kategoria: Sprzęt
[#361] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@Azzorek, post #359

Oki, tak czy siak dzięki za próbę sprawdzenia.
[#362] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #361

Mam 2 pytania:
Czy interfejs zadziała z Atari STE? (joye Amiga/Atari działają)
Czy jest szansa na zrobienie potrójnego interfejsu (2x joy i 1x mysz) w jednej obudowie, podłączanej do 2 gniazd w Amidze?
[#363] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@Ender, post #362

Co do Atari STE, jeśli Amigowe joye działają, to Rysiek też powinien zadziałać z padami i joyami usb (o ile nie będzie problemu z podpięciem Ryśka do gniazda joya w Atari). Jeśli chodzi o Ryśka w wersji z kilkoma gniazdami usb, to teoretycznie da się tak zrobić. Trzeba tylko zmienić mikrokontroler na bardziej pojemny i dodać huba usb (obecny nie pomieści obsługi huba).
[#364] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #361

spidi uduszę cię. Kiedyś pisałem że działa z c 64
trzeba podłączyć Ryśka do c 64 i nacisnąć od razu SELECT + START dla pad ps2
( tak aby dioda zaświeciła się raz, wtedy można grać gałką analogową, a fire jest pod trójkąt )
działa super






w innych trybach jak dioda zaświeci dwa razy c 64 wariuje odmawia posłuszeństwa
[#365] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@Dorian3d, post #364

Faktycznie pisałeś. Widzisz pamięć to ja mam dobrą, ale tę krótkotrwałą ;)
Będę musiał dodać info na stronie projektu.
[#366] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #365

Rysiek po modyfikacji działa superOK, dzięki spidi
[#367] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@zorkadar, post #366

Czyli RMBFix opanowany i przetestowany na różnych maszynach.
[#368] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #367

Jestem wlasnie po testach Ryś'ka i niestety musze powiedziec, ze wszystkie trzy myszki w jakie sie zaopatrzylem (optyczne przewodowe na USB) owszem w pelni dzialaja ale nie da sie z nich za bardzo korzystac, ze wzgledu na zbyt duza predkosc ruchu wskaznika.

Zarowno w Workbenchu jak i w grach wskaznik porusza sie z taka predkoscia, ze w nic nie mozna trafic (na oko kilka razy szybciej niz oryginalna amigowa mysz)

Zatem pytanie, co z tym zrobic i czy reszta uzytkownikow nie ma zadnych problemow?
[#369] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@selur, post #368

Zatem pytanie, co z tym zrobic i czy reszta uzytkownikow nie ma zadnych problemow?


Wszyscy mają z tym problem i czekamy z niecierpliwością na obiecany update...
[#370] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@selur, post #368

Moim zdaniem to nie jest kwestia "za szybko" tylko dokładności odwzorowania ruchu.
Dla porównania podłączyłem tą samą myszkę PS2 przez "zwykły" interfejs PS2 i wygląda to jakby "Rysiek" miał lagi przy myszkach o większych DPI dlatego ruch kursora jest "bardzo szybki" na zasadzie przeskoków i co za tym idzie bardzo ciężko trafić precyzyjnie w jakiś element.
[#371] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@BULI, post #370

Mam pytanko jak masz ustawioną prędkość myszki w ustawieniach systemowych AmigaOS?

Co do aktualizacji, to pracuję cały czas nad rozwiązaniem problemu. Jeśli chodzi o adaptery do myszek PS2, to one przełączają myszkę na wolniejsze próbkowanie pozycji myszki.
[#372] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #371

Jeśli chodzi o adaptery do myszek PS2, to one przełączają myszkę na wolniejsze próbkowanie pozycji myszki.

To by wiele tłumaczyło, bo jedynie myszka Della która miała przełącznik do zmniejszania DPI zachowywała się prawie idealnie (ktoś też pisał, że jego mycha z takim przełącznikiem sprawuje się dobrze).

Co do ustawień pod SYS to ustawiając sobie wszystko na najwolniejszą prędkość i bez akceleracji można zaobserwować gubienie/przeskakiwanie odczytu ruchu kursora.
Na tych samych ustawieniach myszka pod inną przejściówką PS2 zachowuje się poprawnie, czyli jest odpowiednio wolno zgodnie z ustawieniami, ale bez lagów/gubienia ruchu kursora, czyli płynnie i naturalnie.
[#373] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@BULI, post #372

Zamieściłem aktualizację dla Rysia, która znajduje się w zakładce Pliki do pobrania o nazwie Rys_20141123_beta1.7z

Aktualizacja ta jest w wersji beta i powinna wnieść lepsze odwzorowanie ruchu myszki.
Czekam na info od ludzi mających myszki z wysokim DPI.

PS. Jeśli ktoś chce przełączyć myszkę w wolniejszy tryb należy wcisnąć środkowy przycisk myszki (na rolce) i poruszać myszką przez kilka sekund. Po przełączeniu na Ryśku zacznie pulsować diod Status. Powrót do szybszego trybu przez użycie ponownie powyższej opcji.
[#374] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #373

A jest szansa na flasher dla Linuxa albo Maca?

Nie mam żadnego Windowsa pod ręką...
[#375] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #373

Zrobilem aktualizacje. Po wcisnieciu srodkowego przycisku i poruszaniu myszka, po krotkim czasie mruga dioda, pozniej na sekunde staje kursor i wraca do normalnego ruchu. U mnie bez zmian niestety, myszki nadal fruwaja.
[#376] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@strim_, post #374

Postaram się przygotować coś na Maca.
[#377] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@selur, post #375

No to niezbyt dobrze.
[#378] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@selur, post #375

Podsyłam link z aktualizacją. Czy możesz sprawdzić?

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2014 22:17:52 przez spidi

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2014 22:33:21 przez spidi
[#379] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #378

Można zamówić jeszcze ryśka?
[#380] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #376

Jeśli protokół boot loadera nie jest jakąś tajemnicą, to mógłbym sam przygotować takiego toola...
[#381] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #378

Teraz jest zdecydowanie lepiej.
Przy okazji jeszcze jedna działająca myszka, przewodowa HP M-U0031-O.
[#382] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@strim_, post #380

Postaram się przygotować coś na maca.
[#383] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@km-l, post #381

Dzięki za info. Powiedz mi jeszcze jak jest u Ciebie z precyzją ruchu muszką?
[#384] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #383

Jak dotrze do mnie przewód USB męsko-męski to zrobię uprgade i sprawdzę.
[#385] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #383

Wskaźnik lekko skacze, taki ruch schodkowy wykonuje, ale są to naprawdę ledwo widoczne odchylenia. Nie jest źle. Spokojnie da się pracować. W stosunku do oryginalnych ustawień jest jeszcze trochę za szybko. Ale z kolei oryginalne ustawienia teraz wydają mi się za wolne.
[#386] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@km-l, post #385

Oki, czyli idę w tym kierunku.
[#387] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@spidi, post #386

Po aktualizacji prędkość ruchu kursora jest OK.
Jeśli chodzi o precyzję to wskaźnik zachowuję się trochę chaotycznie. Przy delikatnym przesunięciu myszki kursor reaguje zbyt gwałtownie, przesuwa się o kilka pikseli na raz.
Przy szybkim poruszaniu myszką jest OK.
[#388] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@Jacenty, post #387

No właśnie, z tego co piszecie o obecnym update to dalej jest problem z precyzją wskaźnika, sam prędkość dla mnie to nigdy nie był problem bo to można sobie doregulować pod systemem, ale precyzji/dokładności ruchu już nie zmienię pod OSem.
Wychodzi na to, że ten problem nadal istnieje.
[#389] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@BULI, post #388

Właśnie się zorientowałem, że u mnie pady od psx / ps2 działają "dobrze" tylko w trybie "joystick" (1-mrugnięcie diody)
i wtedy fire to trójkąt.
W obu pozostałych przypadkach 2 oraz 3 mrugnięcia postać leci w lewo automatycznie.
Po podłączeniu do PC trójkąt to u mnie fire 1.
Czyli coś jest nie tak czy ok, bo już się gubię?

Poza tym jak tam sprawa wygląda z:
- obsługą padów cd32,
- pada od xbox360 bezprzewodowego
- tą precyzją myszki? bo u mnie masakra na myszce
Projekt widziałem na stronce, że jest "skończony" więc nie wiem czy dalej będzie się coś z nim dziać czy już koniec?
Ten padzik od 360 by sie przydał niemiłosiernie, można by się pozbyć kabli i grać z łóżka :)

p.s. gdzie dokładnie się sprawdza nazwę myszek w Win7 i Win8?
Bo mam 1 bezprzewodową i 1 przewodową do dopisania (o ile ich nie ma)

p.s.2 czy myszki o małym dpi chodza normalnie? i czy wtedy lepiej wgrywać tą nowszą aktualizację czy nie?

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2014 12:57:29 przez zmiennik
[#390] Re: Projekt interfejsu dla myszek i klawiatur USB

@zmiennik, post #389

Właśnie się zorientowałem, że u mnie pady od psx / ps2 działają "dobrze" tylko w trybie "joystick" (1-mrugnięcie diody)
i wtedy fire to trójkąt.
W obu pozostałych przypadkach 2 oraz 3 mrugnięcia postać leci w lewo automatycznie.
Po podłączeniu do PC trójkąt to u mnie fire 1.


Co do padów i trybu pad, to wgraj nowy soft (ten beta) i zobacz czy coś się poprawiło.

Poza tym jak tam sprawa wygląda z:
- obsługą padów cd32,
- pada od xbox360 bezprzewodowego
- tą precyzją myszki? bo u mnie masakra na myszce


No to:
- co do obsługi CD32 jest w kolejce do dorzucenia,
- xbox360 chwilowo był zawieszony z powodu Suma i braków w mocach przerobowych,
- z precyzją sprawdź wersję beta softu jak chodzi u Ciebie.

Projekt widziałem na stronce, że jest "skończony" więc nie wiem czy dalej będzie się coś z nim dziać czy już koniec?


To, że urządzenie jest skończone nie oznacza, że zakończyłem prace nad rozwojem softu do niego. Przez ostatnie 2 miesiące miałem bardzo mało wolnego czasu aby móc zajmować się softem dla Ryśka w większym wymiarze. Niebawem powinno się to zmienić.

p.s. gdzie dokładnie się sprawdza nazwę myszek w Win7 i Win8?
Bo mam 1 bezprzewodową i 1 przewodową do dopisania (o ile ich nie ma)


Nazwę / model myszki sprawdź na tabliczce znamionowej, która na ogół znajduje się od spodu myszki.

p.s.2 czy myszki o małym dpi chodza normalnie? i czy wtedy lepiej wgrywać tą nowszą aktualizację czy nie?


Sprawdź tę betę softu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem