kategoria: Inne oprogramowanie
[#1] Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.
Dzień Dobry
W programie Amiga Forever wbudowane są natywne np. gry w formacie rp9 które bez problemu uruchamiają się. Przy próbie uruchomienia skonwertowanych narzędziem RP9 Toolbox plików np. hdf program automatycznie wchodzi tylko do linii poleceń CLI. Przestawiając parametry wzorując się na wbudowanych plikach rp9 nic to nie pomaga. Zmiana pliku na af-application.hdf także.
Czy komuś z forum udało się uruchomić gry ale nie te wbudowane tylko skonwertowane w Amiga Forever ?
Dziękuję za odpowiedź.
M.K.

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2023 09:23:42 przez Silos

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2023 09:25:48 przez Silos
[#2] Re: Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.

@Silos, post #1

A jak wygląda hdf ?
Jak s-s?

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2023 09:49:19 przez Norbert
[#3] Re: Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.

@Norbert, post #2

Dzień Dobry
Jak mogę to sprawdzić ?
Czy w samej konfiguracji Amiga Forever ?


[#4] Re: Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.

@Silos, post #3

Jak mogę to sprawdzić ?

Uruchamić hdf z Superfrog samodzielnie.

Jakie pliki są na tym hdf ?

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2023 16:37:20 przez Norbert
[#5] Re: Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.

@Norbert, post #4

Witam

Jeżeli rozpakuję hdf np. TotalCmd to mam w nim:

983˙040 Disk.1
983˙040 Disk.2
983˙040 Disk.3
5˙980 game.slave
14˙009 Manual
Manual.info
ReadMe
ReadMe.info
Superfrog.highs
Superfrog.info
SuperfrogIntro.info
SuperfrogIntro.Slave

Jeżeli w skonwertowanym rp9 ustawię w zakładce Media -> Boot na Workbench 3.11 (hard disk image) to po wystartowaniu jego i kliknięciu w ikonę SuperFrog mam:
Unable to open your tool 'WHDload'
to po prostu mam brak w nim wbudowane narzędzie płatne WHDload ?
Szkoda bo myślałem, że jak się ma cały obraz gry to odpali się ją jednoklikiem pod Windows 10/11.

Na:
https://www.amigaforever.com/kb/15-120
niby podano, że ma preinstalowany WHDload.
M.K.

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2023 17:58:44 przez Silos
[#6] Re: Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.

@Silos, post #5

Ustawienie w konfiguracji rp9 w zakładce Configuration -> System -> Model na WHDLoad pozwala uruchomić Workbench. Jedynie intro SuperFrog uruchomi się, a po kliknięciu ikony właściwej gry pojawia się monito:
"dos-error #205 object not found on loading Superfrog.slave"

M.K.
[#7] Re: Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.

@Silos, post #6

a po kliknięciu ikony właściwej gry pojawia się monito:
"dos-error #205 object not found on loading Superfrog.slave"

A masz taki plik?
Nie widzę go na liściie jaką podałeś
[#8] Re: Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.

@Norbert, post #7

Witam.
Sprawdziłem inne posiadane pliki z grami w formacie *.hdf i wszystkie mają dla gier plik o jednej nawie: game.slave
Z tego by wynikało, że trzeba jakimś narzędziem przepakować plik *.hdf zmieniając przy okazji nazwę pliku game.slave na zgodną z nazwą gry lub poszukać ?
[#9] Re: Tworzenie bootujących się rp9 z obrazów hdf i innych.

@Silos, post #8

To nie odpalaj z ikony tylko z CLI,
Whdload mojagra.slave

ale wtedy "tracisz" ustawienia whdload (np. wybór sterowania, etapu itp ) zawarte z ikonie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem