełnym ekranie. Po przełączeniu na Warp3D i użyciu QuarkTex gra uruchamia się zarówno w oknie i na pełnym ekranie. Słychać dźwięk, niestety obraz jest czarny. Używając wielokrotnie klawisz ESC można z niej wyjść bez problemu. Zmieniałem w launcherze wszystkie dostępne ustawienia lecz nic to nie pomogło. Próba uruchomienia gry z użyciem Wazp3D kończy się GURU, nie zależnie od użytych ustawień (Soft, Hard). Grzebiąc w sieci znalazłem informację, że Hyperion wydał jakiś updated do gry, lecz nigdzie go nie znalazłem. Dodatkowo podejrzewam, że dotyczy on pełnej wersji a nie demo. Będę próbował coś dalej...

Quake 2 od CowCat-a jak wspomniałem działa bardzo fajnie. Zarówno w oknie jak i na pełnym ekranie. W tym drugim przypadku musiałem również wybrać natywną rozdzielczość mojego wyświetlacza, tak jak miało to miejsce w BlittzQuake. Renderowania Software również działa, ale uruchomienie gry w oknie sprawia, że jego zawartość jest całkowicie czerwona. Jak dobrze pamiętam, to dawno temu przerabiałem już ten temat i chyba zmiana głębi WB na 16 bit rozwiązała problem. Sprawdzę to jeszcze. Renderowanie Quake 2 z użyciem Wazp3D również dział, ale niestety bardzo wolno bo tylko w trybie SoftToBitmap. Użycie trybu Hard kończy się GURU. Sporadycznie po wyłączeniu gry systemie lubi się zawiesić i wyrzucić GURU.

Miłym aspektem w przypadku obu Quake-ów jest możliwość odtworzenia ścieżek dźwiękowych jakie niegdyś modnie upychane były w trybie Mixed Mode na płytach razem z grą. W tym celu należy utworzyć katalogi Quake1 i/lub Quake2 w ENVARC. W nich natomiast dwa pliki tekstowe o nazwach cd_device i cd_unit zawierające "namiary" na używany napęd CD-ROM.

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2023 23:58:51 przez Ponki1986
1
[#7] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #6

Dzisiaj sprawdziłem jeszcze porty Cube od naszego kolegi Artura.

Również wszystko działa bardzo dobrze z QuarkTex-em. W przypadku uruchomienia gry na pełnym ekranie również musiałem ustawić natywną rozdzielczość mojego wyświetlacza, ponieważ mniejsza nie była skalowana na cały ekran tylko wyświetlana w lewym, górnym rogu. Sam port gry działa fajnie, jedynie coś nie do końca współgra z myszką. Nie można wykonać pełnego obrotu w około własnej osi, bo gdy kursor (niewidoczny) dojeżdża do krawędzi ekranu to obrót zatrzymuje się.
[#8] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #1

Mi pod emulacją CyberstormPPC + Warp3D na OS 3.9 działają mniej lub więcej te dema: link

a z gier to nie testowałem ale na tym kanale yt można się dużo dowiedzieć: link
2
[#9] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #1

Drążąc dalej temat QuarkTex wlazłem na temat Multiplayer w Quake 2 i oto efekty... Rzekłbym WinUAE vs MorphOS.

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2023 23:57:54 przez Ponki1986
5
[#10] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #9

Pytanko odnośnie plików LIT dla BlitzQuake. Ściągałem paczkę z Aminetu, dalej wypakowałem katalog maps do ID1 oraz w składni dopisałem odpowiednie parametry -litfiles -lm_RGB. Niestety po uruchomieniu, gdy odtwarzane jest pierwsze demo, wszystko jest ciemne, tylko postacie wyglądają normalnie. SnoopDOS pokazał że poszukiwane są pliki z rozszerzeniem .loc w katalogu locs. Ktoś przerabiał ten temat?

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2023 11:46:53 przez Ponki1986
[#11] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Amcio, post #8

Medal temu kto rozkmini jak odpalić Mocap od Floppy czyli ostatnie demo kodowane przez Zig'a.
Mnie się udało połowicznie na QuarkTex. To znaczy część scenek się pojawiło ale działało to 2 klatki na sekundę i nieważne czy był włączony jit czy nie (demo jest pod 68oXo). Pod Warpz3D nigdy nie udało mi się odpalić tego dema. Aha i może to ja coś źle zrobiłem albo tak ma być ale QuarkTex dział mi tylko pod Gforcami.
1
[#12] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@jimiche, post #11

Mnie się udało połowicznie na QuarkTex

To i tak dobrze, bo jak czytam to:

Why 68k and not PPC though?  You need a B/CvisionPPC to run it as it opens a 640x480:24 screenmode which rules out the CVision3D and maybe even the Voodoo cards. The PPC was just left wanting ..  I had no luck getting it running correctly in WinUAE with Wazp or Quartex.  AmigaOS4 was also no help as there is no CyberGFX support.

Note: Demo requires CGXv4 and Cyber56k Audio hack must be disabled. Such a headache getting demo going till I randomly toggled that setting as the audio playback was already fine.
1
[#13] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@jimiche, post #11

Madmatt (AmigaOmega na yt) z EAB miał problem z odpaleniem tego dema nawet na prawdziwej amidze, męczył się chyba z tydzień (pisałem z nim o tym że to demo jest pod aga ale używa warp3d), ale w końcu wyłaczył jedna opcje całkiem przypadkowo, cytat "Note: Demo requires CGXv4 and Cyber56k Audio hack must be disabled", i wtedy poszło ale i tak wolno to chodzi na słabym PPC.
[#14] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Amcio, post #13

To wiem bo osobiście prosiłem AmigaOmega aby to zgrał. Tylko demo nie wymaga PPC a 68K a AmigaOmega ma 68o4o/25MHz, i dlatego działa jak kupa.
[#15] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #1

Sprawdziłem dzisiaj QuarkTex z najnowszą betą WinUAE 4.10.2 B1. Wszystko działa prawidłowo, nawet chyba znikł problem związany z koniecznością resetu systemu po zamknięciu gry korzystającej z QuarkTex, bo prędzej czy później wywaliło się GURU.
[#16] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Amcio, post #8

Mi pod emulacją CyberstormPPC + Warp3D na OS 3.9 działają mniej lub więcej te dema:


To są dema działające pod "software renderer", nie wymagają Warp3D.

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2023 11:11:17 przez Lokaty
[#17] Re: WinUAE - Wazp3D vs Voodoo 3

@Ponki1986, post #10

W końcu odpaliłem te pliki LIT. Tzw. czeski błąd był tego przyczyną. Wystarczy wpisać w konsoli:

gl_fake_multitexture 0
gl_flashblend 0

Wcześniej znalazłem te parametry w sieci, ale ciągle dopisywałem literę S po słowie multitexture i dlatego to nie działało.

Można dopisać te parametry do pliku autoexec.cfg aby zawsze były uruchamiane.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem